- Ble medlem
- 31.01.2009
- Antall liker
- 262
Og dere mener dette er samme trommesolo? Eller har jeg misforstått? I så fall beklages det.Ser det ut som denne videoen visualiserer de nevnte cymbalene ved 4:40 ?
Videoen starter ved 4:35
Og dere mener dette er samme trommesolo? Eller har jeg misforstått? I så fall beklages det.Ser det ut som denne videoen visualiserer de nevnte cymbalene ved 4:40 ?
Videoen starter ved 4:35
Bestilt^ Pressing fra utgivelsesåret. Fortrinnsvis UK TPSP 351 UK
Det er 2 forskjellige konserter, men rimelig å anta at musikkstykket/trommesolo følger den samme planen.....Og dere mener dette er samme trommesolo? Eller har jeg misforstått? I så fall beklages det.
Absolutt ikke sikkert.Det er 2 forskjellige konserter, men rimelig å anta at musikkstykket/trommesolo følger den samme planen.....![]()
Nei, ikke absolutt, men rimelig sikkert.....når man ser på Audacity tracking....Absolutt ikke sikkert.
Det gjør den ikke. Betydelige forskjeller.Det er 2 forskjellige konserter, men rimelig å anta at musikkstykket/trommesolo følger den samme planen.....![]()
Du må gjerne utdype forskjelleneDet gjør den ikke. Betydelige forskjeller.
Absolutt helt sikkert ikke.Absolutt ikke sikkert.
Lite hjelp for de svakt seendeStull og stell og fortsett diskusjonen om DP i Japan.
Verdens beste live plate er fortsatt Waiting for Columbus, den er også en miks av forskjellige konserter
Om det skulle være slik at enkelte spor på SW remix'n er basert på opptakene fra de to andre konsertene enn originalen - eksempelvis The Mule - så burde det jo vært presisert - synes jeg. Og, da burde også de 2 versjonene vært mer ulike enn et og annet klask på en cymbal i ny-og-ne.Tror dette forteller oss mye av det noen av oss har lurt på. Med andre ord så får du når du kjøper remix album faktisk ikke samme innhold i konserten som originalen.
is deep purple remaster of made in japan from a different concert? - Google-søk
is deep purple remaster of made in japan the mule from a different concert? - Google-søk
Av alle Ladaer som har blitt produsert så synes jeg Porsche 911 er den dyreste.
Husk på at de japanske utgavene fra 70 tallet også er Porky, i tillegg så er de tystere/bedre pressinger synes jeg. Nå har det vært så mye greier omkring denne plata at jeg spadde frem noen i dag for å høre, fikk meg en liten overraskelse i forhold til det jeg husker fra noen år siden da den sist ble spilt, såpass mange år er det at det var på annet utstyr enn i dag og da er det lenge siden.En UK ‘72 Porky pressing blir aldri feil.
Jeg har også DCC utgivelsen, men foretrekker Porky.
Skulle jeg kjøpt en ny variant måtte det vært den nye blu ray utgivelsen for å få den i 5.1, men den ser utsolgt ut.
Enda en grunn til å hate SW remiksen?Er veldig fornøyd med min tyske pressing, men skulle gjerne visst hvor tidlig pressing det er. På side a så står det på runout: porky og 93915A-3 på side 2: Delta pork 93915B-3
Side 3: Pecko,93916A-3 side 4: Peckie-Wasp 93916B-3.
Noen med litt mer peiling enn meg ( skal ikke så mye til) som kan hjelpe, for eksempel platepusherne @Stigjazz eller @jorwed_
Har så langt betalt kr 304,- for å returnere SW utgaven. Måtte betale kr 169,- for at posten sendte den tilbake til meg![]()
Regner med at det er 1C 188- fra 1972 det er snakk om. Står det andre bokstaver/tegn noe sted i run-out?Er veldig fornøyd med min tyske pressing, men skulle gjerne visst hvor tidlig pressing det er. På side a så står det på runout: porky og 93915A-3 på side 2: Delta pork 93915B-3
Noen med litt mer peiling enn meg ( skal ikke så mye til) som kan hjelpe, for eksempel platepusherne @Stigjazz eller @jorwed_
Har så langt betalt kr 304,- for å returnere SW utgaven. Måtte betale kr 169,- for at posten sendte den tilbake til meg![]()
Ikke noe mer i runout enn Porky og 93915 A-3 og tilsvarende på de andre 3sidene. Altså ikke flere tall enn 93....Ok, antok det.
Men, er det annen info i runout?
Matrisen er høyst sannsynlig laget i England, og eksportert til Tyskland for pressing der.
Signaturen til Pecham (Porky) indikerer det.
Variant-I av denne:Er veldig fornøyd med min tyske pressing, men skulle gjerne visst hvor tidlig pressing det er. På side a så står det på runout: porky og 93915A-3 på side 2: Delta pork 93915B-3
Noen med litt mer peiling enn meg ( skal ikke så mye til) som kan hjelpe,