Diverse Den lille PS4-spill tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.066
    Antall liker
    1.497
    Torget vurderinger
    1
    Forsto ikke helt den. Nintendos spill har ikke appelert til meg siste 20 år. Gaming PC er uaktuelt da jeg uansett ikke har tid/kompetanse/interesse av å sette det opp. For ikke å si goodwill i heimen på å bruke masse tid på skytespill...;)

    Jeg ønsker tips til realistiske skytespill til PS4. Evt om noen har erfaring med bedre rekkevidde til Xbox håndkontroller, så kjøper jeg i så fall en slik.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.512
    Antall liker
    6.908
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    En gamng-pc som skal dra rundt de siste spillene og kunne vare en stund, før man må til med oppgraderingskarusellen, blir å koste en god slump penger. En PS4 derimot, er spikret masinmessig, så for en "casual" spiller, er det langt mere fornuftig enn å bruke gaming-PC.

    Er du hard-kåre, så gir en gamer-PC langt mere.

    Johan-Kr
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Har ingen problemer med å sette sammen en gaming PC, men synes det koster mye mer enn det smaker. For å holde følge, så bør man oppgradere/skifte grafikkort et par ganger i året til en pris bortimot det dobbelte av en PS4. Men selvsagt, sitter man å spiller mange timer i uka, så er det kanskje greit, men for min egen del har jeg ikke slått på PS4'n på en måneds tid, og det kommer nok til å ta enda et par måneder før jeg gjør det igjen.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Som antydet i forrige post, så har det gått et par måneder siden jeg slo på PS4 sist, og oppdateringene står i kø...

    Systemoppdatering på 275 MB
    Project Cars på 6,5 GB
    Assassin's Creed på 745 MB
    Need for Speed på 1,1 GB

    Bra man kan spille og laste ned samtidig på PS4 (utenom systemoppdateringer), og ikke slik som på PS3 det var enten eller. Men likevel synes jeg til tider oppdateringene er urovekkende store og ofte. Haster det virkelig så mye med å lansere et spill, at alle sammen må være betatestere det første halve året etter lansering?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Spiller Metal Gear Solid V om dagen. Herregud så morro
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Til ps4 er det vel star wars battlefront som er det hete for tiden av online skytespill. Selv gleder jeg meg til å fyre opp final fantasy type-0 ettersom jeg ikke har begynt på dette enda.
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Som antydet i forrige post, så har det gått et par måneder siden jeg slo på PS4 sist, og oppdateringene står i kø...

    Systemoppdatering på 275 MB
    Project Cars på 6,5 GB
    Assassin's Creed på 745 MB
    Need for Speed på 1,1 GB

    Bra man kan spille og laste ned samtidig på PS4 (utenom systemoppdateringer), og ikke slik som på PS3 det var enten eller. Men likevel synes jeg til tider oppdateringene er urovekkende store og ofte. Haster det virkelig så mye med å lansere et spill, at alle sammen må være betatestere det første halve året etter lansering?
    Synes dette er en skikkelig uting.
    Er ikke alle som har fiber i dag for å si det sånn.

    Hos meg er det 4g som gjelder og selv om det er bra hastighet på alt fra 20-50Mb/sek så er alt trådløst begrenset på datamengder. Kjenner jeg blir litt irritert på hvor mye ps4 til tider bruker opp. Du kan spille spill, men. Online-funksjonene fungerer ikke og i noe av det jeg spiller blir da hele poenget med spillet borte uten online.
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Spiller for øvrig Trials fusion om dagen.
    Gud bedre jeg begynner å bli god :D
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Spiller Metal Gear Solid V om dagen. Herregud så morro
    Enig i at dette er et godt spill. Var ganske hektet en stund, men ble litt skuffet over at historien ikke var lenger. Synes det ble brått slutt.

    Som antydet i forrige post, så har det gått et par måneder siden jeg slo på PS4 sist, og oppdateringene står i kø...

    Systemoppdatering på 275 MB
    Project Cars på 6,5 GB
    Assassin's Creed på 745 MB
    Need for Speed på 1,1 GB

    Bra man kan spille og laste ned samtidig på PS4 (utenom systemoppdateringer), og ikke slik som på PS3 det var enten eller. Men likevel synes jeg til tider oppdateringene er urovekkende store og ofte. Haster det virkelig så mye med å lansere et spill, at alle sammen må være betatestere det første halve året etter lansering?
    Synes dette er en skikkelig uting.
    Er ikke alle som har fiber i dag for å si det sånn.

    Hos meg er det 4g som gjelder og selv om det er bra hastighet på alt fra 20-50Mb/sek så er alt trådløst begrenset på datamengder. Kjenner jeg blir litt irritert på hvor mye ps4 til tider bruker opp. Du kan spille spill, men. Online-funksjonene fungerer ikke og i noe av det jeg spiller blir da hele poenget med spillet borte uten online.
    Skikkelig irriterende det der. Har 4G som eneste alternativ og selv med 100GB datamengde er dette problematisk.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Ferdig med Tomb Raider ( tommel opp og terningkast 6 )

    Nå er jeg i god gang med dette Mad Max på PS4. Bra åpen verden / sandkasse spill. Men litt for lett kanskje når man er over første kneika og har fått ett par gode baser og oppgradert bilen.

    A844119.jpg
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Da har postmannen levert en nytt spill i postkassen og dette blir nok høydepunktet for i år på spillfronten for meg (selv om jeg også ser frem til at Tomb Raider kommer til PS4).

    UC4_PS4_JEWELCASE_STRAIGHT_ANGLE_001.jpg

    Spillet ankom én dag før lansering, og jfr tidligere innlegg, så var det 5 GB oppdatering allerede!!
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Da kom rulleteksten på Uncharted 4 så alt for fort....
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har slitt meg igjennom Natahn Drake Remaster pakken siste mnd. før Uncharted 4. Tenkte det kunne være morro med ett gjensyn med alle spillene siden jeg ikke har spillt disse siden hver og én av de ble lansert. Desverre syns ikke de spillene har holdt standarden eller tålt tidens tann noe særlig...derfor var det så utrolig gledelig at Uncharted 4 regelrettt overkjører de tidligere spillene alle som én! For ett spill! Har bare fått tid til en 5 timer spilletid ca. men jeg er overbevist om at dette helt klart er bland seriens beste, og blandt det råeste på PS4 til nå!
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Jeg har slitt meg igjennom Natahn Drake Remaster pakken siste mnd. før Uncharted 4. Tenkte det kunne være morro med ett gjensyn med alle spillene siden jeg ikke har spillt disse siden hver og én av de ble lansert. Desverre syns ikke de spillene har holdt standarden eller tålt tidens tann noe særlig...derfor var det så utrolig gledelig at Uncharted 4 regelrettt overkjører de tidligere spillene alle som én! For ett spill! Har bare fått tid til en 5 timer spilletid ca. men jeg er overbevist om at dette helt klart er bland seriens beste, og blandt det råeste på PS4 til nå!
    kjøpte remaster pakken siden jeg aldri hadde spilt uncharted før, og vil påstå at det mest imponerende er at alle tre spillene kom til samme konsoll!
    uncharted 1 føltes nesten som et n64 spill, og var helt utrolig repetetivt og kjedelig.
    toeren hadde fortsatt ganske kjedelig skyting, men både grafikk, gameplay og historie var milevis foran eneren.
    begynte på treeren, men gameplaymessig føltes det ganske likt toeren, så hadde null problem med å ta en pause midt i for å spille dark souls 3 istedenfor.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Uncharted serien.

    Kjøpte alle spillene fortløpende etter hvert de ble utgitt, inkludert den oppjazzede trilogien.

    Det første spilet var banebrytende den gang og toern synes jeg fortsatt står seg som det beste spillet i serien.
    Det tredje kom aldri opp på nivået til de to første, og synes de surret seg bort i tåka med det spillet.
    Den oppjazzede trilogien er etter min mening ikke verdt det, om man allerede har spilt de opprinnelige spillene, da de ikke tilfører noe utover det visuelle (som selvsagt er flott å se på).
    Det fjerde spillet har jeg også litt blandede følelser for, og synes at de har forlatt en del av det som Uncharted var så bra på med de to første, og styrt seg litt mer imot f.eks Tomb Raider/Lara Croft og ikke uventet Last Of Us. Selvsagt kjempeflott å se på, og å spille, men kanskje litt i letteste laget? Sjeldent man står fast noe sted. Positivt at det ofte er flere veier man kan bruke for å komme seg fremover i spillet, samt at man til en viss grad kan styre samtalen litt her og der.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Lastet ned Uncharted 4 i går.
    Iflg kidsa var det noe av det beste til PS4 så langt.
    Av det lille jeg fikk sett selv så det helt rått ut, kanskje jeg begynner og spille igjen selv :cool:
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Nå er jeg i god gang med dette Mad Max på PS4. Bra åpen verden / sandkasse spill. Men litt for lett kanskje når man er over første kneika og har fått ett par gode baser og oppgradert bilen.

    Vis vedlegget 365154
    Da har jeg fått nedjustert trusselnivået til null i alle områder. Litt lett ja, og veldig repetitivt. Interessant spill, tross alt, men ikke mye til felles med den nye Mad Max filmen.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.066
    Antall liker
    1.497
    Torget vurderinger
    1
    Barna har begynt å mase om å få spille Playstation. Noen som har tips om aktuelle spill til barn 5-7 år?
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    rise-of-the-tomb-raider-ps41.jpg

    Da har det "nye" Tomb Raider spillet ankommet heimen, så da er det bare å vente på at PS4 Pro ankommer neste uke. :)

    PS, 4K HDR tv er allerede på plass.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg kost meg med Lara Croft et par dager og må si at det ser unektelig flott ut i 4K og HDR på PS4 Pro. :)

    PS4-Pro-Specs-709205.jpg
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Største guttungen fikk en PS4 til jul, vel......selv om det går i Lego Dimensions og Rayman Legends, så har jeg også blitt helt hekta! :) Noen tips til bra spill for guttunger 7-8 år, gjerne multiplayer?
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    ikke spill jeg har prøvd selv men: tearaway unfolded, chariot og kanskje rocket league?
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Gleder meg som en unge til Mass Effect Andromeda, men skal gjøre ferdig Horizon først. Så ingen spoilers ;)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Spilte meg gjennom Uncharted 1-3 og vurderer 4 nå, men er det PS4 Pro som er best å kjøpe, eller er Slim god nok for oss som henger igjen i Full-HD-verden?
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Sto mellom samme problemstilling når jeg skulle supplere Xbox one, jeg endte på Pro så jeg i hvert fall har muligheten om jeg oppgraderer prosjektor.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Har du full HD eller 4K, ville jeg ha gått for PS4 Pro. Har du bare såkalt HD-Ready 720p, så ville jeg ha valgt slim.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Har 1080p, men slim er jo fristende til halve prisen nå om dagen. Har ikke tid til å spille all verden uansett.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 432305

    Da er det her, kom i posten i dag. ;D
    Skal ikke røpe noe vesentlig fra spillet, men hadde hele tiden en liten følelse at "var dette alt?" Misforstå meg riktig, spillet er massivt og det tar veldig mange timer å spille igjennom alt, men likevel forventet jeg litt mer av "noe" som jeg ikke helt vet hva er. Er nok cirka 75% ferdig med spillet, men gjorde gjorde ferdig hovedhistorien i dag og kom til rulleteksten. Spillet er på ingen måte ferdig eller "utspillt", da det kom til nye oppgaver etterpå og det er mange andre småoppdrag igjen fra tidligere som kan gjøres ferdig. Faktisk er det så mange mindre oppdrag at man kan lure på om man noen sinne får utført alle. Det kan også se ut til at dette ikke er siste kapittelet fra Andromeda galaksen. :)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Call of duty: WWII kommer.

    Dermed er PS4 bestilt og Uncharted 4.

    Ble nesten smånostalgisk tilbake til Medal of Honor: Allied Assault da jeg så COD-traileren.

    Red dead redemption 2 blir også spennende.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Vis vedlegget 432305

    Da er det her, kom i posten i dag. ;D
    Skal ikke røpe noe vesentlig fra spillet, men hadde hele tiden en liten følelse at "var dette alt?" Misforstå meg riktig, spillet er massivt og det tar veldig mange timer å spille igjennom alt, men likevel forventet jeg litt mer av "noe" som jeg ikke helt vet hva er. Er nok cirka 75% ferdig med spillet, men gjorde gjorde ferdig hovedhistorien i dag og kom til rulleteksten. Spillet er på ingen måte ferdig eller "utspillt", da det kom til nye oppgaver etterpå og det er mange andre småoppdrag igjen fra tidligere som kan gjøres ferdig. Faktisk er det så mange mindre oppdrag at man kan lure på om man noen sinne får utført alle. Det kan også se ut til at dette ikke er siste kapittelet fra Andromeda galaksen. :)
    Er egentlig stor fan av Mass effect serien, men fikk aldri noe feeling med Andromeda. Gjorde ferdig hovedhistorien i går og i motsetning til fks Horizon er det lite som tyder på at jeg kommer til å bruke mer tid på MF-A.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Satser på at leverer fullt på Far Cry 5 siden Primal ikke helt sto i stil med resten i serien etter min mening.
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Har nylig spilt igjennom Persona 5, som er et helt FANTASTISK rpg på alle måter. Det var virkelig en gledelig overraskelse for egen del, da andromeda skuffet litt.

    Håper også far cry leverer varene bedre enn primal.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Uncharted 4: Wow, meget imponert over landingen her. Fantastisk spillbarhet, grafikk, story - jeg finner lite å trekke for. For de som har "fulgt" Nathan gjennom serien ble det nesten litt spesielt til tider.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Noen flere som har prøvd Morrowind dlc`n til Elder Scrolls online her?
    Sittet noen timer med det og det er pent og se på, i overkant lett og dø en periode, men det handler mer om meg enn spillet ;)
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    81bnUiNMQJL._SX466_.jpg

    For de som ikke har fått det med seg, Uncharted: Lost Legacy er ute og det er nesten som en part II av Uncharted 4 bare med to kvinnelige hovedroller hvorav bare Chloe Frazer er spillbar (mest kjent fra Uncharted 2 og 3).
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.263
    Antall liker
    3.112
    Torget vurderinger
    3
    Ungene ønsker ps4. Hva er beste kjøp mhp viftestøy, slim eller pro eller er ikke dette et problem lenger ?
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Nå kjenner jeg ikke til slim, men på Pro så synes jeg det er drevet som støyer aller mest, men det roer seg raskt da alle spill installeres på harddisken. Viftestøyen er ikke ubetydelig, men har en lyd som ikke er plagsom.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn