Da kunne kanskje du starte med å beskrive opplevelsen av dine, gjerne sammenlignet med andre stativhøyttalere du har prøvd.Vi har jo en tråd om "verdens beste" stativhøyttalere. Synes vi trenger en tråd om de som er veldig gode, men som ikke nødvendigvis koster en årslønn.
Har ikke hatt mine så lenge at jeg føler meg trygg på en beskrivelse. Har ennå ikke dugelige stativer, benytter Leca - hvilket gir noen begrensninger.Da kunne kanskje du starte med å beskrive opplevelsen av dine, gjerne sammenlignet med andre stativhøyttalere du har prøvd.
Mvh.
Ketil
Jo, savner. Noe er det mindre av, noe er blitt bedre.Savner du ikke Snellene dine da? Disse bytter du ikke ut uten at det merkes.
Lf som er en stor Snellfan
Mulig det, har nettopp fått Equinox i hus og skal nok gi disse en sjanse først. Litt bedre stativer for eksempel. Men er nok såpass fasinert av stativhøyttalere at jeg kommer til å satse i den retningen framover.Utfra det du skriver, så er kanskje denne Xavian-høyttaleren jeg nevnte et godt alternativ. Ble testet i et tidligere Fidelity av G. Brekke med godt resultat. 7" ScanSpeak-elementet gjør en god jobb i bassen. Blir nok litt vrient å finne denne på bruktmarkedet, men vil tro prisen er helt grei sammenlignet med andre merker. Ikke er den så altfor tungdrevet heller. Skulle fungere utmerket på Tori Amos og lignende musikk.
En annen test.
Mvh. Johan
Tja, har aldri hørt lyd jeg liker komme fra noen BW-høyttalere, men jeg er ennå ung.B&W 805s?
Gratulerer med KrixeneJo, savner. Noe er det mindre av, noe er blitt bedre.
Snell gav et stort lydbilde, gikk ganske dypt i bassen - men kontrollen kan diskuteres. Fin og luftig diskant (noe som til en viss grad sikkert skyldes de bakoverrettede diskantelementene) Snell takla både store konsertsaler og små jazzklubber. Equinox gir meg bedre presisjon, de starter og stopper kjapt. De gjengir mer presist hvor instrumentet er plassert i lydbildet. De gir et dypere lydbilde. Desverre også et mye smalere perspektiv. Lydbildet har mista endel av høyden sin. Bass er det ikke veldig mye av. Spiller man Tracey Chapman er alt bare kos, men setter man på Massive Attack blir manglene tydelige.
Det er faktisk overraskende mye å hente på gode stativer, de kan løfte høyttaleren til helt nye magiske høyder.Er det så mye å vinne lydmessig på å kjøpe forholdsvis dyre
stativer kontra det å snekre noen selv. Må jo bruke tunge
materialer da. Men det kan vel bli bra ? Eller kanskje stål er
best ?
Har også til gode å like lyd fra BWTja, har aldri hørt lyd jeg liker komme fra noen BW-høyttalere, men jeg er ennå ung.
Da er vi to ;DHar også til gode å like lyd fra BW
Dette er en LANGT mere sunn og hyggelig tilnerming!!Vi har jo en tråd om "verdens beste" stativhøyttalere. Synes vi trenger en tråd om de som er veldig gode, men som ikke nødvendigvis koster en årslønn.
Krixen er fenomenal. Den hadde nok hatt godt av å stå nærmere bakvegg+ at den som nevnt bare vil vokse. Under forrige besøk hos pmaudio hadde han koblet de opp på et 2x300w effekttrinn, og det var helt sinnsykt. Spillte en plate med noe kirkeorgelgreier og det gikk kjellerdypt. Jeg var helt overbevist om at her er det en subb en eller annen plass. Virkelig imponerende.
Da stod de ganske nærme bakvegg, ca 30 cm til baksiden etter mitt berømte øyemål. Lydbildet var overraskende bra.
Ja, nemlig! Veldig HIFI er ofte lyden i BW, men er korrekt lyd alltid det beste valget?Jeg syntes mellomtonen er veldig detaljrik og flott i 805s. Veldig nøytrale og korrekt. Men jeg savnet bassen ja, og dermed ble de utelukket for meg.