Degritter omtale i The Audio Beat

degritter_shop_front.jpg


Ultralydvaskeren fra Degritter har fått en omtale i The Audio Beat: Degritter

De konkluderer:

Based upon my experience using the Degritter on a daily basis for several months, I can say that this is a dependable and extremely convenient cleaning system that works exactly as advertised. Its ability to banish noise and thereby unearth greater dynamics and emotionally compelling details from my favorite recordings provided pleasures I can’t do without. So, I bought the review unit and can honestly say that I am now one of those weirdoes who looks forward to cleaning records.
Oversatt blir dette noe slikt:
Basert på min erfaring ved bruk av Degritter på daglig basis over flere måneder, så kan jeg si at dette er en driftssikker og svært brukervennlig platevasker som fungerer akkurat slik det er lovet. Dens evne til å fjerne støy og derved få frem større dynamikk og følelsesladde detaljer fra mine favoritt innspillinger gav meg gleder jeg ikke kan være foruten. Så jeg kjøpte enheten som var inne til omtale og jeg kan ærlig si at jeg nå er en av disse raringene som ser frem til å vaske plater.

Degritter RCM er på lager hos oss for snarlig levering. Ta kontakt for pris da kronekursen er ustabil for tiden.


degritter_shop_accessories.jpg
 
Sist redigert:

Kommentarer

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.407
Antall liker
12.891
Jeg er strålende fornøyd med mitt eksemplar.
Jeg er helt på linje med herremannen i The Audio Beat som beskriver Degritter som et nødvendig verktøy for og øke eller opprettholde kvaliteten på vinylskivene som skal avspilles. Den koster en slant, men har du 800-1000 skiver (eller langt mer) og kjøper en del på bruktmarkedet vil jeg nesten si den er nødvendige å ha.
Vi avspiller ikke vinylskiver fulle av støv og fettrester eller ennå verre fest rester, gjør vi vel :rolleyes:
Tenk på den dyre plogen du slipper ned i møkka. Fysjom!
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.310
Antall liker
16.930
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Jeg støtter oppunder det som Powerpoint skriver i sitt innlegg.
Verdsetter kvaliteten i vaskeresultat og enkelheten i bruk.
 
T

ThomasN

Gjest
Jeg er storfornøyd med Degritter og vil i aller høyeste grad anbefale den. Rett og slett ett must om du har en god del plater.
Du kan med fordel vaske helt nye plater også, opplever ofte at de også får ett løft da det nok kan ligge igjen noe rester etter produksjon.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.073
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
10
Hva koster en slik pr. i dag?
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.407
Antall liker
12.891
Jeg er storfornøyd med Degritter og vil i aller høyeste grad anbefale den. Rett og slett ett must om du har en god del plater.
Du kan med fordel vaske helt nye plater også, opplever ofte at de også får ett løft da det nok kan ligge igjen noe rester etter produksjon.
Nå som man vet bedre kan man vel nærmest utbasunere at nye vinyl plater SKAL en tur gjennom "Heavy" vaskeprogrammet til Degritter før den får lov til å legge seg til rette på tallerken til kverna. Så ja, jeg er helt enig ThomasN :cool:
 
Sist redigert:
T

ThomasN

Gjest
Jeg er storfornøyd med Degritter og vil i aller høyeste grad anbefale den. Rett og slett ett must om du har en god del plater.
Du kan med fordel vaske helt nye plater også, opplever ofte at de også får ett løft da det nok kan ligge igjen noe rester etter produksjon.
Nå som mnan vet bedre kan man vel nærmest utbasunere at nye vinyl plater SKAL en tur gjennom "Heavy" vaskeprogrammet til Degritter før den får lov til å legge seg til rette på tallerken til kverna. Så ja, jeg er helt enig ThomasN :cool:
Jeg kjører uten unntak alt en runde i Degritter før det havner på tallerken, og det er liten tvil om den gjør godt. Nytt som gammelt!

Jeg hadde også anledningen ved anskaffelse å sammenligne den med Audio Desk Pro, og jeg vil si at Degritter trekker det lengste strået på kvalitet ved vask.
Når den kommer til støy å utseende er den den så overlegen at det ikke er sammenlignbart.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.407
Antall liker
12.891
Jeg er storfornøyd med Degritter og vil i aller høyeste grad anbefale den. Rett og slett ett must om du har en god del plater.
Du kan med fordel vaske helt nye plater også, opplever ofte at de også får ett løft da det nok kan ligge igjen noe rester etter produksjon.
Nå som mnan vet bedre kan man vel nærmest utbasunere at nye vinyl plater SKAL en tur gjennom "Heavy" vaskeprogrammet til Degritter før den får lov til å legge seg til rette på tallerken til kverna. Så ja, jeg er helt enig ThomasN :cool:
Jeg kjører uten unntak alt en runde i Degritter før det havner på tallerken, og det er liten tvil om den gjør godt. Nytt som gammelt!

Jeg hadde også anledningen ved anskaffelse å sammenligne den med Audio Desk Pro, og jeg vil si at Degritter trekker det lengste strået på kvalitet ved vask.
Når den kommer til støy å utseende er den den så overlegen at det ikke er sammenlignbart.
:cool:

Artig å høre om sammenligningen av Degritter og Audio Desk Pro.
Jeg holdt på å kjøpe en JAS 800 i det Degitter dukket opp på markedet.
JAS støyer vesentlig mer, men vasken kan jeg ikke si noe om.
Det kan i grunn være det samme siden jeg har kjøpt platevasker og er fornøyd med den jeg har.
Da vasker vi videre.....her er det nok å ta av ;)
 

Informasjon om bruker

Gjallarhorn Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.624
Link til alle artikler
212
Gjallarhorn Audio sine annonser
Bransjenyheter
Besøk oss på Oslo HiFi Show nå i helgen

Besøk oss på Oslo HiFi Show nå i helgen

  • 0
Vi har intet mindre enn 6 Norgeslanseringer under Oslo HiFi Show nå i helgen. Du finner oss på rom 106 og 108 i første etasje. Under kan du se hvilke produkter det er Norgespremiere på. Velkommen...
Fortsett
Bransjenyheter
Gjallarhorn lanserer franske B.audio i Norge

Gjallarhorn lanserer franske B.audio i Norge

  • 5
B.audio er et forholdsvis nystartet firma, men de har i løpet av kort tid blitt anerkjent for sitt gode design og høye lydkvalitet. Firmaet ble grunnlagt i 2016 av brødrene Cédric og Sébastien...
Fortsett
Bransjenyheter
Sveitsiske Stenheim endelig i Norge

Sveitsiske Stenheim endelig i Norge

  • 10
Varemerket Stenheim ble etablert i 2010 av fem elektronikkingeniører som tidligere hadde jobbet i det sveitsiske high-end firmaet Goldmund. Deres første høyttaler, Alumine, ble lansert i 2011...
Fortsett
Bransjenyheter
Gjallarhorn showroom holder stengt i romjulen

Gjallarhorn showroom holder stengt i romjulen

  • 6
Vi lar julefreden senke seg og holder vårt showroom stengt i romjulen. Men vår nettbutikk vil være betjent og det vil fremdeles være mulig å hente varer på vår adresse ved kjøp eller hjemlån i...
Fortsett
Bransjenyheter
Juletilbud på Harbeth (-25%)

Juletilbud på Harbeth (-25%)

  • 0
Det blir juletilbud på Harbeth ut desember for å få ned vår lagerbeholdning. Alt av modeller, bortsett fra toppmodellen, er på lager i de fleste finisher. Merk at tilbudet om 25% rabatt på...
Fortsett
Bransjenyheter
Juletilbud på SPEC (-25%)

Juletilbud på SPEC (-25%)

  • 0
Vi kjører juletilbud på SPEC i hele desember ved å tilby 25% rabatt på alle produktene som befinner seg på lager. SPEC sine integrerte forsterkere er unike klasse D forsterkere med lav effekt...
Fortsett
Topp Bunn