dCS

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Grunnen til at 24/96khz er max på usb input er p.g.a at USB-interfacen jobber i 1.1 modus. Windows støtter ikke USB 2.0 (enda) som vil gi >24/196 uten eksterne drivere. Mac OSX gjør dette, men man venter vel på en ny chip fra TI eller andre som skal muliggjøre dette i praksis. Dette betyr at man må bytte usb-modul i fremtiden om de ikke klarer å "trikse" seg til det via firmware + at Windows må i det hele tatt støtte dette i en kommende servicepack eller oppdatering.
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    Ja da var det tid for fornyelse for meg også, så eg var trofast og holdt meg til samme merke
    Ikke per idag fått tid til å spilt så mye, men det er lovende, videre er det vel også slik at man kjenner igjen lyden fra den "gamle".
    Denne er noe mer dynamisk, bedre definert i lydbilde og enda "klarere" hvis et slik utrykk kan brukes.
    Vanskelig å trekke noe negativt, tenkte en stund at den var noe lysere, men etter å ha koblet tilbake til Elgar+ så var det vist innbillning vil eg tro.
    Får heller gi en bedre tilbakemelding på et senere tidspunkt, skulle jeg trekt fram en enkel komponent her så må det bli transporten, den gir en superb kvalitetsfølelse, når det er sagt så var det eneste ankepunktet jeg hadde til den gamle riggen muligens transporten, videre kjekt at denne er mye mer responsiv men det skal man vel nesten ta som en selvfølge prisdifferansen tatt i betraktning.
    Mvh
    Geir
     

    Vedlegg

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    GFE skrev:
    Ja da var det tid for fornyelse for meg også, så eg var trofast og holdt meg til samme merke
    Ikke per idag fått tid til å spilt så mye, men det er lovende, videre er det vel også slik at man kjenner igjen lyden fra den "gamle".
    Denne er noe mer dynamisk, bedre definert i lydbilde og enda "klarere" hvis et slik utrykk kan brukes.
    Vanskelig å trekke noe negativt, tenkte en stund at den var noe lysere, men etter å ha koblet tilbake til Elgar+ så var det vist innbillning vil eg tro.
    Får heller gi en bedre tilbakemelding på et senere tidspunkt, skulle jeg trekt fram en enkel komponent her så må det bli transporten, den gir en superb kvalitetsfølelse, når det er sagt så var det eneste ankepunktet jeg hadde til den gamle riggen muligens transporten, videre kjekt at denne er mye mer responsiv men det skal man vel nesten ta som en selvfølge prisdifferansen tatt i betraktning.
    Mvh
    Geir
    For et fantastisk anlegg! :eek: ;D Virkelig lekkert og med toppen av kremkomponenter.. Hva med pc-avspilling og Scarlatti upsampleren, noe for deg?

    Kos deg med musikken!
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    ceroxol skrev:
    GFE skrev:
    Ja da var det tid for fornyelse for meg også, så eg var trofast og holdt meg til samme merke
    Ikke per idag fått tid til å spilt så mye, men det er lovende, videre er det vel også slik at man kjenner igjen lyden fra den "gamle".
    Denne er noe mer dynamisk, bedre definert i lydbilde og enda "klarere" hvis et slik utrykk kan brukes.
    Vanskelig å trekke noe negativt, tenkte en stund at den var noe lysere, men etter å ha koblet tilbake til Elgar+ så var det vist innbillning vil eg tro.
    Får heller gi en bedre tilbakemelding på et senere tidspunkt, skulle jeg trekt fram en enkel komponent her så må det bli transporten, den gir en superb kvalitetsfølelse, når det er sagt så var det eneste ankepunktet jeg hadde til den gamle riggen muligens transporten, videre kjekt at denne er mye mer responsiv men det skal man vel nesten ta som en selvfølge prisdifferansen tatt i betraktning.
    Mvh
    Geir
    For et fantastisk anlegg! :eek: ;D Virkelig lekkert og med toppen av kremkomponenter.. Hva med pc-avspilling og Scarlatti upsampleren, noe for deg?

    Kos deg med musikken!
    Hei,
    Tenkte vel noe på hvilken vei jeg skulle velge, og selv om jeg tror at PC avspilling via upsampler er et godt alternativ så valgte jeg heller den gode gamle løsningen med transport, viste vel med kjøp siden min "purcell" forsvant at jeg ville miste noe fleksibilitet, men brukte kun purcell for upsampling til DSD, så for meg nå er det greit så lenge at transporten nå gjør dette.
    Pc-avspilling kan det imidlertid lett bli senere, men da tror jeg først og fremst på anlegg nummer to, men man skal "aldri si aldri",

    Mvh
    Geir
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere med ny lekker CD-rigg, Geir.

    Flott at du legger ut bilder av et utrolig flott anlegg (sikle,sikle..)

    CD-drivverket er gedigent. Bare selve VRDS-Neo mekanismen veier 10-12 kg og representere en klar oppgradering i forhold til det gamle Philips drivverket. Det gir mer bl.a. i bassområdet (også i forhold til Paganini). Ikke minst så er det mer driftssikkert og pålitelig enn noe annet (alle kjenner vel problem med Philips..og PC), og man kan fokusere på å spille musikk til øret blir stort...
    Leste forøvrig at Scarlatti-riggen var den mest brukte kilden på CES-messen. Neppe tilfeldig..... ::)

    Mvh

    Eivind
     

    xeonphanes

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.11.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    blekansikt skrev:
    Hei godtfolk,

    jeg lurer på en ting som jeg håper noen her vet noe om:

    Jeg har lest at dCS har valgt, i flere produkter, muligheten for å kunne kjøre firmware-endringer for på den måten f.eks. å gi produktene nye egenskaper. Det jeg da lurer på er om Scarlatti Upsampler'en muligens i fremtiden, uten hardware-oppgradering, vil kunne ta imot og gjøre fullt utbytte av et 24 bits 192Khz (eller 176KHz) signal, slik jeg har sett flere musikknedlastingssider nå tilbyr? Eller har hardwaren som sitter i denne Scarlatti'en en maks kapasitet på 96Khz på inngangen? Jeg tenker da spesielt på USB-inngangen.

    Mvh
    Sture
    Hei blekansikt!

    Fikk du noe svar paa dette?

    :)
     

    Høium_Hifi

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    25.02.2002
    Innlegg
    46
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    11
    Det jeg da lurer på er om Scarlatti Upsampler'en muligens i fremtiden, uten hardware-oppgradering, vil kunne ta imot og gjøre fullt utbytte av et 24 bits 192Khz (eller 176KHz) signal, slik jeg har sett flere musikknedlastingssider nå tilbyr? Eller har hardwaren som sitter i denne Scarlatti'en en maks kapasitet på 96Khz på inngangen?
    Jeg tillater meg å svare på dette spørsmålet. Scarlatti upsampler kan med en software oppdatering bli i stand til å ta imot 24/192Khz, og dette er nok noe som kommer etterhvert. I første omgang er det full DXD modus som står på agendaen.

    Mvh
    Thomas
    Høium Hifi
     

    Lateralus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    423
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    0
    xeonphanes skrev:
    blekansikt skrev:
    Hei godtfolk,

    jeg lurer på en ting som jeg håper noen her vet noe om:

    Jeg har lest at dCS har valgt, i flere produkter, muligheten for å kunne kjøre firmware-endringer for på den måten f.eks. å gi produktene nye egenskaper. Det jeg da lurer på er om Scarlatti Upsampler'en muligens i fremtiden, uten hardware-oppgradering, vil kunne ta imot og gjøre fullt utbytte av et 24 bits 192Khz (eller 176KHz) signal, slik jeg har sett flere musikknedlastingssider nå tilbyr? Eller har hardwaren som sitter i denne Scarlatti'en en maks kapasitet på 96Khz på inngangen? Jeg tenker da spesielt på USB-inngangen.

    Mvh
    Sture
    Hei blekansikt!

    Fikk du noe svar paa dette?

    :)
    Hei,

    joda, jeg fikk svar fra Martin Reynolds hos dCS. Her er svaret:

    "The Scarlatti Master Clock can be slaved to an external source that generates an AC output or a TTL-compatible output at 32, 44.1, 48, 88.2 or 96kHz, 1, 5 or 10MHz. A suitable 10MHz AC output is commonly available from Rubidium clock units and GPS receivers. Basically, you need a Rubidium source with a suitable output and a high-quality 75 ohm BNC cable to connect it to the Scarlatti Clock.

    Feedback from a few customers with Rubidium sources suggests that there is a subtle improvement in sound quality. As the Scarlatti clock does an excellent job without resorting an external source, the vast majority of Scarlatti owners do not feel a need to improve on the Clock accuracy. Our research indicates that stability is much more important than absolute accuracy, and the Clock is very stable by itself, so we have not pursued this option.

    The Scarlatti Upsampler is currently limited to 96kHz maximum, mainly because there are so few 176.4 or 192kS/s files available. Increasing the capability to 192kS/s requires a hardware change. We have no plans to develop this at present, but this may change if more files become available. If this is a major issue for you, I suggest that you ask your dealer for a demonstration of the system as it stands. The Upsampler and Ring DAC can work wonders, even with 44.1 or 48kS/s data files.

    Thank you for your interest in Scarlatti.

    Best regards..."
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Tja.. alle vrir litt på sannheten her, så dette blir en repetisjon på hva jeg skrev ovenfor.
    Scarlatti støtter ikke max 96khz p.g.a lite tilgjengelig musikk i 176/192khz, men p.g.a at det ikke finnes hardware som støtter høyere enn 96khz med native USB-Audio drivere.
    Det er også snakk om et softwaremessig problem.
    Native drivere finnes idag kun for USB Audio 1.0 på Windows. Og 1.0-standarden tilsier max 24/96. (Teoretisk kommer man på rett under 9mbit med 24/192 men iogmed USB 1.1 har en grense på 10mbit blir det nok litt for lite overhead til å kunne kjøre 24/192khz stabilt under alle forhold)

    For at man skal kunne få 24/192 med native USB-drivere må 2 ting stemme:

    1) Hardwaren må støtte det. D.v.s en USB-Receiver som bygger på USB Audio 2.0**

    2) USB Audio 2.0 må støttes av operativsystemet. OSX gjør dette Vista gjør det ikke. Win7 vet jeg ikke. Jeg vil tippe at dette kommer i SP2 til Vista, og er helt sikkert standard i Win7.

    **Støtter operativsystemet Audio 2.0 (som igjen støtter 24/192 og) så er det muligens nok å hacke den eksisterende chipen( da bitrate for 24/192 er fortsatt innenfor USB 1.1 spec) , men sannsynligvis må man inn med en ekte Audio 2.0 USB-receiver.

    Pr idag finnes det ikke hardware som støtter Audio 2.0, og kun OSX av de større operativsystememe støtter Audio 2.0. Og det er altså grunnen til 24/96khz er grensen.

    192khz og oppover vil komme den dagen TI lager en Audio 2.0 Receiver og når dette i tilleg er implementert i de større operativsystemene. Jeg tviler på at DCS vil komme med sin egen løsning på dette uansett hvor mange 24/192 filer det måtte finnes. Det fordrer egne proprietære drivere, og å holde disse oppdatert for diverse operativsystem. Jeg snakker nok for alle audioprodusenter når jeg sier at akkurat dét er å skyte sin egen fot, og spesielt når Audio 2.0 er "rett rundt hjørnet".
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Nå har jeg hatt min Puccini i ca ett år. Jeg bytter mye utstyr men Puccini vil bli stående for lang, lang, tid. Fantastisk fornøyd.
    Har hørt en del andre berømte highend cd spillere siste år. Tror ingen av dem har nubbetjangs mot Puccinien.
    Den eneste lille ting som har irritert meg litt er det litt for sterke blå ledlyset som kommer på når displayet skrues på 'av'. Nå ordner det seg med ny softwareplate :)
    Det vil også nå bli mulighet for uppsampling av signaler fra eksterne kilder til DSD.

    http://www.hoium.no/cgi/nyheter2.pl?record=6
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Hyggelig at du trives med dCS, Hagto

    Har selv hatt Puccini på besøk en periode, og synes den var j....bra.... ;D Begynte å lure litt. Kommer forresten snart en omtale på OAS hjemmeside.

    Tilleggsfunksjonen med preamp (som man må opp +100.000 for å få en ekstern som kan måle seg), og to digitale innganger som man nå kan oppsample til DSD, gjør at denne tiltross for en høypris faktisk gir veldig mye for pengene.

    Enig med din iritasjon på det blå lyset. Jeg velger å slå av både display og det det blå lyset, slik at jeg bokstavelig er i mørket 8). Må se å få kjørt igjennom de to CD-platene slik at funksjonene blir endret.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    EiK skrev:
    Hyggelig at du trives med dCS, Hagto

    Har selv hatt Puccini på besøk en periode, og synes den var j....bra.... ;D Begynte å lure litt. Kommer forresten snart en omtale på OAS hjemmeside.

    Tilleggsfunksjonen med preamp (som man må opp +100.000 for å få en ekstern som kan måle seg), og to digitale innganger som man nå kan oppsample til DSD, gjør at denne tiltross for en høypris faktisk gir veldig mye for pengene.

    Enig med din iritasjon på det blå lyset. Jeg velger å slå av både display og det det blå lyset, slik at jeg bokstavelig er i mørket 8). Må se å få kjørt igjennom de to CD-platene slik at funksjonene blir endret.
    Skal bli spennende å lese lytteinntrykkene deres!
    Kan du slå av det blå lyset før oppdateringscd er kjørt? To plater?
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    EiK skrev:
    Har selv hatt Puccini på besøk en periode, og synes den var j....bra.... ;D Begynte å lure litt.
    Synes bare at den vinner seg hele tiden, dess lenger jeg har den.
    Kvalitetsfølelsen, byggekvalitet, og lydkvalitet er i en helt egen klasse.
    Ikke mange komponenter jeg har hørt som er så vanskelig å finne egensignaturen til. De fleste komponenter har man en eller annen formening om lydsignatur. Etter ett år klarer jeg enda ikke å forklare Puccini sin lydsignatur. Den forandrer seg helt etter utstyr tilkoplet.
    Deilig følelse å være så fornøyd 8)
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Hagto skrev:
    EiK skrev:
    Hyggelig at du trives med dCS, Hagto

    Har selv hatt Puccini på besøk en periode, og synes den var j....bra.... ;D Begynte å lure litt. Kommer forresten snart en omtale på OAS hjemmeside.

    Tilleggsfunksjonen med preamp (som man må opp +100.000 for å få en ekstern som kan måle seg), og to digitale innganger som man nå kan oppsample til DSD, gjør at denne tiltross for en høypris faktisk gir veldig mye for pengene.

    Enig med din iritasjon på det blå lyset. Jeg velger å slå av både display og det det blå lyset, slik at jeg bokstavelig er i mørket 8). Må se å få kjørt igjennom de to CD-platene slik at funksjonene blir endret.
    Skal bli spennende å lese lytteinntrykkene deres!
    Kan du slå av det blå lyset før oppdateringscd er kjørt? To plater?
    Det er en funksjon som gjør at lyset i displayet slåes av noen sekunder etter man har satt inn en plate eller har trykket på en av knappene. Da lyser det isteden ett blått lys (over displayet), som jeg synes er litt irriterende. Håper dette forsvinner nå oppdateringsCD er kjørt, men vet ikke. Ja, det er to CDer jeg har fått. Skal ikke føre til noe oppgradering, kun oppdatering (luke bort software feil?).

    Artig at du har fått en spiller som vokser med tiden. Har sammen erfaringen, og det er nok flere som skjønner at det har noe med seg disse produktene etter å hørt på dem. Desverre virker det fortsatt at det er noen som mener at dCS låter mer mot kliniske, noe som helt klart ikke stemmer.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Var det lyset jeg også mente. Er en bagatell, men dog litt irriterende. Forstår det som dette kan slåes helt av etter oppgradering.

    Klinisk, ikke i det hele tatt. Den minst lyttetrettende spiller jeg har hatt.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har blitt en lykkelig eier av en dCS Delius dac, den brukes også som pre, med imponerende resultat.
    SOm extra kilde har jeg en kabel tv dekoder tilkoblet via optisk, kabel. Men når den er tilkoblet blir ikke signalet Locked, altså den slår bare inn og ut.
    Noe som har forslag til hva det kan være og om det er en innstilling på Delius som må til ?

    Jeg har brukt denne tilkoblingen på min tidligere dac, så den skal være i orden.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Nå er ikke jeg den mest opplyste i den heldigitale verdenen men forstår jeg det rett med oppgraderingen av de Digitale inngangene med Puccini så oppsamples signalet til DSD?
    Så kopler du den opp mot en en Airport Express (Optisk Toslink kabel) for du full utnyttelse av Puccinien?

    Denne oppdateringen er først og fremst interessant for de som bruker Puccinis digitale innganger, og muligheten til å kunne upsample inngående signal fra ekstern kilde er nok veldig aktuelt for mange. I praksis betyr dette at du kan upsample eksterne kilder som f.eks. DVD, digital tuner, m.m. til DSD-format.

    Og hva vil denne oppgraderingen koste i form av hard valuta?,-montro.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    johnnygrandis skrev:
    Nå er ikke jeg den mest opplyste i den heldigitale verdenen men forstår jeg det rett med oppgraderingen av de Digitale inngangene med Puccini så oppsamples signalet til DSD?
    Så kopler du den opp mot en en Airport Express (Optisk Toslink kabel) for du full utnyttelse av Puccinien?

    Denne oppdateringen er først og fremst interessant for de som bruker Puccinis digitale innganger, og muligheten til å kunne upsample inngående signal fra ekstern kilde er nok veldig aktuelt for mange. I praksis betyr dette at du kan upsample eksterne kilder som f.eks. DVD, digital tuner, m.m. til DSD-format.

    Og hva vil denne oppgraderingen koste i form av hard valuta?,-montro.
    Cd-en koster ingenting, men for å aktivere upsampling fra de digitale inngangene så må du betale 300 pund og aktivere funkskjonen via dCS sine hjemmesider. Mer info vil følge oppdateringen. De andre funksjonene via oppdateringen koster ingenting.
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    Jeg leste nettopp testen av dCS Scarlatti i den digitale versjonen av Stereophile. Måleseksjonen var interessant lesning, spesielt USB-målingene. Mvh
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    achri-d skrev:
    Jeg leste nettopp testen av dCS Scarlatti i den digitale versjonen av Stereophile. Måleseksjonen var interessant lesning, spesielt USB-målingene. Mvh
    Hei,

    Selv lest samme testen, ser at han er noe farget av download 24/96 og usb løsning kontra cd,med unntak av at hvis man har en stor sacd samling.
    For meg som har riggen med transport så synes jeg forskjellen mellom en god cd innspilling kontra en god sacd er relativt liten, og tror selv at de platene jeg stort sett ville kalt referanse idag vil komme fra cd formatet hos meg.
    Lurer da på hvor mye det hadde vert å hente på 24/96 filer kontra cd formatet upsamplet til DSD?
    Muligens på sikt så får man vurdere dette, spiller noe fra "leonard Cohen Live from London" i kveld og lurer faktisk på om det kan bli noe bedre ;D

    Mvh
    Geir
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    dCS Paganini Upsampler




    Noen som aner prisen på denne?
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Den kommer på i underkant av 70k. Mao ingen billig affære.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Noen som kjenner til om det finnes non software oppgradering til min gammle Delius ?
    I menyen står det Issue 1.0
     
    M

    MPT

    Gjest
    Leikis. skrev:
    Noen som kjenner til om det finnes non software oppgradering til min gammle Delius ?
    I menyen står det Issue 1.0
    Hoium kan sikkert gi deg ett svar.
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Heisann..
    Da jeg har blitt en lykkelig eier av dCS P8i vil jeg få lov til å melde meg inn i klubben. I forhold til tidligere eide cd-spillere, gjør den jobben rett og slett fantastisk.. :) :D

    Mvh
    FreddB :)
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med flott spiller, og velkommen inn i "klubben".

    Hyggelig at du er fornøyd med den. :)
     

    Gammeln

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2007
    Innlegg
    742
    Antall liker
    43
    Ettersom jeg har hatt dCS-utstyr noen år nå og ikke har de minste planer om å bytte til et annet merke er det kanskje på tide at jeg også blir med?
    Jeg er lykkelig eier av Elgar plus, Verona og Verdi-La Scala.
     

    olemar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2005
    Innlegg
    174
    Antall liker
    1
    Savnet Høium på messen i helgen, hadde planlagt å høre Puccini....
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    olemar skrev:
    Savnet Høium på messen i helgen, hadde planlagt å høre Puccini....
    Det har sin årsak i at Thomas på Høium har vert/er? syk og sengeliggende.
    Vi får ønske ham god bedring..
     

    olemar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2005
    Innlegg
    174
    Antall liker
    1
    God bedring til Tomas :). Han kommer sterkere tilbake får vi håpe!
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Heisann..
    Ja, da har jeg fått lyttet et par timer på min "nye" dCS P8i
    Dette er rett og slett fantastisk....
    De "gamle" platene blir som nye jo... :D

    Jeg legger ved et sitat fra Stereophile som beskriver det hele..
    "The dCS P8i used straight into the power amps is almost as good as it can get..."

    En trenger vel egentlig ikke legge til noe mere - eller?? :D :D ;)

    mvh :)
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    I siste nummeret (oktober) av Hi-fi World er det omtale av dCS Paganini DAC.

    Og det ser ut til at testeren har skjønt det genuine ved dCS Ring DAC. Han mener denne er nøklen til godlyden, og at den befinner seg på et annet nivå enn konkurrentene.

    Tiltross for finanskrise så har dCS klarte å selge bra av denne kostbare DAC'en til £ 10.000. Han mener det helt er fornuftig da den levererte digital lyd som han tidligere aldri har hørt før.
    David Price, som har skrevet omtalen, gjør et nummer av at han tilhører den analoge delen av hifi verden. Han mener vinylsnurrere gir den mest naturlige lyden.
    Han mener Paganini har klart mindre støy enn noen annen DAC han har hørt. Den tilfører ikke noe i signalet, og har ingen imponatoreffekter slik mange konkurrenter har. Man hører derfor mer inn i lydbildet, mens andre på en mer imponerende måte ser ut til å prosjektere lydbildet mot deg. Han konkluderer også med at dCS leverer den samme naturlige lyden som en god vinylrigg. Ingen dårlig attest fra en som sverger til dette.

    Jeg synes hans konklusjon er veldig bra;

    "This is the main difference between it and the rival high end DAC's and CD players I've heard; all have impressive, obvious and (usually) very enjoyable characters, whereas the dCS seems to regard discretion at the better part of valour. It's just there, getting on with the job, sounding supremely open and organic, whith an amazing lack of grit, brightness or any other perceptible charachter trait of the positive or negative variety. This, I would suggest, is its great achivement,; just like good vinyl you can sit yourself down and listen for hour after hour, transfixed whith the music not the medium. It's a massively high price to pay for such a privilege, but I'm sorry to that it's worth it."

    også;

    "AGAINST:

    - nothing"


    Hans inntrykk stemmer bra med mine etter å ha levde med den i over 1 1/2 år. Ellers har jeg den siste tiden funnet at dCS + VTL= sant :) Det er tydligvis en grunn til at dCS selv bruker VTL og importerer det til UK; den samme uanstrengte, oppløste og dynamiske lyden.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    EiK skrev:
    Den tilfører ikke noe i signalet, og har ingen imponatoreffekter slik mange konkurrenter har.

    Det er dette jeg liker så bra med Puccini også. Har hatt den i over ett år nå, og brukt den sammen med masse forskjellig utstyr. Tror at Puccini er den mest usynlige komponent jeg har hatt til nå. Sikkert andre spillere som kan imponere mer i et eller annet oppsett, men over tid tror jeg du skal ha problemer med å finne en mer ærlig spiller enn dette.
    Tror kanskje at det er første gang i min over tjue år lange tid med hifi at jeg på over et år aldri har kjent det minste fnugg av lyst på å bytte ut en komponent på bekostning av noe annet ;D

    Synes btw at det spillte bra hos meg også når Vermin var på besøk med det lille VTL effekttrinnet hans.

    Finnes forøvrig en tråd med fantastisk flotte bilder (tatt av Grumpy) av Eik sitt anlegg i tråden her:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=37105.0

    Oppgraderte min Puccini for et par uker siden. Tok ca 40 min å oppgradere den med ny software. Enkelt og greit.
     

    Vedlegg

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Leikis. skrev:
    Noen som kjenner til om det finnes non software oppgradering til min gammle Delius ?
    I menyen står det Issue 1.0
    Det finnes en oppgradering til denne, men den vil ikke gi deg noen lydmessige forbedringer.
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    Hei,

    Lurer på om noen av Dere dCS eiere har brukt noe tid til å sjekke de forskjellige filter mulighetene ?, hos meg har jeg stort sett spilt på filter 1 men for en kort tid tilbake så såg eg at det stod filter 4 i displayet (sikkert noe feiltrykk i fy....) og på den musikken jeg da spilte så låt det muligens noe bedre en filter 1.

    Er det noen som har brukt mye tid på dette, eller er det stort sett som meg som har lest at filter 1 muligens er det å foretrekke, og skjelden prøver noe annet.

    Mvh
    Geir
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har alltid brukt filter 1, men med hell byttet til 2 på dårligere innspillinger med skinger i diskanten.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn