Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Audio-Technica ATH-W3000ANV

    Playback har nettopp publisert en testomtale av:
    Audio-Technica ATH-W3000ANV 50th Anniversary Headphones (Playback 57) June 4th, 2012 -- by Steven Stone

    A-T_Close-up_5_Steven_Stone.jpg


    Audio-Technica ATH-W3000ANV (Photo by Steven Stone--all rights reserved).JPG


    Utdrag:
    Big, Bodacious & Completely Captivating Sound

    [...]

    SONIC CHARACTER
    • Big, but realistic, bass.
    • Smooth midrange.
    • Sweet, extended high-end.
    • Good imaging specificity.
    • Excellent dynamic contrast.
    • Smooth, suave, seductive sound.

    [...]

    CONCLUSION

    Consider this product if:
    • You want a headphone with a comfortable fit.
    • You prefer a closed-back headphone’s with robust, well-defined response.
    • You favor headphones with a warm, vivid, articulate sound that’s very seductive.
    • You need an efficient headphone that can be driven by virtually anything.

    Look further if:
    • You need a headphone with a multitude of flexible fit options (as my experience demonstrates, A-T’s frame system won’t necessary work for everyone).
    • You prefer the airy bass of an open-back headphone.
    • You prefer headphones with detachable, user-replaceable signal cables.

    Ratings (relative to comparably-priced headphones):
    • Tonal Balance: 9
    • Frequency Extremes: 9(Bass)/9(Treble)
    • Clarity: 9
    • Dynamics: 9
    • Comfort/Fit: 9
    • Sensitivity: 9
    • Value: 8

    BOTTOM LINE

    When you spend $1,299.95 for a pair of headphones you had better love them. A lot. Fortunately for Audio-Technica, the ATH-W3000ANV headphones are the kind of product that can easily seduce listeners into a lasting and strong affection. Their sound is rich, lush, musical, detailed, and most of all, completely captivating. Are they ruler-flat neutral? Nope. But for those who want to luxuriate in the sound of their music, the ATH-W3000ANV siren’s song could be completely intoxicating.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Cambridge Audio DacMagic Plus

    Playback har også publisert en testomtale av:
    Cambridge Audio DacMagic Plus DAC/Headphone Amp (Playback 55) April 9th, 2012 -- by Steven Stone

    Cambridge Audio DacMagic Plus_front.jpg


    De har heldigvis testet både DAK- og hodetelefonforsterkerfunksjonen. Sistevnte ble testet med AKG K 701, HiFiMAN HE-300 og Grado RS-1, men altså ingen høyimpedante hodetelefoner. Underveis sammenlignes den med den langt dyrere April Music Eximus DP-1.

    Utdrag:
    A New Benchmark in its Class

    [...]

    The DacMagic Plus’ headphone amp worked well with all the headphones I used. As with many DAC/Pre units, when you plug in a headphone the DacMagic Plus mutes the balanced and unbalanced line outputs. While I would prefer the option of selecting whether the outputs were off or on while a headphone was plugged in, that isn’t an option.

    Although I’ve heard headphone amplifiers with better defined imaging specificity, the overall presentation was as dynamic and low noise as what I’ve heard from some far more expensive DAC/Pre’s, such as the April Music Eximus DP-1 ($3200). The self-noise or background noise level through the DacMagic Plus was very low—so low that inner details seemed easier to “hear into” than through the Eximus DP-1. My favorite headphone with the DacMagic Plus was the new HiFiMan HE-300. Together the two components produced a big enveloping soundstage that allowed instruments to dynamically bloom in a way that reminded me of what I hear from a live microphone feed.

    [...]

    CONCLUSION
    If you are contemplating putting together a high-quality desktop audio system you will be hard pressed to find any DAC/Preamp that includes a more useful feature set or better sound for anything near the DacMagic’s $649 MSRP (or street price of about $599). Yes, it’s a great value. Yes, it delivers excellent sonics. And yes, the Cambridge Audio DacMagic Plus has certainly earned my recommendation as the new benchmark for DAC performance with a price under $600.

    [...]

    Ratings (relative to comparably-priced DACs):
    • Design & Features: 9
    • Tonal Balance: 8
    • Timbral Purity: 8
    • Detail & Resolution: 8
    • Imaging/Soundstaging: 8
    • Dynamics: 8
    • Value: 9.5

    BOTTOM LINE
    Benchmark, price/performance leader, giant-killer…call the Cambridge Audio DacMagic Plus anything you’d like, but the bottom line is that it can deliver a surprisingly high level of performance and ergonomic elegance at a price that will leave plenty of money left over for the other components in your system.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Revidert/oppgradert HiFiMAN HE-400

    Nytt for meg og formodentlig flere. HiFiMAN har revidert/oppgradert HiFiMAN HE-400:

    Follow-Up: HiFiMAN HE-400 Headphone with Revision 2 Drivers (Playback 57)
    June 4th, 2012 -- by Garrett Whitten

    Utdrag:
    [...]

    BACKGROUND

    As we understand things, HiFiMAN built only one production batch of the original HE-400s, with many of those units being made available as press samples (our first HE-400 review unit came from this batch). Our review samples of the original HE-400 performed reliably from the outset, but we have learned that other users were not so fortunate because a disproportionately large number of the original HE-400s exhibited premature failures in the field. For obvious reasons this is a problem that immediately caught HiFiMAN’s attention.

    Basing its decision partly on a desire to improve long-term HE-400 driver reliability and partly on reviewer feedback on the sound characteristics of the original HE-400s, HiFiMAN moved swiftly and decisively to revise the HE-400’s planar magnetic driver. At the same time, the firm also elected to make several small but important running changes in other areas of the headphone.

    Our mission here is to see how (or if) the Revision 2 version of the HE-400 differs from the original, and if so to determine if the changes are beneficial ones.

    [...]

    BOTTOM LINE
    HiFiMAN’s Revision 2 version of the HE-400 takes what was already an exceedingly easy-to-drive planar magnetic headphone to the next level sonically. Specifically, the new drivers transform the dark and moody tone of the original HE-400, giving the headphone a much more neutrally balanced, audiophile-friendly frequency response curve. On top of the revised drivers, HiFiMAN has also upgraded the metal supports for the Rev 2 headphone’s ear cups as well as its signal cable termination plug layout. Both changes add style and increased functionality to the HE-400. Inexpensive, easy-to-drive, and now more neutrally balanced… What else could you ask for?
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    554
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1

    Vedlegg

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Angående Audio Technica så synes jeg det rammesystemet de har er utrolig komfortabelt.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Audio-Technicas bevingede hodetelefoner: Komfort, bøylebøying og strikkmod.

    Angående Audio Technica så synes jeg det rammesystemet de har er utrolig komfortabelt.
    ... men man må ikke være redd for å bøye bøylene en smule eller fem. Strikk kan også hjelpe.

    Bøylebøying

    Audio-Technica ATH-W1000x_lite_kunsthode_HeadRoom.jpg


    Dette bildet av Audio-Technica ATH-W1000X viser tydelig hvordan det kan se ut før bøylenes krumming tilpasses brukeren. Det er en gløppe mellom hodetelefonpute og hode over hvert øre.

    Audio-Technica ATH-W3000ANV 50th Anniversary Headphones (Playback 57) | AVguide

    Ergonomic High Points and Low Points
    When I first tried to put the Audio-Technica ATH-W3000ANV headphones on they didn’t fit. In fact, the top halves of the ear cups didn’t even make contact with my head. Instead the ear cups angled away, only making a tight contact at the bottom edges. I could push the headphones onto my ears until they made a good seal, but the second I relaxed the pressure they reverted to their original unusable position. I took the headphones off and carefully examined the design.

    The Audio-Technica ATH-W3000ANV headband is unique among over-ear headphones I’ve seen. Unlike most headphones, which have some provisions for headband adjustment and rotation on more than one axis, the Audio Technica ATH-W3000ANV headphones have a far more limited range of motion. They only rotate horizontally and instead of an adjustment scheme they have a pair of hinged pads that rest lightly on either side of the top of your head. Two magnesium rods formed into a wide-C shape make up the entire A-T headband. I don’t believe that Audio-Technica designed the rods to be adjustable.

    Given this, I had two options: return the Audio Technica ATH-W3000ANV headphones to my editor as “unreviewable due to poor fit” or bend the two magnesium rods into a tight U or even a V-shape so the ear cups would make even contact both above and below my ears. Option one wasn’t going to happen without an attempt at option two. So, I began to bend the rods. Magnesium is pretty strong stuff, so I had to put some muscle into the task (finally, a legitimate audio-related reason why I work out at the gym three times a week). After a couple of tries I finally got the rods re-shaped so that the ear cups made a tight but comfortable seal around my ears. The only downsides: likely a voided warranty and a pair of earphones with a headband that makes me look like a cone-head.

    After my version of an Ari Geller spoon-bend the Audio-Technica ATH-W3000ANV headphones fit like a dream. I would rate the ATH-W3000ANV right up with my Stax Pro Lambda Nova earspeakers in terms of overall long-term comfort. The ATH-W3000ANV was more comfortable than the HiFiMAN HE-300s, Sennheiser HD-600, Sennheiser HD-428, and Grado HR1 headphones. If you need or want to wear your headphones for many hours in a row the ATH-W3000ANV will make the experience as pleasant during the last hour as it was for the first.

    I denne videoen om Audio-Technica ATH-W1000X snakker InnerFidelitys Tyll Hertsens om vingesystemet fra 1.44, den manglende klokkebevegeligheten rundt den horisontale aksen fra 2.01 og bøylebøying fra 2.30.

    Strikkmod

    c18fe358_DSCF9325_resize.jpg


    En del brukere benytter også strikk på vingene.

    Mer informasjon
    Noen lenker:
     
    Sist redigert:

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    sorgenfri tenker høyt(?)

    Krysspost fordi de passer minst like godt her:

    Kjekling? over ingenting?

    Jeg har en jobb som krever litt over 100% 24 timer i døgnet over en periode på 22 dager. Ombord går jeg 8/4 vakt. Dette betyr at jeg arbeider 8 timer, har 8 fri- så jobbber jeg 4, og har fire fri igjen før alt starter på nytt. Dette er ikke et liv for alle, og da mine kolleger lever i lugarer med lettvegger rundt meg kom plutselig Headfi opp som ett godt alternativ.
    Jeg lik… elsker å ha ca 30 minutt for meg selv på køya med MIN god musikk, på mine premisser. Det er med en mac med spotify låter på offline modus ( ingen internett ute på det store hav ) KLart jeg har en betydelig flac avdeling på mac en men, det er ikke det som er poenget.

    Jeg elsker musikk, og god lyd. PÅ dette forumet er det vedatt HVA som er god musikk, og ikke minst HVA du må ha for å lytte til denne musikken.
    Subjektivitet… Smak på det ordet.
    Hvem tror egentlig at Fidelity Lyd&bilde etc ikke er forpliktet til å skamrose produktene de for inn til testing? Gi ett dårlig testresultat og du får ALDRI INN NOE FRA produsenten igjen.

    Jeg leser mye her inne, og på nettet om headfi, og kjøpte en Schiit Asgard, vel den låter dårligere enn min nuforce udac i MINE ØRER på mine HE-400 ref2. Jeg synes også at REF2 HE 400 er dårligere enn Ref1..

    Hvorfor?
    Se for deg selv inne i en lamborghini- den er dritskummel, den er rå. Den er best på noe, men forferdelig på noe annet.. En porche derimot er nesten best på alt ( sennheiser ) De første 400 var sinnsyke på bass og diskant, mens mellomtonen var ikke tilsedeværende REF-2 er som en porche.. alt er slik det burde være. Det er bedre enn alt det kan sammenligne seg med, men det får ikke det fårete gliset frem..

    Så, hvofor disse yttringer? Slapp av, kos dere med fet musikk, hjelp en kompis i nød, og vær snill!!

    Bitfrost fra Schiit er bestillt - fordi jeg nekter å tro at et samlet internett tar feil...

    Hvem gidder å lage en grafisk Koplings struktur? Hvordan kople opp hva, og ikke minst med hva?

    Vi er alle forskjellige, men vi elsker alle god lyd på vår måte:)

    Peace and love!

    Har du gode CANS? sjekk denne:http://www.youtube.com/watch?v=dpeavGs0u

    Og ja! Kos dere! Vær snill:)
    Som jeg skrev:Vi er alle forskjellige, men vi elsker alle god lyd på vår måte:)

    Ikke vær så teknisk.. Det var bare det jeg mente..
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    ATH-A900 passer iallfall utmerket på mitt hode uten noen form for bøying.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Ny hodetelefonkategori er opprettet og i ferd med å fylles

    Høvdingen har bestemt at en ny hodetelefonkategori skal opprettes:

    Dagen er ikke over, og jeg har tenkt frem og tilbake, og på kort sikt finner jeg det mest hensiktsmessig å lage en ny kategori. Dette vil vise hvor mye aktivitet som omhandler hodetelefoner, og alt som er relatert til hodetelefoner bør diskuteres i denne kategorien. Hvis det blir få temaer så kan det flyttes til Hifi Generelt --> underkategori: Hodetelefoner.

    Høres det greit ut for dere?
    Hodetelefonkategorien er nå opprettet og i ferd med å fylles:

    Kategori "Hodetelefoner" er opprettet, og jeg har flyttet over alle tråder som var merket med underkategori: "Hodetelefoner" fra Hi-Fi Generelt.

    Det er sikkert flere tråder som bør flyttes, og det er bare å si ifra.

    Mvh
    Høvdingen
    Jeg har sagt ifra.
     
    Sist redigert:

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Audio-Technica: Bøylebøyingsbehov

    ATH-A900 passer iallfall utmerket på mitt hode uten noen form for bøying.
    Jeg har måttet bøye bøylene på min Audio-Technica ATH-W3000ANV, og det kan hende det blir flere runder.

    Det virker som om dette varierer fra person til person og modell til modell. Noen personer klarer seg uten bøying med en modell, men må bøye en annen.

    Det ser heller ikke ut til at hodestørrelse alene er en avgjørende faktor. Bruker MuppetFace på Head-Fi.org er etter eget utsagn "a diminutive female", men Audio-Technica ATH-W3000ANV og vel flere andre Audio-Technica passer fint til henne uten bøylebøying.

    post #892 of 2830 12/17/11
    Quote: Originally Posted by AppleheadMay

    I wonder why a lot of people seem to have a problem with the fit of AT's.
    I don't have a big head ... well, maybe I do but it's thin and they fit me just nicely with a good seal.
    I also love the way they feel on your head, kindof weightless I'd say.

    I'm a small, diminutive female and they fit me just fine. I dunno... maybe it's the shape of the head more than the size?
    post #1433 of 2830 2/11/12
    • MikeLa
    • 208 Posts. Joined 1/2006
    I thought fit was bad at first too and almost immediately gave up on the phones. Then I read a post in this thread giving advice on how to adjust the headphones. They said not to worry about breaking the medal rods, hold the end of the rods (where the Right and Left are) and give it a press like \ /. Well I gave them a few good presses (I have a narrow head) and voila I had a great fit, just as if I was pressing the cups to my ears.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Ny tittel til hodetelefontråden

    Krysspost:

    Den store tråden vi (ofte) bare kaller hodetelefontråden har tittelen "Egen tråd for Hodetelefonoppsett?" (i spørsmålsform med spørsmålstegn). Trådstarter startet første innlegg slik:
    Er det stemning for en egen tråd for hodetelefonoppsett?
    [...]
    Tråden har siden, og særlig de siste 18 mnd., utviklet seg til å bli "den store hodetelefontråden". Tråden man går til for hodetelfonrelaterte emner når man ikke finner en annen relevant tråd. Den vil formodentlig fortsette å være en viktig tråd i den nye hodetelefonkategorien selv om vi nå formodentlig og forhåpentlig vil opprette dedikerte tråder for ulike underemner, produkter osv.

    Jeg tror at denne tråden med fordel kan få en ny og bedre tittel. Mulige forslag:
    • "Den store hodetelefontråden"
    • "Hodetelefontråden"
    Tillegg:
    Da har visst tråden allerede fått det nye navnet "Den store hodetelefontråden".
     
    Sist redigert:
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Hei Kjære Forum.

    Når dere blir enige, kan dere da poste HVOR jeg skal fortsette å kose meg med ny lærdom- nye vinklinger til vår alles store hobby CANS?
    Hvordan er det mulig å skulle kjekle om noe som dette?

    Smilet mitt er aldri langt unna når noen blir "forbanna" over en kabel anbefaling etc, men å lage en kunstig debatt over hvilket forum, og hva disse skal inneholde?

    Sorry.

    HFS er mitt lille fristed, min dose med ting som jeg virkelig finner interesant! Nå ligner dette ei sandkasse!

    Hadde virkelig lyst til å komme med noen tanker om HE-400 VS He-400 ref 2, men kjenner jeg velger å avvente til dere blir enige om hvor jeg skal gjøre dette.

    Var å shoppa inn kabler i dag, men jeg hører ikke forskjell, selv om min sønn på tro å ære mener de nye er døds fete:)

    Bli enige nå da?

    CJ
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hvor vi skal skrive hva

    Hei Kjære Forum.

    Når dere blir enige, kan dere da poste HVOR jeg skal fortsette å kose meg med ny lærdom- nye vinklinger til vår alles store hobby CANS?
    Hvordan er det mulig å skulle kjekle om noe som dette?

    Smilet mitt er aldri langt unna når noen blir "forbanna" over en kabel anbefaling etc, men å lage en kunstig debatt over hvilket forum, og hva disse skal inneholde?

    Sorry.

    HFS er mitt lille fristed, min dose med ting som jeg virkelig finner interesant! Nå ligner dette ei sandkasse!

    Hadde virkelig lyst til å komme med noen tanker om HE-400 VS He-400 ref 2, men kjenner jeg velger å avvente til dere blir enige om hvor jeg skal gjøre dette.

    Var å shoppa inn kabler i dag, men jeg hører ikke forskjell, selv om min sønn på tro å ære mener de nye er døds fete:)

    Bli enige nå da?

    CJ
    Uenige? Kjekle?

    Vi som liker hodetelefoner har vel vært rimelig enige hele tiden, og i dag har Høvdingen (som ovenskrevet) endelig gitt oss en egen hodetelefonkategori. Høvdingen skrev:
    alt som er relatert til hodetelefoner bør diskuteres i denne kategorien.
    Det er i altså kategorien "Hodetelefoner" vi skal skrive alt hodetelefonrelatert stoff.

    Hadde virkelig lyst til å komme med noen tanker om HE-400 VS He-400 ref 2, men kjenner jeg velger å avvente til dere blir enige om hvor jeg skal gjøre dette.
    Det hører hjemme i en tråd i kategorien "Hodetelefoner" med en av disse titlene og et av disse emnene:
    • "HiFiMAN hodetelefoner"
    • "HiFiMAN ortodynamiske hodetelefoner"
    • "HiFiMAN HE-400"
    Hvilken eller hvilke av dem som bør opprettes kan jo HiFiMAN-eierne bli enige om. Hvis det drar i langdrag, skal jeg alltids kunne opprette en tråd eller tre. ;)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    CDWMcInSpots

    Du, vet hvor takknemmelig jeg er for all hjelp dette forumet, og ikke minst du har gitt meg, men spørsmålet mitt er enkelt?

    Hvor skal jeg poste hva?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Alt hodetelefonrelatert skal skrives i en passende tråd i kategorien "Hodetelefon"

    CDWMcInSpots

    Du, vet hvor takknemmelig jeg er for all hjelp dette forumet, og ikke minst du har gitt meg, men spørsmålet mitt er enkelt?

    Hvor skal jeg poste hva?
    :confused:
    Jeg trodde virkelig både Høvdingen og jeg var (rimelig) tydelige.

    Som jeg skrev i innlegg #4335 "Hvor vi skal skrive hva":

    Alt som er relatert til hodetelefoner skal skrives i en passende tråd i den nye HFS-kategorien "Hodetelefoner".

    (Trykk på kategorilenken).

    Hvis HFS-kategorien "Hodetelefoner" ikke har en passende tråd, er det på tide å opprette en. Den mangler som ovenskrevet foreløbig en tråd
    med en av disse titlene og et av disse emnene:
    • "HiFiMAN hodetelefoner"
    • "HiFiMAN ortodynamiske hodetelefoner"
    • "HiFiMAN HE-400"
    Hvilken eller hvilke av dem som bør opprettes kan jo HiFiMAN-eierne bli enige om. Hvis det drar i langdrag, skal jeg alltids kunne opprette en tråd eller tre. ;)
     

    Rein

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.04.2011
    Innlegg
    65
    Antall liker
    13
    Sted
    Oslo
    Hei Kjære Sorgenfri

    Jeg har hverken HE-400 Rev1 eller Rev2, så disse kan jeg ikke uttale meg om. Hvis derimot noen her på forumet har denne erfaringen, så har din henvendelse havnet på riktig sted, vi er ikke kresne i så måte ;)
    Og hvis du har 2 sett med kabler til HE-klokkene, og du ikke synes lydkvaliteten endres om du bytter mellom dem, samtidig som et av disse settene ikke er av den originale stive og mekanisk støyende typen, så kan jeg sikkert avhjelpe deg med det uoriginale settet til en fornuftig bruktpris;)
    Hvis jeg skal klage over noe på mine HD-500 så er det de fysiske/mekaniske (ikke lydmessige) egenskapene til kabelen, for disse synes jeg ikke noe om. (Det tok litt tid før jeg innså dette, så tenk før du evt. biter på agnet jeg nå la ut ;) )

    -Rein
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Jeg trenger RCA > XLR overgang. Noen som vet om en billig slik en, Rein ? Gjerne over disk i Oslo :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Hei Rein.

    Jeg Kjenner ikke igjen lyden fra de første. Jeg har kablet det opp helt likt som det første, men det låter middelmådig..Jeg heller nå mot den nye kablen, men når jeg bytter til den gamle så blir ikke det heller det helt store, så nå er jeg inne på MoonAudio, men kablene er jo dyrere enn selve settet..

    Schiit Asgard, gjør det hele til en mørk honning, som ikke smaker av noe - så jeg vet ikke helt hvor jeg skal gå. Har skiftet over til 24 bit 2l men dette er ikke min musikksmak så preferansene blir jo feil.

    Opprettet nå ny tråd om Alle ortodynamiske hodetelefoner oglydsignatur iht de nye retningslinjer her på HFS:)

    Digger nå Audeze ambassadørene på audeze.com!!

    Cul8er
     

    Rein

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.04.2011
    Innlegg
    65
    Antall liker
    13
    Sted
    Oslo
    Jeg trenger RCA > XLR overgang. Noen som vet om en billig slik en, Rein ? Gjerne over disk i Oslo :)
    Igjen så har Prolyd det meste av denne typen, men de har ikke noe 4pins-XLR. Jeg har f.eks. 3pins-XLR line-out til RCA fra dem, men her er det jo kjønn og typer i begge ender som gjør at du fort har noen varianter å velge i. Hodetelefoner bruker balansert omvendt kjønn på output kontra line/pre-out, så jeg kan ikke svare direkte.
    Sjekk evt under "kabel / adapter" + "Audio kombinasjon" på Prolyd.no.

    -Rein
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    RCA <-> XLR-overgang/-kabel

    Jeg trenger RCA > XLR overgang. Noen som vet om en billig slik en, Rein ? Gjerne over disk i Oslo :)
    Neutrik Adapter XLR-RCA Jack.jpg

    Neutrik XLR hann og XLR hunn. Begge har RCA hunn

    Dette er rimelig standardvare. Det er f.eks. normal lagervare hos Musik Magazinet i Bergen.

    Neutrik lager slike overganger i begge XLR-kjønn. Elecrocompaniet har kun ett XLR-kjønn. Jeg har flere Neutriksett i begge XLR-kjønn og ett Elecrocompaniet.

    Det finnes flere HFS-tråder om dette emnet.

    Du kan også få kjøpt og/eller laget kabler med XLR i en ende og RCA den andre. Dette er også rimelig standardvare i musikkbutikker á la 4SOUND.
     
    Sist redigert:

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hvordan gikk det med feilsøkingen din?

    @sorgenfri

    Hvordan gikk det med feilsøkingen din? Jeg tror ikke vi har mottatt (status)rapport.

    Hei CDWMcInSpots.

    Jeg, syntes også det er litt rart at lyset kommer på når jeg velger usb på Dacen.

    Bildet i front er slik:

    Vis vedlegget 139351
    Så i tv oppsettet har Cambridgen gjort trofast tjeneste i snart to år mellom HD dekoder og forsterker- der koblet med toslink direkte fra&til altså Rent optisk signal rett inn i reciveren..

    Hvorfor virker det ikke nå tror du?
    "nå jeg klikker opp til USB på fronten" betyr altså å velge USB-inngang (ved å trykke flere ganger på knappen "Source")(?)

    USB-lampen på forsiden lyser formodentlig når USB-inngangen er valgt(?)

    Det ville være fint om du fortløpende svarer på de konkrete spørsmålene vi stiller. Da er det lettere å hjelpe deg, komme med nye ideer osv. Nå blir det mye virring, rundgang og repetering.

    Når er det Toslink-utgangen på baksiden av Cambridge Audio DacMagic lyser og ikke lyser?
    Dette spørsmålet er ubesvart.

    Hvorfor virker det ikke nå tror du?
    Det har jeg vel egentlig skrevet i de foregående innleggene.

    Vi vet nå at:
    • Schiit Asgard virker
    • Apple Macintosh spiller musikk (OK) via analog 3,5 mm
    • Cambridge Audio DacMagic virker med Toslink inn fra TV og analog ut til en receiver

    Da gjenstår som tidligere skrevet:
    • Feil eller (delvis) brudd på selve USB-kabelen. Forsøk gjerne med en annen hvis du har, eller test den du har med en annen USB-dings (trenger ikke å være en lyddings)
    • Noe er galt i de innstillingene/valgene i din Apple Macintosh som gjelder lyd generelt eller Cambridge Audio DacMagic via USB (den opptrer vel som et lydkort?). Det siste er kanskje mest sannsynlig siden analog 3,5 mm virker.
    • Noe er galt med USB-inngangen på din Cambridge Audio DacMagic. Dette kan enkelt testes med en annen datamaskin. Benytt f.eks. et eller annet med lyd fra YouTube. Benytt gjerne en Windows-PC (XP eller nyere) som Rein foreslo. Windows er visstnok ofte mer automatisk med lyden (på godt og vondt) enn Apple Macintosh. Alle USB Audio Class 1-DAKer jeg har prøvd på Windows XP og Windows 7 har virket uten videre, ofte helt automatisk, men en sjelden gang har jeg måttet gå inn i Windows' lydinnstillinger og eksplisitt velge den aktuelle USB-DAKen
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Var å kjøpte nye kabler i dag- billige enkle kabler bare for å sjekke sakenes tilstand.
    Nye RCA kabler mellom DAC, og Asgard. Ny Toslink mellom MAC, og Dac.

    Akkurat samme resultat. Helt feil/nesten ikke lyd ut...

    Nå har dac en stått i tv oppsettet i over to år, og når jeg plasserte den tilbake fungerer den optimalt der, men mistenker den eller SoftWare på Mac for å være problemet..

    Når dette skrives sitter min kone med headsettet - tror et AUDEZE LCD-2 er innen rekkevidde -å lytter til musikken " rått " fra mac til Shiit uten dac, og hun gliser stort!
    Men det er mer detaljer når jeg kobler NuForce Udac til HE-400 enn slik det er idag. Schiit Asgard gir ekstra bass ekstra POWER, og et "bløtere" lydbilde. --> All den tid dette er ukodet, velger jeg å vente med kritikk for BITFROST er vel i hus, men jeg tipper nok mot et Tysk koding/amp system, men med US Cans… det er nok det som er min sti slik jeg ser det nå!

    Når det kommer til min aldrende Cambridge DacMagic..tror ikke den har vært avslått de siste 2,5 år og jeg sier meg fornøyd med det:)
     

    hugo25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    3
    bare tull

    dette ble bare rot,nå er det plutselig 50 forskjellige tråder. alle skal starte ny tråd. nesten alle er det bare 2-3 som har svart.
    dere er bare 7-8 stk. som skriver,men nå ble det bare rot.om 1mnd.har dere 100tråder.det var mye bedre med 1tråd
    Var å kjøpte nye kabler i dag- billige enkle kabler bare for å sjekke sakenes tilstand.
    Nye RCA kabler mellom DAC, og Asgard. Ny Toslink mellom MAC, og Dac.

    Akkurat samme resultat. Helt feil/nesten ikke lyd ut...

    Nå har dac en stått i tv oppsettet i over to år, og når jeg plasserte den tilbake fungerer den optimalt der, men mistenker den eller SoftWare på Mac for å være problemet..

    Når dette skrives sitter min kone med headsettet - tror et AUDEZE LCD-2 er innen rekkevidde -å lytter til musikken " rått " fra mac til Shiit uten dac, og hun gliser stort!
    Men det er mer detaljer når jeg kobler NuForce Udac til HE-400 enn slik det er idag. Schiit Asgard gir ekstra bass ekstra POWER, og et "bløtere" lydbilde. --> All den tid dette er ukodet, velger jeg å vente med kritikk for BITFROST er vel i hus, men jeg tipper nok mot et Tysk koding/amp system, men med US Cans… det er nok det som er min sti slik jeg ser det nå!

    Når det kommer til min aldrende Cambridge DacMagic..tror ikke den har vært avslått de siste 2,5 år og jeg sier meg fornøyd med det:)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen hodetelefonkategori var sterkt ønsket

    dette ble bare rot,nå er det plutselig 50 forskjellige tråder. alle skal starte ny tråd. nesten alle er det bare 2-3 som har svart.
    dere er bare 7-8 stk. som skriver,men nå ble det bare rot.om 1mnd.har dere 100tråder.det var mye bedre med 1tråd
    Vi har i flere år kjempet for og diskutert egen hodetelefonkategori i flere tråder i "Kommentarer og hjelp til forum/bruktbørs". Den siste og resultatgivende tråden er "Egen avdeling for Head fi" (takk til Fugazi m.fl.).

    Hvis du ikke ønsker en egen hodetelefonkategori, er du i utakt med de fleste aktive hodetelefonbidragsytere på HFS inkl. meg.

    Dessuten hørte(/hører) diskusjon av dette temaet hjemme i ovennevnte tråd "Egen avdeling for Head fi".

    PS:
    HFS har allerede anslagsvis 200 hodetelefontråder som skal flyttes til kategorien "Hodetelefoner". Du kan ta en titt v.h.a. de hodetelefonrelaterte taggene v.h.a. HFS's Tag Cloud og tagsøk.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    dette ble bare rot,nå er det plutselig 50 forskjellige tråder. alle skal starte ny tråd. nesten alle er det bare 2-3 som har svart.
    dere er bare 7-8 stk. som skriver,men nå ble det bare rot.om 1mnd.har dere 100tråder.det var mye bedre med 1tråd
    Hei. Jeg mener du tar feil. Med underkategorier blir det lettere å følge hvert enkelt tema. I den store hodetelefontråden lå det over 4000 innlegg. Jeg hadde valgt å følge denne tråden, men det endte med utrolig mange innlegg som ikke var av interesse. Nå skal jeg også ærlig inrømme at jeg ikke er veldig dreven og flink på forumbruk og data i seg selv, men jeg velger å tro at jeg ikke er alene her inne i akkurat det. For den jevne bruker tror jeg dette er riktig løsning.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Audio Norge selger produkter fra Lake People og Violectric

    De sakene er skremmende lekre! Hvem forhandler i Norge? Og hva koster herlighetene?
    Audio Norge selger produkter fra Lake People og Violectric. blekansikt kan gi deg/oss priser. Vi venter faktisk på en pressemelding om nettopp dette.

    Duet-Audio er importør, og menneskene er (til dels) de samme.
     

    hugo25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    3
    tråd

    under 1uke.og vi har fått 99 tråder.folk bare hiver ut tråder i hytt og pine. dette ender med 1000 tråder før jul.
    likte og følge med når det var en.men nå er det bare tull.lykke til videre.
    dette ble bare rot,nå er det plutselig 50 forskjellige tråder. alle skal starte ny tråd. nesten alle er det bare 2-3 som har svart.det ble mye bedre vist det var en tråd for,stax,lcd,beyer osv......istede for at alle går bananas(deep-purple)
    dere er bare 7-8 stk. som skriver,men nå ble det bare rot.om 1mnd.har dere 100tråder.det var mye bedre med 1tråd
     
    Sist redigert:

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    under 1uke.og vi har fått 99 tråder.folk bare hiver ut tråder i hytt og pine. dette ender med 1000 tråder før jul.
    likte og følge med når det var en.men nå er det bare tull.lykke til videre.
    Til info så er det er 13.200 tråder under hifi generellt, Så jeg skjønner egentlig ikke hva som er problemet med 99 eller 1000 om du vil i hodetelfonkategorien om det skulle bli det.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hodetelefonkategorien fylles med allerede eksisterende, gamle tråder

    under 1uke.og vi har fått 99 tråder.folk bare hiver ut tråder i hytt og pine. dette ender med 1000 tråder før jul.
    likte og følge med når det var en.men nå er det bare tull.lykke til videre.
    Confused Emoticon scratching head.jpg


    Nu falt jeg av lasset.

    Egentlig klør jeg nå sterkt etter å svare på en måte som kan oppleves som spydig, uhøflig og/eller krass, men jeg skal la være.

    PS:
    HFS har allerede anslagsvis 200 hodetelefontråder som skal flyttes til kategorien "Hodetelefoner". Du kan ta en titt v.h.a. de hodetelefonrelaterte taggene v.h.a. HFS's Tag Cloud og tagsøk.
    Som sitatet viser, forklarte jeg dette i innlegg #4349.

    HFS har altså lenge hatt omlag 200 hodetelefonrelaterte tråder, men de har druknet blant alle de andre trådene på "Hi-Fi generelt" m.m. Nå flyttes disse trådene gradvis til kategorien "Hodetelefoner". Hvis du hadde sett litt på trådene før du okket deg, ville du raskt sett at en del av disse trådene er ganske gamle. F.eks. ble "Minitest: Hodetelefontur i Bergen" startet 07.10.2006, og siste innlegg ble skrevet 21.11.2006.

    Det må være noe du ikke har forstått.

    Hvis du ønsker, kan du abonnere på hele kategorien "Hodetelefoner". Det er også meget enkelt å gå til kategorien "Hodetelefoner", og se hva som er nytt siden sist.
     

    Lateralus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    423
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    0
    Hei!

    Hva koster HPA V200 da?

    kan man få lyttet til både amp og dac?

    Mvh

    rs
    Hei,

    Violectric HPA V200 koster kr. 7.150,-
    Av de du spør om har vi kun V200 (med USB-DAC) på demo, men DAC V800 blir sendt fra Violectric på mandag, vi håper da å ha den inne om ca. 1 uke.


    Mvh
    Sture
    Audio Norge
     
    Sist redigert:
    M

    Morpheus

    Gjest
    Har da hørt ganske mye på CAL! de siste dagene og må ærlig si at disse overrasker positivt. Til prisen er de et kupp både lydmessig og når det gjelder komfort. Takk for tipset om disse, Morpheus. :)

    Jeg kjøpte mine i Norge for 384 kroner + frakt.

    CAL! Creative Aurvana Live! A Classic Reincarnate | InnerFidelity
    Veldig hyggelig å høre at du også ble positvit overrasket over disse hodetelefonene! Du har jo tross alt et bredt vurderingsgrunnlag. Regner med Sunrisen vil overraske enda mer... ;). Tar forbehold om at jeg dessverre ikke har hørt Sunrisen med noen ortho enda, men ser frem til dine inntrykk. Selv om jeg fikk en veldig aha-opplevelse fra første stund med ampen, må jeg si at den spiller enda bedre nå etter et par hundre timer. Jeg kan raskt nevne at jeg hadde lest og sett video av Cal fra inner-fidelity før jeg skaffet meg dem, samt lest endel moddetråder om dem på headfi. Planen var å modde dem, men siden de spiller såpass bra ser jeg ikke behovet for det enda..

    Har du forresten prøvd rope-modden på cal? Jeg foretrekker det mer d-3 lydbildet cal da gir, men dette vil sikkert være subjektivt.

    @CDWMcInSpots: Fikk du testet dine AKG med rope modden? Hva opplevde du i så fall?

    Og gratulerer med ny snasen DAC, Loevhagen ;).
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn