Den "gamle" CD-samling, hva nå?

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Innlegg
8.833
Antall liker
16.034
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
CD'ene er rippet og lagret i kjelleren for lenge siden. Men selge dem ?
Helt uaktuelt. Jeg solgte heller aldri LP'ene mine da jeg gikk over til CD. Og det er jeg glad for i dag.
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Kommer aldri til å selge CD-samlinga.
Som vinyl så kommer Cd til å få en krampeaktig retro-utløsning fram i tid.
Kjøper CD som aldri før fra discogs.com og ebay. Erstatter favoritter som er ødelagt av Loudness War mixing med gamle pressinger som rettferdiggjør musikken.
Streaming er ett ikke-tema her. Minimum 1411 kps bitrate på alt som spilles.Man får ikke gull ut hvis man putter dritt inn.
Jeg kjøper også en del på discogs og ebay om dagen, men de rippes til harddisk og spilles derfra. Foreløpig blir de fleste CD'ene bare liggende, men det har gått noen kasser til loppemarkedet. På den andre siden har det også kommet noen bæreposer hjem igjen fra loppemarkedet, så det regnestykket går vel omtrent i null. En fysisk CD er bare et tungvint transportmedie for en datafil.

Det er ikke noe problem å streame i 1411 kb/s og høyere. Wimp HiFi er 16/44,1 FLAC. Dataraten er rundt 700 kb/s, men 1411 etter utpakking i streameren. Jeg streamer ofte 24/96 fra egen server (2304 kb/s), og kunne forsåvidt streamet 24/192 også (4608 kb/s) om det var noen god grunn til det.

Mht kvaliteten på ny musikk tror jeg det kommer mye an på musikksmak. Klassisk musikk har kanskje fått et løft av ny opptaksteknikk (f eks utgivelser fra 2L), men på mer populære musikkformer? Fortsatt fryktelige greier, selv om den aller verste lydstyrkekrigen synes å være på retur.
De CD,ene jeg kjøper nå til dags på discogs og ebay har jeg stort sett fra før i remaster-bedritne utgaver.Nå kjøper jeg tidligere pressinger av favorittene og ripper de med Bladelius Embla inn i den interne SSD,n.
Etterpå blir de stuvet vekk på loftet.

Det blir definitivt ett problem å skulle streame Wimp Hifi her med maks 6mb linje når ungene og sambo attpåtil streamer serier og filmer.
Min musikksmak er jo konsentert rundt Hard Rock,Heavy Metal.
Jeg liker forsåvidt noe av det som kommer ut nå til dags,men lyden på skivene er jo så forferdelig at ørene blør etter en kort stund.
Fullstendig uten driv,rytme og spenst-bare en jevn dur som skjærer seg inn i skjelettet.
Selfølgelig,når helter som Black Sabbath og Iron Maiden kommer med nytt så kjøpes det og høres på uansett.

Idag fikk jeg en 1985-pressing av en av tidenes beste skiver ifølge meg-Iron Maiden sin Killers fra 1981.
Den jeg hadde fra før var en remaster fra 1998.
Siden Embla ripper selv så er det meget enkelt å gjøre sammenligninger med en skive jeg har i minnet fra før.A-B test gjøres ved at CD spilles før jeg spiller den samme jeg har fra før i remaster fra interminnet.
I de fleste tilfeller er forskjellen helt enorm.
Når jeg sammenlignet Killers idag så syntes jeg den tidlige pressingen hørtes litt tynn ut ved lavt volum-de gjør tidlige pressinger ofte.Men når Diablo,n får beskjed om å gi gass så høres alt bedre ut på tidlige utgaver.
Dynamikken,rytmen er av en annen liga.Som oftest så synes jeg oppløstheten og detaljene også er mye bedre på tidlige pressinger.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.433
Antall liker
35.223
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Ja, Iron Maiden på 1986- og 1998-pressing er rått parti. Enda nyere utgaver har bare blitt verre og verre.
Jeg bruker ReplayGain til å grovjustere volumet automatisk, og finjusterer manuelt. Da snakker vi rockefot. :)
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
OT,men uansett.
Gain er i hytt og gevær på samlinga mi.
Asbjørn..... Er det mulig å bruke ReplayGain som i dbpoweramp for å sette samme gain i hele samlinga mi fra min pc?
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.405
Antall liker
102.421
Torget vurderinger
23
Etter utallige oppfordringer bumpes denne! ;) ;)

Nå er den her - tjenesten

CDHENT.KOM

Bare å sende undertegnede en PM så kommer'n! :D

Tjenesten er attpåtil kostnadsfri.
 

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Innlegg
3.141
Antall liker
5.139
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Etter utallige oppfordringer bumpes denne! ;) ;)

Nå er den her - tjenesten

CDHENT.KOM

Bare å sende undertegnede en PM så kommer'n! :D

Tjenesten er attpåtil kostnadsfri.
Fantastisk generøst tilbud. Nesten for godt til å være sant.
Hva med å utvide med kostnadsfri frakobling og avhenting av tunge eldre CD spillere og direkte drevne platespillere!
En helhetsløsning!
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.405
Antall liker
102.421
Torget vurderinger
23
Final, du er et oppkomme av gode ideer og en mann etter min smak (ja ikke misforstå nå da.)
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.433
Antall liker
35.223
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
OT,men uansett.
Gain er i hytt og gevær på samlinga mi.
Asbjørn..... Er det mulig å bruke ReplayGain som i dbpoweramp for å sette samme gain i hele samlinga mi fra min pc?
Ja. Se "Batch Convert": dBpoweramp Music Converter - mp3 converter, FLAC, WAV, AAC & Apple Losslesss. Free 21 day trial, download & convert
Du kan sette den opp til å konvertere fra FLAC til FLAC med noen DSP-operasjoner underveis. Bruk "ReplayGain", ikke "ReplayGain (Apply)".

Men for all del: Gjør noen tester i mindre skala før du slipper den løs på hele samlingen! Jeg ville nok satt opp en slik jobb til å lage et nytt filhierarki ved siden av det gamle, slik at jeg kunne sjekket at alt var i orden før jeg overskrev de gamle filene. Dessuten ville jeg nok pakket inn dette i et Python-script for å sjekke om den konverterte filen allerede eksisterte før prosessering, slik at jeg slapp å starte helt fra begynnelsen om PCen krasjet midtveis. En slik batch-jobb kan kjøre i ukevis, avhengig av hvor mange filer og hvor rask PC du har.
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Hørtes jææævlig drøyt og risikabelt ut med mine tilbakestående kunnskaper med data.
Dog har jeg betalt versjon av dbpoweramp på min pc som jeg bruker hele tiden.
Jeg har 2 snurre-HD liggende. Kan vel være en ide og kopiere SSD til begge disse da først også gjøre prosessen på en av snurre-HD.
Ulempen da er vel at det tar enda lengre tid enn hvis jeg skulle gjort det rett på SSD.
Må definitivt ha backup av samlinga jeg har i Embla på SSD på flere HD.
Brenner huset og jeg får kun ta med med 1 ting ut så blir det musikksamlinga.....
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.433
Antall liker
35.223
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg tar automatisk backup til to USB-harddisker, en innplugget og en i bankboksen, og så bytter kona harddisk for meg hver gang hun skal hente bunadssølvet. Praktisk. Det scriptet kopierer også alle familiebilder og andre ting på media-share på serveren.

Jeg har også et slikt Python-script for å vedlikeholde portable AAC-kopier av hele musikksamlingen. Da får du ganske mange timer musikk i bilen på en 256 GB minnepinne. Akkurat det er vanskeligere med vinyl.
 

OskarIII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.12.2012
Innlegg
239
Antall liker
75
Sted
Nyköping
Undrar litet förstrött på om CD-skivor och CD-spelare kommer att få en sådan Retro-kick som Grammofonen och grammofonskivorna fått (Få se hur länge vinyltrenden håller...).

CD-spelare kanske blir mer populära än CD-skivorna. Då det är lätt att bränna en Musik-CD/Audio-CD hemma, till skillnad mot att pressa en LP- eller Singel-platta.

För mig är köpta CD-skivor en värdehandling. Hårdvaran=CD-skivan är det jag får för mina surt förvärvade pengar och den ger mig också både laglig och moralisk rätt att rippa den, så jag kan lyssna på den i mobilen (hemifrån=bilen och jobbet) samt surfplattan som är det smidigaste sättet för impulslyssning av musik här hemma.
.
Den svenska lagen (kassettlagen) ger mig även rätt att ge bort kopierade/rippade låtar från den till nära och kära (färre en 5 kopior och nära familjemedlemmar: Har lagen tolkats till).
 

lars-chr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.12.2005
Innlegg
301
Antall liker
104
Jeg har lagt inn alle CDene på datamaskin i WAV-format (=en eksakt kopi). Deretter gikk jeg gjennom alle CDene og plukket ut et mindre antall som jeg ville beholde - stort sett litt mer påkostede utgivelser, samt noen som er gitt ut av folk jeg kjenner. Resten samlet jeg i en eske som gikk på rundgang mellom musikkinteresserte venner og bekjente som fikk ta det de ville ha, gratis. Det som var igjen satt jeg ut i gangen på jobben, hvor mesteparten av det gjenværende forsvant. Siste rest gikk i søpla, men det var nok såpass ukurrante saker at det ikke gjorde så mye. Jeg har ikke noe spesielt forhold til selve platene, det er kun musikken jeg er ute etter. Da synes jeg det er bedre å ha alt samlet på en PC, så er det enkelt å plukke som man vil uten å måtte lete gjennom store bunker med CDer.
Jeg har også et par hundre vinylplater og noen kassetter, og de beholder jeg som de er. Jeg har digitalisert noen enkeltsanger som jeg liker spesielt godt eller som ikke er å få tak i på CD, men noen "massedigitalisering" blir ikke aktuelt.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.376
Antall liker
35.127
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
De fleste albumene er rippet i FLAC, noen har jeg jeg ikke gjort noe med ennå. Tre esker er på loftet, to esker i kjelleren - de skal nok også opp sammen med all musikk jeg har i stuen. Bruker ikke cd lenger, men kommer ikke til å selge. Her går det på Flac, spotify og vinyl.
 

Vicarious

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.09.2010
Innlegg
353
Antall liker
321
Sted
South of heaven
Alle cd`er ligger lagret i hytteboden. Selv om jeg noen ganger savner et fysisk medium, kan ikke se for meg at jeg kommer til å snurre sølvplater igjen. Blir for tungvint ift å spille fra harddisk eller streame.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.686
Antall liker
5.121
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Spara skivorna och covers men slängt alla plast fodral. Sparar skivorna och konvoluten (covers) i en CD-väskor...
Vis vedlegget 294375
Använder 192-skivors väskor, hälften av facken för "covers".
Hoppas det finns fler väskor (liknande dom gamla) snart nog... Skivsamlingen växer hela tiden.

Lyssnar huvudsakligen på musiken från Note8 surfplattan, äldre rippningar i mp3 och numera i Flac...
Er på utkik etter slike eller andre/bedre mapper med stor kapasitet.

Har ca 1300 CDer jeg kunne tenke meg å oppbevare på tilsvarende måte. I det kommende lytterommet får jeg desverre kun plass til LPene, men ønsker å ha CDene tilgjengelig, selv om jeg i utgangspunktet har rippet alt til lossless på server. Mangler dog tidvis "god-følelsen og kunne tenke meg å spille CDene fysisk avogtil.

Hvis det finnes andre systemer med plastlommer som ikke er DJ koffet o.l. tar jeg gjerne imot tips.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Må det være meg tillatt å minne om mitt aldeles utmerkede innlegg #28 i denne tråden?

Dette er kanskje en bedre link til egnede oppbevaringsbokser:

Disketten Box von Posso in Stuttgart - Weilimdorf | eBay Kleinanzeigen

Tro meg - en slik boks kombinert med f.eks. Case Logics plastlommer er veldig plassbesparende. Og til forskjell fra mapper/permer (jeg har forsøkt dem også), er en boks mye enklere å ha med å gjøre hvis du ordner cd-ene alfabetisk etter utøver eller komponist eller noe slikt. Kjøper du en cd som du f.eks. skal arkivere under "B", vel, så putter du plastlommen ned i boksen på en dertil egnet plass under "B". Og vil du ha med booklet-en, så tar det ikke mer plass, gitt at du benytter doble lommer.
Med mappe (permer) risikerer du å måtte forskyve alle andre album hvis du skal plassere en nyinnkjøpt cd (og hvis det er snakk om en cd under "B" er det en litt sur jobb med et arkiv med 1300 cd-er), med mindre du putter inn en helt ny mappe for den ene nyinnkjøpte cd-ens skyld.

Nei, gå til Lund, se hans liv og bli vis. ;)

I løpet av vinteren har jeg opplevd et par ganger at det har manglet album på harddisken fra den gangen jeg satte i gang med å rippe min daværende cd-samling. Det var nok noen jeg hadde oversett i farten. Da var jeg veldig glad jeg ikke hadde latt cd-ene gå i Sluket, og heller lagret dem i kjelleren.
 
Sist redigert:

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.686
Antall liker
5.121
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Ja, er nok definitivt en fleksibel løsning. Hvor mange cder vil du anslå det passer i en boks?

alternativt i mappene måtte vært ett nummer system hvor lommene er nummerete og ha en alfabetisk liste med nummer på papir/iPad.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Ja, er nok definitivt en fleksibel løsning. Hvor mange cder vil du anslå det passer i en boks?

alternativt i mappene måtte vært ett nummer system hvor lommene er nummerete og ha en alfabetisk liste med nummer på papir/iPad.
Hvor mange? Vanskelig å si, da måtte jeg ned i kjelleren og telle i en av boksene. Men det er mange. Jeg brukte en haug slike bokser da jeg oppbevarte cd-ene mine i dem - i sine jewel cases. På den tiden hadde jeg ca 1100 album, og da jeg gikk over til Case Logic-lommene og la dem i disse boksene, sparte jeg ca to tredjedeler av plassen.

Dessuten har disse lommene slisser i overkant, der man kan stikke inn "ryggen" fra cd-ens back sleeve med tittel og utøver og greier - den er gjerne perforert og kan enkelt rives løs fra nevnte back sleeve. Ellers følger det med fra Case Logic papirstrimler som man kan skrive hva man vil på, for så å stikke dem inn i disse slissene.
 
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
4.390
Antall liker
8.234
Sted
Laksevåg - Bergen
Behold cd'ene ! Jeg vurderte å selge vinylplatene mine da cd'en overtok. Men heldigvis gjorde jeg ikke det. Har vel ca 700 lp'er og ca 300 cd'er. Her spilles det mest vinyl. Ingenting slår det. Rødvin, stearinlys, fyr på peisen og vinyl er en uslåelig kombinasjon. Cd'er er vel heller ikke noe som oppnår høy pris.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3

Vedlegg

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.686
Antall liker
5.121
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Takker for link!

Fortsatt litt i tenkeboksen, men virker som en god løsning med disse lommene.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Ikke heng deg for mye opp i de boksene jeg nevnte. Noe brukandes kan du sikkert også finne hos Clas Ohlson, Staples eller noe.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.686
Antall liker
5.121
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
hehe - tenkte jeg skulle skrive det nå. Lommeløsningen er fin, var ikke så glad i boksene siden de skal stå fremme - hehe :)

Tror jeg bestiller en pakke med lommer for å teste de, syns jeg det virker ok bestiller jeg en haug med lommer senere.
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Jeg vurderer å selge alle mine CD-er. Når jeg kjøper nye blir de rippet til lossless og siden aldri spilt eller tatt frem igjen.
Ikke er flere hyllemetere med CD pent heller, etter min mening.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.269
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Prøvde å selge samlingen min for en tid tilbake. 1300 stk. I fin stand. For 10000kr. Ikke noe intr. Er glad for det idag. Får jeg plassproblem så gir jeg de nok bort til et bibliotek eller et loppis...
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.797
Antall liker
1.642
Sted
Sjælland. Danmark.
Jeg kunne ikke drømme om, at gå af med mine cd ér. Jeg har ikke hørt noget, der kunne konkurrere med dem. Man skal have et godt drev og en god DAC, så kører det... :)

Vi har fornylig fået demonstreret højttalere i vores klub. Der blev spilet fra en harddisk. Der var overhovet ingen dybde i lydbilledet. Ingen bredde og højde på musikken. Til sidst, hvor der kam uro i forsamlingen, blev klubbens cd afspiller, forforstærker og effektblok sat på banen og der var dybde, bredde og højde på musikken.
Vi har i tidens løb haft forskellige der skulle demonstrerer det ene og andet der var rippet osv. Altid til sidst kom cd afspilleren frem igen og så duede det. Der mangler saft og kraft. Jeg har selv J River, som jeg ikke bruger. Det skulle prøves.
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Tullprat. Penere syn enn flere hyllemeter med cd, for ikke å snakke om vinyl - skal du lete lenge etter.
Hyllemetre med vinyl er pent, de beholder jeg, men tråden dreier seg om CD.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.686
Antall liker
5.121
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Jeg har bestilt meg slike plastlommer som Steinar_Lund anbefaler over, tror det kan bli en ryddig og grei løsning som tar lite plass. Er jeg fornøyd blir det bestilt en haug med slike.

Kanskje flere som kunne være interessert - få ned porto + kanskje prute noe pris?
 

AlfdB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2014
Innlegg
225
Antall liker
92
Jeg kunne ikke drømme om, at gå af med mine cd ér. Jeg har ikke hørt noget, der kunne konkurrere med dem. Man skal have et godt drev og en god DAC, så kører det... :)

Vi har fornylig fået demonstreret højttalere i vores klub. Der blev spilet fra en harddisk. Der var overhovet ingen dybde i lydbilledet. Ingen bredde og højde på musikken. Til sidst, hvor der kam uro i forsamlingen, blev klubbens cd afspiller, forforstærker og effektblok sat på banen og der var dybde, bredde og højde på musikken.
Vi har i tidens løb haft forskellige der skulle demonstrerer det ene og andet der var rippet osv. Altid til sidst kom cd afspilleren frem igen og så duede det. Der mangler saft og kraft. Jeg har selv J River, som jeg ikke bruger. Det skulle prøves.
Dette forstod jeg lite av. Skal man sammenligne lyd så må forutsetningene være de samme. Dere tar frem CDspiller, forforsterker og effekt, så blir det bedre lyd. Ja, det kan forstås. Eller formidler du at det er forskjeller på digitale signaler???? I så fall hvordan vil du forklare det?
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.797
Antall liker
1.642
Sted
Sjælland. Danmark.
Ja det er rigtigt nok. Der var medbragt højttalere og harddisk mm. og en helt anden lyd da klubbens grej kom op. Det er naturligt nok. Men det der var det der forbløffede mig, var det, at harddisken kunne fuldstændigt fjerne den flotte dybde, der havde været i vores nye klublokale. Dybden er på flere meter. Den kom næsten tilbage med klubbens eget anlæg.
Men i klubben har der været flere, der har demonstreret streamet musik på forskellige filer osv. Det blev bare erstattet til sidst med en gammel cd afspiller til sidst.
Jeg har hørt et sted på en demonstration, hvor vi hørte musik fra harddisk, og det var fremmede omgivelser med ukendte højttaler og musikanlæg. Efter nogle timers musik lytning hørte vi på DSD, som var optaget som DSD, og det var fremragende. Det skal jeg selv prøve en dag.
 

AlfdB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2014
Innlegg
225
Antall liker
92
Ok, vet ikke om jeg helt fremdeles vet hva du mener med "..harddisken kunne fuldstændigt fjerne den flotte dybde..". Men for å klargjøre mitt utgangspunkt så er det likegyldig om et gitt digitalt signal (losless) kommer fra drev, harddisk eller streaming. Inn på samme DAC, amp og ht så greier jeg ikke høre forskjell.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Prøvde å selge samlingen min for en tid tilbake. 1300 stk. I fin stand. For 10000kr. Ikke noe intr. Er glad for det idag. Får jeg plassproblem så gir jeg de nok bort til et bibliotek eller et loppis...
Bibliotek vil ikke ta imot. De selger unna cd'er selv. Noe som passer meg bra...
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.269
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Loppis om den dagen kommer...
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Prøvde å selge samlingen min for en tid tilbake. 1300 stk. I fin stand. For 10000kr. Ikke noe intr. Er glad for det idag. Får jeg plassproblem så gir jeg de nok bort til et bibliotek eller et loppis...
Bibliotek vil ikke ta imot. De selger unna cd'er selv. Noe som passer meg bra...
Hva med sykehus? Det er jo noen pasienter som har med seg bærbare spillere med hodetelefoner, og som sikkert kunne tenke seg å høre på noe annet enn de har tatt med seg selv. Jeg nevner i fleng meg.
 
L

Larkus

Gjest
CD-samlingen skal i likhet med vinylsamlingen selvfølgelig beholdes. Streaming og avspilling fra harddisk er djevelens verk.
Jeg garanterer at de som kvitter seg med CD-samlingene sine kommer til å angre bittert en dag.
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Med en eksakt kopi av CD-ene og covere jeg aldri tar frem for å studere har jeg null interesse av det fysiske mediet.
De som kvittet seg med vinylen hadde ikke mulighet for å ta backup av mediene slik vi har i dag. Om jeg hadde kunnet digitalisere vinylplatene på en god måte hadde jeg kvittet meg med de også uten å blunke.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.686
Antall liker
5.121
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Jeg bestilte ei pakke med slike doble CD lommer på tirsdag i påsken, og lå i postkassa i dag. Bestilt fra "continentalphoto" på ebay.com - anbefales!

Skal testet litt iløpet av uka, virker det tilfredstillende blir det nok bestilt 20 pakker til.
 
Topp Bunn