Lyngen skrev:
Det er vel ikke vanskelig å skjønne at dette er et PR stunt fra klubben. Flageborg har vært i gråsonen lenge med andre aktører og for enn stund siden inngikk tydeligvis Kringlydsamarbeid med HiFi klubben (alle tydeligvis). Gjelder demoer på messer og nå alså "kabeltester". På Avforum har han lagt ut store flotte bilder av produktene deres med innbydelse til kabeltester, så det er vel opplagt at klubben ikke bare åpner dører for hvem som helst bare for å teste kabler. På AVforum er det umulig å komme med kritikk fordi "eliten" er venner, men på et redelig forum som HFS så stiller jeg igjen spørsmålet om ikke Flageborg burde få seg et bransjeaktørstempel.
Ser det er behov for å oppklare et par misforståelser da det tydeligvis
er vanskelig å forstå hva som foregår.
Jeg stiller selvsagt ikke lokalene til rådighet for hvem som helst og til hva som helst, men det er fritt frem å spørre.
I det senere har det utover Flageborg kun vært noen gamle krigsseilere som faktisk har spurt.
Vi som kjenner Flageborg vet at han lever og ånder for gode opplevelser, spesielt innen lyd og bilde.
Og kanskje brenner han aller mest for å dele slike opplevelser med andre mennesker.
Jeg forstår egentlig ikke hvordan denne mannen orker å bruke så mye tid på og reise rundt og gi av egen erfaring og kunnskap.
Undertegnede har på ingen måte den samme kapasiteten...
Når det gjelder kabeltesten som foregikk her på huset sist Lørdag så var det en oppfølging av noe som startet på et forumtreff på Østlandet for ikke så lenge siden. Så vidt jeg har forstått så Flageborg her lyset (evt. hørte lyden?) når det gjelder kabler.
Flageborg lurte etter dette på om det fantes mulighet for å benytte et av demorommene våre og invitere til en tilsvarende test slik at flere kunne få oppleve hvor stor forskjell det er på kabler.
Jeg syntes det var en artig idè og lot han disponere storstua. Dette med kabler er jo et varmt tema og vi som selger slikt blir ofte beskyldt for å forsøke å lure folk.
Jeg ser ikke helt hvordan dette kan oppfattes som et PR stunt fra Hi-Fi Klubbens side?
Hi-Fi Klubben blir av og til fremstilt som lite entusiastiske, testing av kabler (deriblant DIY utgaver) uten innblanding fra butikkens side må vel sortere under entusiasme?
Det er jo definitivt ikke butikk i å gjøre et demorom utilgjengelig for salgsrettede demonstrasjoner en hel lørdag.
Hvorfor ikke flere møtte opp og hadde med seg egne kabler vet jeg ikke, men hvis Flageborg fortsatt ønsker å gjenta opplegget førstkommende Lørdag så er det ny mulighet for å påvirke hvilke kabler som skal testet og hvordan de blir testet. Det er bare og komme.
Skulle det mot formodning være sånn at et slikt opplegg bryter med noen retningslinjer her på forumet regner jeg med at jeg får beskjed slik at jeg kan stoppe det.
Mvh
Dan M. Søndeland
Daglig Leder Hi-Fi Klubben Grimstad