Den eplekjekke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.172
    Sted
    Trondheim
    Er utvikler. Koster 540 kr + mva pr år, men man får jo tilgang på en del morsomme ting.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Noen som bruker spotify fra iPad - apple tv også i stereo? Hvordan blir det med lyden?

    Frister..

    Evt andre løsninger.

    Mvh
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.442
    Antall liker
    449
    Torget vurderinger
    2
    Noen som bruker spotify fra iPad - apple tv også i stereo? Hvordan blir det med lyden?

    Frister..

    Evt andre løsninger.

    Mvh
    Kjøpte akkurat en i-pad mini til fruen,funket med en gang til Airport Express via airplay,både spotify og wimp. På spotify knota æ litt før æ fant airplay-knappen,den finner du når du trykker på pilene nede ved albumcoveret og forstørrer opp det,merkelig opplegg,letet under innstillinger først:p På wimp va det veldig synlig..Må si at epleutstyr frister mer og mer,bare virker uten knot:)

    mvh Filip
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    AirPlay kan velges ved å dobbelklikke Home-knappen og scrolle til venstre.
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.442
    Antall liker
    449
    Torget vurderinger
    2
    Aha,se der ja,mange veier til Rom som dem sier:) Vel,er jo litt litt mer gjemt den der hvis man ikke vet..Men takk for tips:)

    mvh Filip
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Har lekt meg litt med Mavericks nå, og fy f* så kjapt det er. Kjører riktignok på en Retina MBP med 16 GB RAM og 512 GB SSD, men det er enormt mye mer "snapy" enn Mountain Lion.
    Ingen store problemer så langt.
    Real-life merkbar forskjell altså.. :) :) :) :) :)

    Tok selv første steg inn i OSX verden en times tid etter at iMac 27" ble tilgjengelig for bestilling i november. Ble nødt til å velge Fusion Drive, da "ren ssd" løsning først ble (plutselig og uanmeldt) tilgjengelig nå i vår. Oppgradert med 32Gb Corsair Vengance ram.

    BTW; noen som har litt over gjennomsnittet erfaring med OSX og NAS (Delte afp mapper) over lokalt nettverk? pleeeease let me know

    mvh Kai
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    BTW; noen som har litt over gjennomsnittet erfaring med OSX og NAS (Delte afp mapper) over lokalt nettverk? pleeeease let me know
    Det beste er vel kanskje å stille spørsmålet ditt... :)
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    hehe.. sant no..

    Er som vent rimelig rookie etter 18 år i microsoft-verden, og 6mnd med OSX.

    På min forhenværende win pc var nettverksstasjoner aldri noe problem. Mappe opp til ønsket boksav.. DONE , finito

    På min iMac så er det ikke så enkelt. Apple har ifølge det jeg har google fjernet muligheten til å scripte slike mappinger, så jeg er nødt til å bruke "koble til tjener", sette disse som oppstartelement.

    Problemet er som følger: Titt og stadig "droppes" alle mine nettverksstasjoner.. Noe som er pytom under ripping i iTunes (dette medfører at iTunes etter et par minutter kjører full reboot av hele mac'n, uten at jeg skal ha noe å si i saken.. den bare gjør det). iTunes mappa ligger på NAS'n...

    Jeg bruker Apple sin egen afp protokoll, og har bedt både apple og synology om hjelp, men ikke funnet noe matnytting i det.

    Antar det er en OSX greie, da windows har fungert 100% et par år i forveien, likledes en nettverks mediaavspiller.

    Nettet er Gb kablet.

    Dette er det eneste, men veldig surt problem jeg har med OSX... alt annet er jeg veldig happy med!

    mvh kai
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    hehe.. sant no..

    Er som vent rimelig rookie etter 18 år i microsoft-verden, og 6mnd med OSX.

    På min forhenværende win pc var nettverksstasjoner aldri noe problem. Mappe opp til ønsket boksav.. DONE , finito

    På min iMac så er det ikke så enkelt. Apple har ifølge det jeg har google fjernet muligheten til å scripte slike mappinger, så jeg er nødt til å bruke "koble til tjener", sette disse som oppstartelement.

    Problemet er som følger: Titt og stadig "droppes" alle mine nettverksstasjoner.. Noe som er pytom under ripping i iTunes (dette medfører at iTunes etter et par minutter kjører full reboot av hele mac'n, uten at jeg skal ha noe å si i saken.. den bare gjør det). iTunes mappa ligger på NAS'n...

    Jeg bruker Apple sin egen afp protokoll, og har bedt både apple og synology om hjelp, men ikke funnet noe matnytting i det.

    Antar det er en OSX greie, da windows har fungert 100% et par år i forveien, likledes en nettverks mediaavspiller.

    Nettet er Gb kablet.

    Dette er det eneste, men veldig surt problem jeg har med OSX... alt annet er jeg veldig happy med!

    mvh kai
    Du får se nærmere etter hvordan du har satt opp ting. Jeg har ikke opplevd drop-outs på noen år. Sikkert smart å sjekke hvordan din NAS er satt opp for Mac OSX, og hva du egentlig har gitt av instrukser med tanke på pekere.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Problemet er som følger: Titt og stadig "droppes" alle mine nettverksstasjoner.. Noe som er pytom under ripping i iTunes (dette medfører at iTunes etter et par minutter kjører full reboot av hele mac'n, uten at jeg skal ha noe å si i saken.. den bare gjør det). iTunes mappa ligger på NAS'n...
    Dette har jeg aldri opplevd.
    At nettverksstasjoner blir borte ville jeg nok mistenkt AFP implementasjonen til din NAS kanskje ikke er helt patent. Har du forsøkt SMB isteden?
    iTunes kan ikke reboote Mac-en. Med mindre maskinen kræsjer er det kun oppdateringer til OS som vil gjøre en reboot. Har du sjekket logger for å se hva som foregår?
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    ikke som sagt ingen rå osx bruker enda, men fikk engang tips på hvordan sjekke loggen fra en av mailene fra synology/apple.

    Det ble kanskje litt feil å si at iTunes rebooter, det er vel mer korrekt at det er osx som mister kontakten med nettverksstasjonen som den jobber mot, og noe fukkup gjør at hele iMac rebooter.

    mener at jeg brukte SMB de første ukene, men det var ikke noe bedre.

    Kan det at jeg bruker dvalemodus ha noe å si?

    BTW ; at nettverksstasjonene "forsvinner" skjer helt tilfeldig... aldri ved en konkret aktivitet..helt random.

    mvh Kai
     

    trex

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    916
    Antall liker
    29
    Prøv å legge dem til i private/etc/hosts-fila som navn.local. Dvalemodus har noe å si for dette visstnok, noen sliter med det, mens andre opplever ingen problemer, virker som det er tildels hardware/software-avhengig.

    Jeg hadde lenge problemer med å få opp alle diskstasjoner på jobben, mens trådløs var på, men etter en oppdatering for en god stund siden, forsvant problemet. Så lenge man har primært Apple-utstyr er det som regel ingen problemer, men om man har litt miks av utstyr og OS, er det endel som ihvertfall tidligere har rapportert problemer.

    For å redigere hosts-fila, er det en grei anvisning her: How to Edit the Hosts File in Mac OS X with Terminal

    Verdt et forsøk i alle fall.
     

    trex

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    916
    Antall liker
    29
    En del ting ved Mac OS som irriterer, men jeg er glad jeg ikke bruker et "user-hostile" operativsystem.

    Microsoft claimed that the Windows 8 operating system was more user friendly, but this is the first operating system I've ever had to deal with that can be accurately called User-Hostile.



    Herregud, han kan ikke ha satt seg mye inn i Windows 8, bare irritert seg på alt han ikke skjønte i løpet av 5 sekunder. Nå får man greie på det meste i hurtiginstruksen som ligger med, og om alt er krise kan man trykke på win-tasten eller klikke en gang på desktop, så er man i win7-land igjen.

    Bruker win7, 8 og OSX om hverandre, og synes alle tre er helt utmerkede, enkle å bruke, raske og stabile OS. Resten blir mest hva man er vant til og liker, eller ikke liker. I mine øyne i hvertfall. Så får andre ta diskusjonen om hvilket OS som er "best".
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Prøv å legge dem til i private/etc/hosts-fila som navn.local. Dvalemodus har noe å si for dette visstnok, noen sliter med det, mens andre opplever ingen problemer, virker som det er tildels hardware/software-avhengig.
    hmm.. dam I'm a noob in Terminal!
    Jeg har totalt 8 nettverksstajoner, med samme ip.
    x.x.x.x/video

    Skal afp:// være ikke være med ikke sant.?
    Kolonne to, skal det være localhost der...eller?

    Regner med jeg må gjøre noe med mine "tjener-tilkoblinger" etterpå...

    Er det noen klare fordeler/ulemper med SMB, AFP eller NFS når jeg vil knytte til med OSX...

    mvh
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Prøv å legge dem til i private/etc/hosts-fila som navn.local. Dvalemodus har noe å si for dette visstnok, noen sliter med det, mens andre opplever ingen problemer, virker som det er tildels hardware/software-avhengig.
    hmm.. dam I'm a noob in Terminal!
    Jeg har totalt 8 nettverksstajoner, med samme ip.
    x.x.x.x/video

    Skal afp:// være ikke være med ikke sant.?
    Kolonne to, skal det være localhost der...eller?

    Regner med jeg må gjøre noe med mine "tjener-tilkoblinger" etterpå...

    Er det noen klare fordeler/ulemper med SMB, AFP eller NFS når jeg vil knytte til med OSX...

    mvh
    Bruker du dynamisk eller statisk ip-adresse? Om du bruker DHCP, så fordeles ip-nummer mellom enhetene alt etter hva som er ledig, når de logger av og på (dvale, for eksempel). Om du har satt et lavt antall tilgjengelige adresser, så svitsjer routeren mellom dem, når enheter prøver å komme på. Og da må du logge deg på igjen, helt uavhengig av hva slags operativsystem du bruker.

    Enten øker du antallet tilgjengelige adresser så det er større enn antallet enheter (siden du har 8, kan dette være problemet).
    Eller også gir du kritiske enheter (server, hovedmac, iPhone) faste adresser. (Static)

    For mange år siden, da jeg begynte å bruke iPad som fjernkontroll, fikk jeg problem med at den måtte logges på etter at den gikk i dvale. Men det var det lett å ordne.

    Guggla lite.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.941
    Antall liker
    1.279
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Er litt noob på data, kjøpte akkurat en 21'5" iMac med FusionDrive. Tenkte jeg skulle være lat, brukte Migration Assistant på den gamle pc til å overføre musikk, bilder og dokumenter til iMac, men, noe gik ikke helt etter planen. Min "Home" mappe på iMac heter nå "HP-Eier" og det er litt irriterende, minner meg om den gamle xp pc jo. Tror jaggu også jeg fik til å overføre musikken to ganger, men det ryker jo rett til TimeCapsulen.
    Å endre "Home" mappen, er det beste å lage en ny bruker og slette den "HP-Eier"? Jeg kan da hente eventuelle dokumenter osv fra TimeMachine. Kunne jo også sette den tilbake til fabrikksny status, men da må e-post også hentes igjen.
    Ellers, er ikke vill med å måtte skrive passord når maskinen starter opp men det finder jeg vel ut av.
    Neste blir vel å skifte ut Squeezeboksen med Sonos tror jeg, har iPad og kan vel bruke den som fjernkontroll.
    Men endelig, alt i huset er av epler nå!
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    ang ip... både iMac og server er statisk.. Så det skal være ok.
     

    trex

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    916
    Antall liker
    29
    Riktig som vredensgnag sier. Slå det opp, så finner du utførlige bruksanvisninger som regel, og så får du det inn i fingrene etterhvert.
    det er lurt å lære seg litt småting i terminal.

    Du skriver LIK IP. Jeg håper ikke nettverksstasjonene har helt samme IP, det kan de ikke ha. De må ha f.eks 222.222.255.1, 222.222.255.2 osv. men helt samme adresse kan du ikke sette på de.

    AFP er Apples protokoll, og SMB er MS protokoll, bruk AFP i utgangspunktet, OSX skjønner begge. Kun hvis du har mye MS bokser kan du få problemer med AFP, vrient å si noe generelt om dette.

    Google hver bit du lurer på, så finner du utførlige svar av flinke folk! Vær spesifikk når du søker, slik at svaret er så presist som mulig. Det er små nyanser på problemløsninger noen ganger.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Du skriver LIK IP. Jeg håper ikke nettverksstasjonene har helt samme IP, det kan de ikke ha. De må ha f.eks 222.222.255.1, 222.222.255.2 osv. men helt samme adresse kan du ikke sette på de.
    Jeg har EN NAS server, som har EN ip adresse ja, med flere share's på.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Du skriver LIK IP. Jeg håper ikke nettverksstasjonene har helt samme IP, det kan de ikke ha. De må ha f.eks 222.222.255.1, 222.222.255.2 osv. men helt samme adresse kan du ikke sette på de.
    Jeg har EN NAS server, som har EN ip adresse ja, med flere share's på.
    Men din NAS er ikke router.
    Det beste er å ha Ethernet-kabel mellom router og NAS, slik at sistnevnte alltid er kjapt tilgjengelig som ressurs.

    Deretter ønsker du å gi dine kritiske perifere enheter unike og statiske adresser, slik at disse våkner fra dvale o.a. og logger på ditt wifinett med samme adresse hver gang. Da er du "instant on," uten ventetid og uten at den eksterne må vente på ny adresse, eller enda verre, ikke får en fordi du har for snaut med tilgjengelige dhcp-adresser.

    Fix that, and you're good to go.

    I dynamisk må du ha flere tilgjengelige adresser enn du har enheter som skal på. Ta i litt, siden du sikkert har venner innom som ønsker å bruke ditt nett. Har du for snaut spenn, blir enheter som ikke er aktive "kastet ut."

    Statiske adresser deler du ut fra spennet du definerer. Da blir disse låst til en bestemt enhet.

    Du vil oppdage at nettet blir mye kjappere om du setter deg inn i dette.

    Les også manualen for din NAS, eller gå på produsentens forum, og merk deg beste råd for bruk av Mac og iTunes mot den, og følg så dette.

    Det gjorde jeg, og fikk tidobling av rippehastighet over wifi mot server.
     
    Sist redigert:

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Er ikke noob med data, bare på osx...

    Har som jeg allerede har nevnt. kablet Gb nett.
    iMac - Router - NAS
    Både iMac og NAS er satt opp med fast ip i router.

    Router er en av toppmodellene til Linksys (Cisco eid).

    NAS er en "small business" server fra Synology. Dualcore cpu, oppgradert til 3gb minne, og kapabel til 120Mb pr sek på lese/skriv. 10Tb så langt, når nok 20Tb før året er omme.

    Har bytte tilbake til SMB for å teste det noen dager. Kom en liten SW oppdatering til Synology'n nettopp, hvor bla. utbedret støtte for SMB mot Mac ble nevnt.

    Får jeg tid en dag skal jeg teste ut denne guiden:
    Create a Permanent SMB Mount in OSX (Updated) | dForge.net

    Får jeg dette til å fungere optimalt, vil jeg endelig ha en problemfri "hardware/software park" :)
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    iPhone5 med iOS7 og Spotify som kilde, nå også med Pink Floyd katalogen tilgjengelig - greit til "daglig" bruk :)

    ios7.jpg


    iSaint
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hei dere.

    Jeg har kablet nettverk i huset, ethernet-kontakter i alle rom. Bruker en Netgear-router til fordelingen fra fiberboksen. iMac er tilkoblet en Time Capsule 2TB, denne sikkerhetskopierer, og fungerer i tillegg som trådløs router. Har en Airport Express i tillegg, brukes kun som extender.


    Har nå lagt alle cd`ene på iMac, og dermed også på TC siden denne sikkerhetskopierer alt som finnes på iMacen.

    Kan jeg bruke TC som NAS?

    Jeg har satt fildeling på, og også satt iTunes til å dele i lokalnettverket.

    Sliter med at min nettverksspiller (Bryston BDP-1) ikke finner musikkfilene fra der den er tilkoplet nettverket via ethernet-kontakten. IPAD-programmet ser både iMac og Timecapsule via spilleren, men nekter å kople seg på. Jeg får ingen beskjed fra programmet (linux) om hva som mangler.

    Netgear-Ruteren ser nettverksspilleren, og spilleren har kontakt med internet, lastet nettop ned siste firmware uproblematisk.

    Er det noen som ser problemet her?
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    AppleTV-->deling av bilder...

    Finner konas strøm, men klarer ikke å komme på mitt passord..noen som vet hvor jeg finner mitt Apple ID passord?


    nooob
     
    D

    DL

    Gjest
    Hei dere.

    Jeg har kablet nettverk i huset, ethernet-kontakter i alle rom. Bruker en Netgear-router til fordelingen fra fiberboksen. iMac er tilkoblet en Time Capsule 2TB, denne sikkerhetskopierer, og fungerer i tillegg som trådløs router. Har en Airport Express i tillegg, brukes kun som extender.


    Har nå lagt alle cd`ene på iMac, og dermed også på TC siden denne sikkerhetskopierer alt som finnes på iMacen.

    Kan jeg bruke TC som NAS?

    Jeg har satt fildeling på, og også satt iTunes til å dele i lokalnettverket.

    Sliter med at min nettverksspiller (Bryston BDP-1) ikke finner musikkfilene fra der den er tilkoplet nettverket via ethernet-kontakten. IPAD-programmet ser både iMac og Timecapsule via spilleren, men nekter å kople seg på. Jeg får ingen beskjed fra programmet (linux) om hva som mangler.

    Netgear-Ruteren ser nettverksspilleren, og spilleren har kontakt med internet, lastet nettop ned siste firmware uproblematisk.

    Er det noen som ser problemet her?
    Sikkerhetskopier er normalt kun tilgjengelig fra den maskina du tok den i fra, bortsett fra om du gjenoppretter kopi til en ny maskin.
    Sikkerhetskopi er ikke noe som normalt er tilgjengelig som en delt resurs.

    Skal nettverket ditt kunne lese disse filene så må du bruke TC som en ekstern harddisk, og ikke som backup medium.

    Du kan evt. bruke en usb disk inn på TC, og legge filer som skal deles over dit.


    DL
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.941
    Antall liker
    1.279
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Et spørsmål der ikke har med hifi å gjøre.
    I Mac Mail, hvordan ser jeg egenskaper til en epost? I Outlook Express, når man høyre klikker, da får man opp egebskaper, da kan man se hvilken addresse eposten egentlig kommer fra.
     

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    1
    Har et spørsmål til de kunnskapsrike her inne;

    Er bruker av facebok, musikkfiler som jeg legger ut der fra youtube ser jeg på tidslinja når jeg benytter pc.

    Bruker jeg ipaden, ser jeg ikke musikkfilene fra youtube på tidlinja, hvilke innstillinger er feil på ipadden?

    Mvh

    Geir
     

    RonnyJohansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.11.2010
    Innlegg
    214
    Antall liker
    79
    Sted
    Rognan
    Torget vurderinger
    20
    Har et spørsmål til de kunnskapsrike her inne;

    Er bruker av facebok, musikkfiler som jeg legger ut der fra youtube ser jeg på tidslinja når jeg benytter pc.

    Bruker jeg ipaden, ser jeg ikke musikkfilene fra youtube på tidlinja, hvilke innstillinger er feil på ipadden?

    Mvh

    Geir
    Har du youtube appen installert på iPaden? Vist ikke prøv det.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Noen som vet av en USB adapter (nettverkskort) - som passer til Mac med støtte for ac-hastighet...?
     

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    1
    Har et spørsmål til de kunnskapsrike her inne;

    Er bruker av facebok, musikkfiler som jeg legger ut der fra youtube ser jeg på tidslinja når jeg benytter pc.

    Bruker jeg ipaden, ser jeg ikke musikkfilene fra youtube på tidlinja, hvilke innstillinger er feil på ipadden?

    Mvh

    Geir
    Har du youtube appen installert på iPaden? Vist ikke prøv det.
    Har youtube, kan det være at jeg må ha et flashprogram?
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Nei.

    FB appen viser vel tingene på en annen måte? Har du sjekket du egen profil på iPad? Ting du legger ut skal iallfall komme der.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.536
    Antall liker
    7.022
    Min kone og jeg har begge sen-2009 MBPer (begge med 2x2GB RAM og standard 500GB HD) som i det siste har begynt å bli litt tungpustet.

    Tenker at vi beholder disse en stund til, så tips til oppgradering av RAM til 8GB bytte til SSD (250GB holder) vil bli satt pris på!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Min kone og jeg har begge sen-2009 MBPer (begge med 2x2GB RAM og standard 500GB HD) som i det siste har begynt å bli litt tungpustet.

    Tenker at vi beholder disse en stund til, så tips til oppgradering av RAM til 8GB bytte til SSD (250GB holder) vil bli satt pris på!

    Jeg har vært veldig fornøyd med Vertex og Intel sine SSD disker.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn