Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    1900 var i drøyeste laget. :eek:

    Ser e-music.se har de til 895 SEK. Men, én ting er å ha en god pris. Noe annet er å faktisk ha dem på lager.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Morpheus: Du får vel dine Shure SHR-940 snart?
    Jau. Sjekket i ettermiddag, da var de kommet til Oslo fra Stokke. Regner med de tar turen over vannskillet og til Bergen i morgen... antar at de kommer ut i distriktet Torsdagen. Kjøpte dem fra http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=165646 .

    Jeg regner med det nesten blir diamentralt motsatt lyd fra Denon AH-D2000 klokkene jeg har. Jeg hater å selge hifiutstyr så jeg kommer til å beholde Denon-klokkene. Regner med Shure og Denon klokkene vil utfylle hverandre.

    Jeg venter fortsatt på OP'ampene jeg har bestillt fra HK, men har fått ett eller annet sporingsnummer fra en kinesisk postleverandør... Det er bare en uke siden jeg bestillte dem, så de dukker nok opp.

    Jeg antok "bye default" at T50RP var en åpen konstruksjon. De viser seg å være lukket og blir således enda mer interessante. Var ikke klar over at det fantes en Wikiphonia side, men der stod det altså litt info.

    Unmodified, the T50RP with the revised earpads sounds warm and slightly bassy with a lower midrange hump. The treble is a bit rolled off at the very top though very detailed. After modification (damping with felt and cotton) the bass becomes tight and fast and the rest of the frequency range is much flatter. Mids still have a warm and fluid coloration to them that is in no way unpleasant to my ears.
    Beskrivelsen her minner om Denon-klokkene mine... Men ser det kan gjøres endel interessante mods.

    http://wiki.faust3d.com/wiki/index.php?title=Fostex_T50RP
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ;D Rastapants 2:

    "This is an amazing closed phone! Never more speed, clairty, faster detailed response, less boominess (!!!) have I ever heard before out of a closed phone! This is something to marvel at sir!

    LCD-2 COULDN'T MATCH THIS. I mean that entirely. This is much more coherent / revealingly true."

    Summary:

    By adding FatMat to kill rear cup resonance, and an additional layer of Paxmate on the interior of the driver baffle, plus closing the vent and covering that and the center post with paxmate, the T50 has now passed the LCD-2 as my favorite phone
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Det er min plan og... hvor er de på lager for tiden/hvor bestilte du dem fra?

    Gleder meg til å lese dine sammenligninger mellom T50RP umoddet og LCD2/HE500 - og selvfølgelig det samme etter modding ;))

    Umoddet er de ganske hølige - jeg var skuffet da jeg fikk dem. Men alt er der - bare ikke "in your face", liksom. Og jeg har lært meg å digge dem

    Loevhagen skrev:
    ;D Rastapants 2:

    "This is an amazing closed phone! Never more speed, clairty, faster detailed response, less boominess (!!!) have I ever heard before out of a closed phone! This is something to marvel at sir!

    LCD-2 COULDN'T MATCH THIS. I mean that entirely. This is much more coherent / revealingly true."

    Summary:

    By adding FatMat to kill rear cup resonance, and an additional layer of Paxmate on the interior of the driver baffle, plus closing the vent and covering that and the center post with paxmate, the T50 has now passed the LCD-2 as my favorite phone
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    ;D Rastapants 2:

    "This is an amazing closed phone! Never more speed, clairty, faster detailed response, less boominess (!!!) have I ever heard before out of a closed phone! This is something to marvel at sir!

    LCD-2 COULDN'T MATCH THIS. I mean that entirely. This is much more coherent / revealingly true."

    Summary:

    By adding FatMat to kill rear cup resonance, and an additional layer of Paxmate on the interior of the driver baffle, plus closing the vent and covering that and the center post with paxmate, the T50 has now passed the LCD-2 as my favorite phone
    @Loevhagen: Lager du en fin DIY tråd lover jeg å kjøpe dem og teste ut modds :).
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    T50RP - blir det hodetelefonens motstykke til Music Angel ;)
    Relativt rimelig i innkjøp - og etter noen timers modding og skifting av div - så kan det bli riktig bra.
    Har lest litt i modde-trådene, og må si jeg blir litt nyskjerrig på å anskaffe et sett.

    Men... det må da vel finnes et mer egnet dempemateriale enn modelleire?
     

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    550
    Antall liker
    55
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Etter en god tids venting på å finne et par nye Fostex T50RP, så fant jeg dem i dag. :) Bestilt pronto.
    Har et sett på vei til meg og, med Shure SRH-840 pads. Spennende saker...
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ardilla skrev:
    ...hvor er de på lager for tiden/hvor bestilte du dem fra?
    BHPhotoVideo fikk dem inn på lager i går. Satte meg på notifikasjonslista for å bli informert når de kom på lager. De er nå klargjort for sending og har fått sporingsnummer allerede.

    Dear Customer

    Thank you for your interest in the following item:

    Fostex T50RP Studio Headphones
    (B&H # FOT50RP)

    You are receiving this message because you asked to be notified when this item becomes available. Please be aware that this item is currently in stock*. Please click the URL below to view the item:


    http://www.bhphotovideo.com/c/search?Ntt=t50rp&N=0&InitialSearch=yes
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg vurderte Shurepadene, men har valgt Beyerdynamic og LCD-2 øreputene. Endte opp med Beyerdynamic, siden de også passer andre klokker jeg har.

    Her er et innlegg fra "Smeggy" om ulike øreputer til Thunderpants (T50RP):

    Of the pads I've been investigating I can give the following...

    Stax. Good isolation, very comfortable, good sound +, decent soundstage, very expensive.

    LCD2 rev1 pads. Very good isolation, good comfort, very good sound, good soundstage +, moderately expensive.

    LCD2 rev2 pads. visually a little different, sonically about the same to my ears, so as good as the Rev1.

    Beyer Gel pads. Ugly as sin, extreme isolation, good comfort, good sound +, good soundstage +, relatively inexpensive.

    Beyer leather pads. Good isolation, good sound, good comfort, difficult to fit, decent soundstage, relatively inexpensive.

    Beyer pleather pads. Good isolation, decent comfort, decent sound, decent soundstage, relatively inexpensive.

    Beyer Black or Silver velour pads. When modified offer moderate isolation, very good comfort, very good sound, best soundstage, relatively inexpensive.

    Fostex pads. Very good isolation, good comfort, good sound, lesser quality construction, moderate soundstage, free.

    Denon pads, good isolation, good comfort, good sound, decent soundstage, moderately expensive.

    This is my opinion based on tests with my experiment set.
    They all have some compromise somewhere and none are perfect, some are extremely well suited to specific needs though.


    Nå sier ikke innlegget hans noe om det er DT770 eller DT990 han refererer til når det gjelder velourutgaven. Slik jeg forstår det, etter resaerch, er at tettheten i DT770-putene er større enn DT990-putene. Komforten er litt dårligere, men isolasjonen i putene er bedre med DT770 enn DT990. Nå er det vel også slik at DT770 er en lukket konstruksjon, mens DT990 er en åpen konstruksjon. Mao. bør man nok velge de putene som passer til om sine T50RP skal være åpne eller lukkede...
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg trodde ikke beyer Dt770 passet - men er vel feilinformert - må de festes på alternative måter?

    Loevhagen skrev:
    Jeg vurderte Shurepadene, men har valgt Beyerdynamic.....
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jaja, da sitter jeg med Shure SHR-940 på topplokket. Duverden dette føles rett :). Må vel la de spilles inn før jeg sier så mye mer, men allerede nå er de en stor oppgradering slik jeg subjektivt vurderer det fra Denon AH-D2000.
     

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    550
    Antall liker
    55
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Morpheus skrev:
    Jaja, da sitter jeg med Shure SHR-940 på topplokket. Duverden dette føles rett :). Må vel la de spilles inn før jeg sier så mye mer, men allerede nå er de en stor oppgradering slik jeg subjektivt vurderer det fra Denon AH-D2000.
    Etter prøvelytt til SRH-940 mener jeg de ikke er en oppgradering i forhold til D2000, heller et steg til siden. Lydsignatur er helt forskjellig med veldig fokus på mellomtonen. Komfort på SRH-940 er meget god og byggekvalitet middels.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Bart skrev:
    Morpheus skrev:
    Jaja, da sitter jeg med Shure SHR-940 på topplokket. Duverden dette føles rett :). Må vel la de spilles inn før jeg sier så mye mer, men allerede nå er de en stor oppgradering slik jeg subjektivt vurderer det fra Denon AH-D2000.
    Etter prøvelytt til  SRH-940 mener jeg de ikke er en oppgradering i forhold til D2000, heller et steg til siden. Lydsignatur er helt forskjellig med veldig fokus på mellomtonen. Komfort på SRH-940 er meget god og byggekvalitet middels.
    Smaken er vel som baken ;). Jeg bruker en Matrix-M Stage, som er en klone til Lehman sin black cube, men blir regnet for å gi et litt mørkere lydbilde enn orginalen. Således tror jeg nok jeg sitter med en meget god match her da Shure-klokkene regnes for å låte lyst.

    Det jeg kan si er at Shure 940 gir mange flere detaljer en Denon-klokkene, og dermed opplever jeg en helt annen "nerve" med Shure-klokkene. Tror nok at jeg kunne fått en bedre lydopplevelse med Denon-klokkene med bruk av andre komponenter i signalveien, men med det oppsettet jeg har pr. nå spiller Shure i en helt annen divisjon. Ser endel klager over lite bass på Shure 940, men på mitt oppsett mangler det definitivt ikke bass.

    Anyway...... :).
     

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    550
    Antall liker
    55
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Morpheus skrev:
    Smaken er vel som baken ;)
    Amen ;D
    Morpheus skrev:
    Jeg bruker en Matrix-M Stage...
    Matrix-M Stage er regnet for å være meget god. Har selv hørt en annen lignende klone, Lovely Cube, og den var også veldig bra.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Bart skrev:
    Morpheus skrev:
    Smaken er vel som baken ;)
    Amen ;D
    Morpheus skrev:
    Jeg bruker en Matrix-M Stage...
    Matrix-M Stage er regnet for å være meget god. Har selv hørt en annen lignende klone, Lovely Cube, og den var også veldig bra.
    Jeg er svært fornøyd med Matrix-M Stage, men må i sannhet si at jeg ikke har så mange andre head'amp erfaringer. Jeg venter på en mod som skal få forsterkeren til å kjøre med klasse A strøm, samt oppgradere op'ampen til OPA 627 AP. Skal bli spennende å høre om Denonklokkene vil åpne seg mer opp i mitt oppsett med den modden.

    Les gjerne litt mer om modden her: http://www.headfonia.com/matrix-m-stage-class-a-biasing/

    Fra konlusjonen:
    Now, don’t expect a Beta22 beating amplifier with this simple mod. Rather, if you really like your M-Stage, you can push the performance further by doing this mod. The difference is quite pleasing to my ears. Without the Class-A biasing, I felt that the top treble frequencies are a bit restrained even with OPA627. With the Class-A biasing, I’m hearing a smoother and more linear treble extension, more refinement, and a more open sound.

    I’m even more in love with the M-Stage now!
     

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    550
    Antall liker
    55
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Morpheus skrev:
    Jeg er svært fornøyd med Matrix-M Stage, men må i sannhet si at jeg ikke har så mange andre head'amp erfaringer. Jeg venter på en mod som skal få forsterkeren til å kjøre med klasse A strøm, samt oppgradere op'ampen til OPA 627 AP. Skal bli spennende å høre om Denonklokkene vil åpne seg mer opp i mitt oppsett med den modden.

    Les gjerne litt mer om modden her: http://www.headfonia.com/matrix-m-stage-class-a-biasing/
    Jeg har ikke tro på "tester" som ikke følges opp av måledata. Ved å endre på bias endrer man arbeidsforholdene til op-amp og man har ingen garanti for at resultatet blir bedre.... med mindre man faktisk har måledata som viser det.

    op-amp, myter og fakta

    MYTH: OP AMP UPGRADES ARE USUALLY WORTHWHILE - The forums are full of posts from people who buy some perfectly nice piece of audio gear, open it up, discover the manufacture used a “cheap 5532” op amp, and they promptly pop in something much more expensive and exotic to “improve the sound”. These are usually people who lack the test equipment to have any idea if their op amp swaps help, hurt, or are just a waste of money. They simply use their ears, in highly biased sighted listening, and draw all sorts of erroneous conclusions. I know of op amp swaps causing potentially harmful oscillation. Someone might hear ultrasonic artifacts from the oscillation as “newfound detail” when, in reality, they have unwittingly created a radio transmitter. And this isn’t as rare as you might think because of the “faster is better” mentality. (photo: photozou.jp)
    Forfatteren NwAvGuy har en utfordring gående på hvem som kan høre forskjell på op-amps. INGEN har meldt seg, selv om det burde være lett-tjente penger for gull-ørene i "anti måledata mafiaen".
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Bart skrev:
    Morpheus skrev:
    Jeg er svært fornøyd med Matrix-M Stage, men må i sannhet si at jeg ikke har så mange andre head'amp erfaringer. Jeg venter på en mod som skal få forsterkeren til å kjøre med klasse A strøm, samt oppgradere op'ampen til OPA 627 AP. Skal bli spennende å høre om Denonklokkene vil åpne seg mer opp i mitt oppsett med den modden.

    Les gjerne litt mer om modden her: http://www.headfonia.com/matrix-m-stage-class-a-biasing/
    Jeg har ikke tro på "tester" som ikke følges opp av måledata. Ved å endre på bias endrer man arbeidsforholdene til op-amp og man har ingen garanti for at resultatet blir bedre.... med mindre man faktisk har måledata som viser det.

    op-amp, myter og fakta

    MYTH: OP AMP UPGRADES ARE USUALLY WORTHWHILE - The forums are full of posts from people who buy some perfectly nice piece of audio gear, open it up, discover the manufacture used a “cheap 5532” op amp, and they promptly pop in something much more expensive and exotic to “improve the sound”. These are usually people who lack the test equipment to have any idea if their op amp swaps help, hurt, or are just a waste of money. They simply use their ears, in highly biased sighted listening, and draw all sorts of erroneous conclusions. I know of op amp swaps causing potentially harmful oscillation. Someone might hear ultrasonic artifacts from the oscillation as “newfound detail” when, in reality, they have unwittingly created a radio transmitter. And this isn’t as rare as you might think because of the “faster is better” mentality. (photo: photozou.jp)
    Forfatteren NwAvGuy har en utfordring gående på hvem som kan høre forskjell på op-amps. INGEN har meldt seg, selv om det burde være lett-tjente penger for gull-ørene i "anti måledata mafiaen".
    Kan godt hende du har rett her, men jeg er sikker på at man kan høre forskjell på hodetelefoner.... ;).
     

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    550
    Antall liker
    55
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Morpheus skrev:
    ...men jeg er sikker på at man kan høre forskjell på hodetelefoner.... ;).
    +1 :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Disse dukket opp på Posten i dag :)
     

    Vedlegg

    • 49.7 KB Visninger: 458

    Kopfhörer

    Medlem
    Ble medlem
    16.02.2011
    Innlegg
    41
    Antall liker
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Niiice, er det Limited-utgaven eller? Hvorfra kjøpte du den/de og hvor meget måtte du ut med i alt?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Kopfhörer skrev:
    Niiice, er det Limited-utgaven eller? Hvorfra kjøpte du den/de og hvor meget måtte du ut med i alt?
    Nei - det er Ruthenium-utgaven. Farge/design-messig er det de jeg synes best om av de 3 versjonene. Det er kun design som skiller de 3 utgavene fra hverandre.
    Benum i Norge formidlet bestillingen fra Benum i Sverige. Totalt kr. 10.450,- levert på Posten 3 dager etter bestilling.

    Sitter nå og sammenlikner de lydmessig med HD650 og B&W P5. De trenger klart noen timer innspilling (har hørt de ferdig innspilt), men i forhold til de 2 andre så er det en utrolig klarhet i lyden. Akkurat som om det ligger et slør over de 2 andre.
     

    Vedlegg

    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ptb skrev:
    Kopfhörer skrev:
    Niiice, er det Limited-utgaven eller? Hvorfra kjøpte du den/de og hvor meget måtte du ut med i alt?
    Nei - det er Ruthenium-utgaven. Farge/design-messig er det de jeg synes best om av de 3 versjonene. Det er kun design som skiller de 3 utgavene fra hverandre.
    Benum i Norge formidlet bestillingen fra Benum i Sverige. Totalt kr. 10.450,- levert på Posten 3 dager etter bestilling.

    Sitter nå og sammenlikner de lydmessig med HD650 og B&W P5. De trenger klart noen timer innspilling (har hørt de ferdig innspilt), men i forhold til de 2 andre så er det en utrolig klarhet i lyden. Akkurat som om det ligger et slør over de 2 andre.
    Her er det bare å gratulere :). Hvilke kilder bruker du?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Morpheus skrev:
    Her er det bare å gratulere :). Hvilke kilder bruker du?
    Takker.
    Bruker hodetel.utgangen på forsterkeren (Leben CS600). Så langt jeg har klart å finne ut av i omtaler, så skal den være forholdsvis god. Ved direkte spm. til Leben, så svarte de: Very good for critical listeners with HQ headphones - uten at dette egentlig sier noe som helst. Har ikke testet den mot separate dedikerte hodetel.forsterkere, så hvor godt den står seg mot ulike av disse er uvisst.
    Men, jeg synes den låter bra på alt jeg kobler til av klokker. CD-spiller (Meridian 508.24) er primært signalkilden.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Fostex T50RP - Rett ut av esken

    Så kommer man hjem og i gangen står ei lita lett pakke fra B&H og oppi den ligger det ei rødlig eske med med bilde av en halv hodetelefon og med hvit skrift T50RP.

    Kaffen settes på og hodetelefonene kobles til forsterkeren. Mens kaffen trekker seg i presskanna, så toucher jeg meg frem til favorittspillelista.

    Etter 2-3 sanger så må jeg spørre dama som hører alltid når jeg spiller ellers om hun hører noe nå med T50RP. Svaret kommer kjapt og uventet; "Nei. Hører ingenting, og det var egentlig ganske kjekt å ikke høre noe".

    Hm. OK. Semiåpen T50RP. Hvor semiÅPEN den er kan vel da diskuteres.

    Uansett et interessant førstemøte/-inntrykk av denne hodetelefonen. Den låter litt inneklemt i starten her, men som jeg hadde håpet på så er vokalgjengivelsen allerede ørevennlig.

    Om de åpner seg litt mer i diskanten så er det et pluss.

    Bassen. Hva skal man si? Jeg synes de spiller ganske bra med bass. Mulig det rett og slett er hodetelefonforsterkeren (V200) som har krefter nok til at de låter som de gjør i bassresponsen. Svaner ikke særlig med bass...

    Øreputene kunne vært bedre, da de er ganske grunne. På den annen side så toucher de ikke noe stag som HiFiMANs HE-500 og HE-6 har.

    ---

    Addendum:

    $75 er en helt tullete og latterlig pris for disse målt i lydkvalitet. ::) Har man en hodetelefonforsterker, ønsker en hodetelefon som ikke koster skjorta, vektlegger vokalfremføringer og vil spille i fred uten å plage andre eller bli plaget selv: No brainer. Helt utrolig.

    Advarsel: Ikke forvent en frekvenstuning som K701/2, som er langt mer åpen. T50RP låter mye mer "analogt", og Fostexene har bassfundament.

    Modifisere disse? Vet ikke om jeg gidder...blir i alle fall ikke det første jeg fører på ToDo-lista.

    Jalla-mod: Bare for morroskyld så la jeg DT990 velourpads mellom Fostexene og ørene. Spiller med mindre bass, men ble tunet mye lysere. Renheten i vokal er der fortsatt uten å høres hul ut (hvilket kan være en artifakt når man øker avstand fra driver og ørene).
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Takk for rapport, Loevhagen. Det virker som Fostex`ene er behagelige å lytte med. Hva ble totalprisen på disse, levert til døra?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg bestilte med et par DT990 velourpads (for enten bruk på Fostexene eller HiFiMAN), så da blir regnestykket slik:

    T50RP : $74
    DT990 : $29
    Frakt : $53 (ble levert express)
    Momsgrunnlag : $156

    Så da havner dette på ca. 1000-lappen. Kjøper du kun Fostexene så er det ca. 880 kroner. Jeg kunne gjerne kjøpt i Norge hvis jeg bare hadde funnet noen som solgte dem her, eller kanskje riktigere; hadde dem på lager til overkommelig pris.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Grattis Loevhagen :) Skal bli interessant å se hvor mye du kommer til å lytte på dem fremmover, eller om de havner i en skuff om en uke. Skjer det blir det kansje modding likevell?..
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Noob-mod utført. Antagelsen stemte på en prikk. På godt (åpnere / lysere lyd og opplevd større lydscene) og vondt (mindre bass og isolerer mindre av omgivelsene)
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Jeg bestilte med et par DT990 velourpads (for enten bruk på Fostexene eller HiFiMAN), så da blir regnestykket slik:

    T50RP : $74
    DT990 : $29
    Frakt : $53 (ble levert express)
    Momsgrunnlag : $156

    Så da havner dette på ca. 1000-lappen. Kjøper du kun Fostexene så er det ca. 880 kroner. Jeg kunne gjerne kjøpt i Norge hvis jeg bare hadde funnet noen som solgte dem her, eller kanskje riktigere; hadde dem på lager til overkommelig pris.
    Fristende å kjøpe Fostexene for å bli kjent med orthodynamiske hodetlf., og slik sett få et mer konkret forhold til anmeldelser av Audez`e, Hifiman m.fl. Det er jo moro at Fostex`ene gir så mye for pengene, og når jeg tenker meg om trenger jeg et sett til å ha på jobben. (da trenger jeg jo også en egnet forsterker, hmm).
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg bestilte 2 til. 1 for å ha original. 1 på jobben og 1 til å utføre litt nysgjerrig modifikasjoner på. Slike modifikasjoner krever (nesten) at man har et originalt par å benchmarke mot. Eller så kan det bli vel mye synsing. Det blir litt som å justere et bilde for mye. Kan se flott ut der og da, men når man sammenligner med originalbildet, så ser det justerte helt jalla ut...

    T50RP er virkelig verdt pengene. Virkelig mye mer enn prisen. Advarsel: Å høre på dynamiske hodetelefoner blir aldri det samme igjen.
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Kjøpte et par T50RP etter å ha lest om dem her for å ha på kontoret med Aune X1 dac. Har aldri hatt skikkelige hodetelefoner før, men disse spiller ypperlig! :D Dette må være knallgode hodetelefoner for prisen...

    Kjøpte fra B&H i USA og fikk dem 3 dager senere fra UPS! :)
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Beyerputer på "Thunderpants". Så ganske nice ut:

    Kilde: http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=18&t=755&p=11561
    Flott finish på disse Thunderpants, men er det egentlig noen substansiell lydmessig forskjell mellom disse og T50RP? Driverne er jo de samme. Har ikke fått satt meg så grundig inn i det ennå. En betydelig prisforskjell er det, ihvertfall...
     
    O

    Ole I

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Fostex er bestilt her også.

    Men jeg har ikke egen head-fi amp, og disse krever kanskje at man har dette?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn