Den utrolige Led Zeppelin-tråden

Favoritt


  • Totalt antall stemmer
    47

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.403
    Antall liker
    3.172
    Torget vurderinger
    1
    Debutalbumet er min favoritt. Det er "noe" med det albumet, en salgs urkraft. Helt unikt.
    Led Zeppelin II følger hakk i hæl. Dernest IV.
    Men har jo "alt" av LZ og spiller de regelmessig, alle sammen.


    EDIT: Physical Graffiti synes jeg er litt ujevn, slik som dobbeltalbum ofte blir. Som album hadde det stått seg på litt redigering. Men bevares, man er da glad for alle LZ låter som er utgitt.
     

    cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    284
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Holder en knapp på Physical Grafitti. Kashmir er verdens råeste rockelåt (i alle fall nesten)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Er det tråden eller bandet som er "utrolig" ? :-* :-* :-* :-*

    Aner meg at de tidligste titlene får mest oppslutning. Passer godt i min teori om at de fleste band oppgjennom, var/er best tidlig i karrieren.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Kul tråd! Verdens beste rockeband med stor R. Unikt samspill og de varierte uttrykkene veldig godt. Utrolig flinke musikere, ingen over og ingen ved siden i sin sjanger.

    Min liste:

    1. Physical Graffiti
    2. II
    3. I
    4. IV
    5. Houses of the Holy
    6. III


    Fireren er som oftes nevnt først, men der henger ikke jeg helt med.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Passer godt i min teori om at de fleste band oppgjennom, var/er best tidlig i karrieren.
    Ja, mange men slett ikke alle.
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    326
    Sted
    Oslo Vest
    III og Physical Graffiti er de beste.



    Her er det virkelige PG albumet.

    1. In The Light
    2. Trampled Under Foot
    3. In My Time Of Dying
    4. Custard Pie
    5. The Wanton Song
    6. Ten Years Gone
    7. Sick Again
    8. Kashmir


    Outtakes:

    Fra Zeppelin III
    1. Bron-Y-Aur

    Fra Zeppelin IV
    2. Down By The Seaside
    3. Boogie With Stu
    4. Night Flight


    Fra Houses Of The Holy
    5. Houses Of The Holy
    6. The Rover
    7. Black Country Woman
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Ingen blodfan av bandet, og må beskjemmet innrømme at jeg har et hull, III. Får vel kompletere i løpet av høst/vinter. Noe må man vel kjøpe fremover.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Tor Nado skrev:
    Må ha med denna også, og cover-rekkefølgen din er feil.
    Hvem har sagt at rekkefølgen har noen betydning? 8)
    The song Remains er ikke glemt, men live-albumene er utelatt med hensikt.

    ErosLoveking skrev:
    Er det tråden eller bandet som er "utrolig" ? :-* :-* :-* :-*
    Som sagt - det er en utrolig tråd om et utrolig band. Er ikke det utrolig?

    Aner meg at de tidligste titlene får mest oppslutning. Passer godt i min teori om at de fleste band oppgjennom, var/er best tidlig i karrieren.
    Det siste albumet er jo bare noe oppsop. Nesten så jeg ikke tok det med, siden ingen kommer til å krysse det av. Det gikk nok litt nedover med bandet etter PG, synes jeg.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.403
    Antall liker
    3.172
    Torget vurderinger
    1
    Er også veldig glad i Presence pga. mye bra gitarspill. Det var vel da Robert Plant gikk på krykker.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    Debut albumet pga Dazed and confused!

    Blodfans bør skaffe seg Yardbirds - Live Yardbirds, featuring «good-credentials-but-who-is-he-any-way» Jimmy Page. Innspilt i New York 30. mars 1968 (LZ ble som kjent dannet omkring juni 1968). Der er det en tidlig versjon av Dazed som er tittulert «I'am confused».

    mvh
    KJ
     

    cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    284
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Bare nesten? ::)
    Ja, dette er et vanskelig felt. Foruten LZ så finnes det bl.a. Wont Get Fooled Again av The Who pluss en del andre, men nå er vi off topic.

    Interessant det med det "virkelige" Physical Grafitti albumet. Det er jo bare de kremeste av de kreme kremlåtene!
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.388
    Antall liker
    20.802
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Ingen blodfan av bandet, og må beskjemmet innrømme at jeg har et hull, III. Får vel kompletere i løpet av høst/vinter. Noe må man vel kjøpe fremover.
    Er veldig glad i baksiden på III.

    Innrømmer å mangle et par plater. Takk for oppdelingen av PG, Tor Nado. Kanskje jeg kan få den til om jeg går til kjernen.
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Liker IV best. Kanskje først og fremst fordi dette var mitt første møte med dette monsteret. Black dog er den mest testosterondryppende låten i historien. Begynner faktisk instinktivt å nynne på denne for meg selv når en spesielt velformet småpike duver forbi :p.

    Ellers har denne platen mye av den tidlige energien, samtidig som bandet begynner å bli samkjørte på et nivå som bare finner sin like i kjemiske legeringer. Kanskje litt komers, men herlig!

    Andre favoritter fra platen: "The Battle of Evermore" og "When the Levee Breaks"

    Mvh
    Sniff
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    pedal skrev:
    Er også veldig glad i Presence pga. mye bra gitarspill. Det var vel da Robert Plant gikk på krykker.
    Rullestol! Kraftig kvestet etter bilulykke. Synes også dette er sterkt album, ”Achilles last Stand” er for meg en klassiker god som noen av Zeppelins stykker, utrolig kraftfull og med en ”komprimert” energi som bare tar pusten fra en.

    Ellers blir det langt på vei meningsløst å velge favoritter blant albumene, de er alle knallperler (muligens er ”Houses of the Holy unntaket som bekrefter regelen).
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    At III leder er for meg veldig overraskende. Kanskje de liker litt roligere musikk? Mer akustisk? Kan ikke skjønne at så mange synes det er den beste plata. Den er veldig bra, men ikke så gode som endel av de andre synes jeg.
     

    duality

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2008
    Innlegg
    325
    Antall liker
    1
    Fant ikke tråden føre nå..
    Favoritt album er vanskelig og si..
    I, II, III og house of the holy er mine favoritter, umulig og si hvem som er best da de er såppas forskjellige, og masse bra kvaliteter på dem.

    Eneste plata jeg mangler er physical graffiti, prøver og få tak i den på LP...
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    houses er best.
    fet cover også.
    childhood's end.
    arthur c. clarke.
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Tor Nado skrev:
    Gago skrev:
    houses er best.
    fet cover også.
    childhood's end.
    arthur c. clarke.
    Den har ihvertfall to killerlåter, Rain Song og No Quarter.
    Det har den, men den har også to viser som heter henholdsvis "The Crunge" og "D'yer Mak'er" og det antageligvis det semreste Zeppelin har prestert. Synes nå jeg da.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.403
    Antall liker
    3.172
    Torget vurderinger
    1
    Pesquera skrev:
    Det har den, men den har også to viser som heter henholdsvis "The Crunge" og "D'yer Mak'er" og det antageligvis det semreste Zeppelin har prestert. Synes nå jeg da.

    Rock'n Roll regel #37: Alle gode band har en dårlig reggaelåt på samvittigheten.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    pedal skrev:
    Pesquera skrev:
    Det har den, men den har også to viser som heter henholdsvis "The Crunge" og "D'yer Mak'er" og det antageligvis det semreste Zeppelin har prestert. Synes nå jeg da.

    Rock'n Roll regel #37: Alle gode band har en dårlig reggaelåt på samvittigheten.
    ;D

    Tror jeg skal klare å finne noen gode som ikke har det.
     

    Unplugged

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Innlegg
    989
    Antall liker
    0
    Mine tre favorittskiver med Led Zeppelin:

    1.
    2.
    3.


    .......LZ er nok ikke noe for meg. Men har respekt.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    pedal skrev:
    Pesquera skrev:
    Det har den, men den har også to viser som heter henholdsvis "The Crunge" og "D'yer Mak'er" og det antageligvis det semreste Zeppelin har prestert. Synes nå jeg da.

    Rock'n Roll regel #37: Alle gode band har en dårlig reggaelåt på samvittigheten.
    på flere måter ;D
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    Hvorfor er det i gjennomsnitt dårlig lyd på nesten samtlige LZ skiver?

    Er de remastra i fylla???

    8)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    hvis "fylla" er et utvidet begrep, så er sikkert svaret ja.............
     

    Sleiven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Innlegg
    2.302
    Antall liker
    21
    ErosLoveking skrev:
    Ingen blodfan av bandet, og må beskjemmet innrømme at jeg har et hull, III. Får vel kompletere i løpet av høst/vinter. Noe må man vel kjøpe fremover.
    Min LP med III har så drit dårlig lyd at jeg har gitt opp å spille den...
     

    Sleiven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Innlegg
    2.302
    Antall liker
    21
    Sailor skrev:
    Hvorfor er det i gjennomsnitt dårlig lyd på nesten samtlige LZ skiver?

    Er de remastra i fylla???

    8)
    nr 1 og presence har bra lyd på vinyl resten er graut..desverre kun Uriah Heep er værre..
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Sleiven skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Ingen blodfan av bandet, og må beskjemmet innrømme at jeg har et hull, III. Får vel kompletere i løpet av høst/vinter. Noe må man vel kjøpe fremover.
    Min LP med III har så drit dårlig lyd at jeg har gitt opp å spille den...
    Lyden er grei nok den. Har fylt hullet siden sist. Her går det unna. 8) 8) 8) ;D
     

    interman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.04.2002
    Innlegg
    481
    Antall liker
    1
    Gago skrev:
    houses er best.
    fet cover også.
    childhood's end.
    arthur c. clarke.
    Støtter denne. Liker mye av det de har gitt ut, men kommer oftest tilbake til houses.
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    17
    Jeg vekker denne opp igjen og eksponerer samtidig min mangel på dannelse hva angår Led Zeppelin. Jeg har saumfart cd-esker, vinylstabler og server, men finner ikke et eneste album :eek: Likefullt er jeg selvsagt fan og har et forhold til nesten alle låtene deres. Spørsmålet jeg vil stille er om det finnes spesielle utgaver, på cd, men helst på vinyl, jeg burde søke etter? Bla har Platekompaniet to forskjellige bokser med alle albumene.
    Denne ser jo veldig snasen ut, men er det god lyd? Led Zeppelin - Definitive Collection - Limited Edition (11CD - Japan Vinyl Replica). Så finnes Led Zeppelin- The Complete Studio Recordings (10CD). I tillegg er jo alle i remastered utgave til fin pris. Hva med Mothership på vinyl? Good or bad?


    Der har dere meg, ikke le :-[
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Modership på vinyl er i alle fall den som snurrer oftest hjemme hos meg. Tung er vinylen også. Men det blir jo ikke bedre lyd enn hva mastertapene tillater. Men hvem tenker på det da, når man nyter slik musikk?
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    582
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Kim skrev:
    Jeg vekker denne opp igjen og eksponerer samtidig min mangel på dannelse hva angår Led Zeppelin. Jeg har saumfart cd-esker, vinylstabler og server, men finner ikke et eneste album :eek: Likefullt er jeg selvsagt fan og har et forhold til nesten alle låtene deres. Spørsmålet jeg vil stille er om det finnes spesielle utgaver, på cd, men helst på vinyl, jeg burde søke etter? Bla har Platekompaniet to forskjellige bokser med alle albumene.
    Denne ser jo veldig snasen ut, men er det god lyd? Led Zeppelin - Definitive Collection - Limited Edition (11CD - Japan Vinyl Replica). Så finnes Led Zeppelin- The Complete Studio Recordings (10CD). I tillegg er jo alle i remastered utgave til fin pris. Hva med Mothership på vinyl? Good or bad?


    Der har dere meg, ikke le :-[
    Classic Records sine nyutgivelser på vinyl er vel de med desidert best lydkvalitet. Det var enorm forskjell fra orginalutgivelsene.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    No quarter beste låt! Beste album varierer. Jeg synes ikke det er dårlig lyd på platene, men jeg har hørt de gjengitt dårlig på enkelte anlegg...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn