L
lydmannen
Gjest
Kulturministeren vil ha DDE i Opraen, hva syns du?
lydmannen skrev:Kulturministeren vil ha DDE i Opraen, hva syns du?
Tror DDE er fra Namsos, ikke Levanger.eirik skrev:Jeg skjønner ikke hvorfor DDE skal dit. De sender jo ikke et opera ensamble til samfunnshuset i Levanger.
Riktig kultur på riktig plass!!! Gjennforeningskonsert med Genesis i Operaen derimot.....
Har aldri prøvd det! :-\ Og om Gud vil kommer jeg aldri til å prøve heller!Bollefjes skrev:Jeg synes det suger eselpung!
Der tror jeg du er inne på noe ja. ;Doddgeir skrev:Jeg regner med at Operaen tåler DDE. Jeg er mer i tvil om DDE tåler Operaen.
Hvem sa jeg mente det negativtSpiralis skrev:Har aldri prøvd det! :-\ Og om Gud vil kommer jeg aldri til å prøve heller!Bollefjes skrev:Jeg synes det suger eselpung!
Men jeg tar ditt ord for at det ikke er noe særlig!![]()
Bollefjes skrev:Hvem sa jeg mente det negativt![]()
Spiralis skrev:Bollefjes skrev:Hvem sa jeg mente det negativt![]()
Ohhh! Respekt!! ;D Håper likevel det er greit at jeg avstår? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Det er vel en av de tingene som jeg personlig ville syns var værre enn DDE, men det er selvfølgelig smak og behag. Jeg dømmer ingen uabsett hvordan legning de måtte ha. ;DSpiralis skrev:Bollefjes skrev:Hvem sa jeg mente det negativt![]()
Ohhh! Respekt!! ;D Håper likevel det er greit at jeg avstår? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Det begynner å ligne en ordentlig Opera?Valentino skrev:Kulturministre, eselbjeller, opera, og DDE. Fabelaktig.
En "cunning plan" for å få frpfolket til operaen.lydmannen skrev:Kulturministeren vil ha DDE i Opraen, hva syns du?
Du Deph,Gjestemedlem skrev:En "cunning plan" for å få frpfolket til operaen.lydmannen skrev:Kulturministeren vil ha DDE i Opraen, hva syns du?
![]()
Like kjedelig begge deler.BT skrev:DDE og Operaen passer jo sammen som fot i hanske.
Jeg ser iallefall på det som et mål å strekke meg over den gemene hop. Det handler ikke om materiell velstand eller korrekt dannelse eller bakgrunn men er en holdning til livet generelt. Jeg nekter å la meg dytte ned av jantelover eller det sosialistiske nyttekonseptet. Mener jeg selv at jeg har bedre musikkmak enn dem som liker DDE og Sputnik? Ja, og jeg er ikke redd for å si det heller og driter i om de andre er uenige i det.Spiralis skrev:Du Deph,Gjestemedlem skrev:En "cunning plan" for å få frpfolket til operaen.lydmannen skrev:Kulturministeren vil ha DDE i Opraen, hva syns du?
![]()
Jeg lurer av og til på om du selv definerer deg som "en av folket", eller om du ser på deg selv som "noe elevert" i forhold til den gemene hop?
Gjestemedlem skrev:Jeg ser iallefall på det som et mål å strekke meg over den gemene hop. Det handler ikke om materiell velstand eller korrekt dannelse eller bakgrunn men er en holdning til livet generelt. Jeg nekter å la meg dytte ned av jantelover eller det sosialistiske nyttekonseptet. Mener jeg selv at jeg har bedre musikkmak enn dem som liker DDE og Sputnik? Ja, og jeg er ikke redd for å si det heller og driter i om de andre er uenige i det.Spiralis skrev:Du Deph,Gjestemedlem skrev:En "cunning plan" for å få frpfolket til operaen.lydmannen skrev:Kulturministeren vil ha DDE i Opraen, hva syns du?
![]()
Jeg lurer av og til på om du selv definerer deg som "en av folket", eller om du ser på deg selv som "noe elevert" i forhold til den gemene hop?
La sliterne og streberne holde på med styret sitt. Jeg koser meg som dagdriver og slabbedask ved middelhavet, og nyter heller en god kaffe og en varm sjokoladekake til lunsj enn en grovbrødskive med fårepølse. La de sinte, bitre og hatefulle melde seg inn i FrP, jeg kommenterer litt på sidelinjen og lar dem grisle på med sitt.
Så om idealet er å passe inn som et tannhjul i det store samfunnsmaskineriet, og dårlig musikksmak og trangsyn er definisjonen på den gemene hop, så ja. Da hever jeg meg med glede over dem alle.
Valentino skrev:I Tønsberg må det bli sett som overmåte snobbete å ikke like Dizzie Tunes?
I Egersund er det så vidt jeg tør si at Show Chow var bedre da de kalte seg Egersund Gitarklubb. Det er tjue år siden de skiftet navn.
I operaen ?Valentino skrev:Føtter og hansker, rolfozzy?
Plasttrekk på stolene, papirduker og uknuselige glass løser jo mye av problemene. Og ellers er vel en generell nabovarsel det hele som behøves, og en tilgjengelig lettbåt til å fiske opp fullemenn fra havnebasenget.oddgeir skrev:Operaen skal selvfølgelig vaskes grundig etterpå. Eller spyles ned, er vel ordet.
Når almuen har tråkket ned og smusset til fløyelssetene, klistret tyggegummi over det hele, kastet sigarettstumper med Petterøes 3 i blomsteroppsatsene, brukt opp papiret på toalettene, slengt fra seg brukte kondomer i telefonboksen og i garderobene, og ikke minst når en dunst av hjemmebrent ligger som et teppe over de samme lokalitetene som de har gaulet "en rød liten stuga for to" på umiskjennelig bygdedialekt, da må det renses og spyles før vi elskere av kunstmusikk atter kan løfte våre champagneglass, høyt hevet over den gemene hop.
skal vi. Akkurat som på coveret på Beggars Banquet. Og vi skal kun se frivole forestillinger, som Cosí fan tutte.oddgeir skrev:løfte våre champagneglass