Den sikre død?

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.258
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Var innom og handlet noen blomster, røsket også med meg et bonsai tre til 99,- Det som blir spennende er å se hvor lenge jeg klarer å holde dette grønt. Har noen prøv dette før?

T

Tølper

Gjest
Kjenner en som har et, det blir visst ganske mye større om en ikke holder det nede - på forhånd kondolerer :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Har prøvd før ja..
De har sinnsykt lite jord, noe som betyr at de fort tørker, så de må vannes ofte.
For å holde fasongen må de også klippes ganske mye, både blader og røtter.
Så hvis man trenger noen å ha omsorg for, er et bonsai-tre tingen.. ;D

Men de er jo ganske stilige, og prisen er det ikke noe å si på, det ligger en del arbeid bak.

G

Gjestemedlem

Gjest
De trenger stort sett mye lys, og ofte vann men ikke så mye av gangen. Regn med at den ryker med etter noen måneder, de er ofte litt vanskelige. Så se på den som en fancy potteplante så lenge den varer.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg klarer liksom ikke å fokusere på planter, når jeg ser de nydelige bildene dine av oppsettet ditt :)

G

Gjestemedlem

Gjest
emotikon skrev:
Jeg klarer liksom ikke å fokusere på planter, når jeg ser de nydelige bildene dine av oppsettet ditt :)
mteinum er en mann med solid estetisk forankring. Bildene under 'mitt anlegg' er en fryd for øyet. Hifi løsningene er også riktig spennede, og det er jo slett ingen dårlig kombinasjon.

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
mteinum skrev:
Var innom og handlet noen blomster, røsket også med meg et bonsai tre til 99,- Det som blir spennende er å se hvor lenge jeg klarer å holde dette grønt. Har noen prøv dette før?
Kjøpte et kunstig bonsaitre for mange år siden. Det er like fint ennå.. ;D

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.258
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
emotikon skrev:
mteinum er en mann med solid estetisk forankring. Bildene under 'mitt anlegg' er en fryd for øyet. Hifi løsningene er også riktig spennede, og det er jo slett ingen dårlig kombinasjon.
*rødme* jeg er bare et resultat av å ha bladd for mye i bo bedre og bonytt.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.294
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
mteinum skrev:
Gjestemedlem skrev:
emotikon skrev:
*rødme* jeg er bare et resultat av å ha bladd for mye i bo bedre og bonytt.
Da er vi to. Men jeg har boka til Corbusier i hylla også.
Det var et fint lite tre. Får meg alltid til å tenke på Franquins Sorte Sider, slike.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.474
Torget vurderinger
1
Paal Iksom skrev:
En sterk og umiddelbar assosiasjon her og.
Flamsken min er ikke helt god .. kan noe bistå med en oversettelse. Jeg trodde foresten Franquin var fransktalende ...

mvh
KJ

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Antall liker
6
Så langt jeg husker fra serien, sier han noe sånt som "Fordømte drittunger. Jeg har jo sagt det er forbudt å klatre i treet!" Ungene : "Vi skal ikke gjøre i det igjen... Pappa."

Topp Bunn