Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.189
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    1
    Liker du lyden nøytral så prøv bang & olufsen beoplay HX. Bare vær obs på at hvis du har ekstra stort hode passer de fysisk ikke.
    Har ikke hørt HX, men B&O har en historikk med å lage veldig bra hodetelefoner, både kablede og trådløse. Jeg har testet H9i og Beoplay Portal. H9i er utpreget nøytral, mens Portal er litt mer i samme retning som PX7 S2, dvs med en litt utpreget tyngde i bassen-. Har også 1. og 2. generasjon av H6, og de er veldig gode kablede hodetelefoner som er litt glemte storheter etter hvert.

    For meg har det vært en utfordring med B&O sine hodetelefoner at øreklokkene kunne vært litt mer romslige.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    HX er eneste b&o produktet jeg har eid. Ble litt nyskjerrig på hva "b&o lyden" er, så med alle gode omtaler av de så tok jeg sjansen. Tanken jeg satt igjen med var at det var nært sennheiser, uten skarpheten i toppen som gjerne følger med sennheiser (rundt 3-5khz er ekstremt problem område for meg med mye,så jeg er kanskje ikke helt "normalen" å måle etter... Eneste jeg har hørt fra Sennheiser som jeg ikke har følt ubehag med var HD650)

    HX ble en kort glede da de fysisk passet meg ikke så de forsvant ut døra fort igjen. Hadde de passet så hadde det vært greie hodetelefoner å ha på jobb f.eks. Lette å ha på og er diskre til hodetelefoner å være.

    Har ellers ikke hatt lyst til å synke så alt for mye penger i trådløst da jeg er klar over at de lever kun så lenge batteriene holder og så er det søppel. Når det nå begynte å klø etter noe "skikkelig" lyd igjen så måtte det bli noe med ledning og uten batterier.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.189
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    1
    Har ellers ikke hatt lyst til å synke så alt for mye penger i trådløst da jeg er klar over at de lever kun så lenge batteriene holder og så er det søppel. Når det nå begynte å klø etter noe "skikkelig" lyd igjen så måtte det bli noe med ledning og uten batterier.
    Tidligere versjoner av Beoplay-hodetelefonene har hatt mulighet for å kjøpe erstatningsbatteri, men jeg er usikker på om det fremdeles gjelder for dagens modeller.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.171
    Antall liker
    34.554
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har solgt de fleste av mine hodetelefoner, sitter igjen med de to jeg synes låter best vs pris. he400i2020 og k701. HD600 forsvant, da jeg personlig liker he400i bedre.
     

    Geir H

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.04.2002
    Innlegg
    63
    Antall liker
    36
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    5
    Er fremdeles veldig fornøyd med mine Philips Fidelio x1 jeg har hatt i 8-9 år. Kan høre på alle typer musikk i timevis uten å bli lyttetrett. Har spilt musikk 4 timer i strekk nå. Herlig!
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Var en tur på Duet Audio i går og hørte på mange flotte hodetelefoner! Veldig hyggelig og fantastisk kundeservice og et fantastisk utvalg! Koste meg glugg ;-) Hadde egentlig planer om å kjøpe Arya stealth men endte opp med Sundara! Utrolig bra og flott lyd i disse mtp. pris!! Har fra før 1 år gamle LCD X og fikk også hørt nye 2021 revisjonen av disse!! for en fantastisk hodetelefon altså - dynamikken og totalt alt i alt lydmessig må jeg si det var disse jeg likte best, nye revisjonen er mer åpen litt lysere - Er virkelig helt utrolig hvor gode disse har blitt! anbefales på det sterkest, enenste er at de kan bli litt tunge om man sitter i timesvis - men kom igjen da litt nakketrening har man godt av - gratis trening ;-).LCD X har et utrolig stort membranareal, musikalitet, og for min del den mest korrekte lydgjengivelsen av det jeg rakk å høre i går, dog klarte jeg ikke å forsvare å kjøpe et sett til med LCD X når jeg har den gamle revisjonen - den mørkere tuningen har sin sjarm på mye forskjellig musikk så da fikk det bli Sundara! Sundara er utrolig behaglig å ha på og en fantastisk detaljert, lett og behaglig spillestil! Vis vedlegget 774491
    Trafomatic head 2 forsterker du har,en av de beste på markedet nå.
    Driver alt av hodetelefoner med glans
     

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    976
    Antall liker
    1.570
    Sted
    Hamar
    Har etter det som føles som en evighet endelig fått Sparkos SS2590 i posten fra USA. Det blir stas å teste. Brutalt ærlig feedback kommer.
     

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    976
    Antall liker
    1.570
    Sted
    Hamar
    Har etter det som føles som en evighet endelig fått Sparkos SS2590 i posten fra USA. Det blir stas å teste. Brutalt ærlig feedback kommer.
    Foreløpig inntrykk... Usikker på hvor reellt det er, ettersom det er vanskelig å kjøre A/B. Prøvde å tune meg inn ved å høre en del personlige referanser før jeg skiftet de ut, men det er jo så sykt lett å lure seg selv.

    Jeg tror det er bedre bass, at det er tydeligere og mer detaljert. Men inntrykket er også at det er noe mer bass, så kan like gjerne skyldes økt lydtrykk. Lenger opp i frekvens er det muligens bedre separasjon, og små detaljer trer tydeligere frem? Utklinging av toner kan lettere følges over lengre tid? kan være det er jeg som hører bedre etter.

    Veldig forsiktig språk fra min side, og det er bevisst. Det kan like gjerne være jeg lurer meg selv. Synes playmate 2 med Sundara har vært veldig bra, og den har ikke blitt noe dårligere med denne endringen.

    Å handle rett fra Sparkos var forøvrig veldig smooth. Ville kjøpt av Moiz, men de hadde ikke de jeg skulle ha inne.
     

    Leonarfd

    Medlem
    Ble medlem
    27.02.2023
    Innlegg
    10
    Antall liker
    35
    Sted
    TØNSBERG
    Heisann. Er helt ny her, som regel bare verdt på Head-Fi gjennom årene.

    Kan anbefale Penon Serial for de som har lyst på et par kablete øreplugger. De har en varm og engasjerende lyd, minner meg veldig om noen gamle store høytalere jeg hadde(var fra 70-80tallet). Lyden er analog og fyldig, er en grunn til at de har begynt å bli favortitten til mange for hva du kan for 300usd. Bassen går dypt, med god slam. Mids er for meg perfekt, veldig intimt og romantiskt. Diskenten er behaglig og detaljert nok, sammenlignet med for eksempel en veldig detaljert hybrid øreplugg så kan du mangle noe om det er din ting.

    Har kjøpt mye fra https://penonaudio.com/ og kan anbefale butikken. Har også ganske my annet fra Penon og søster firmaet ISN. Pluss andre merker fra Chi-Fi markedet. Kommer til å dele litt mere her overtid, har hatt hodetelefoner fra DCA, ZMF, Beyerdynamic, Sennheiser etc.

    https://www.head-fi.org/showcase/pe...OBxGy-3bKCVA2SNeEcVaN9zpdqszg_tE#review-30129
    image.thumb.jpeg.5d7400a0f434729007d7a706437896f4.jpg
     
    Sist redigert:

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.213
    Antall liker
    6.130
    Sted
    Under stjernene
    Måtte dessverre selge X3 pga. at ørene reagerte på putene. Ørene ble kok varme.
    God lyd for lite penger.
     

    Leonarfd

    Medlem
    Ble medlem
    27.02.2023
    Innlegg
    10
    Antall liker
    35
    Sted
    TØNSBERG
    ZMF Verite Silkwood
    Min favoritt hodetelefon, kommer nok til å forbli i samlingen min for alltid. Har testet endel fra andre merker de siste årene(Focal, Hifiman, DCA) men ingen ting har fristet etter at jeg fikk Verite. Solgte begge Audeze mine(LCD 2 Classig og LCD 3), disse var mine favortitter for acoustic musikk og metall. Har også eid ZMF Aeolus, også veldig god men har en varmere og mørkere lydprofil. Har også prøvd Eikon, Atticus og originale Auteur.

    Lyden er ganske avhengig av hvilke pads man velger, selv foretrekker jeg Universal Suede og Leather over BE2 putene. For en mer naturlig og behaligere lyd med Universe putene, BE2 gir mere energi i de midtre tonene og ektra diskant. Har nok tenkt meg til CanJam i London i år så jeg kan få tested noen av ZMF sine siste modeller.
    _DSF1554.jpg

     

    vidarn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2002
    Innlegg
    314
    Antall liker
    53
    Torget vurderinger
    15
    ZMF Verite Silkwood
    Min favoritt hodetelefon, kommer nok til å forbli i samlingen min for alltid. Har testet endel fra andre merker de siste årene(Focal, Hifiman, DCA) men ingen ting har fristet etter at jeg fikk Verite. Solgte begge Audeze mine(LCD 2 Classig og LCD 3), disse var mine favortitter for acoustic musikk og metall. Har også eid ZMF Aeolus, også veldig god men har en varmere og mørkere lydprofil. Har også prøvd Eikon, Atticus og originale Auteur.

    Lyden er ganske avhengig av hvilke pads man velger, selv foretrekker jeg Universal Suede og Leather over BE2 putene. For en mer naturlig og behaligere lyd med Universe putene, BE2 gir mere energi i de midtre tonene og ektra diskant. Har nok tenkt meg til CanJam i London i år så jeg kan få tested noen av ZMF sine siste modeller.
    Vis vedlegget 898213
     

    vidarn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2002
    Innlegg
    314
    Antall liker
    53
    Torget vurderinger
    15
    Herlig post og erfaringer med ZMF. Jeg kjøpte Eikon med noen gode sølvkanter for noe tid tilbake. Venter på Verite Open nærmeste dagene. Jeg har lcd 3, men bruker de ikke. Solgte rett før jul Abyss 1266 tch. Eikon er mye bedre, men tror ikke Abyss matchet Cayin Ha 300 særlig bra. Synd ZMF ikke kan høres i norske butikker før man kjøper- tror det ville dratt opp salget betydelig
     

    vidarn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2002
    Innlegg
    314
    Antall liker
    53
    Torget vurderinger
    15
    Dessverre er det dyrere å få skikkelig god lyd fra headfi enn stereo spør du meg. Har nå Cayin ha 300 med general electric 300b rør og svinedyre linjerør fra 1949. Portabelt har jeg Cayin C9 og Cayin 6ii DAP med forskjellige DACER

    Låter konge, men måtte selge Abyss 1266 tch siden Cayin ikke klarte drive de skikkelig. Orka ikke forsterker sett 2
    Stemningsbilde med Bricasti M1 DAC

    Noen som lurer på om jeg liker Cayin???
    327AE42B-E9B5-4D31-9070-2C470E306BD4.jpeg
     

    Leonarfd

    Medlem
    Ble medlem
    27.02.2023
    Innlegg
    10
    Antall liker
    35
    Sted
    TØNSBERG
    Gode hodetelefoner med bra forsterker koster mye, men jeg mener at det også gjør det i stereo. Var på Oslo HiFI Show i helga some var, konklusjon mye rått. Men samtidig kom jeg over hvor fornøyd jeg er med diverse øreplugger og hodetelefoner som jeg har i samlinga 😁
    DSCF2200 1.jpg
    DSCF2194.jpg
    DSCF2205-1.jpg
    IMG_20230312_233058_963.jpg
     
    Sist redigert:

    Leonarfd

    Medlem
    Ble medlem
    27.02.2023
    Innlegg
    10
    Antall liker
    35
    Sted
    TØNSBERG
    VE Venture Electronics Zen 3.0 + Megatron DAC/AMP + Monk Buds + mye extra dongle, adaptere etc

    Nyeste leketøy her i huset. Første gang jeg tester noe mere dyrt innen earbuds. Hele pakken er en gave og en deal jeg har med VE imot at jeg deler det på et fremtidig meet og rundt om på nettet. Wild Lee som er CEO i VE er bare helt rå kull type, håper jeg kan få sjangsen på å møte han i fremtiden.



    Har hittil bare testet Zen 3.0, jeg er imponent for å si det mildt. God fyldig bass, mids som er klar og nøytral, diskant som er detaljrik og litt frempå. Soundstage er unikt, er som en åpne hodetelefoner i høyere prisklasse.



    https://www.veclan.com/engappliance_sel_one?eng_ApplianceVo.eac_id=88

    https://www.veclan.com/engappliance_sel_one?eng_ApplianceVo.eac_id=63



     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    4DB63DCE-46EB-43B9-A322-9473BFFAE8C0.jpeg

    Mitt første ordentlige hodetelefonkjøp på nesten 30 år. Kjekt med miniXLR-kontakt i klokka, den gjør det enklere å unngå kabelvase. Lukkede for ikke å bli plaget av tv-lyden til fruen. De gamle Sennheiser HD580 Precision er like gode men åpne.
    Driver dem med min vanlige Topping L30.
     
    Sist redigert:

    Leonarfd

    Medlem
    Ble medlem
    27.02.2023
    Innlegg
    10
    Antall liker
    35
    Sted
    TØNSBERG
    ISN EST50 tribrid IEM

    High end basshead IEM, god bass som er frampå spesielt i sub bass området.

    Klare midtre toner, og klar og detailrik diskant. Veldig behagelig Pina Gain(hvordan midtre tonene øker)



    Holder på å gjøre ferdig en review på dem til Head-Fi, er klart en topp 10 for meg.

    DSCF2295.jpg
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Sist redigert:

    Leonarfd

    Medlem
    Ble medlem
    27.02.2023
    Innlegg
    10
    Antall liker
    35
    Sted
    TØNSBERG
    Tenkte jeg kunne dele et par anmeldelser jeg har skrevet på Head-Fi.

    Første modellen er Penon Serial som har 3 dynamiske drivere, utrolig bra og morsom lyd. Er en favoritt av mange pga lyden som er veldig lik de store høytalerne fra 70-80 tallet. Den koster rundt 3000 kr.



    DSCF1878.jpg
     

    Leonarfd

    Medlem
    Ble medlem
    27.02.2023
    Innlegg
    10
    Antall liker
    35
    Sted
    TØNSBERG
    AüR Audio Neon Pro er den neste, dette er helt klart min favoritt IEM. Liker den mer en Monarch MK 2, Anole Tiger og flere andre high end modeller.

    Lyden er naturlig, detaljrik og energisk. Neon Pro har 10 BA drivere i hver side, og her kan jeg virkelig si at bassen er på linje med dynamiske drivere.

    Har fått vært med å se Nicholas og Abel komme seg fram i IEM markedet, modellene dems kan sammenlignes med sett som koster 3-4 ganger så mye.
    De er to lyd intresserte venner fra Singapore, som har dette som en side hobby. Har helt klart blitt mitt favoritt merke. Neon Pro er ikke billig og koster rundt 7000kr, men du får lyd i topp klasse.



    DSCF2448.jpg
     

    Leonarfd

    Medlem
    Ble medlem
    27.02.2023
    Innlegg
    10
    Antall liker
    35
    Sted
    TØNSBERG

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hei Jeg kom over denne interessante listen på Thomann. Det er en liste over hvilke hodetelefoner de selger mest av.

    Screenshot_20230816-231730.png


    Screenshot_20230816-231744.png
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.171
    Antall liker
    34.554
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Savner ikke mine HD600, mest på grunn av bruken vs prisen. Ja de var gode men selv når jeg hadde de så brukte jeg he400i-2020 mye mer. De og mine AKG K-701 bruker jeg rett som det er.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.189
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    1
    Savner ikke mine HD600, mest på grunn av bruken vs prisen. Ja de var gode men selv når jeg hadde de så brukte jeg he400i-2020 mye mer.
    Der er vi litt forskjellig. Riktignok er det HD650 jeg har - ikke HD600. Men de blir brukt vesentlig mer enn mine HE400i 2020 edition. Men etter at Focal Elear med Dekoni pads i perforert saueskinn er det de som blir benyttet desidert mest.
    Men det er lite som kan måle seg med vokalgjengivelsen til HD650 (og HD600).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn