Den store kabel utløsning tråden

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Antall liker
28.363
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Siden den finnes så mye sterke meninger om kabler, tenkte jeg det var på sin plass med egen tråd hvor en kan rope ut de sterke meningene en har om kabler.

Tråden har et par regler. En skal kun si sin mening, ikke svare andre og mening skal skrives med Caps Lock. Håper dette kan være befriende og få utløsning her🥴 Så er det lov å være litt ironisk😜

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Antall liker
28.363
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Jeg kan begynne selv😅 JEG TROR KABLER HAR INGEN ELLER MINIMAL BETYDNING FOR LYDEN, SÅ SANT DEN PASSER. JEG DRITER I HVA ANDRE SYNES OM KABLER. JEG SYNES TILDELS ER LATTERLIG MED SINNSYKT DYRE KABLER, MEN HAR EN HVIS FORSTÅELSE FOR AT NOEN ØNSKER PENE KABLER I OPPSETTET SITT.

Puh….🤓 Nå er jeg tom og har ejakulert🥴

Sist redigert:

Keroo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.04.2016
Antall liker
34
Sted
Karmøy
Ah, den evige kabeldebatten. Har du brukt mer enn 5k på kabel, ja da er du dessverre ( ett ikke koselig ord ), eller har for mange grunker.

Hvis du nikker på siste del av første avsnitt, ja da er det flere gode organisasjoner som kunne trengt litt i grøten.

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Antall liker
5.725
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
JEG PRØVER Å SKJERME MEG FRA KABEL TRÅDER.KABLER MÅ VÆRE GODT SKJERMET FOR Å FUNGERE OPTIMALT I ET HIGH END OPPSETT.

Hønndjevelen

Æresmedlem
Ble medlem
12.04.2010
Antall liker
13.283
Sted
Oslo
Mine SUPRA KABLER hadde firkanta plastisolering.
PERFEKT FOR Å GJENGI FIRKANT PULSER
RIKTIGNOK i fargen iceblue, så litt KALD klang

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.799
Torget vurderinger
1
KABLER SKAL IKKE UNDERVURDERES, MEN TRENGER NØDVENDIGVIS IKKE Å KOSTE SKJORTA. FORØVRIG STÅR FOLK FRITT TIL Å KJØPE OG KOSE SEG MED HVILKE KABLER SOM HELST, UTEN Å BLI MOBBET ELLER FORSØKT IDIOTFORKLART. EN RETTIGHET JEG KOMMER TIL Å FORSVARE TIL SISTE BLODDRÅPE!

Hønndjevelen

Æresmedlem
Ble medlem
12.04.2010
Antall liker
13.283
Sted
Oslo
RØDE KABLER, VARM KLANG
SVARTE KABLER, SORT BAKGRUNN
BLÅ KABLER KALDE OG ANALYTISKE
GRÅ KABLER... det kan dere tenke dere

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Antall liker
83.325
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
MAN KAN NOK TIL EN VISS GRAD TUNE ANLEGGET ETTER EGNE PREFERANSER MED KABLER, MEN DET FINNES I DAG ATSKILLIG BEDRE/KRAFTIGERE VERKTØY TIL Å TUNE LYDEN.

Dalix

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2019
Antall liker
167
Kobla på 10 m skjøteledning til strømmen, fikk en mye lengre sound stage.

parafinoksen 2.0

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2024
Antall liker
3.309
Sted
Polen
Føler dette MÅ SKRIVES MED CAPS LOCK:

CABLE LENGTHS MATTERS
DUE TO THE CONSTRUCTION OF ANSUZ CABLES, YOU WILL ALWAYS GET A MORE POSITIVE INFLUENCE ON THE SOUND QUALITY WHEN USING LONGER CABLES. OBVIOUSLY, THERE ARE LIMITATIONS TO HOW LONG CABLES YOU WANT IN YOUR SYSTEM. HOWEVER, ANY ANSUZ CABLE IN TWO METER WILL CLEARLY SOUND BETTER THAN A ONE METER – A FOUR-METER CABLE PERFORMS EVEN BETTER….

(https://trimira.com.au/products/ansuz-mainz-d2-power-cable-australian-plug-iec)

møffe

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2016
Antall liker
1.501
Sted
Lolland, i udkanten af Danmark
Fin spøg, med et gran af alvor. Kabler over et fornuftigt kvalitets niveau er bluff. Se blot priser og pseudovidenskabelige afhandlinger om hvorfor ledning X eller Y er bedst. Fabrikantens "lyd filosofi" tilkendegiver at det er ren fantasi.

CAPS LOCK: "kvalitets kabler er gode. Bare man ikke falder for storrytelling og andet sludder og vrøvl". Jeg udtaler mig som fagmand, med anerkendt uddannelse og dennes titel beskyttelse.

-OG SÅDAN ER DET..! ;)

Topp Bunn