Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    De aller fleste hodetelefoner yter best med en dedikert hodetelefonforsterker, og enkelte hodetelefoner krever mer enn andre på dette området. Det er også slik at siden dette er en orthodynamisk hodetelefon, og ikek dynamisk, så blir det lett at man sier - "Å, så da krever de mye kraft for å spille godt". Nja, vil jeg si. Driverne i T50RP er jo ganske små i forhold til Audeze LCD-2 og Hifiman HE-500 og HE-6.

    Fra det jeg har hørt av T50RP så spiller de helt OK fra en iPhone, men bedre fra en forsterker. Det vil ikke si at de spiller dårlig fra en iDings, men at volumet man får utav T50RP fra f. eks. en iPhone kan for enkelte bli for lavt.

    Jeg spiller svært sjelden på øredøvende nivå, så for meg er ikke mangel på maks volum på T50RP spesielt signifikant. Jeg får det volumet jeg trenger. Andre kan vurdere det anderledes.

    De siste to dagene har jeg kun hørt på T50RP fra en iPhone og har trivdes med det.

    En ting til slutt:

    Med de originale øreputene så er driveren ganske nær øret, og forseglingen rundt ørene med de putene er god (kan dog variere fra person til person - øre til øre). Når man bytter ut putene, så vil avstanden fra driveren til øret normalt øke, samt at isolasjonen i ulike øreputer vil gjøre at de lekker mer. Det bidrar også til at volumet må skrus opp mer enn på originale T50RP.

    T50RP overrasker veldig positivt. Man får ikke en LCD-2 eller en HE-500 til $74 her, men på enkelte parametre kommer man ganske nær. Vokal er det T50RP gjør best i mine ører. Jeg synes heller ikke lydscenen er så gæli jeg, når jeg satte på velourpads (DT990) på T50RP.
     
    O

    Ole I

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Takk for svar.

    Da tester jeg dem først på eksisterende utstyr. En dedikert head-fi amp kan jo være en smukk bursdagsgave til seg selv ved en senere anledning.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg kryssposter denne.

    CDWMcInSpots skrev:
    Crossfeed
    I tillegg til ovennevnte foo_dsp_xgeq, som er en grafisk equalizer for foobar2000 med 31-bånd, har xnor også startet utviklingen av foo_dsp_xfeed som er en "Crossfeed DSP component" for foobar2000.



    Jeg har så vidt forsøkt den, men skal etterhvert gjøre mere.

    Nedlasting: http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=90761
    Diskusjon (og dokumentasjon): http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=90764
     

    Vedlegg

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg kryssposter dette utdraget.

    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    Bassheving
    ch skrev:
    "Transducers. I was very surprised to discover that I preferred aspects of the T5p over the T1. Because my Eximus DP1 headphone amp offers a 6dB@30Hz analog-domain bass-boost function with 80Hz knee, the T1's superior bass weight could be easily offset and superceded by switching this filter in for the T5p.


    Dr.No skrev tidligere i høst om hans bruk av en analog tonekontroll for å kompensere for AKG K 701s manglende bassnivå. Dette syntes jeg hørtes interessant ut. Jeg har derfor gjennomført noen innledende eksperimenter med AKG K 701 og foo_dsp_xgeq som er en grafisk equalizer for foobar2000 med 31-bånd. Det virket lovende.
    • http://www.foobar2000.org/components/view/foo_dsp_xgeq
    • http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?s=&showtopic=88505

    AKG K 701 har det man ofte kaller en r-formet lydsignatur/frekvensrespons, hvilket innebærer at bassen er forsiktig/avrullet/har et lavere nivå. Det samme har beyerdynamic T 5 p.
    http://www.avguide.com/review/beyerdynamic-t5p-headphones-playback-38?page=1

    Indeed, one could say that certain groups of headphones (e.g., the Shure SRH 440 and AKG K702) exhibit “r”-shaped response curves, where the apparent aim is to achieve flat midrange and treble response, but with some degree of roll-off in the bass. I think most listeners would probably place the T5p in that “r”-shaped group.
    6moons' Srajan Ebaen bassboostobservasjoner, Dr.Nos tonekontrollerfaringer og mine ovenbeskrevne eksperimenter tyder på at beyerdynamic T 5 p og andre bassfattige hodetelefoner kan fungere bra/langt bedre hvis de får hjelp via bassheving.
    [...]
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Da har ny DAC og kabler kommet i hus, så skal bli kjekt å høre om mine Shure 940 og Denon 2000 vil bli glade for nye partnere ;D
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Det vil de nok. Hvilken digitaltilanalogkonverterinnebyggetiensøtlitenboks snakker vi om?
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Det vil de nok. Hvilken digitaltilanalogkonverterinnebyggetiensøtlitenboks snakker vi om?
    Jeg er nå den lykkelige eier av ......
     

    Vedlegg

    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Vel... det var feil bilde på en måte.... ;)

    Dette blir vel mer riktig...



    Ikke så vanskelig, men noen forslag?
     

    Vedlegg

    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Hm...hvor la jeg røntgenbrillene.

    Mr. "S"
    Huffda, jeg kan ikke ha på samvittigheten at Mr. S skal bruke fredagskvelden til å lete etter kryptoniske briller  ;)

    Da avslører jeg hele headfi-anlegget mitt pr se.



    Regner med at du ikke er så uenig i investeringen her Loevhagen ;)
     

    Vedlegg

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Oj! Nope. HD11? WTF. Den skulle jo ikke komme før om 1 måned. Grattis. :)

    Denon D2K?

    Kos deg. 8) Spent på den 11-dingsen.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Takker for gratulasjoner :). Ingen tvil om at lyden jeg lytter til nå er oppgradert... phew... :p. Men dac'en må nok få spilles inn før jeg utaler meg mer om dens kvaliteter. Videre må jo ørene rekalibres... man skal jo aldri undervurdere den biten.

    Lytter mest med Shure-klokkene. Utrolig gode til prisen hvertfall!

    Venter fortsatt på en mod jeg har bestillt til M-stagen... nå har det snart gått 3 uker... får vel snart purre.

    Er ellers nysgjerrig på denne http://store.garage1217.com/project-sunrise-hybrid-class-a--tube-headphone-amplifier.html

    Kansje jeg investerer nå som jeg likevel er i siget...
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Slik Ser det ut "out of the box"



    Shure-klokkene skulle selfølgelig vært sorte, men fikk ikke opp noe valg da jeg bestillte den... De vinner uansett ingen design konkurranse :p

    Stemmer at HD11 kom tidligere enn antatt, tror de fleste butikkene fikk dem inn igår.

    Jeg har HD2. Tidligere tester jeg har lest har konkludert med at HD10 fikk en oppgradering ved å la signalet først gå gjennom HD2 så til HD10. Selgeren jeg kjøpte utstyret av idag mente den løsningen ikke ville bli like suksessfull på HD11. Jeg kommer sikkert til å teste HD2 og HD11 sammen på et senere tidspunkt.

    Jeg har ikke denne platen på CD eller i flac, men lyden på spotify duger rimelig bra. Så anbefaler dette albumet: Musica Nuda- Live http://open.spotify.com/track/4feUCgPBMGSUwo4q2ZamU3
     

    Vedlegg

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Peeeent. :) Ser frem til inntrykkene sånn ca. om 1 uke fra nå.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Siden jeg har kjøpt meg mitt første hodetelefonoppsett, så kjenner jeg at et skikkelig skrytebilde er på sin plass.

    Her ser du følgende (vel bekomme):

    • Forsterker: Grace Design M903
    • Hodetelefoner: Grado PS 1000
    • Fiatvaluta: Totalt 7 stk 1000 kr sedler, utstedt av Norges Bank

    Jobber i skrivende stund med hvordan jeg skal bruke utstyret. Har ikke peiling. :)
     

    Vedlegg

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg stilte spørsmålet i Sennheiservennetråden, men uten respons. Så kanskje her…

    Noen som kjører HD800 i balansert utgave (balansert kabling) og som har formening om:

    1) Er det noe lydmessig å vinne?

    2) Vil et strekk på 8m ha noen innvirkning på lyden i balansert konfigurasjon?

    (forsterkeren min er balansert, derfor spørsmålet)

    og som ekstraspørsmål:

    ekstra) hvor skaffet dere eventuelt disse balanserte kablene fra?

    (Prolyd kjører forresten en liten kampanjepris for tiden)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    tittentei1000 skrev:
    Siden jeg har kjøpt meg mitt første hodetelefonoppsett, så kjenner jeg at et skikkelig skrytebilde er på sin plass.
    Jobber i skrivende stund med hvordan jeg skal bruke utstyret. Har ikke peiling. :)
    For de overskytende 7K kunne du fått et myyyye bedre hodeanlegg. :) Nei bare tuller (egentlig ikke, men av ren høfflighet så). Gratulerer. :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    tittentei1000 skrev:
    Siden jeg har kjøpt meg mitt første hodetelefonoppsett, så kjenner jeg at et skikkelig skrytebilde er på sin plass.
    Jobber i skrivende stund med hvordan jeg skal bruke utstyret. Har ikke peiling. :)
    For de overskytende 7K kunne du fått et myyyye bedre hodeanlegg. :) Nei bare tuller (egentlig ikke, men av ren høfflighet så). Gratulerer. :)
    Takk for det :) Grunnet storslagent kjøp av hodeanlegg er det hele budsjettet mitt frem til april 2012.
     

    Kopfhörer

    Medlem
    Ble medlem
    16.02.2011
    Innlegg
    41
    Antall liker
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    tittentei1000 skrev:
    Siden jeg har kjøpt meg mitt første hodetelefonoppsett, bla bla bla bla (...)
    :eek: :eek: :eek:

    Jaja, et sted må man jo begynne ...
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Kopfhörer skrev:
    tittentei1000 skrev:
    Siden jeg har kjøpt meg mitt første hodetelefonoppsett, bla bla bla bla (...)
    :eek: :eek: :eek:

    Jaja, et sted må man jo begynne ...
    Det er bedre å entre høyt, og så kjøpe og selge rundt den prisklassen med en gang. Og la oss være ærlige, prisen jeg betalte totalt (~20k) er en sum noen av forumdeltakerne her har lagt i en signalkabel. Hodetelefonanlegg er fattigmannshifi.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Det har du rett i. :) Dessverre slik.

    Mine egne favoritter i rangert avbildning (eget bilde):





    ... og med favorittforsterkeren (eget bilde):

     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    LCD-2 har jeg lest litt om på Head-Fi før jeg traff valget. Det var endel skeptisisme rundt hvorvidt det vesle selskapet kunne være ei døgnflue, så jeg turte ikke satse på dem med en gang. Kjedelig om selskapet forsvinner og ting går i stykker, eller bruktmarkedet ikke er der om man vil gå for noe annet.

    Det ser ut som Audeze har alliert seg ganske bra med head-fi og får positiv oppsluttning i communitiet der nå. I tillegg nevner flere dem her, så da kan det jo hende det ikke er et risikofyllt valg likevel?
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Får jo bare gratulere deg med nytt oppsett tittentei :). Supre bilder som vanlig Loevenhagen!
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Det er alltid en risiko, men jeg vurderer det slik at det er bedre med å få "verdens beste lyd" med litt risiko fremfor "nest beste lyd" med en gammel traver. Grado har fått mye pes for manglende support på samme forum, så jeg vet ikke helt hvordan man skal tolke risiko i ett én dimensjonalt bilde.

    CDW... her på forumet har ettertrykkelig sagt at han kun kjøper hodetelefoner fra produsenter med årevis erfaring. Oppsiden er rimelig klar. Ulempen med den strategien er jo at man lydmessig lett kan gå glipp av ganske mye.

    De som kjenner meg personlig, vil si jeg er forsiktig og et petimeter. At jeg da "tør" kjøpe fra Audeze og HiFiMAN sier vel noe...
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    tittentei1000 skrev:
    Kopfhörer skrev:
    tittentei1000 skrev:
    Siden jeg har kjøpt meg mitt første hodetelefonoppsett, bla bla bla bla (...)
    :eek: :eek: :eek:

    Jaja, et sted må man jo begynne ...
    Det er bedre å entre høyt, og så kjøpe og selge rundt den prisklassen med en gang. Og la oss være ærlige, prisen jeg betalte totalt (~20k) er en sum noen av forumdeltakerne her har lagt i en signalkabel. Hodetelefonanlegg er fattigmannshifi.
    Jaja, gir jo en liten trøst for en som punget ut 4k for kabler idag... Men jeg sverger på at jeg hørte forskjell på USB kablene i butikken før jeg slo til. Får teste litt mer her hjemme når lyden får satt seg :).
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Det er alltid en risiko, men jeg vurderer det slik at det er bedre med å få "verdens beste lyd" med litt risiko fremfor "nest beste lyd" med en gammel traver. Grado har fått mye pes for manglende support på samme forum, så jeg vet ikke helt hvordan man skal tolke risiko i ett én dimensjonalt bilde.

    CDW... her på forumet har ettertrykkelig sagt at han kun kjøper hodetelefoner fra produsenter med årevis erfaring. Oppsiden er rimelig klar. Ulempen med den strategien er jo at man lydmessig lett kan gå glipp av ganske mye.

    De som kjenner meg personlig, vil si jeg er forsiktig og et petimeter. At jeg da "tør" kjøpe fra Audeze og HiFiMAN sier vel noe...
    Håper jeg får annledning til å høre dem på et senere tidspunkt. De får jo virkelig bra omtaler i "våre kretser".
     

    magb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    146
    Antall liker
    0
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Tester Audio-Technica ATH-M50 mot AKG k701 her nå.

    k701 er nok endel hakk vassere på musikk ala springsteen, dire straits, clapton osv, men jeg må si ATH-M50 er en meget meget god allrounder.
    Til kun 1250kr er Audio-Technica ett kupp =)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Byttet ut originalledningen på HE-6 (dvs. OCC via adapter 4-pin XLR til TRS) til Q. Kall meg en krakk, men HE-6 er muligens planetens mest transparante hodetelefon (har ikke hørt Stax SR-009). HE-6 låter, som alle andre orthoer jeg har, heeelt fantastisk. :)

    Bare så synd at for mange så forblir "orthodynamisk" kun et fremmedord...og ikke musikkglede.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Prisendring fra HiFiMAN pr. 12.NOV.2012

    Noe godt. Noe ikke så godt.

    HE-500 reduseres fra $899 ti $699
    HE-300 reduseres fra $299 til $249

    HE-6 økes derimot fra $1199 til $1299. Det er litt kult siden jeg har de. Vips - så låt de 10% BEDRE...

    Min konklusjon: Løøøøp etter HE-500. (699 + 20) x 5,6 x 1,25 = 5.033 NOK. UTROLIG LYD.

    HE-6 blir da (1299 + 20) x 5,6 x 1,25 = 9.095 NOK.

    På enkelte parametre er HE-6 bedre enn HE-500, men på enkelte andre - nei. 4.000 dollar i prisforskjell. Har du forsterkeren til det OG elsker ultranøytral lyd; ja hvorfor ikke.
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Ser flere entrer hifi-nirvana. Det er godt!

    Min hdd tok kvelden (hadde bare rippet 250cd'er...), men en jeg kjenner har forbarmet seg over den og prøver å redde ut litt av innholdet på over en tera.

    Inntil da hviler amp og klokker borti kroken!
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Morpheus skrev:
    Får jo bare gratulere deg med nytt oppsett tittentei :). Supre bilder som vanlig Loevenhagen!
    Takk det samme. :) Hører du noen forskjell på disse svinedyre USB-kabelene da? Selv er jeg ekstremt skeptisk til slike ting, av grunner du helt sikkert har lest 1000x.

    Loevhagen skrev:
    Det er alltid en risiko, men jeg vurderer det slik at det er bedre med å få "verdens beste lyd" med litt risiko fremfor "nest beste lyd" med en gammel traver. Grado har fått mye pes for manglende support på samme forum, så jeg vet ikke helt hvordan man skal tolke risiko i ett én dimensjonalt bilde.

    CDW... her på forumet har ettertrykkelig sagt at han kun kjøper hodetelefoner fra produsenter med årevis erfaring. Oppsiden er rimelig klar. Ulempen med den strategien er jo at man lydmessig lett kan gå glipp av ganske mye.

    De som kjenner meg personlig, vil si jeg er forsiktig og et petimeter. At jeg da "tør" kjøpe fra Audeze og HiFiMAN sier vel noe...
    Dette er veldig sant. Ikke umulig at man prøver disse med tid og stunder; jeg er som sagt veldig fersk. Ser utvilsomt veldig bra ut, og hvis det låter like bra som det ser ut, så er du jo en heldig herre.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    men HE-6 er muligens planetens mest transparante hodetelefon (har ikke hørt Stax SR-009).
    Var en tur innom Lyric og hørte på Stax i dag - SR-507, SR-007 MkII og SR-009 på hhv. SRM-323s og SRM-006t.
    SR-507 har ganske forskjellig karakteristikk i forhold til de 2 andre.
    For samtlige 3 så likte jeg kombinasjonen mot SRM-006t best. Den tilførte litt mer kropp til lydbildet og litt mer bassvolum, om dog litt mindre bassdefinisjon.
    Så nå har jeg ihvertfall en formening om "Stax-lyden".

    SR-007 synes jeg låt litt "tamt" og lukket i denne sammenhengen - forhold til de to andre. Litt i retning vakkert og pent, men....
    SR-507 var mer engasjerende i mine ører med mer bass, men ikke like silkemyk og finkornet oppover og et helt annet lydbilde.
    SR-009 - duverden. Lydsignaturen er ikke ulik SR-007, men den spiller mer åpent, frigjort og har mer bass. Her henger virkelig lydbildet godt sammen. Vet ikke helt hva det skulle prikes på her. Dog - prismessig dessverre "uoverkommelig".

    Komfortmessig så synes jeg SR-507 ble "hengende" litt på hodet. SR-007 var komfortmessig best - og jeg likte godt strekk/retur-løsningen på hoderemmen. Hvorfor ikke samme patenten på SR-009?!?

    Totalt sett er vel kanskje SR-507 i kombinasjon SRM-323s best value for money, selvom jeg personlig (om det skulle vurderes nærmere) nok hadde gått hakket opp til SRM-006t. Total mangel av isolasjon og "full" lekkasje er de store ankepunktene for min del - i kombinasjon med at jeg generelt kunne ønsket bassen noe mer fremme.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    tittentei1000 skrev:
    Morpheus skrev:
    Får jo bare gratulere deg med nytt oppsett tittentei :). Supre bilder som vanlig Loevenhagen!
    Takk det samme. :) Hører du noen forskjell på disse svinedyre USB-kabelene da? Selv er jeg ekstremt skeptisk til slike ting, av grunner du helt sikkert har lest 1000x.

    Loevhagen skrev:
    Det er alltid en risiko, men jeg vurderer det slik at det er bedre med å få "verdens beste lyd" med litt risiko fremfor "nest beste lyd" med en gammel traver. Grado har fått mye pes for manglende support på samme forum, så jeg vet ikke helt hvordan man skal tolke risiko i ett én dimensjonalt bilde.

    CDW... her på forumet har ettertrykkelig sagt at han kun kjøper hodetelefoner fra produsenter med årevis erfaring. Oppsiden er rimelig klar. Ulempen med den strategien er jo at man lydmessig lett kan gå glipp av ganske mye.

    De som kjenner meg personlig, vil si jeg er forsiktig og et petimeter. At jeg da "tør" kjøpe fra Audeze og HiFiMAN sier vel noe...
    Dette er veldig sant. Ikke umulig at man prøver disse med tid og stunder; jeg er som sagt veldig fersk. Ser utvilsomt veldig bra ut, og hvis det låter like bra som det ser ut, så er du jo en heldig herre.
    Først må jeg si takk. Dernest må jeg si at jeg håpte ingen tok den ballen.... La meg først si at jeg kan høre forskjell på kabler! En kabel er jo ikke bare en kabel.. den kan jo ha loddinger i pluggene, samt ulik pluggoppygging som kan påvirke lyden osv. Jeg hadde en ganske standard USB kabel og var interessert i en oppgradering i tilfellet for å forvisse meg om at jeg ikke hadde noen svake punkt i oppsettet.

    I butikken fikk jeg demonstrert forskjellen mellom en helt standard USB kabel og dyr USB kabel. Forskjellen var så i ørefallende at jeg lurte på om selgeren drev med noe mumbo jumbo... Så jeg ba om at han gjorde samme switsjen en gang til. Mellom hvert skifte av kabel tullet lydkortet seg så selgeren måtte taste litt på pc'en mellom hver gang. Jeg skal ikke påstå at selgeren gjorde noe muffens, men konklusjonen her hjemme var faktisk at jeg foretrakk den gamle kabelen jeg allerede hadde... Det samme var tilfellet med min nye RCA kabel... jeg foretrakk min gamle... Tro meg, jeg testet i timesvis , og med alle tenkelige kombinasjoner. Hos meg virket det som at kablene tilførte "litt" ekstra energi i midbassområdet. Detajene var der, men følte altså det ble litt mer boom i bassen.

    Jeg bestemte meg da for å bytte inn igjen kablene og bruke de jeg allerede har, samt å kjøpe en grei coksialkabel. Tross alt kunne jeg kjøpt en HD 20 for summen jeg betalte for HD 11+ kabler.

    Jeg synes HD11 er så god at jeg ikke ønsket å gå opp til HD20, jeg trenger ikke de ekstra funksjonene. Men la det være sagt, jeg har ikke gjort noen lyttemessig sammenlingninger mellom HD 11 og HD 20. Jeg har faktisk aldri hørt HD 20, men jeg er alikevell sikker på at HD 11 er tilstrekkelig hos meg i mitt headfi-anlegg.

    Jeg vil berømme servicen jeg fikk da jeg kom tilbake for å bytte kablene, men jeg tror nok at jeg i fremtiden vil bestille på nett de komponentene jeg er usikre på om jeg kommer til å beholde pg angreretten. Enden på visen er at jeg nå venter på noen Bose PC'høyttalere til 3.5k som har fått litt blandete anmeldelser på nettet :-\ Jaja, bedre det enn noen nye kabler som ville bli lagt i en skuff.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Morpheus skrev:
    Først må jeg si takk. Dernest må jeg si at jeg håpte ingen tok den ballen....
    Jeg vil berømme servicen jeg fikk da jeg kom tilbake for å bytte kablene Enden på visen er at jeg nå venter på noen Bose PC'høyttalere til 3.5k som har fått litt blandete anmeldelser på nettet :-\ Jaja, bedre det enn noen nye kabler som ville bli lagt i en skuff.
    Mao - no money back :(
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ptb skrev:
    Morpheus skrev:
    Først må jeg si takk. Dernest må jeg si at jeg håpte ingen tok den ballen....
    Jeg vil berømme servicen jeg fikk da jeg kom tilbake for å bytte kablene Enden på visen er at jeg nå venter på noen Bose PC'høyttalere til 3.5k som har fått litt blandete anmeldelser på nettet :-\ Jaja, bedre det enn noen nye kabler som ville bli lagt i en skuff.
    Mao - no money back :(
    korrekt..
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    @ Morpheus
    Ok, kjedelig at du ikke fikk pengene tilbake igjen da... Jeg skjønner hva du mener om at du ikke ønsket at noen skulle ta opp den ballen, hehe. Jeg har holdt på med budsjettklasse hjemmekino og hifi tidligere, og har vel brukt mer tid på kabelpsykoser enn annet utstyr.

    Skulle vært interessant å bestillt en Nordost USB kabel på Soundgarden.no og testet denne og konkludert deretter. Er den pakket slik at brutt forsegling betyr null angrerett, dvs at emballasjen er fubar etter åpning (ref. for dere som så episoden med Larry David i Curb your enthusiasm).

    Edit:
    Så sant varen ikke har tatt skade, vil ikke åpning av emballasjen innebære at angreretten er avskåret. Ofte vil det være nødvendig å åpne innpakningen for å ta stilling til om man vil angre på kjøpet.

    Ved fjernsalg (med unntak av telefonsalg) har likevel selgeren adgang til å forsegle lyd- eller bildeprodukter (f.eks. CDer og dvd-filmer), samt dataprogrammer, slik at angreretten må anses tapt dersom du bryter forseglingen. Selger må imidlertid opplyse om dette klart og tydelig på selve forseglingen. Dersom forseglingen ikke er merket, vil du kunne angre innen 14 dager, uavhengig av om forseglingen er brutt.
    neh..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn