Den Posten, den Posten, ver. LVXIV

K

kbwh

Gjest
Her bestiller man seg en liten lampe

til å belyse Pareliuses VPI (eller noe slikt, egentlig er den til bardisken på kjøkkenet vårt), og så har disse elskelige menneskene på Postens fortolling latt den ligge siden jeg den 27/7 ga dem fullmakt til å fortolle den. Hvilken profesjonalitet!

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Send en etterlysning med referanse/fortollingsnummer til privatfortolling@posten.no spør hvordan det ligger ann med sendingen. Det har virket for meg de gangene ting har gått tregt.

G

Gjestemedlem

Gjest
Valentino skrev:
Her bestiller man seg en liten lampe

til å belyse Pareliuses VPI (eller noe slikt, egentlig er den til bardisken på kjøkkenet vårt), og så har disse elskelige menneskene på Postens fortolling latt den ligge siden jeg den 27/7 ga dem fullmakt til å fortolle den. Hvilken profesjonalitet!
Det klønete systemet for handel av småting i ikke-norske butikker ikke posten sin feil. Dette er vi belemret med grunnet proteksjonistiske sosialister. Før forige valg lovet SV politikerne at de ville heve grensen for tollfri handel (som ikke har vært justert opp de siste 30 årene). Når de kom i posisjon var det bare å dysse ned lovnadene og deres svik mot forbrukerne.

T

theStig

Gjest
Ingen verdsetter fagkompetanse og godt håndverk lenger. Alt skal gå så fort i nu i disse dager. Å fortolle korrekt og forskriftsmessig er en flid, og sånt tar tid må vite.

K

kbwh

Gjest
Jeg har pratet med Pedro allerede, og han har lovet æksjn. Forøvrig er det 3 lamper på bildet, men med en kan man likevel pynte både til advent, jul, påske og Svenska Flaggans Dag.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Damn!
Jeg bestillte en spisebordslampe fra www.europebynet.com i forrige uke, jeg får håpe den leveringen går greit.
Lampen:

eller kryptonitt lampa som min bedre halvdel kaller den ;D

ballex

Medlem
Ble medlem
06.05.2007
Antall liker
0
Bestilte noen RC deler fra utlandet selv, og fakset over fullmakt så fort slippen lå i postkassa...etter to uker med venting, 2 telefonsamtaler, og en utålmodig radiobil på hylla, dro jeg like gjerne og fortollet den selv...

Nå går den som et skudd:D

ernie70

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2007
Antall liker
39
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Bror min sendte pcen til sønnen med posten. Den ble levert og signert for. Alt virket i sin skjønneste orden. Problemet var bare at de har levert til feil kar som har signert med noe tull. Så nå vet de ikke hvor den er!!
Går det ann?

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Jeg skal liksom få et par par signalkabler fra USA. Men de har stoppet opp i Oslo, i følge sporingen på Posten.no. Der har de vært i over en uke nå.

Så da ringer jeg til Posten som setter meg over til en eller annen tollavdeling. Da tenkte jeg at det skulle bli fart på sakene! Men!!

Sporingsnummeret jeg har på min pakke helt lik som sporingsnummeret på en annen pakke som ble sendt til en eller annen dame i Asker for et års tid siden. Så da er pakken som jeg skal ha registrert på hennes navn i postens datasystem. Og nå er det ingen som vet hvor den er hen, tydeligvis.

Det blir jo spennende å se om de klarer å finne den igjen. Hva skjer hvis den blir borte? Hvem skal kontakte hvem for erstatning? Er det jeg som skal gjøre det, eller sjappa i USA, som sendte pakka? Dette kan bli slitsomt, tror jeg.

N

nb

Gjest
Jeg kjøpte pickup fra Japan. Det japanske postvesenet brukte i underkant av to døgn fra ett eller annet sted i Japan til Gardermoen. Posten Norge? En uke fra Gardermoen til postkontoret i Oslo.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Leketøy fra USA levert på døra etter 2 dager! :D Men det var DHL ! ;D

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Spiralis har ett godt poeng her! Bruk DHL.

Og ikke minst, få ALLTID firmaet til å merke
forsendelsen under 200 NKR!

Da kommer pakken rett hjem til deg, uten
at den har vært i kontakt med posten.

Mvh

Johan

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.291
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
JEJ skrev:

Mvh

Johan
Posten har den vel vært i kontakt med om den kommer i postkassa? Og pakker over 200 kr er det vel speditøresn som skal ta seg av fortollingen av?

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.291
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Og PS - merkes verdien under 200 kr, er det vel det du får igjen på forsikringen om den blir borte/ødelagt?

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
erato skrev:
JEJ skrev:

Mvh

Johan
Posten har den vel vært i kontakt med om den kommer i postkassa? Og pakker over 200 kr er det vel speditøresn som skal ta seg av fortollingen av?
Om pakken kommer med DHL trenger den ikke å komme i postkassa. Her hos oss kommer den med bussen siste biten. Fire dager fra bestilling i Hong Kong og til pakka lå på kjøkkenbordet.

Heia DHL!

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Nå sier Posten eller Tollfolka eller hvem det nå er jeg fikk mail av at de har funnet pakken, fortollet den og sendt den i retning Trondheim. Da satser jeg på at den havner på postkontoret i nærheten av meg om ikke alt for lenge.. :)

Det var bra for meg. Hygge hygge.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
En platespiller og to riiaer kom hele frem til ......... med posten denne uka ;D
Visstnok ikke en skrape i kartongen engang.....

Så det finnes dager...... ::)

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
Spiralis skrev:
Leketøy fra USA levert på døra etter 2 dager! :D Men det var DHL ! ;D
Kjøpte noen varer fra Kina. 2 dager fra Kina til Oslo med DHL. 9 dager på DHL terminalen før pakken ble levert til meg ???? ???

En annen posthistorie (begynner vel å bli mange nå men);

Fikk hentelapp på en pakke. Dro til mitt lokale postkontor. Nei, der var den ikke, den ligger på et postkontor på andre siden av byen...jaha :-\. Dro dit...men brukte lang tid på å finne rett postkontor fordi det var 4(!?) post i butikk i samme gate på en strekning av 1 km. Fant enedelig rett postkontor...men var pakken der....niks. Fikk opplyst at pakken lå på et annet postkontor...dro dit..men nei gitt...ikke der heller. Men fikk opplyst at den lå på mitt lokale postkontor. Prøvde febrilsk å forklare at der har jeg jo nettopp vært. Nyttet ikke. Dro til mitt lokale postkontor....men ojsann der var den gitt. De hadde bare ikke lett lenge nok.

Forsøkte meg ikke engang på å kreve dem for bensin eller tidsforbruk (les. David mot Goliat...selv om David vant til slutt).

:p

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.022
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
det er ikke posten som har holdt igjen lampene....
det MÅ være smakrådet for beskyttelse mot DÅRLIG smak! ???
gudskjelov! ;D
IMO

K

kbwh

Gjest
Hvordan ser en smakfullt utformet lampe ut da, LMC?

(Siden jeg startet. Lampen kom fram slik jeg ble lovet etter å ha tatt affære.)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.022
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
ihvertfall IKKE SLIK
men smaken er som baken....delt!
IMO
Mvh

K

kbwh

Gjest
Jeg synes at Flos har mange fine lamper, akkurat som Luceplan.

Nuvel. Vårt landpostbud er meget hyggelig, forresten.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
Jeg mener å huske at du eier et fotoapparat?
Det stemmer, men dette var saker jeg sendte FRA meg.
Jeg var så letta da jeg ringte kjøper for å høre hvordan det hadde gått!!

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
I dag kom min gode nabo med cdêr jeg har
kjøpt på nettet!

Dette skjer ukentlig, lurer på om jeg
skal prøve å klage på postbudet :mad:

mvh

johan

M

maestro

Gjest
Har dere ikke skjønt at det er den statlige utrivelighetskonsulenten som er på ferde?

Z

Zomby_Woof

Gjest
maestro skrev:
Har dere ikke skjønt at det er den statlige utrivelighetskonsulenten som er på ferde?
Dette er sprøyt, Maestro!

Skal du skylde dette på noe, så er det ikke (venstre-)staten, men høyresidens hjertebarn NPM (nei, ikke Nils Petter Molvær, men New Public Management) som er den store stygge ulven. Posten virket mye bedre før den ble omorganisert til et statseid foretak drevet etter 'næringslivets prinsipper'. Men, for all del, nå tjener den tross alt noen knapper og et og annet glansbilde på å selge 'Smokies greatest hits' til kunder som kjeder seg til de går fra vettet i køen. De fleste venter naturlig nok for å klage over tjenester som er betalt, men ikke levert.

Alt var mye bedre under krigen.  ;D

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.348
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Bestilte meg pre fra Danmark. Tok en dag fra den forlot Danmark til den ankom Oslo.
Der ble den liggende i 2 - to - uker , før den omsider kom i hus.....

Da hadde følgende skjedd/ikke skjedd:

Pga meg og mine telefoner i en ukes tid, fant posten ut at de faktisk hadde en del oppgaver de skulle løse...........
Posten/tollvesen glemte å sende de nødvendige papirer til meg.........(men de oppdaget det da jeg begynte å ringe)
De kunne ikke finne pakken på lager..........(men klarte det dog til slutt)
Da alt omsider var gjort og i orden, tok det en uke å få pakken over fjellet til Bergen. Synes synd på han som gikk den turen..............;D

Sendte klage på service, men posten evnet ikke å ta selvkritikk.
Er vel ikke annet å vente................ Posten er jo like bra som f x Telenor!

mvh
Proffen

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Proffen skrev:
Da alt omsider var gjort og i orden, tok det en uke å få pakken over fjellet til Bergen. Synes synd på han som gikk den turen..............;D
Åja, så dom går med pakk'n, da skjønner jeg det.. Smart.....

Pk

Z

Zomby_Woof

Gjest
Nå fikk jeg Ronny & Ragge DVD'en min. Her er sporingsinformasjonen jeg fikk fra nettet. Hentelappen hadde ikke kommet i går. Og vet dere hva? De skulle ha kr. 100,- i tilleggsgebyr for ettersending av 'pakke'. Det var en litt 'grov' konvolutt med en DVD i vanlig cover. Jeg har forresten allerede betalt en god slump for omadressering. Dette virker av og til, og av og til ikke. 3 av 5 Fidelity har kommet bort, osv, osv......

::)

Måtte Maggie Thatcher brenne med hele NPM-prosjektet sitt!

05.10.07  11.45  UTLEVERT  4367 NÆRBØ 
28.09.07  16.16  ANKOMMET POSTKONTOR  4367 NÆRBØ (NÆRBØ) 
28.09.07  09.53  REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL  4068 STAVANGER 
27.09.07  18.34  AVVIK I PRODUKSJONEN
Årsak: Annet / ukjent
Tiltak: Omadressert  0024 OSLO 
27.09.07  08.12  AVVIK I PRODUKSJONEN
Årsak: Annet / ukjent
Tiltak: Videresendt  1163 OSLO 
25.09.07  08.04  ANKOMMET POSTKONTOR  1112 OSLO (NORDSTRAND) 
22.09.07  15.00  REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL  0024 OSLO 
22.09.07  14.52  UTSENDT TOLLFRI  0024 OSLO 
13.09.07  07.45  STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING  0024 OSLO 
13.09.07  07.45  ANKOMMET MOTTAKERLAND  0024 OSLO 
11.09.07  04.27  SENDT FRA AVSENDERLAND  9999 INGEN NY POSTADRESSE 
11.09.07  04.26  SENDT FRA AVSENDERLAND  9999 INGEN NY POSTADRESSE 
10.09.07  23.58  ANKOMMET TIL EKSPORTBEHANDLING  9999 INGEN NY POSTADRESSE 
10.09.07  18.25  INNHENTET  9999 INGEN NY POSTADRESSE 

Topp Bunn