Bil, båt og motorsykkel Den store Motorsykkel-tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.435
    Antall liker
    17.155
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Jo, takker:). Regner med at den er klar for henting mot slutten av denne uka.

    Det blir unektelig litt annerledes. Selvom det, for "uinnvidde", kan virke som om det ikke er så mye oppdateringer/endringer så er det, i forhold til den 08-mod jeg hadde, i praksis en helt ny sykkel. Grunnkonseptet er jo likt, men det er kun et par detaljer/deler som er igjen fra 08.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Tok ut gixxern i dag så i morgen skal den få ny olje og filter.
    Egentlig er det for tidlig her i Kristiansund, veldig mye grus på sideveiene og temperaturer ned mot 0 på nettene.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.435
    Antall liker
    17.155
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Akkurat sånn det skal være. Ser frem til å dra på Stivramme-treffet på Leira om 3 uker, så jeg får se om jeg får sparket liv i Chopperen til uka.

    Ellers så har jeg rundet 90 mil med nyervervelsen hittil. Må få på 50-60 mil til før slutten av mai, da time for innkjøringsservice er booket.
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Den Ktm saken ser ut som et artig leketøy.
     

    Micromax

    Medlem
    Ble medlem
    15.01.2009
    Innlegg
    27
    Antall liker
    4
    Hei
    Flott sykkel! Jeg ser du har fjernet luftfilterboksen. Hva ble erstatningen? jeg valgte Rottweiler Intake System og SAS Kit CPR - KTM SAS Block Off Plates (Stage 2) for å forhindre at uforbrendt bensin tenner i pottene. Samtidig drevet jeg om fra 17 til 16 tenner foran. Resutatet ble en sykkel som ble VELDIG mye mer kjørbar. Slenger med et bilde av min.

    Mvh. Ole
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei
    Flott sykkel! Jeg ser du har fjernet luftfilterboksen. Hva ble erstatningen? jeg valgte Rottweiler Intake System og SAS Kit CPR - KTM SAS Block Off Plates (Stage 2) for å forhindre at uforbrendt bensin tenner i pottene. Samtidig drevet jeg om fra 17 til 16 tenner foran. Resutatet ble en sykkel som ble VELDIG mye mer kjørbar. Slenger med et bilde av min.

    Mvh. Ole
    Ser ikke bilde av din. Men har gjort mye av det samme...
    Jeg har ITG "sausage" filter og et vanlig ITG (Samme som rottweiler). Merker ingen forskjell i effekt mellom de men motoren går en anelse kjøligere med "sausage" varianten og bruker det stort sett.
    Drevet om fra 17 til 16 tenner foran :) Shorai lithium batteri (sparer faktisk 4 kg...)
    Standard "trompet/innsug" til bakre sylinder og RC8 trompet/innsug til den foran.
    Alt av unødige følere sas, o2 sensorer etc er borte. + endel annet snaks :) Ei hel eske med deler som bare var til hinder.
    Akra anlegg.
    Har sikkert mappet om en 40-60 ganger med små iterasjoner (gjør det selv). Er veldig sprek og bra nå.
    Fremdeles bensintørst men klarer ned mot 0.6l/m om jeg er litt snill på gassen.
    Skiftet iår rullelager foran og monterte akkurat nye Michelin PR4 dekk. Hadde Metzeler z8 interact i fjorårssesongen.
     

    Micromax

    Medlem
    Ble medlem
    15.01.2009
    Innlegg
    27
    Antall liker
    4
    Hei
    Flott sykkel! Jeg ser du har fjernet luftfilterboksen. Hva ble erstatningen? jeg valgte Rottweiler Intake System og SAS Kit CPR - KTM SAS Block Off Plates (Stage 2) for å forhindre at uforbrendt bensin tenner i pottene. Samtidig drevet jeg om fra 17 til 16 tenner foran. Resutatet ble en sykkel som ble VELDIG mye mer kjørbar. Slenger med et bilde av min.

    Mvh. Ole
    Ser ikke bilde av din. Men har gjort mye av det samme...
    Jeg har ITG "sausage" filter og et vanlig ITG (Samme som rottweiler). Merker ingen forskjell i effekt mellom de men motoren går en anelse kjøligere med "sausage" varianten og bruker det stort sett.
    Drevet om fra 17 til 16 tenner foran :) Shorai lithium batteri (sparer faktisk 4 kg...)
    Standard "trompet/innsug" til bakre sylinder og RC8 trompet/innsug til den foran.
    Alt av unødige følere sas, o2 sensorer etc er borte. + endel annet snaks :) Ei hel eske med deler som bare var til hinder.
    Akra anlegg.
    Har sikkert mappet om en 40-60 ganger med små iterasjoner (gjør det selv). Er veldig sprek og bra nå.
    Fremdeles bensintørst men klarer ned mot 0.6l/m om jeg er litt snill på gassen.
    Skiftet iår rullelager foran og monterte akkurat nye Michelin PR4 dekk. Hadde Metzeler z8 interact i fjorårssesongen.
    Er ikke aktiv på forumet i hele tatt. Er vel grunnen til at bilde ikke kom med. Prøver igjen.
    jeg har Leo Vince og bruker std. akramapping som er lagt inn av AMD. Fungerer greit. Har ikke turt å begynne å mappe selv. Er det vanskelig/lett å rote det til?
    Jeg synes du skal sette på motorbeskyttelse KTM Engine guard - Protection - KTM PowerParts. Sykkelen får et kulere stuk med dette (synes nå jeg)
    Prøver bilde igjen.
     

    Micromax

    Medlem
    Ble medlem
    15.01.2009
    Innlegg
    27
    Antall liker
    4
    Hei
    Flott sykkel! Jeg ser du har fjernet luftfilterboksen. Hva ble erstatningen? jeg valgte Rottweiler Intake System og SAS Kit CPR - KTM SAS Block Off Plates (Stage 2) for å forhindre at uforbrendt bensin tenner i pottene. Samtidig drevet jeg om fra 17 til 16 tenner foran. Resutatet ble en sykkel som ble VELDIG mye mer kjørbar. Slenger med et bilde av min.

    Mvh. Ole
    Ser ikke bilde av din. Men har gjort mye av det samme...
    Jeg har ITG "sausage" filter og et vanlig ITG (Samme som rottweiler). Merker ingen forskjell i effekt mellom de men motoren går en anelse kjøligere med "sausage" varianten og bruker det stort sett.
    Drevet om fra 17 til 16 tenner foran :) Shorai lithium batteri (sparer faktisk 4 kg...)
    Standard "trompet/innsug" til bakre sylinder og RC8 trompet/innsug til den foran.
    Alt av unødige følere sas, o2 sensorer etc er borte. + endel annet snaks :) Ei hel eske med deler som bare var til hinder.
    Akra anlegg.
    Har sikkert mappet om en 40-60 ganger med små iterasjoner (gjør det selv). Er veldig sprek og bra nå.
    Fremdeles bensintørst men klarer ned mot 0.6l/m om jeg er litt snill på gassen.
    Skiftet iår rullelager foran og monterte akkurat nye Michelin PR4 dekk. Hadde Metzeler z8 interact i fjorårssesongen.
    Er ikke aktiv på forumet i hele tatt. Er vel grunnen til at bilde ikke kom med. Prøver igjen.
    jeg har Leo Vince og bruker std. akramapping som er lagt inn av AMD. Fungerer greit. Har ikke turt å begynne å mappe selv. Er det vanskelig/lett å rote det til?
    Jeg synes du skal sette på motorbeskyttelse KTM Engine guard - Protection - KTM PowerParts. Sykkelen får et kulere stuk med dette (synes nå jeg)
    Prøver bilde igjen.
    file:///Users/otr/Desktop/IMG_1518.jpg
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei, du må "laste" opp bilde. Her er forklaring :)
    http://www.hifisentralen.no/forumet...blemer-med-bilde-opplastning.html#post1757115
    Du linker nå til et bilde som ligger lokalt på maskinen din.
    Jeg vet ikke hvilken sykkel du har men regner med at det er en KTM med lc8 motor?

    Standard akra mapping er milevis fra ok på disse syklene. Og jeg må medgi. AMD holder jeg meg langt unna :)
    Om du er interessert så kan jeg sikkert "fikse" noe mapping på sykkelen din?. En tar selvfølgelig vare på det "mappet" som allerede er på sykkelen. Laster opp et nytt mer egnet. Så skal det egentlig være en 15minutter gange på tomgang(Her er det endel som strides med viktigheten :) ) . Skru. Sykkel er klar for test.
    Uansett så vil du lære prosedyren...
    Er rimelig sikkert på at det er endel å hente mtp. vibrasjoner, moment, jevnhet etc. Jeg bor i Lørenskog. Vet ikke hvor du bor men siden du kjenner AMD så er det vel i omegnen?
     
    Sist redigert:

    Micromax

    Medlem
    Ble medlem
    15.01.2009
    Innlegg
    27
    Antall liker
    4
    Hei, du må "laste" opp bilde. Her er forklaring :)
    http://www.hifisentralen.no/forumet...blemer-med-bilde-opplastning.html#post1757115
    Du linker nå til et bilde som ligger lokalt på maskinen din.
    Jeg vet ikke hvilken sykkel du har men regner med at det er en KTM med lc8 motor?

    Standard akra mapping er milevis fra ok på disse syklene. Og jeg må medgi. AMD holder jeg meg langt unna :)
    Om du er interessert så kan jeg sikkert "fikse" noe mapping på sykkelen din?. En tar selvfølgelig vare på det "mappet" som allerede er på sykkelen. Laster opp et nytt mer egnet. Så skal det egentlig være en 15minutter gange på tomgang(Her er det endel som strides med viktigheten :) ) . Skru. Sykkel er klar for test.
    Uansett så vil du lære prosedyren...
    Er rimelig sikkert på at det er endel å hente mtp. vibrasjoner, moment, jevnhet etc. Jeg bor i Lørenskog. Vet ikke hvor du bor men siden du kjenner AMD så er det vel i omegnen?
    Da håper jeg blide er med:)
    Ikke ulik din.
    Det hadde vært kult med en innføring i "hjemmemapping".
    Jeg har tilhold i Oslo
     

    Vedlegg

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    @ Bambadoo, hva synes du om PR4 sammenlignet med Metzeler Z8? Har fått med meg at PR4 er hot i år men min lokale dekkbutikk vil selge meg Z8.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hadde pr3 - så z8. Fikk aldri noen god "følelse" med Z8. De slapp i tide og utide. Til tross for gode tester. Mistet liksom litt følelsen med underlaget og klarte aldri å stole på dem... Måtte gå lii ned i lufttrykk med Z8 for å få de litt bedre på min sykkel.
    God holdbarhet var det riktignok.
    Tilbake til Michelin men pr4 nå og liker de mye bedre. Kan ikke si noe om de er anderledes ift. pr3 enda :)

    Jeg tror da også at dette beror endel på kjørestil samt sykkel de står på.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Har en 25 år gammel Gixxer. Står Pirelli Angel på den nå men bakdekket må byttes og fremdekket begynner også å få det.
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    Startet sesongen med å selge min 01 Aprilia RSV Mille R som jeg har eid siden 03, hadde for øvrig også en mille uten r fra 01-03.
    Grom sykkel med etter monterte marchesini magnesium felger, masse carbon, og Akrapovic sbk helanlegg i titan med carbonpotter +++

    Har enda en Aprilia i garasjen som ikke skal selges: 08 sxv 550, 72hp på hjul og vekt som en moped, det er få kjøretøy som får fram adrenalinet som denne.
    (ikke min på bildet).
     

    Vedlegg

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    Solgte denne seint i fjor høst, herlig muskel cruiser: 2014 Victory Judge

    Kjørte også en del Victory Cross Country i fjor (demo sykkel på jobb) når det var nødvendig med dame og oppakning, her oppstilt ved fattern sin 2014 Indian Chieftain
     

    Vedlegg

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.837
    Antall liker
    5.490
    Sted
    Holmestrand
    Vurderer å kjøpe meg en lett sykkel for kortere transport.
    Ikke kjørt sykkel tidligere, og tenker da at start på 125 kan være en god ide.
    Har så vidt kikka litt på Honda Varadero og KTM Duke, som jeg synes ser ut som gode alternativer for meg.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Fant fram sykkelen sist mandag. Byttet olje og tennplugger og hadde sesongens første tur!:cool:

    Har hatt sykkelen i en spesialpose som skal holde fukt og rustproblemer på avstand, ser ut til at det kun har fungert "sånn noenlunde". Ny pose i vinter og det ser ut til at den ikke har vært mulig å lukke skikkelig. Men uansett er det ikke så galt at det er grunn til å gråte! Sykkelen trenger bare litt ekstra stell og omtanke så ser den igjen ut som ny.

    Med nye plugger og Spiralis i "ny" og slankere utgave var jo sykkelen nesten ikke til å kjenne igjen, riktig så kvikk var den! Men 30 kg lettere fører har en positiv virkning på ytelsene!;)
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.837
    Antall liker
    5.490
    Sted
    Holmestrand
    Vurderer å kjøpe meg en lett sykkel for kortere transport.
    Ikke kjørt sykkel tidligere, og tenker da at start på 125 kan være en god ide.
    Har så vidt kikka litt på Honda Varadero og KTM Duke, som jeg synes ser ut som gode alternativer for meg.
    Ingen som har kommentarer/erfaringer å dele med en syklist som vurderer motor?
    Hva trenger/bør/må jeg ha av utstyr?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Vurderer å kjøpe meg en lett sykkel for kortere transport.
    Ikke kjørt sykkel tidligere, og tenker da at start på 125 kan være en god ide.
    Har så vidt kikka litt på Honda Varadero og KTM Duke, som jeg synes ser ut som gode alternativer for meg.
    Ingen som har kommentarer/erfaringer å dele med en syklist som vurderer motor?
    Hva trenger/bør/må jeg ha av utstyr?
    Du som er voksen ( veier noe mer enn en guttunge! ) bør ha en sykkel med så mye Hk og moment som mulig, ellers vil du finne ut at det går tregt opp bakker! Honda har vel sterke 125 ccm motorer.

    For øvrig MÅ du kjøpe akkurat det samme sikkerhetsutstyret som om du kjørte stor/tung sykkel!!!! Støvler, bukse, jakke og ryggskinne. Hjem er påbudt så den MÅ du ha. CE merket utstyr og så høy klasse som du får tak i! Du er hysterisk utsatt når du kjører MC!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.459
    Guttungen hadde en Rieju RS2 som jeg vurderte å overta. For en gammel, stiv gubbe på 180 cm. ble den for liten. Jeg måtte sitte i noe tilnærmet fosterstilling og det ble en smule ubehagelig.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Honda Shadow er en stor sykkel både i størrelse og med tett på de maksimale 15Hk som en lett sykkel kan ha. Den er god å sitte på også. Det samme kan sies om Suzuki Intruder 125 og Daelim DayStar 125. Suzukien har litt mindre Hk enn Honda, hvordan det er med Daelim vet jeg ikke. Men alle tre bør være behagelige å sitte på for en voksen mann. De er store og ser mye større ut enn 125ccm. Den jentungen kjører på for tiden Suzuki forveksles ofte med en 750ccm sykkel.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Kjøp en tung sykkel istedenfor. Med lett mc så går den enten som en moped eller så lukter det totaktsolje av klærne.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.459
    ^Hvordan kan en MC med vekt som en moped, men 6 ganger så mange hester gå som en moped? Dessuten er det ikke så mange som har 2-taktmotor. Hvis det er noen i det hele tatt.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Mopedene fra min ungdomstid på Klosterskogen går som dagens lette mc'er.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Helhjelm, bukse, jakke og hansker synes jeg man bør ha.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn