Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg sa maksimalt ca. 2.5 - 3. 2.0 er helt perfekt det. Ikke mer å tenke på. Hegel HD10 har f. eks. rundt 4 tror jeg. Selv har jeg justert V800 til mellom 1.5 og 2. Men, ikke tenk mer på det. Hegelen er UT (synes jeg - men ikke Morpheus som også har PSii og HD11) sammen med PSii. Mye annet passer helt flott. :)

    Merk: Jeg liker å spille på lave volum.
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Jeg sa maksimalt ca. 2.5 - 3. 2.0 er helt perfekt det. Ikke mer å tenke på. Hegel HD10 har f. eks. rundt 4 tror jeg. Selv har jeg justert V800 til mellom 1.5 og 2. Men, ikke tenk mer på det. Hegelen er UT (synes jeg - men ikke Morpheus som også har PSii og HD11) sammen med PSii. Mye annet passer helt flott. :)

    Merk: Jeg liker å spille på lave volum.
    Du liker å spille på lave volum ja, men med 2,0 vrms kan man vel spille "høyt" også? Ordet lavt og høyt er jo selfølgelig relativt.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Med PSii (og med hvilken som helst DAC) kan du blåse hodetelefonene og ørene dine til de evige jaktmarker. Ingen grunn til å være bekymret for at det ikke går høyt nok.

    Poenget mitt med at man bør velge en DAC med utgangsnivå som ikke er for høyt er at man faktisk kan bruke volumhjulet på PSii mer enn noen millimeter.
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Med PSii (og med hvilken som helst DAC) kan du blåse hodetelefonene og ørene dine til de evige jaktmarker. Ingen grunn til å være bekymret for at det ikke går høyt nok.

    Poenget mitt med at man bør velge en DAC med utgangsnivå som ikke er for høyt er at man faktisk kan bruke volumhjulet på PSii mer enn noen millimeter.
    I see :) Tenker jeg går for teac'en.. Må tenke på det et par dager, men virker som den greieste løsningen når jeg spiller musikk i spotify på iphone.
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt et møbel / glass skap som kan vegg monteres eller settes oppå en kommode som har plass nok innvendig for hodetelefoner på stativ, forsterker og dac? Fint å kunne ha det i et skap når det er barn i huset :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt et møbel / glass skap som kan vegg monteres eller settes oppå en kommode som har plass nok innvendig for hodetelefoner på stativ, forsterker og dac? Fint å kunne ha det i et skap når det er barn i huset :)
    Rocksolid enterprises har et eminent skap! Han postet bilde av det inne på Møblement til headfi..
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Jeg sa maksimalt ca. 2.5 - 3. 2.0 er helt perfekt det. Ikke mer å tenke på. Hegel HD10 har f. eks. rundt 4 tror jeg. Selv har jeg justert V800 til mellom 1.5 og 2. Men, ikke tenk mer på det. Hegelen er UT (synes jeg - men ikke Morpheus som også har PSii og HD11) sammen med PSii. Mye annet passer helt flott. :)

    Merk: Jeg liker å spille på lave volum.
    På min Berkeley dac kompanserer jeg med den digitale volumkontrollen, jeg syntes ikke å klare å høre degradering i lyden til tross at den står på #48 istedenfor anbefalte #55 men dette er jo selvfølgelig bare om det skulle finnes en volumkontroll i dacen.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Jeg sa maksimalt ca. 2.5 - 3. 2.0 er helt perfekt det. Ikke mer å tenke på. Hegel HD10 har f. eks. rundt 4 tror jeg. Selv har jeg justert V800 til mellom 1.5 og 2. Men, ikke tenk mer på det. Hegelen er UT (synes jeg - men ikke Morpheus som også har PSii og HD11) sammen med PSii. Mye annet passer helt flott. :)

    Merk: Jeg liker å spille på lave volum.
    Du liker å spille på lave volum ja, men med 2,0 vrms kan man vel spille "høyt" også? Ordet lavt og høyt er jo selfølgelig relativt.
    Jeg tror ikke du skal bekymre deg for ikke å kunne spille høyt nok. PSii ser kanskje uskyldig og jomfruelig ut men det er bare skinnet som bedrar
    smiley-happy119.gif
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Utseende kan neppe være verdt 240K, innvendig er den vel ikke langt unna andre dacer til rundt 10-12 % av prisen de forlanger vil jeg tro.

    Atom-ur
    sCo_huhsign.gif
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Strålende nøyaktig mao.

    Rubicon is the first DAC to integrate a Rubidium atomic clock, which is 100,000 times more stable than a traditional crystal oscillator. Coupled with Antelope’s 64-bit Acoustically Focused Clocking technology, the Rubidium achieves a breakthrough in jitter management, improving the sound quality in an unprecedented way. The same technology is implemented in the company’s flagship master clocks used for scoring blockbusters such as Avatar and available at the best recording and mastering studios around the Globe.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    hehe - du kan kjøpe klokka separat også, men da tar boksen større plass

    “the best sounding clock”

    10M_front_back_s.jpg


    Isochrone 10M | Antelope Audio



    Men selve klokkene er visst blitt ørsmå " The new chip scale atomic clocks measure an inch square" , men de trenger vel litt støttedingser. http://www.highpants-technoid.com/the-antelope-rubicon-adda-preamp-the-atomic-amplifier/

    Dæven - atomur som man snart kan ha i lomma - kanskje til og med på håndleddet!

    Snart er det slutt på dette!
    wrist-5071a1.jpg



    Strålende nøyaktig mao.

    Rubicon is the first DAC to integrate a Rubidium atomic clock, which is 100,000 times more stable than a traditional crystal oscillator. Coupled with Antelope’s 64-bit Acoustically Focused Clocking technology, the Rubidium achieves a breakthrough in jitter management, improving the sound quality in an unprecedented way. The same technology is implemented in the company’s flagship master clocks used for scoring blockbusters such as Avatar and available at the best recording and mastering studios around the Globe.
     
    Sist redigert:

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Huff, skulle ikke vært innom å hørt Hifiman HE-500, måtte jo bare ha :)
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Nix, foreløpig Dacmagic plus som jeg bruker som digital hub. Blir nok en Sunrise eller Fostex HP 8 ett eller annet, den virker helt suveren til mitt bruk!
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Hva slags DAC ser man for se å sy sammen med Project Sunrise II da? Noen gode anbefalinger å komme med?
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    [h=1]ES-821EB Esmooth bestilt.[/h]http://www.woodheadphones.com/product/es-821eb-ebony-wood-on-ear-headphones

    Ser frem til å teste ut denne. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Rett over 700 med frakt. Kjøpte fra bestsound.no
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    For de med kjøpelyst. Hvorfor ikke ta en dansketur, og bli ferdig med investeringen en gang for alle?
    Dette er "billig".
    HiFi-freaks.dk - Hovedtelefoner, Hovedtelefoner

    Skal du kjøpe Stax, er jeg sikker på at Tor på Lyric hifi vil matche tilbudene fra Danmark hvis du viser til dem. Danskene kjøper via Tor, som er importør for Norden. De danske veiledende priser var høyere enn de norske.
    http://www.lyrichifi.no/
    Har du funnet et godt Staxtilbud i utlandet er det alltid greit å gi Tor muligheten til å matche det.
     
    Sist redigert:

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Morsomt å prøve noe ukjent også. Jeg synes ikke det er så stor risiko ved å kjøpe et sett til 700,- med frakt. Sannsynligvis fungerer de helt greit, ser flotte ut gjør de også. Er jeg eiktig heldig, så låter de knall. Da var risikoen lav og gevinsten høy. :)

    Kommer med omtale når jeg har hatt de en stund.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    For de med kjøpelyst. Hvorfor ikke ta en dansketur, og bli ferdig med investeringen en gang for alle?
    Dette er "billig".
    HiFi-freaks.dk - Hovedtelefoner, Hovedtelefoner

    Skal du kjøpe Stax, er jeg sikker på at Tor på Lyric hifi vil matche tilbudene fra Danmark hvis du viser til dem. Danskene kjøper via Tor, som er importør for Norden. De danske veiledende priser var høyere enn de norske.
    Lyric hifi & bilstereo as
    Har du funnet et godt Staxtilbud i utlandet er det alltid greit å gi Tor muligheten til å matche det.
    Lyric (Tor) er importør/distributør kun for Norge og Sverige. Han økte prisene på Stax med over 20 % i sommer med forklaring i ugunstig utvikling på kursen mellom Yen og NOK. Samtidig reduserer den nye danske importøren sine priser (det er ny veil. pris som fremgår på siden). Dansk mva er lik den norske - og kursen er vel omtrent 1:1.
    SR-009 er da 40 % dyrere i Norge, SR-007/SRM-007tII er 41 % dyrere. Får høre hve Tor sier til dette.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Er det noen som vet noe om Sennheiser RS220, som pris og hvor de kan kjøpes i norge? Trådløse hodetelefoner er vel ikke helt stuerent her, men disse skal jo ha svært god lydkvalitet, nær HD650 i følge noen anmeldere, og blir et supplement til min vanlige head-fi.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Takk for hjelpsomt svar. Prisen var rimeligere enn jeg hadde fryktet, spesielt siden man ikke trenger forsterker...
     

    lain

    Medlem
    Ble medlem
    06.08.2012
    Innlegg
    16
    Antall liker
    7
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Neida, prisen er ikke halvgal, fortsatt en 5-600 over hva jeg skulle gi hos en annen forhandler.
    Men når sennheiser ikke klarer å levere, så da blir det litt håpløst.

    Jeg kommer nok selv til å vurdere de på nytt, når det blir aktuelt igjen å koble headphones opp imot tv osv.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Dæven, jeg tar irrettesettelsen med strak rygg. Jeg hadde sett prisene siden før sommeren. Og Lyric har nok kun vært distributør i Norden i mitt hode, følte det var noe som skurret da jeg skrev det, men siden jeg satt på 2.5-tommeren, gadd jeg ikke sjekke det der og da.

    Uansett: Det er ikke farlig å høre med Tor før man setter seg i Learjeten og fyker til Køben.

    Ang. Yenkurs:

    NOK JPY.png


    For de med kjøpelyst. Hvorfor ikke ta en dansketur, og bli ferdig med investeringen en gang for alle?
    Dette er "billig".
    HiFi-freaks.dk - Hovedtelefoner, Hovedtelefoner

    Skal du kjøpe Stax, er jeg sikker på at Tor på Lyric hifi vil matche tilbudene fra Danmark hvis du viser til dem. Danskene kjøper via Tor, som er importør for Norden. De danske veiledende priser var høyere enn de norske.
    Lyric hifi & bilstereo as
    Har du funnet et godt Staxtilbud i utlandet er det alltid greit å gi Tor muligheten til å matche det.
    Lyric (Tor) er importør/distributør kun for Norge og Sverige. Han økte prisene på Stax med over 20 % i sommer med forklaring i ugunstig utvikling på kursen mellom Yen og NOK. Samtidig reduserer den nye danske importøren sine priser (det er ny veil. pris som fremgår på siden). Dansk mva er lik den norske - og kursen er vel omtrent 1:1.
    SR-009 er da 40 % dyrere i Norge, SR-007/SRM-007tII er 41 % dyrere. Får høre hve Tor sier til dette.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Uansett: Det er ikke farlig å høre med Tor før man setter seg i Learjeten og fyker til Køben.
    Nei, for all del. Tor er en hyggelig kar å prate med han. Får ta en tur nedom en ettermiddag.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    [h=1]....Beyerdynamic T1 og A1 på finn.no, bare nevner det ;)[/h]
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn