Den optimale signalkabel?

Status
Stengt for ytterligere svar.

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Tja, hvordan dokumenterer man et komponents eventuelle lydpåvirkning? Frekvensmålinger? Det er vel ikke noen vei utenom lytting, noe som uansett lyttekompetanse vil inneha en grad av subjektivitet. I beste fall. Ikke desto mindre er det tildels stor enighet blandt oppegående audiofile om visse komponenters lydmessige karakter.
Dette kan kanskje virke uvesentlig for vanlige forbrukere, men som høyttalerutvikler har jeg funnet viten om dette både nyttig og nødvendig, som en del av faget. I motsetning til mere "frie audiofile" som nok matcher og mixer mer etter følelser enn gehør.

Mvh. RS

Karma skrev:
Denne var interessant:

"Hifi-verdens svar på Snåsamannen"

Er det dokumentasjonsnivået som er felles mellom RS og Snåsamannen?? ;D

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.449
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
hvilke høyttalere har du utviklet?
mvh
Leif

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
De jeg spiller på, de burde du ha fått hørt. Holder forresten på og "gjennoppliver" prosjektet i disse dager.

Mvh. RS

LMC skrev:
hvilke høyttalere har du utviklet?
mvh
Leif

B

Back_Door

Gjest
unodostres skrev:
rolfozzy skrev:
Men jeg hadde vel egentlig bare et spørsmål, som er følgende:
Er kabler og regne som ferskvare som etter 8-10 år må byttes ut med noe mer moderne ting. Går det an og dra en kabels ytelse mer enn det den er beregna for, lyd fra A til B ?
Da burde også utstyr som er eldre enn 8-10 år være "ubrukelig" siden det står en del av standardvare inne i boksene. Og om man skal bruke noe til å teste f.eks signalkabler, kan det være greit å sjekke innsiden av boksene bare for å finne ut om øvelsen i det hele har noen mening (hvilket man da oftest burde finne ut at den ikke har)
Jeg vil tro at isoleringen(skjerming) på kabler kan forringes vesentlig over tid. Den kan vel bli sprø og hard?
Har avisolert gammel coax og opplevd hvordan metallskjerm og plast brister når du trekker det tilbake. (Det henger selvsagt sammen med vær og vind (dvs hvilket miljø kabelen har vært utsatt for)
Det kan vel også tenkes at mang en gammel forsterker kunne hatt godt av ny internkabling? Høy temperatur over lang tid gjør vel sitt? Problemet er at med gradvis forringelse av ytelser, venner våre ører og hjerne seg til det like gradvis. ;)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.449
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
er det de grise-svære elektrostatene?
mvh

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
He-he, nei det e`kke meg. Fireveis førsteordens i asymetriske kasser uten dempemateriale men med vannvittig "overdimensjonert" internkabling & filter er mer meg ::)

Mvh. RS

LMC skrev:
er det de grise-svære elektrostatene?
mvh

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.449
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
kabel kravene varierer vel sterkt med effekten som skal passere
i mitt hornsystem er det ikke noe fordel med noen kubber av noen ht-kabler
heller ikke noen monstrøse terminaler med flere mm godstykkelse..ser bare imponerende ut og fucker opp signalet
og vedr.signalkabel sverger jeg for min del til uskjermet------vesentlig åpnere enn noe annet jeg har prøvd
imo
Mvh

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Det er stor forskjell på støm- og spenningsforhold f.ex. i våre oppsett, ingen tvil. I mitt høve har jeg oppdimensjonert til et nivå der jeg ikke lengre er i stand til å høre noen videre endring, sp.m.ht. dynamikk. Og det blei feitere enn hva det står i læreboka. Men så er det også blitt en tildels "dynamisk" høyttaler.

Ha`kke hørt sytrådene dine, men de er nok ikke mye til stede. Jeg burde vel stikke innom og høre på sakene dine, evt. medbingende en rull TV-coax.

Mvh. RS

LMC skrev:
kabel kravene varierer vel sterkt med effekten som skal passere
i mitt hornsystem er det ikke noe fordel med noen kubber av noen ht-kabler
heller ikke noen monstrøse terminaler med flere mm godstykkelse..ser bare imponerende ut og fucker opp signalet
og vedr.signalkabel sverger jeg for min del til uskjermet------vesentlig åpnere enn noe annet jeg har prøvd
imo
Mvh

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Slorbak skrev:
:)

Er ikke du fornøyd med dine RS kabler da Jan? :) Rolf mente jo at de var bedre enn de dyre han hadde. Han hadde vel kabler for 20 lapper og RS sine koster vel 1 lapp. :)

Mvh Roar
Er veldig nøyd så langt jeg :)
Men orke å ta det her.

A: Nøyd så langt. Vil gi det god tid, ikke stresse.
B: Legger ut hva jeg måtte mene om de i tråden min, etterhvert, fredeligere der 8)

/jan

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.780
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
JanR skrev:
B: Legger ut hva jeg måtte mene om de i tråden min, etterhvert, fredeligere der 8)

/jan

???

det er da rene søndagskolen her?

;D

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.449
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
du må gjerne komme men coaxen kan du la ligge igjen hjemme 8)
mitt er også overdimensjonert relativt følsomhet på systemet: ,04x4mm glødet flatsølv i bomull
mvh
Leif

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Karma skrev:
unodostres skrev:
rolfozzy skrev:
Men jeg hadde vel egentlig bare et spørsmål, som er følgende:
Er kabler og regne som ferskvare som etter 8-10 år må byttes ut med noe mer moderne ting. Går det an og dra en kabels ytelse mer enn det den er beregna for, lyd fra A til B ?
Da burde også utstyr som er eldre enn 8-10 år være "ubrukelig" siden det står en del av standardvare inne i boksene. Og om man skal bruke noe til å teste f.eks signalkabler, kan det være greit å sjekke innsiden av boksene bare for å finne ut om øvelsen i det hele har noen mening (hvilket man da oftest burde finne ut at den ikke har)
Jeg vil tro at isoleringen(skjerming) på kabler kan forringes vesentlig over tid. Den kan vel bli sprø og hard?
Har avisolert gammel coax og opplevd hvordan metallskjerm og plast brister når du trekker det tilbake. (Det henger selvsagt sammen med vær og vind (dvs hvilket miljø kabelen har vært utsatt for)
Det kan vel også tenkes at mang en gammel forsterker kunne hatt godt av ny internkabling? Høy temperatur over lang tid gjør vel sitt? Problemet er at med gradvis forringelse av ytelser, venner våre ører og hjerne seg til det like gradvis. ;)
Nå er det beklageligvis sånn da at jeg har uttrykt meg uklart. (Ikke første gangen)

Spørsmålet mitt var nok mer en kommentar til R.E.S. innlegg på forrige side.
Ang. at det har skjedd så store utviklinger på hifi fronten siden han prøvde R.S kablene. Og om jeg forsto ham rett har det også vært en tilsvarende utvikling når det gjelder kabler.
Så da er det altså slik at Solhaugs måte og sy sammen kabler på er så gammeldagse at kablene alene av den grunn bør kasseres ?
Puh. Ikke lett dette.

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Spørs om jeg klarer å styre meg ??? :eek:

Mvh. RS

LMC skrev:
du må gjerne komme men coaxen kan du la ligge igjen hjemme 8)
mitt er også overdimensjonert relativt følsomhet på systemet: ,04x4mm glødet flatsølv i bomull
mvh
Leif

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.449
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
det er mange år siden jeg gadd å være testlab for alle mulige crazy innfall folk drar med seg
enten får de høre hva jeg står for ellers får de drite i det!
hadde engang i tiden kontakt med en ikke ukjent norsk produsent som alltid skulle sitte som overdommer når man prøvde noe nytt fra ham
jeg liker å teste ting i fred selv over laaang tid og gjerne gå tilbake etter noen uker
da kommer sannheten frem tydeligere
imo
mvh
Leif

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
31
Sted
Bodø
R.Solhaug skrev:
Signalkabler er passive komponenter på linje med f.ex. kondensatorer og har en definitiv egenlyd ganske uavhengig av oppsett. Når enkelte tåkelegger bildet ved å hevde alt er et kun spørsmål om matching skyldes dette i stor grad mangel på kunnskap.

Mvh. RS
Matching er alfa-omega, kjære mr. Solberg....
At du hevder noe annet må (ihvertfall) regnes som mangel på kunnskap:)

L

lark

Gjest
Matching er overvurdert. Et begrep som audiofile bruker for det det er verdt når andre ikke er istand til å registrere de fantastiske forbedringene i sine anlegg som de selv hører i eget anlegg. ;)

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
31
Sted
Bodø
lark skrev:
Matching er overvurdert. Et begrep som audiofile bruker for det det er verdt når andre ikke er istand til å registrere de fantastiske forbedringene i sine anlegg som de selv hører i eget anlegg. ;)
Klart....
Man kan sikkert få ett anlegg til å låte bra med å slenge ihop tilfeldige (og gode) komponenter.

Men, magien oppnås med matching... Og sånn tenker en audiofil;)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.780
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
lark skrev:

wow, der traff du godt, gitt.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.184
Torget vurderinger
6
For tredje gang RS: Den dokumentasjon som har vært etterspurt, er dokumentasjon for dine påstander om andres fortreffelige opplevelser med kabelen din. Ikke målinger som viser kabelens fortreffelighet. Eks. High Fidelitys konklusjon. Det er informativt å høre om andres erfaringer mht. kabelen. Skulle ønske "produsenten" kunne bidratt like informativt, og med litt større respekt i denne debatten. Og sånn for ordens skyld, er RS en bransjeaktør, eller er han det ikke? Vet ikke om det bare er meg som blir litt forvirret her?

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.735
Torget vurderinger
34
gut_man skrev:
For tredje gang RS: Den dokumentasjon som har vært etterspurt, er dokumentasjon for dine påstander om andres fortreffelige opplevelser med kabelen din. Ikke målinger som viser kabelens fortreffelighet. Eks. High Fidelitys konklusjon. Det er informativt å høre om andres erfaringer mht. kabelen. Skulle ønske "produsenten" kunne bidratt like informativt, og med litt større respekt i denne debatten. Og sånn for ordens skyld, er RS en bransjeaktør, eller er han det ikke? Vet ikke om det bare er meg som blir litt forvirret her?
Hvis det er sånn at RS selger kabler som han selv produserer, så er han vel per definisjon strengt tatt det.

Roy

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Er dette noe du kan bevise på noen som helst måte,eller er det enda en påstand?

Hvordan kan vi vite at dine er kabler ikke har egenlyd og andre har det?

McLaren

R.Solhaug skrev:
Førts måtte i så fall kabelen hatt en egenlyd, poenget er jo nettopp kabelens totale mangel på egenlyd.

Mvh. RS

Gago skrev:
R.Solhaug skrev:
Signalkabler er passive komponenter på linje med f.ex. kondensatorer og har en definitiv egenlyd ganske uavhengig av oppsett. Når enkelte tåkelegger bildet ved å hevde alt er et kun spørsmål om matching skyldes dette i stor grad mangel på kunnskap.

Mvh. RS

"en definitiv egenlyd" åpner jo for at ikke alle liker akkurat egenlyden i dine kabler.

har du problemer med å akseptere det?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
R.E.S. skrev:
gut_man skrev:
Hvis det er sånn at RS selger kabler som han selv produserer, så er han vel per definisjon strengt tatt det.

Roy
det er vel om han kalkulerer inn fortjeneste på produktene sine. Hvis han dekker inn råvarer og kjøring er det firkantet å definere han som bransjeaktør.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.109
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nå fikke jeg lyst til å sette på Beggars Banquet. Tror jeg gjør det, siste spor først.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Hehe - det var dagens beste forslag så langt. Jeg starter på begynnelsen, jeg - så møtes vi på Street Fighting Man.

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
556
Torget vurderinger
2
Her går det i Hot Rocks 64-71 på dobbel vinyl,nu ruller "Under My Thumb" 8)

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Hei

Jeg synes det er flott og imponerende at du kan bekrefte ovenfor meg og resten av verden at jeg er både tonedøv, tilnærmet døv, og ikke er i stand til å vurdere lydgjengivelsen fra produkter, fordi jeg har det utstyret som jeg har.
Du imponerer BIG TIME med din inngående kunnskap om emnet. Her er det ikke noe annet å gjøre enn å ta av hatten for deg ::)

NB! Måten du svarer på forteller både meg og omverden at du er sur over min tilbakemelding.

mvh

R.Solhaug skrev:
Er jeg sur? Jeg er hoderystende lattermild Askeland. Godt gehør følger tydeligvis ikke med på kjøpet uansett hvor mye eller hvor kostbart utstyr man handler. Svært få audiofile har god lydforståelse, det vet alle som har deltatt i lyttepenaler, eh paneler.

Kos deg med det geniale tilbehøret og ha en fin dag!

Mvh. RS

Endre Askeland skrev:
Hvorfor i all verden blir du sur? Du har laget den optimale signalkabel sier du, og i mitt oppsett beviste den at den ikke var optimal.
Jeg har testet kabelen din med ett åpent sinn. Hadde jeg ment at den var optimal hadde jeg helt klart valgt å brukt den. I mitt oppsett faller den gjennom. Den har store mangler i lydgjengivelsen som jeg mener er kritikkverdig.
Har tidligere lest innlegg fra en person som også har brukt kabelen din. Han har nå valgt å bruke Transparent Audio sine signalkabler. Hvis kabelen din er optimal, så skulle man tro at den personen ville ha valgt å fortsette å bruke kabelen din. Dette har han ikke gjordt. Hvorfor det? Kan det være at han oppfatter kabelen din som ikke optimal? Hvis du ikke tåler kritikk av dine produkter, så bør du ikke sende dem ut til test.

Siden du er så såret og vonbroten over min vurdering av kabelen din, send den inn til Fidelity og la dem foreta en vurdering. Kanskje du får plaster på såret og oppreising fra dem. Fidelity har jo ett annet oppsett enn meg. Kanskje kabelen din blir en bedre match i det oppsettet? Men en optimal kabel skal vel i teorien spille optimalt i alle oppsett, eller hva?

mvh

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Her trenger du å øve på å lese bedre!
Du har selv hevdet at du har laget den optimale signalkabel.
Jeg vil være deg evig takknemlig hvis du kan hjelpe meg med å påvise hvor jeg har sagt at kabelen din er verdens beste ???
Jeg har skrevet som du selv har skrevet her på sentralen, at du iht til deg selv har laget den optimale kabel.
Da har jeg ett spørsmål til deg; Vil en optimal kabel være en bedre kabel enn alle andre kabler?

mvh
R.Solhaug skrev:
Dette kunne ha vært et fornuftig innlegg om du hadde visst hva du snakka om. Du bør også legge merke til at Askeland får liten støtte blandt dem som faktisk har hørt kabelen.

Må forresten presisere; jeg har aldri hevdet at kabelen er verdens beste, det er Askelands useriøse innspill.

Mvh. RS

Per_Olsen skrev:
Jeg har fulgt denne og lignende tråder her på Sentralen en god stund nå, og dette er mitt første innlegg noensinne.

Askelands beskrivelse av kabelen var grei, og plasserer den i kategori sammen med mye standard gjennomsnittlige greier. Så vidt jeg kan forstå en grei attest sett i forhold til prisen.

Solhaug påstår å sitte på den optimale kabelen. Når andre (les: Askeland) er av en annen oppfatning etter å ha testet den, blir avfeid med påstander som "enhver openminded audiofil må etter å ha prøvd kabelen i eget anlegg innse at Askelands bedømmelse ikke henger på greip", så er det naturlig å spørre seg hvor openmided du selv er Solhaug.
Jeg var selv fristet til å spørre om å få teste denne kabelen, fordi jeg alltid hører forskjell på kabler jeg tester, men det var før ditt siste innlegg.
Du påstår videre at svært få audiofile har god lydforståelse, basert på egne erfaringer fra lyttepaneler. Hvor mange lyttepaneler sitter du i Solhaug? Hender det at noen er uenig med deg der? Dersom ja, blir de da stemplet som lite "openminded"? Eller blir de anklaget for dårlig gehør?

Poenget mitt til Solhaug og andre lignende debattanter er; forstår dere ikke at slike innlegg dreper debatten, i alle fall den seriøse delen? Jeg ser da vekk fra de av dere som benytter dette forumet som ren underholdning, og som sekundært er opptatt av temaet HiFi.

Jeg takker for meg i denne omgang.

Mvh
Per Olsen

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Antall liker
5
R.Solhaug skrev:
Utsagn? Hvilke utsagn?

Hold deg til ting du har greie på du "høvding".

Mvh. RS
Dette hører kanskje til andre steder her på forumet men etter å ha lest gjennom en god del av RS sine innlegg, og innleggene i denne tråden synes jeg det er rart at vedkommene ikke får en advarsel om utestengelse. Han er uhøffelig, arogant, spydig, frekk og uten en hver respekt for andres meninger og kunnskaper. Han fremhever seg selv som kontruktør og forsker på et språk jeg ikke har sett maken til. Måten han utrykker seg kan kan etter min mening føre til at hifisentralen,s renome og kvalitet reduseres og at mange reserverer seg fra å delta i diskusjoner.

Vel, nok om det. Dette med kabler viser seg jo unektelig å være et vanskelig tema. Vi ser at oppbyggningen og bruk av ledermateriale variere fra fabrikk og til og med
innen samme fabrikk uansett prisnivå. De som produserer disse kablene har jo alle et ønske om å selge mest mulig kabler. Lyttemessig er det på mange kabler liten eller ingen forsjell på, så da gjelder det å spe på med spektagulære farger og materialer som ser imponerende ut og legge dem i flotte kofferter ( ref. Bertram Proxima ). Andre typer er det større forskjeller på og kan som mange her har påpekt også ha noe med sammensetninger/tilpasning å gjøre. Men kom ikke å si dette er enkelt. ;)

På 70 og 80-tallet eksperimenterte jeg en del forskjellige typer kabler både som høytaler- og signalkabler. Jeg hadde også god tilgang til mange forskjellige kabeltyper siden jeg jobbet i en tele/kabelbedrift. Jeg må innrømme det var vanskelig å komme til en entydig konklusjon av hvilke materialer og oppbygningtyper som låt best av det jeg hadde tilgang til, men noen av det som jeg husket låt svært dårlig var coax-kabler både som høytalerkabel og signalkabel enten de var enkle eller duokoplet, enten det var rene kopperledere eller sølvpleterte. Jeg fikk ellers et generelt inntrykk av at kabler med forholdvis høy kapasitet mellom lederne låt bedre enn de med lav verdi. Ledertverrsnittet på høytalerkablene var jo også selvsagt viktig ! :)

up

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
31
Sted
Bodø
R.Solhaug skrev:
Det er din vurdering, om enn noe underlig i mine ører. Men jeg var ikke der og hørte det du hørte.

I de ikke rent få oppsett jeg har hørt denne kabelen overta er det jo nettopp det stikk motsatte som har funnet sted; lyden åpner seg, blir vesentlig mer luftig og slipper høyttalerne.
Apropos Audioquest; toppmodellene derfa ble fort plukket vekk om jeg kom innom Klubben i Marcus Tranesgt. medbringende mine hjemmelagede.

Mvh. RS

Må forresten presisere; jeg har aldri hevdet at kabelen er verdens beste, det er Askelands useriøse innspill.
Yeah right;)

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
556
Torget vurderinger
2
up skrev:
R.Solhaug skrev:
   Utsagn? Hvilke utsagn?

Hold deg til ting du har greie på du "høvding".

Mvh. RS
Dette hører kanskje til andre steder her på forumet men etter å ha lest gjennom en god del av RS sine innlegg, og innleggene i denne tråden synes jeg det er rart at vedkommene ikke får en advarsel om utestengelse. Han er uhøffelig, arogant, spydig, frekk og uten en hver respekt for andres meninger og kunnskaper. Han fremhever seg selv som kontruktør og forsker på et språk jeg ikke har sett maken til. Måten han utrykker seg kan kan etter min mening føre til at hifisentralen,s renome og kvalitet reduseres og at mange reserverer seg fra å delta i diskusjoner.

up
Enig,hvorfor gjøres det ikke noe ::) Syns det etterhvert e blitt altfor mange krangeltråder,må jo være lov å komme med meningene sine uten å  bli idiotforklart eller hva? Hvor ble den gode tonen av ??? Endre Askeland har vel avgitt "dommen" sin på en saklig måte og får så høre at han e useriøs,hvor seriøst e det da?
mvh Filip

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Antall liker
2.957
Torget vurderinger
3
Det må jeg si meg enig i makan til språkbruk blir jo nærvøs for
å ytre sine erfaringer her det er jo ikke bra

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Du blander korta litt; jeg poengterte at ved å bruke to coaxer var kabelen i praksis elektrisk optimal med to fullverdige og skjermede ledere.

Du sier ikke at den er verdens beste, bare optimal, der er jeg upresis.

Hva ditt gehør angår stiller jeg meg svært uforstående til din lyttebeskrivelse i og med at den ikke bare avviker noe men er stikk i strid med hva jeg selv har hørt av kabelen, foruten hva f.ex danskene hørte osv.

Mvh. RS

Endre Askeland skrev:
Jeg vil være deg evig takknemlig hvis du kan hjelpe meg med å påvise hvor jeg har sagt at kabelen din er verdens beste ???
Jeg har skrevet som du selv har skrevet her på sentralen, at du iht til deg selv har laget den optimale kabel.
Da har jeg ett spørsmål til deg; Vil en optimal kabel være en bedre kabel enn alle andre kabler?

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Det ble en fin Stones-kveld dette - hehe. Kona forsvant som dugg for solen for nesten to timer siden. Gjett hvem som danser på bordet. Anbefaler Sticky Fingers på full guffe.

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Men nå er det flere i denne tråden som også har testet kabelen din, og de har kommet frem til nøyaktig samme konklusjon som jeg.
Er vi alle på bærtur, eller kan det være en mikroskopisk sjanse for at vi faktisk hører det samme? Betyr dette i såfall at vi alle er tonedøv, ikke har gehør, eller er problemet at vi alle sammen bare ikke vet hva vi holder på med?

mvh

R.Solhaug skrev:
Du blander korta litt; jeg poengterte at ved å bruke to coaxer var kabelen i praksis elektrisk optimal med to fullverdige og skjermede ledere.

Hva ditt gehør angår stiller jeg meg svært uforstående til din lyttebeskrivelse i og med at den ikke bare avviker noe men er stikk i strid med hva jeg selv har hørt av kabelen, foruten hva f.ex danskene hørte osv.

Mvh. RS

Endre Askeland skrev:

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Endre Askeland skrev:
Men nå er det flere i denne tråden som også har testet kabelen din, og de har kommet frem til nøyaktig samme konklusjon som jeg.
Er vi alle på bærtur, eller kan det være en mikroskopisk sjanse for at vi faktisk hører det samme? Betyr dette i såfall at vi alle er tonedøv, ikke har gehør, eller er problemet at vi alle sammen bare ikke vet hva vi holder på med?

mvh

R.Solhaug skrev:

Mvh. RS

Endre Askeland skrev:
Nå er det vel ikke absolutt alle som har fått samme resultat med kabelen som du har.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
R.Solhaug. Noe sier meg at du driver enmannsforetak. Hvis samarbeidsevnene er lik debatt og høflighetsnivå, så må jeg jo bare ha rett?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn