DDE i Opraen?

L

lydmannen

Gjest
Kulturministeren vil ha DDE i Opraen, hva syns du?

K

kbwh

Gjest
Jeg vil ha kulturministeren på Lerkendal. Uten mikrofon.
Jeg går aldri på Lerkendal.

L

lydmannen

Gjest
Hva med nordpolen med hundespann, isen smelter jo.
;D

eirik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Jeg skjønner ikke hvorfor DDE skal dit. De sender jo ikke et opera ensamble til samfunnshuset i Levanger.

Riktig kultur på riktig plass!!! Gjennforeningskonsert med Genesis i Operaen derimot.....

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg regner med at Operaen tåler DDE. Jeg er mer i tvil om DDE tåler Operaen.

L

lydmannen

Gjest
eirik skrev:
Jeg skjønner ikke hvorfor DDE skal dit. De sender jo ikke et opera ensamble til samfunnshuset i Levanger.

Riktig kultur på riktig plass!!! Gjennforeningskonsert med Genesis i Operaen derimot.....
Tror DDE er fra Namsos, ikke Levanger.
Hva med Pink Floyd med alle fire? eller Queen gjenforent?

Jeg tror neppe Opera bygget har akustiske forhold for rockekonserter.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Bollefjes skrev:
Jeg synes det suger eselpung!
Har aldri prøvd det! :-\ Og om Gud vil kommer jeg aldri til å prøve heller!

Men jeg tar ditt ord for at det ikke er noe særlig! ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Jeg regner med at Operaen tåler DDE. Jeg er mer i tvil om DDE tåler Operaen.
Der tror jeg du er inne på noe ja. ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Bollefjes skrev:
Hvem sa jeg mente det negativt ;)

Ohhh! Respekt!! ;D Håper likevel det er greit at jeg avstår? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

B

Bollefjes

Gjest
Spiralis skrev:
Bollefjes skrev:

Ohhh! Respekt!! ;D Håper likevel det er greit at jeg avstår? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Jada. Helt greit. Eselballe er nok for viderekommende uansett. Samme som med whisky egentlig. En acquired taste calles det vel på esperanto;)

L

lydmannen

Gjest
Spiralis skrev:
Bollefjes skrev:

Det er vel en av de tingene som jeg personlig ville syns var værre enn DDE, men det er selvfølgelig smak og behag. Jeg dømmer ingen uabsett hvordan legning de måtte ha. ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
lydmannen skrev:
En "cunning plan" for å få frpfolket til operaen.

Du Deph,
Jeg lurer av og til på om du selv definerer deg som "en av folket", eller om du ser på deg selv som "noe elevert" i forhold til den gemene hop?

K

kbwh

Gjest
Et elevert medlem av den gemene hop.
Den gemene i den eleverte hop.
Den eleverte representant for folket.

?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
DDE og Operaen passer jo sammen som fot i hanske.

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Gjestemedlem skrev:
lydmannen skrev:

Du Deph,
Jeg lurer av og til på om du selv definerer deg som "en av folket", eller om du ser på deg selv som "noe elevert" i forhold til den gemene hop?
Jeg ser iallefall på det som et mål å strekke meg over den gemene hop. Det handler ikke om materiell velstand eller korrekt dannelse eller bakgrunn men er en holdning til livet generelt. Jeg nekter å la meg dytte ned av jantelover eller det sosialistiske nyttekonseptet. Mener jeg selv at jeg har bedre musikkmak enn dem som liker DDE og Sputnik? Ja, og jeg er ikke redd for å si det heller og driter i om de andre er uenige i det.

La sliterne og streberne holde på med styret sitt. Jeg koser meg som dagdriver og slabbedask ved middelhavet, og nyter heller en god kaffe og en varm sjokoladekake til lunsj enn en grovbrødskive med fårepølse. La de sinte, bitre og hatefulle melde seg inn i FrP, jeg kommenterer litt på sidelinjen og lar dem grisle på med sitt.

Så om idealet er å passe inn som et tannhjul i det store samfunnsmaskineriet, og dårlig musikksmak og trangsyn er definisjonen på den gemene hop, så ja. Da hever jeg meg med glede over dem alle.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Vi kan spøke og le, men slettes ingen umulighet dette. Skal ikke se bort ifra at Gaute Ormåsen (?) snart tolker MacBeth på National.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Fint sagt, egentlig. Det må være lov å være en del av noe annet enn den typiske. Her på jobben blir jeg sett på som en spedalsk inne i et hjørne siden jeg ikke liker fotball og Dizzie Tunes.

Gjestemedlem skrev:
Spiralis skrev:
Gjestemedlem skrev:
lydmannen skrev:

Du Deph,
Jeg ser iallefall på det som et mål å strekke meg over den gemene hop. Det handler ikke om materiell velstand eller korrekt dannelse eller bakgrunn men er en holdning til livet generelt. Jeg nekter å la meg dytte ned av jantelover eller det sosialistiske nyttekonseptet. Mener jeg selv at jeg har bedre musikkmak enn dem som liker DDE og Sputnik? Ja, og jeg er ikke redd for å si det heller og driter i om de andre er uenige i det.

La sliterne og streberne holde på med styret sitt. Jeg koser meg som dagdriver og slabbedask ved middelhavet, og nyter heller en god kaffe og en varm sjokoladekake til lunsj enn en grovbrødskive med fårepølse. La de sinte, bitre og hatefulle melde seg inn i FrP, jeg kommenterer litt på sidelinjen og lar dem grisle på med sitt.

Så om idealet er å passe inn som et tannhjul i det store samfunnsmaskineriet, og dårlig musikksmak og trangsyn er definisjonen på den gemene hop, så ja. Da hever jeg meg med glede over dem alle.

K

kbwh

Gjest
I Tønsberg må det bli sett som overmåte snobbete å ikke like Dizzie Tunes?
I Egersund er det så vidt jeg tør si at Show Chow var bedre da de kalte seg Egersund Gitarklubb. Det er tjue år siden de skiftet navn.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Nja, det er nok i Bærum og Oslo det. Det er primært "gjedebastene" som vi øyboerne kaller de, som drar på disse sommershowene. Samt en liten håndfull Tønsbergensere og Nøttlendinger som skulle ønske de var badegjester og kjøper seg tyske biler med BN-skilter istedet for LH-skilter ;)

Valentino skrev:
I Tønsberg må det bli sett som overmåte snobbete å ikke like Dizzie Tunes?
I Egersund er det så vidt jeg tør si at Show Chow var bedre da de kalte seg Egersund Gitarklubb. Det er tjue år siden de skiftet navn.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Takk for utredningen Deph.

Grunnen til at jeg spurte var at det tidvis virker som om du ønsker å forsvare den sosialistiske tvangstrøya, og tidvis har du et ganske liberalistisk livssyn. Litt vanskelig å få tak på, på en måte. ;)

Men det hele koker vel ned til at du er en profesjonell kverulant som er prinsippielt uenig! ;D ;D ;D ;D

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Jeg makter ikke den RAYRAY-musikken, men hvis folk vil betale hundrevis av kroner for å se de i operaen er det helt greit for meg, det gir vel også økte inntekter til foretaket hvis man øker spekteret av artister som kan opptre der.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Operaen skal selvfølgelig vaskes grundig etterpå. Eller spyles ned, er vel ordet.

Når almuen har tråkket ned og smusset til fløyelssetene, klistret tyggegummi over det hele, kastet sigarettstumper med Petterøes 3 i blomsteroppsatsene, brukt opp papiret på toalettene, slengt fra seg brukte kondomer i telefonboksen og i garderobene, og ikke minst når en dunst av hjemmebrent ligger som et teppe over de samme lokalitetene som de har gaulet "en rød liten stuga for to" på umiskjennelig bygdedialekt, da må det renses og spyles før vi elskere av kunstmusikk atter kan løfte våre champagneglass, høyt hevet over den gemene hop.

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Operaen skal selvfølgelig vaskes grundig etterpå. Eller spyles ned, er vel ordet.

Når almuen har tråkket ned og smusset til fløyelssetene, klistret tyggegummi over det hele, kastet sigarettstumper med Petterøes 3 i blomsteroppsatsene, brukt opp papiret på toalettene, slengt fra seg brukte kondomer i telefonboksen og i garderobene, og ikke minst når en dunst av hjemmebrent ligger som et teppe over de samme lokalitetene som de har gaulet "en rød liten stuga for to" på umiskjennelig bygdedialekt, da må det renses og spyles før vi elskere av kunstmusikk atter kan løfte våre champagneglass, høyt hevet over den gemene hop.
Plasttrekk på stolene, papirduker og uknuselige glass løser jo mye av problemene. Og ellers er vel en generell nabovarsel det hele som behøves, og en tilgjengelig lettbåt til å fiske opp fullemenn fra havnebasenget.

Nå egner vel gjerne DDE seg bedre i en idretthall eller noe slikt da. Det kan vel ikke være samme stasen å måtte sitte på en stol i to tre timer og klappe med hendene som det er å la seg rive med på dansegulv og omgivelser generelt.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Og uansett skal det være bedre akustikk i konserthuset etter det jeg har hørt.

K

kbwh

Gjest
oddgeir skrev:
løfte våre champagneglass
skal vi. Akkurat som på coveret på Beggars Banquet. Og vi skal kun se frivole forestillinger, som Cosí fan tutte.

Jeg kan ta meg av Brøndbo & Co. med et brannslukkingsapparat. Kulturministeren er som kjent plassert på Lerkendal uten mikrofon.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Antall liker
7.706
Sted
Market Snodsbury
Eg trur det er grenser for kor billig "folket" let seg kjøpa.

(Altså: Dei som meiner at 4 mrd er for mykje å bruka på eit operabygg, bør faktisk ikkje verta meir positive av at DDE skal spela der).

Topp Bunn