http://www.dinside.no/838515/oslofolk-er-norges-sureste
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D (er ikke sur)
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D (er ikke sur)
Kanskje en sammenheng med dette?http://www.dinside.no/838515/oslofolk-er-norges-sureste skrev:Mens Oslo utmerker seg som desidert verst i avstemingen over de mest uvennlige med 62 prosent av stemmene, kommer Bergen på andreplass med 17 prosent av stemmene og Stavanger på tredjeplass med 7 prosent av stemmene. Trondheim, Bodø og Tromsø får 5 prosent hver av stemmene.
Større byer oppleves ofte som mer upersonlige.. og dermed befolningen mindre vennlige?http://no.wikipedia.org/wiki/Norges_geografi#Byer skrev:Norges 15 største byer (bykommuner) er (i rekkefølge etter folketall): Oslo (Norges hovedstad), Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand, Fredrikstad, Tromsø, Sandnes, Drammen, Sarpsborg, Skien, Bodø, Sandefjord, Ålesund, Larvik.
Var i NY for et par uker siden, har vel skjelden møtt mer imøtekommende folk som der, så størrelse på by har kanskje ikke noe med saken å gjøre.Sleiven skrev:Det første man merker når man kommer til feks Kr.sand er hvor hyggelige alle i butikkene er. Man behandles som "gamle kjente" og blir i godt humør. Hadde man fått samme mottakelse i Oslo ville jeg blitt sjokkert, og lurt på om betjeningen var riktig klok...
Store byer gir mere reserverte holdninger hos både kunder og betjening...
;D ;D Og for å fyre opp litt til så kan jeg nevne mitt søskenbarn som bor på en vestlandsøy. Han reiser en del i jobben, deriblant til Oslo. Iflg han så er Oslo en farlig by pga all vold, narkotika, osv. osv. som skjer der. Når jeg prøver å fortelle han at dersom man tar antall "saker" i Oslo og deler på folketallet der og antall "saker" som skjer på "øya hans" og deler på folketallet som bor der så er jeg ikke helt sikker på at han bor på den tryggeste plassen likevel... dette vil han ikke høre noe på! ;Dwotg skrev:Utslag av bøndenes sjalusi ovenfor oss Oslo folk.
Fullt av folk som skal mene noe om Oslo bare fordi de har gått fra Oslo S til Scotchman...
tror ikke det er mange i dette landet som er sjalu på noe som har med oslo å gjøre.wotg skrev:Utslag av bøndenes sjalusi ovenfor oss Oslo folk.
Fullt av folk som skal mene noe om Oslo bare fordi de har gått fra Oslo S til Scotchman...
eventuelt usikkerhet og total mangel på sosiale egenskaper.Gago skrev:selvføgelig er oslofolk de sureste.
mennesker er kjipe.
og jo flere mennesker man har tett innpå seg, jo mer gretten blir man.
aggressivitet og arroganse er et tegn på intelligense og tankevirksomhet - nødvendige egenskaper når man bor i en by.
liker du blide, umælende vesener? finn deg noen sauer.
lever livet til en søring for en dag, så kan ikke noe for det..Gago skrev:faen for en humørløs tørrpinn du er, j.finvaag.
Allikevel vil jeg som er født på Rikshospitalet og tilbrakt mange år utenbys mene at Oslo sentrum (Plaza, spektrum,brugata) nå blir mer og mer utrivelig for hver tur hjem, til tross for drøssevis av gode tilbud og adspredelser. At det fortsatt er mange nye og gamle perler er også sant...Terka skrev:;D ;D Og for å fyre opp litt til så kan jeg nevne mitt søskenbarn som bor på en vestlandsøy. Han reiser en del i jobben, deriblant til Oslo. Iflg han så er Oslo en farlig by pga all vold, narkotika, osv. osv. som skjer der. Når jeg prøver å fortelle han at dersom man tar antall "saker" i Oslo og deler på folketallet der og antall "saker" som skjer på "øya hans" og deler på folketallet som bor der så er jeg ikke helt sikker på at han bor på den tryggeste plassen likevel... dette vil han ikke høre noe på! ;Dwotg skrev:Utslag av bøndenes sjalusi ovenfor oss Oslo folk.
Hehe!Sleiven skrev:.....
Allikevel vil jeg som er født på Rikshospitalet og tilbrakt mange år utenbys mene at Oslo sentrum (Plaza, spektrum,brugata) nå blir mer og mer utrivelig for hver tur hjem, til tross for drøssevis av gode tilbud og adspredelser. At det fortsatt er mange nye og gamle perler er også sant...
offtopic sorry
Det er mange vestlendinger som heller ikke tror noe på at der er bedre vær på østlandet!!!
Hysj, hysj. Ikke si det til noen. Dere får vite det, siden dere er hfs'ere. Hele greia med Oslo S, Byporten, Plata, og så videre er å holde byen vår turistfri.Sleiven skrev:Oslo sentrum (Plaza, spektrum,brugata) nå blir mer og mer utrivelig for hver tur hjem
Og den ene som er fremmed det er han som går og later sombambadoo skrev:Min erfaring fra Østkysten i USA er at service ble dårliger dess lengre sør man kom. NY var det bra.
Tiltredes!!! Det er et personlig valg, og personlige valg bør faktisk respekteres.baluba skrev:Selv om jeg ikke er pasifist lenger så synes jeg pasifister skal få lov til å fortsatt være det hvis de ønsker det.
Nuvel. Sist jeg var innom Hustad leir manglet samtlige siler i samtlige servantkraner. ;D Jeg tipper det ikke skyldes surt vann, så noe er det kanskje i fordommene?baluba skrev:Jeg slapp unna julingen, men det var med et nødskrik. Hadde jeg i tillegg opplyst om at jeg holdt til på Hustad så hadde jeg vært hakkemat. Selv om jeg ikke er pasifist lenger så synes jeg pasifister skal få lov til å fortsatt være det hvis de ønsker det.
Hvorfor sjekket du om det var rister i kranene?epi skrev:Nuvel. Sist jeg var innom Hustad leir manglet samtlige siler i samtlige servantkraner. ;D Jeg tipper det ikke skyldes surt vann, så noe er det kanskje i fordommene?baluba skrev:Jeg slapp unna julingen, men det var med et nødskrik. Hadde jeg i tillegg opplyst om at jeg holdt til på Hustad så hadde jeg vært hakkemat. Selv om jeg ikke er pasifist lenger så synes jeg pasifister skal få lov til å fortsatt være det hvis de ønsker det.![]()
Det er i overkant mye eplekjekke tøysebukser her i Oslo. det er en del unntak riktignok. Meg foreksempel. de tror de bor i en verdensmetropol. Fortettet landsbygd i den målestokkenGjestemedlem skrev:Molde er vel ikke en by, mer en slags fortettet landsbygd.. noe som preger de innfødte. :
Osloværinger er ofte hyggelige nok og jeg synes ikke de er spesielt sure i forhold til andre, men har en slik voldsom hang til å skulle imponere til enhver tid, spesielt hvis de får en øl eller to i magen. Det blir så slitsomt i lengden.Det er nok sikkert noe kulturelt. :-\
det meste er sagt der.65finger skrev:de tror de bor i en verdensmetropol. Fortettet landsbygd i den målestokken
Så sant som det er sagt. ;D Skriver en som faktisk har bodd i en verdensmetropol, og som med sin svake selvsikkerhet elsker å hovere med. :ErosLoveking skrev:det meste er sagt der.65finger skrev:de tror de bor i en verdensmetropol. Fortettet landsbygd i den målestokken
jeg har vært i Molde en gang. Kjempetrivlig. Blid som en sol før, under og etterpå ;DBirdman skrev:Interessant å lese denne tråden.
Jeg tror ikke jeg tar veldig feil hvis jeg sier at de aller sureste er oslofolk som har vært en tur i Molde.
Det er det faktisk ingen tvil om. Men dere bør beholde noe til dere selv også, ikke bare spre det til resten av folket.Birdman skrev:Molde er altså en by som sprer glede, bokstavlig talt.
Mvh.
stolt moldenser
Av de jeg vanket med før jeg flyttet hjemmefra, og som jeg ikke oppfattet som sure den gang, har vel alle flyttet fra Molde. Det bekrefter langt på vei påstanden. Min mor derimot bor fortsatt i Molde, og hun ble mindre sur etter at jeg flyttet hjemmefra.baluba skrev:Neida, moldensere er det kanskje ikke noe galt med. Det bor jo flere av dem i vestlandets hovedstad, og de er svært hyggelige. Men så påstår onde tunger at alle hyggelige moldensere har flyttet til større steder. Jeg vet ikke helt om det er riktig. Kan dere som er fra Molde bekrefte eller avkrefte dette?
"Ba-lu-ba, le til det lysner,baluba skrev:Husk at dere "gav oss" Di Derre (storparten i alle fall). Slikt tilgir vi ikke så veldig lett. ;D