DDDAC 1794 NOS DAC

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    De Schinko som sælges nu om dage, er slet ikke som i gamle dage. I en pre jeg fik tilbage, i en ny handel med Christian Belling, skiftede jeg utgangs modstandene til Schinko, i onsdags dagen før jeg tog den til klubben i torsdags. Årsagen var at han synes den var en smule kedelig. Schinko er faktiskt temmelig spidse er min erfaring og jeg har ikke brugt dem i mange år. Preen gjorde stor succes i forgår.
    Tak for innspill Drossel. Jeg tror det er reclockeren der klokker i det i dette tilfellet.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    KALI gjorde ikke noe feil hos meg, men jeg hadde allerede erstattet WAVI Io med en barebone pc og direkte I2s ut...lan kobling mot musikkserver
    nå får jeg faen ikke FoFiPo til å plukke inn signalet fra ODROID C1+
    Sikkert forskjell på SBC ->KALI og waveio->KALI.
    Håper du ikke må knote for lenge for å få de til å snakke sammen da.
    sendte PM på DIYAUDIO til Ian Canada i Toronto og ba om bekreftelse på pin 40 plasseringen på GPIO konnektoren på FifiPo
    eneste mulige feilkilden jeg finner....
    men jeg gi meg ikke på tørre møkka...
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Odroid 5v til pin 4 på Ian’s J1, og gnd til pin 6. Fra hofta, i beste mening.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje det galvaniske skillet på Ian’s fifo ligger mellom J1og J7, og at en dermed må ha 5v og gnd fra Odroid til J1 ? Mulig jeg er på bærtur , men kanskje det er noe i dette ?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    men FifoPi lyser opp på power on led.....så du mener at inngangen på FifoPi ikke får strøm?
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Har ett forslag igjen Leif. Regner med at du ikke har kobla 5v og gnd fra i2s utg på Odroid (pin 1 og 3). Hvis du prøver dette inn på J1 sin pin 4 (5v) og pin 6 (gnd) så kanskje du får lyd. Når jeg hadde Odroid så gjorde jeg dette. Min Odroid hadde også eget power.
     

    Vedlegg

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    tok du psu ut fra ODROID I2S header J7 og inn til KALI ?.....men da fikk KALI strøm fra ODROID? og hadde ikke eget psu?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hvorfor skulle ODROID psu kobles til DDDAC?
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Mulig det var kjøtt på flesk og det hadde blitt lyd uten å koble 5v og gnd fra Odroid i2s, men det funka gull og tenkte ikke mer over den saken da.
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.057
    Antall liker
    2.846
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Har loddet main board og 2 dddac board venter på en ladning shunt regulatorer fra Tent.
    Får ta meg sammen og ha resten klart til de kommer. Fint at du tråkker koplingsløypa imellomtiden
    Leif :cool:
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Her er pin nr 1 fra høyre mot venstre, slik audio-creative har kobla fra Ian’s fifo 40 pin header og til dddac main board. Litt i tvil om hvilken pin den røde sitter på, men tror det er pin 30, som er gnd. De tre andre stemmer ihvertfall.
     

    Vedlegg

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Leif, måtte du bestille adaptere separat til accu klokkene, eller følger de med fifo ?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ja har koblet slik til DDDAC, men ODROID er koblet til J1 på undersiden .......hmmmm kanskje jeg må tenke speilvendt?
    hadde jo trodd pinne 40 oppå J2 blir møtt av pinne 40 rett under på J1 og ikke den speilvendte raden.....

    skal ohme forbindelsen fra pinne 40 på J1 til J2....

    trenger ikke adaptere , de er dropin replacement
     
    Sist redigert:

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Her er pin nr 1 fra høyre mot venstre, slik audio-creative har kobla fra Ian’s fifo 40 pin header og til dddac main board. Litt i tvil om hvilken pin den røde sitter på, men tror det er pin 30, som er gnd. De tre andre stemmer ihvertfall.
    Sitter ikke rød på 32?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jo, og 32 er ikke engang nevnt i listen...:rolleyes:
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    btw så sendte jeg mail til Audiophonics support vedlagt manualen til ODROID C1+ og forklarte problemstillingen
    Ian Canada svarte meg før jeg kjøpte FifoPi at om ODROID hadde GPIO med I2S signal ut skulle det virke og regner med at J7 oppfyller det kravet?!
     
    Sist redigert:

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Spørs om en bare skal fleske til med en msb og bli ferdig med heile dac skiten
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    da gadd jeg ikke vente på Audiophonics support og kjøpte med en Raspberry Pi 3B så bare kliner jeg Fifopi piggyback på toppen...handlet på Dustin kl 13 og den er allerede shippet...
     

    knudsen250190

    Medlem
    Ble medlem
    29.05.2012
    Innlegg
    29
    Antall liker
    63
    Sted
    Orkdal
    Torget vurderinger
    13
    Etter litt leting etter ny dac, kom jeg over denne tråden. Fristet litt med tanke på de gode tilbakemeldingene.
    Så da er det vell bare å begynne å montere sammen. Bestilte et komplett kit. Blir spennende å få prøve ut!
    84912466-1CE4-46F5-A46C-D3A1BF605245.jpeg
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Etter litt leting etter ny dac, kom jeg over denne tråden. Fristet litt med tanke på de gode tilbakemeldingene.
    Så da er det vell bare å begynne å montere sammen. Bestilte et komplett kit. Blir spennende å få prøve ut! Vis vedlegget 562211
    Så er det bare å glede seg. Gøy å bygge og deilig å lytte til:)
    Lykke til.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    grattis og velkommen i klubben...min er slaktet og venter på ny barebonepc og at junior loader opp micro-sd kortet

    ta deg god tid...feilsøking tar lenger tid....:rolleyes:
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    endelig fikk Posten raua i gir og min Raspberry Pi3 B ligger klar på posten...:cool:
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.057
    Antall liker
    2.846
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    i går sendte tentlabs 8 shuntregulatorer til de nye dddac boardene mine. Jeg kommer til å rigge et lc -sslv 1.3 psu.På mainboard er lf 50 og lf 33 erstattet av ldo regulatorer fra www.ldovr.com. så skal jeg bruke raspberry pi 3B ogfifopi reclocker. Men jeg har ikke funnet en lettfattelig oversikt over kablingen. Noen som har ?
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Vegard, de nye dac korta har vel tent originalt, eller er det på digitalsiden du tenker på ?
    Hva er det med kablingen som er usikkert ? Mellom fifo og dac eller ?
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.057
    Antall liker
    2.846
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Vegard, de nye dac korta har vel tent originalt, eller er det på digitalsiden du tenker på ?
    Hva er det med kablingen som er usikkert ? Mellom fifo og dac eller ?
    På dac kortene er det to lf33 som kan erstattes med feks Tentlabs shuntregulatorer.
    Uklart koblingene mainboard/ berrystreamer/fifopi
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Jeg tror på basis af hvad jeg tidligere har lavet at der ikke skal bruges shunt til digitaldelen.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Vegard, de nye dac korta har vel tent originalt, eller er det på digitalsiden du tenker på ?
    Hva er det med kablingen som er usikkert ? Mellom fifo og dac eller ?
    På dac kortene er det to lf33 som kan erstattes med feks Tentlabs shuntregulatorer.
    Uklart koblingene mainboard/ berrystreamer/fifopi
    Ok, jeg bruker regulatorene fra Ldovr på digitalsiden. Mener det ikke ble noe bedre kontra de origiale, men kanskje shunt regs er tingen ?

    Nå har ikke jeg berry-streamer, men den skal inn på de samme pinnene på J1 som pinnene på J7 fra fifo til i2s-dddac.
    Pin 12, 35 og 40. Gnd kan du velge hvilket som helst av de mange. F,eks 6 eller 39.

    Du kan powre fifo via J5 header eller pin 2,4 på J7, (har forbindelse internt). Inntil videre så powrer jeg fifo fra 5v i2s utg på mainboard til pin 2 på J7. Berrystreamer bruker vel egen psu, og da er det bare de tre i2s ledningene til bclk, lrck og data som skal kobles inn på J1 fifo. Disse kobles identisk på J7 og til i2s dddac. Pin 1 begynner fra den siden J5/ J3 står. Kanskje du ser dette på bildene jeg la ut.

    Har hatt noen timer nå med fifo /Accusilicon, og det er ikke antydning til lyttetretthet foreløpig. Det er klart bedre enn det Kali var.
    Mulig det kan bli enda bedre med dedikert psu til fifo, nå er det en LT 3045 som gjør jobben via i2s mainboard.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Vegard, kom til å tenke på en ting. Hvis du ikke får lyd med bare de 3 i2s ledningene fra berry til J1, så må du koble deg inn på pin 2 eller 4 på J1 med 5v fra berrystreamer’n. (Hvis den har 5v utg da) hvis ikke må du til med en annen løsning der du kobler deg inn på J3 med 5v. Da får du spenning på J1. J1 og J7 er isolert fra hverandre på strømsiden.

    Jeg endte opp med 5v inn på J3 da min waveio ikke har spenning på i2s isolerte side.
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.057
    Antall liker
    2.846
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Shuntregulatorene fra Tent er de som er markert som « optional» på dddac kortene. 2 På hvert kort
    Jeg skal gjøre alt annet klart slik at det går raskt å gjøre dette ferdig når posten får somlet seg til å levere...
    Håper at det dukker opp før jul, men er neimen ikke sikker.
    Tilbakemelding kommer etterhvert. Tusen takk så langt!
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    V du skal vel kjøre som meg Fifopi stackes piggyback oppå Raspberry Pi3B med at Fifopi J1 GPIO rekke bare tres ned på tilsvarende på Raspberrykortet
    eneste du trenger å kable er I2S ut fra J7 på Fifopi til I2S inn på DDDAC samt powersupply
    jeg kjører 5v separat Raspberry supply via power header på Fifopi og og eget Fifopi power på andre powertilkoblingen
    noe har trolig skjedd med mitt kort da jeg køddet med Odroid så nå bestilte jeg et nytt fra Audiophonics
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn