Den "gamle" CD-samling, hva nå?

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.642
Antall liker
15.726
Torget vurderinger
2
Som nevnt tidligere i tråden: CD-samlingen tok jeg med opp på stølen. Sitter og lytter til CD nå, faktisk. Har en del i hylla i originalcover, og flere hundre i store CD-mapper, med plastlommer, etc. Disse ser slik ut. CDen smettes inn bak cover/info.


Screen Shot 2015-04-07 at 16.33.45.jpg
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Hvordan har du gjordt det med "bak-arket" på cdene @steinar_lund? Der hvor låttitler etc står...

Ser bra ut disse lommene syns jeg, bortsett at det nevnte arket ikke passer helt. Mulig jeg bretter de litt eller noe... fint å rive av ettikenne til å legge i de slissene du nevte. blir oversiktelig & lett å finne frem.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Hvordan har du gjordt det med "bak-arket" på cdene @steinar_lund? Der hvor låttitler etc står...

Ser bra ut disse lommene syns jeg, bortsett at det nevnte arket ikke passer helt. Mulig jeg bretter de litt eller noe... fint å rive av ettikenne til å legge i de slissene du nevte. blir oversiktelig & lett å finne frem.
Bak-arket heiv jeg på dynga etter å ha revet av etikettene. Som regel står låttitlene også inni booklet'en og det holder for meg.:) Som du sier, bak-arket passer ikke i lommene, så derfor hadde jeg egentlig ikke lenger bruk for dem.
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.642
Antall liker
15.726
Torget vurderinger
2
Hvordan har du gjordt det med "bak-arket" på cdene @steinar_lund? Der hvor låttitler etc står...

Ser bra ut disse lommene syns jeg, bortsett at det nevnte arket ikke passer helt. Mulig jeg bretter de litt eller noe... fint å rive av ettikenne til å legge i de slissene du nevte. blir oversiktelig & lett å finne frem.
Bak-arket heiv jeg på dynga etter å ha revet av etikettene. Som regel står låttitlene også inni booklet'en og det holder for meg.:) Som du sier, bak-arket passer ikke i lommene, så derfor hadde jeg egentlig ikke lenger bruk for dem.
Samme jeg gjorde. Så brutalt ut med en stor haug tomme hardplast-covers da jeg var ferdig med å fylle mappene.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Takk for synspunkter ! Tror jeg sparer på de i en eske enn så lenge så får jeg se hva jeg gjør etterhvert.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Og ripper man, har man kanskje ikke særlig bruk for bak-arket. Titlene får man jo opp på annet vis.
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.717
Antall liker
9.336
Sted
Trondheim
Jeg har nevnt det tidligere, men jeg nevner det igjen: For meg er det en vesentlig forskjell på å spille CDene og å streame. Når jeg streamer hopper jeg over mange sanger, og bytter artist ofte. Når jeg spiller CDer spiller jeg hele CDen. Når jeg spiller CDer konsentrerer jeg meg mer om musikken, og hører spor jeg ellers ville hoppet over. Slike sanger som jeg ikke liker umiddelbart ender ofte opp med å bli favoritter etter en stund. Det vil de aldri bli hvis jeg bare streamet.

Jeg kommer til å gjøre begge deler. CD-ene blir, men jeg må nok vurdere en slik løsning som Steinar beskriver. I hvertfall for pop-rock CDene, men kanskje ikke for klassisk riktig enda.
 
Topp Bunn