Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Skymarshal

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.07.2014
    Innlegg
    62
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Jeg får vel vente på Momentum 2.0, jeg ser for meg mange praktiske fordeler med å ha muligheten for støyreduksjon og trådløs (Godt den kommer med kabel alternativ også) Ellers så står det nok mellom dem og NAD.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.145
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Jeg tok en kjapp en idag. Rasket med meg et par Beyer DT770 Pro fra butikk idag. Sitter langt fra folk og nyter Truls Mørk i lossless på Android. Dette er bedre enn AKG550 som jeg har på jobb. Funker topp på mine elefantører, byens største.
    +1
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jobben ligger like ved spaceworld..Gikk inn og lyttet litt mer på Sennheiser urbanite. Jeg hev på noe electronica og endte med å kjøpe meg ett par urbanite xl i rene basståka. En gøy spillestil som trøkker godt! Litt som en cerwin vega al 1000 høytaler med en forsterker som klarer å drive den. Dette er på ingen måte en veldig audiofil hodetelefon! Men hiver du på Prodigy med smack my bitch up, har man alt man trenger. Det låter litt tynt i toppen og litt sløvt på stille partier. Flat kabel med god kvalitet er difinitivt ett pluss. Utseende synes jeg som er blitt noen år eldre enn målgruppa ikke er helt meg, men det ser bedre ut enn på bildene. Alt i alt en god hodetelefon for rocking og elektronisk musikk( seff hiphop o.l.. Men som allround hodetelefon er bassen for massiv. On ear kontra over ear er som natt og dag. Jeg vil ikke anbefale on urbanite on ear til noen. Tilbehør er en slakk pose til å ha dem i. Rock on!
     
    Sist redigert:

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    Har innsett at mitt HeadFi oppsett ikke blir brukt og har derfor lagt det til salgs her på Torget. Stax SRM-007tII og SR-507 - som nytt... Sjekk Torget..
    N
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    DT770 er fine men av en eller annen grunn er det populært å kritisere de.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hun slo ikke gjennom i Hollywood

    Hun slo ikke gjennom i Hollywood og skyter nå etter karriere som selger ved å spille entusiastisk reviewer. :)


    Kan til tider lure på om hun beskriver et turntable eller den nye vibratoren sin.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ^hahaha - headphone.guru satser stort - men de burde gitt henne litt bedre foto, ass..
     

    Skymarshal

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.07.2014
    Innlegg
    62
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Fikk låne HD800 av mattelæreren min i en uke (Ja, jeg var livredd for å miste dem i bakken på isete føre på vei hjem :D..) Komfort messig får jeg aldri lyst til å ta dem av, ihvertfall ikke for å bytte over til mine LCD2.. Lydmessig syntes jeg de nesten er litt kjedelige dog, ihvertfall sammenliknet med LCD2. Kanskje jeg bare har for dårlig amp til disse herlighetene (LP G103) Men skulle jeg valgt en av dem i dag, tror jeg at jeg hadde endt opp med HD800, mye pga komforten og vekten.

    Jeg mistenker at de trenger litt tilvenningstid - den første dagen hørtes de veldig lyse ut i forhold til LCD 2.2, som er det eneste headsettet jeg eier om dagen. Nå etter 2 dager høres de mye bedre ut på alle aspekter.

    Hvorfor kan vi ikke få LCD lyden med Sennheiser komforten? Jeg ble overasket over hvor mye bedre padsene er på HD800 fremfor 650 og 600, jeg trodde de brukte de samme.. HD800 føles mer solide ut og har en mye bedre "headband" enn dem man finner på 6*0. Jeg kan dog ikke begripe hvorfor Sennheiser ikke har laget ordentlig lær-pads til HD serien sin, velouren føles billig ut i forhold til de tykke deilige Auzede padsene.
     
    Sist redigert:

    Ender

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Innlegg
    373
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som du har samme erfaring som meg Skymarshal. Feiende flott lyd i lcd2.2 (spesielt det paret der :) ), men komforen på HD800 er av en annen verden. Lyden er annerledes i HD800 enn lcd2.2, syntes det lille du taper i bunnen veies så til de grader opp av åpenheten, lydbildet og komforen til hd800. Draget helt i bunnen kan man ta med en bitteliten eq bump.
     

    Skymarshal

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.07.2014
    Innlegg
    62
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Mhm, veldig enig i det.

    LCD 2 er den fine dama du tar med deg hjem fra byen.
    HD800 er hu du vil gifte deg med.

    Noen som har noen APO EQs til HD800 som kan prøves? LCD2 ble latterlig mye bedre med et filter som ble postet her en gang.

    Todd Terje – It's Album Time - Får virkelig frem forskjellene på disse to hodetelefonene. HD800 freser gjennom albumet med herlige detaljer og oppløsning. Jeg har aldri likt dette albumet før, men HD800 gav det nytt liv..
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Noen som har noen APO EQs til HD800 som kan prøves? LCD2 ble latterlig mye bedre med et filter som ble postet her en gang.
    Det var mest sannsynlig MatsGyver som laget den korreksjonen til LCD2, tror han har tuklet med HD800 også, så det er mulig han sitter på noe.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Mhm, veldig enig i det.

    LCD 2 er den fine dama du tar med deg hjem fra byen.
    HD800 er hu du vil gifte deg med.

    Noen som har noen APO EQs til HD800 som kan prøves? LCD2 ble latterlig mye bedre med et filter som ble postet her en gang.

    Todd Terje – It's Album Time - Får virkelig frem forskjellene på disse to hodetelefonene. HD800 freser gjennom albumet med herlige detaljer og oppløsning. Jeg har aldri likt dette albumet før, men HD800 gav det nytt liv..
    en blir jævlig fort lei av hu en gifter seg med..Og da savner en de man tok med seg hjem fra byen... Var liksom artigere og mere variert da!
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Male 1: Dude, why don't you have a girl friend?

    Male 2: Its not for me bro, I'm a MGTOW.
     

    Skymarshal

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.07.2014
    Innlegg
    62
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har noen APO EQs til HD800 som kan prøves? LCD2 ble latterlig mye bedre med et filter som ble postet her en gang.
    Det var mest sannsynlig MatsGyver som laget den korreksjonen til LCD2, tror han har tuklet med HD800 også, så det er mulig han sitter på noe.
    Jeg skjønner faktisk ikke hvordan folk kan like LCD2 uten..
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hvor kommer alt dette tøvet om at man må gifte seg med én hodetelefon? Hodetelefonharem, det er det som er tingen B-)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Best EVER!

    Gikk meg en tur på land - så etter CDWM, men han var ikke å se.. Gatene var mørke, lysene kastet lange skygger - stemmen til MARIZA over hodetelefonene var like sår som alltid.

    --> Jeg spankulerte altså der, og lyttet til musikk som jeg aldri før har gjort. Hva var forskjellen denne gangen fra alle de andre gangene jeg har vært på land i Bergen?

    Glemte hele headphone opplegget hjemme denne gangen - så alt jeg hadde var en Iphone 5s og de medfølgende proppene.. Altså: jeg lyttet ikke etter hvordan denne ampen står i forhold til denne Dac`en - som igjen står til Headphones....

    Gikk bare der passet mine egne saker, og lyttet til gamle sanger..


    Var fint!
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Morpheus på forumet har omtalt disse ved noen anledninger.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Noen som har gode grunner for at jeg ikke bestille med ett sett med slike i morgen?

    MDR-ZX750BN Bluetooth® trådløse hodetelefoner med NFC


    H�rlurar NC MDR-ZX750BNB - Hjemmelektronikk - CDON.COM

    Skal brukes primært på sofa via mac (og kabel), samt endel ute på tur på bikkjene eller grassklipperen da med trådløst :) Ser for meg at støyreduksjon og lukkede klokker er fint både for meg & kona når hun ser på tv og jeg sløver med hifisentralen.

    Er det eventuelt noen andre som har ca samme pris - rundt 1000 - og med samme egenskaper som er bedre?
     

    Skymarshal

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.07.2014
    Innlegg
    62
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Da tror jeg det smålige student head-fi budsjettet er fyllt for de neste 5+ årene.. Siste ankommer er Shure SRH1540, fikk de til spottpris på FINN - helt nye til 2400..

    Etter første lytting så tror jeg at jeg har funnet meg en ny favoritt til lengre gaming sessions ihvertfall - de er hakket mer komfortable enn HD800, og en del lettere skulle jeg tro? Har måtte levere dem tilbake =( /dog ikke like herlige når det kommer til lyden..

    Så da har man LCD2 til ren musikk, Momentum WL til #utenforhusetlytting og 1540 når LCD begynner å bli klamme og vonde (2t+)
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Neineineinei..vill ikke se! :) Har ikke råd til dem uansett med mindre jeg selger en nyre. Men herregud så sexy de er.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Neineineinei..vill ikke se! :) Har ikke råd til dem uansett med mindre jeg selger en nyre. Men herregud så sexy de er.
    Du er heldig, som ikke har solgt den allerede. Jeg har bare en igjen .P
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Det gjelder å få solgt settet før HE1000 kommer på markedet, tror jeg.

    Well - det er vel mest et kostbart samlerobjekt i mine begreper. Det står: "Ser ut som ny". Hvem tør bruke et hodetelefon-anlegg til kr. 160.000? Ikke jeg - og til synelatende heller ikke den nåværende eieren (i noen særlig grad).
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Når headbandet visstnok røyter falsk lær i små biter over brukeren. Jeg hadde fått panikk! Og ardilla har bare en nyre og ingen HE-90.. Da kan jeg hvertfall si at jeg har kjøpt det nest beste! Jeg måtte nesten selge en nyre å gikk amokk på torget her. Stax sr-009 er på vei i posten! Samme med Sr-507 samt Srm-007tII forsterkeren! Alt kjøpt på torget her og jeg gleder meg som en unge!. Jeg har jo snakket om å gå Stax en god stund nå og endelig var muligheten der. Woo Audio WES er neste på lista, men det må ventes og spares litt nå.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Når headbandet visstnok røyter falsk lær i små biter over brukeren. Jeg hadde fått panikk! Og ardilla har bare en nyre og ingen HE-90.. Da kan jeg hvertfall si at jeg har kjøpt det nest beste! Jeg måtte nesten selge en nyre å gikk amokk på torget her. Stax sr-009 er på vei i posten! Samme med Sr-507 samt Srm-007tII forsterkeren! Alt kjøpt på torget her og jeg gleder meg som en unge!. Jeg har jo snakket om å gå Stax en god stund nå og endelig var muligheten der. Woo Audio WES er neste på lista, men det må ventes og spares litt nå.
    Hahaha! Gled deg! De er helt konge :)
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    ja, herregud. Sr-009 kom i dag helt nydelig levert og alt ser ubrukt ut. Dette blir tøft å toppe føler jeg. Fantastisk kvalitetsfølelse og hodetelefonene ser mye bedre ut i virkeligheten! State of the art
    Gaaaalskap er vel det d er. Men disse kommer til å gi meg glede i mange år fremover! Ikke helt gått opp for meg enda at jeg faktisk eier dem som jeg har kikka på med åpen munn en god stund. Jeg skal ta bilder over helga med alt jeg har. Aberet er at jeg må vente med ny dac også. Føler jeg ikke kan gjøre mer enn ett slikt kjøp i året.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ja, herregud. Sr-009 kom i dag helt nydelig levert og alt ser ubrukt ut. Dette blir tøft å toppe føler jeg. Fantastisk kvalitetsfølelse og hodetelefonene ser mye bedre ut i virkeligheten! State of the art
    Gaaaalskap er vel det d er. Men disse kommer til å gi meg glede i mange år fremover! Ikke helt gått opp for meg enda at jeg faktisk eier dem som jeg har kikka på med åpen munn en god stund. Jeg skal ta bilder over helga med alt jeg har. Aberet er at jeg må vente med ny dac også. Føler jeg ikke kan gjøre mer enn ett slikt kjøp i året.
    Ja - det er fantastiske klokker. Var det clabbe sine du kjøpte, eller?
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jepp. Og kan anbefales å handle hos han. Rask, fint pakka og alt ser ubrukt ut. Men SR-507 som er toppmodellen i lambda serien er også ett seriøst par med hodetelefoner det skal bli morsomt å spille på.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn