Da kan også jeg, etter en sammenlikning av enkelte spor på SW vs originalpress i ettermiddag, mene noe

.
Denne SW mix’n var som jeg etterhvert «fryktet» - basert på div omtaler, og jeg føyer meg inn i rekken med å ikke synes så mye om denne.
Det første som slo meg, og som ingen andre har nevnt, er hvor mye lavere nivå det er på SW’n. Det andre er at jeg får en fornemmelse av at det tidvis låter som en studioinnspilling, der livefølelsen ikke er tilstede.
Plutselig oppleves det at nivået på instrumenter dras opp/ned - og da litt for sent slik at man legger godt merke til det. Så er det den «oppblåste» bassen og en del annet som er litt for «blankpolert» som resulterer i at den litt rufsete mikrodynamikken osv blir borte. Noe av «skjegget» på både C3’n og Strat’n er mixet bort. Det samme gjelder noe av støyen fra amp’s, instrumenter og publikum. Det er både redusert og i noen tilfeller helt borte.
Nope, originalpress låter best. Om årsaken er at det er den man er oppvokst med, og har lyttet til gjennom livet er jo ikke godt å si - men den er jo referansen.
Får man ikke tak i en ok originalpress, så velg heller 2014 remasteren. I mine ører er den bedre en SW mix’n.