Når man sammenligner salgstall så må man hensynta tidsgapet. Beatles var et 60-tallsband og gav ut sine første plater mens det fremdeles var rasjonering på kapitalvarer i Europa. LP-plater var kostbare i forhold til folks kjøpekraft. Derfor var single-markedet større en LP-markedet den gang. Beatles hadde en markedsdominans i sin samtid som er uten sidestykke. Michael Jackson gav ut Thrilller på 80-tallet. Den er tidenes mest solgte album, og fortjener absolutt en plass blant de "10 viktigste" utgivelsene, men i historisk kontekst så er det ingen som matcher Beatles sin kommersielle suksess.made4u skrev:men minner om at Michael Jackson med plate Thriller alene med bare den ene plata solgte mer enn Beatles sine fem mestselgende plater til sammen - det er knockout det tross en liste der MJ er grundig knust av Beatles.
----------
Forøvrig: Er det flere enn bare meg som tenker på Camel (og Pink Floyd, selvsagt) når jeg lytter på OK Computer? Absolutt en bra plate, men i mine ører ikke så banebrytende som noen skal ha det til...