Demospor slagverk...

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.799
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Tenkte jeg skulle ha noen spor å kjøre demo med slagverk, og gjerne også litt bass.

Er kjent med:
*Kari Bremnes live ( denne synes jeg er bra)
*Ene sporet på J Lossier plays Back - langt uti (også men er kulere med større tam tam)
*JK drum impression (lenge siden jeg spilt den, men den er jo litt tørr og kjedelig)

Hadde vært kult med en live låt med litt publikumslyder, bare trommer i starten som bygger seg opp og etterhvert at bass kommmer med før det tar helt av.....

Noen som har gode tips....

mvh
OMF
 

osc

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2004
Innlegg
718
Antall liker
395
Denne med KINGA GŁYK har vel det du er ute etter. Bra skive forresten.

 

Vedlegg

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
På en av cd`ene som fulgte med High Fidelity en gang i tiden, spiller Audun Kleive en heftig og rimelig dynamisk trommesolo.
Ellers vil du gjerne finne noe på en av Toto`s live-cd`er, kanskje på låten Africa.
Har ellers stående en sak med Guem &Zaka (tror det er det de kaller seg), som jeg mener skal inneholde en del slagverk - men må nesten dobbeltsjekke den....

mvh
Proffen
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Led Zeppelin - Black Dog

Janet Weiss, Matt Cameron & Zach Hill - Drumgasm
 

skranglefant

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.11.2015
Innlegg
2.634
Antall liker
4.245
Sted
Bartistan
Det fantes noen (så godt som?) dynamisk ukomprimerte 24bitsfiler i studiokvalitet som lå ute til fri nedlasting for noen få år siden, men jeg har dem ikke på denne PCen ihvertfall.
Får sjekke arkivene.
Noen andre som aner hva jeg babler om her, og evt kan hjelpe til?
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Tenkte jeg skulle ha noen spor å kjøre demo med slagverk, og gjerne også litt bass.

Er kjent med:
*Kari Bremnes live ( denne synes jeg er bra)
*Ene sporet på J Lossier plays Back - langt uti (også men er kulere med større tam tam)
*JK drum impression (lenge siden jeg spilt den, men den er jo litt tørr og kjedelig)

Hadde vært kult med en live låt med litt publikumslyder, bare trommer i starten som bygger seg opp og etterhvert at bass kommmer med før det tar helt av.....

Noen som har gode tips....

mvh
OMF
Her er akkurat det du spør etter:
https://open.spotify.com/track/0ISlQvFGZ5lxfftejJGD79
 

Vedlegg

thohaug

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2014
Innlegg
2.983
Antall liker
1.840
Sted
Fetsund
Synes trommesoloen i "Frankenstein" fra Edgar winter group er kul å teste med. Der hører man fort om ting ikke har riktig feeling.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
<quote="Proffen">
På en av cd`ene som fulgte med High Fidelity en gang i tiden, spiller Audun Kleive en heftig og rimelig dynamisk trommesolo.</quote>

tror kanskje du tenker på Kleive/Mazur fra Dali sin 1. demoskive...

Marilyn Mazur & Audun Kleive - Drum Impro. The DALI CD vol. 1
Jupp men jeg har den også på high fidelity, selv om Dali sier at den ikke er tilgjengelig på andre utgivelser enn sin egen.... ;-)
Det er rimelig grei dynamikk i den....

mvh
Proffen
 
J

Jim I Hendriksen 2nd Edt.

Gjest
En fin plate er Sisu Perc. ensemble Nanawatai. Den låter utrolig bra. Musikk av Håkon Berge. Vet ikke om den er tilgjengelig på CD lenger eller for nedlasting men her noen lydprøver.

Discography


 

Vedlegg

Kvålsvoll

Bransjeaktør
Ble medlem
22.07.2010
Innlegg
1.601
Antall liker
1.696
Sted
Ålesund, Norge
Hvis du vil høre kun trommer, som om noen har dratt et slagverk inn i stua og plassert det rundt høyttalerene og dæljer løs, så er det flere gode reklamvideoer fra mycymbals.com, fx denne:


Takker for tipset om Sina, jeg kommer til å skrive litt mer om dette nå i kveld.
 
S

Syncrolux

Gjest
Du mener trommesett..? For slagverk kan jo være så mangt.

 
S

Syncrolux

Gjest
Det er en ganske fin trommesolo på denne skiva. Veldig bra lyd også.

 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
8

8x12_TOM

Gjest
High Fidelity plate nr. 19 spor 7 Kanskje den mest troverdige trommelyden jeg har hørt.
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Gidder du å være litt mer spesifikk for oss som har pakket cd'ene langt vekk? Artist og navn på spor?
 

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Innlegg
652
Antall liker
453
Torget vurderinger
24
Gidder du å være litt mer spesifikk for oss som har pakket cd'ene langt vekk? Artist og navn på spor?
Hørtes kjedelig ut.... Ikke noe musikk i musikkrommet.. ;-)
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Gidder du å være litt mer spesifikk for oss som har pakket cd'ene langt vekk? Artist og navn på spor?
Hørtes kjedelig ut.... Ikke noe musikk i musikkrommet.. ;-)
Har ikke plass... De har røket ut for å gi plass til mer vinyl og mer tape... Digitalis får man like godt servert fra harddisk og til dels streaming..
 

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Innlegg
652
Antall liker
453
Torget vurderinger
24
Gidder du å være litt mer spesifikk for oss som har pakket cd'ene langt vekk? Artist og navn på spor?
Hørtes kjedelig ut.... Ikke noe musikk i musikkrommet.. ;-)
Har ikke plass... De har røket ut for å gi plass til mer vinyl og mer tape... Digitalis får man like godt servert fra harddisk og til dels streaming..
Analoge formater er jo enda bedre, kan til og med lese hva som står på coveret selv om man har passert trettifemten..
Burde lest utstyrslisten din før jeg sa noe..
 
Sist redigert:

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Sina.. Wow, takk for tipset! Dritkult med fjortis-jenta som hamrer løs på gamle klassikere. Ser på Bohemian Rhapsody nå og hun nailer den sykt bra!
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.993
Torget vurderinger
2
Har ikke spilt alle forslag,men hvordan tolke det resultat at de aller fleste ikke gir enestående god lyd?
Kun noen få forslag står frem,og de er svært gode.
 
S

Syncrolux

Gjest
*Ene sporet på J Lossier plays Back - langt uti (også men er kulere med større tam tam)
Jeg synes denne er altfor komprimert til å låte særlig realistisk. Men kult er det jo for det....
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.684
Antall liker
2.287
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.799
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Du mener trommesett..? For slagverk kan jo være så mangt.
Det er korrekt - jeg er ikke på jakt etter en Xylofonsolo!


Ellers - takk for alle innspill...skjønner jeg må få satt opp tidal for å få hørt på en del av dette!

Mvh
OMF!
 
S

Syncrolux

Gjest
Orkesterperk er jo kult da. Men skjønner hva du er ute etter.

Her er det en del bra tromming. Og bra lyd.

 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.532
Antall liker
3.076
Torget vurderinger
0
Har ikke spilt alle forslag,men hvordan tolke det resultat at de aller fleste ikke gir enestående god lyd?
Kun noen få forslag står frem,og de er svært gode.
Du
må bare begynne å bytte ut noen "svake" ledd i lydavspillingskjeden din....begynn med det billigste og enkleste....kabler ;)
 
8

8x12_TOM

Gjest
Har ikke spilt alle forslag,men hvordan tolke det resultat at de aller fleste ikke gir enestående god lyd?
Kun noen få forslag står frem,og de er svært gode.
Ut med katta nå! Hvem likte du?:)
 
Sist redigert:
Topp Bunn