dCS

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    achri-d skrev:
    dCS Purcell - er det noen som har erfaring med denne komponenten? Mvh.
    Jeg bruker en Purcell mellom Sonos og min dCS Delius. Synes det absolutt var en oppgradering da jeg kjøpte den, alt virker litt roligere og om mulig enda mer detaljert..
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Noen som vet om dCS bruker pinne 2 eller 3 som positiv i XLR-kontaktene?
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hagto skrev:
    Noen som vet om dCS bruker pinne 2 eller 3 som positiv i XLR-kontaktene?
    Da fant jeg det ut selv.
    1=Gnd
    2=Hot/pos
    3=Cold/neg
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Jeg har en P8i som oppfører seg en smule nervøst på enkelte disketter, platetrauet rister og skjelver under avspilling. Hører ikke noe spesielt på lyden, men jeg synes det er litt bekymringsfullt at hele avspillermekanismen går inn i spastisk ekstase.

    Er det noen her som har tilsvarende erfaring? Er det i det hele tatt noe å bry seg om ???
     
    T

    timc

    Gjest
    Det kan være platen som ikke er helt sentrert. Siden dCS lager drivverket med veldig høy presisjon kan dette gjøre at plata tar borti noe. Har opplevd det samme med et par plater på MCD1000. Ta en kopi av plata og se om problemet forsvinner.


    -Tim
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Takk for tip - gjør et forsøk i morgen. dCS innbyr ikke akkurat til "tweaking", så enten virker dette, eller så blir det en tur på autorisert verksted. Eller så får jeg lære meg til å leve med en sporadisk spastisk spiller.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Worlds Best Digital ?

    dCS er cover story på siste nummeret av The Absolute Sound.

    Jonathan Valin har testet Scarlatti og Puccini i dette nummeret som er spesielt rettet mot digital lyd.

    Han skriver at han har mest imponert over analog lyd, og at han aldri tidlere har blitt imponert over nonen CD-spillere. Han har selv en rådyr Walker Audio vinylrigg som sin hovedkilde og referanse.
    dCS duen har imidlert de først CD-spillerene han har blitt imponert av.
    Større realisme enn de andre, og de første digitalspillerene han hørt som låter "real" (ekte) nesten på nivå med topp platespillere. Han er også imponert over mengde av informasjon som frembringes, og på måten dette leveres på.

    Artig å lese en slik grundig test og omtale av de nye dCS produktene, som jeg ikke har sett altfor mange tester av. Tror dCS med denne serien viser at de er helt i toppen når det gjelder digitallyd. Tror spesielt Puccin er et godt bra kjøp, med en meget bra pre som bonus.
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Pesquera skrev:
    Jeg har en P8i som oppfører seg en smule nervøst på enkelte disketter, platetrauet rister og skjelver under avspilling. Hører ikke noe spesielt på lyden, men jeg synes det er litt bekymringsfullt at hele avspillermekanismen går inn i spastisk ekstase.

    Er det noen her som har tilsvarende erfaring? Er det i det hele tatt noe å bry seg om ???
    Hei, Jeg opplever enkelte ganger tilsvarende, la oss si 1 av 100 cd'er . Tror det kan være en kombo av at senter hullet i cd'en ikke er 100% og/eller copy right protection som jeg vet den sliter med. Brente en egen plate og det forsvant.

    Erik
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Hvor gode er volumkontrollene i dCS?
    I Wadia er de gode. Etter det jeg har skjønt er også Audio Aero sine rimelig bra, mens feks Mcntosh sine ikke er topp klasse.
    Hvordan er dCS i forhold til disse tre?
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Har ikke direkte sammenlignet med Wadia og Audio Aero, men har har hørt oppsett der de spiller direkte. Begge virker å ha bra preamper.

    Hadde tidligere Meridian 800 v3 som også har en meget bra preamp. Den ble imidlertid overgått av BAT 51SE, som hos meg var et klart steg opp. Brukte også denne i min første periode med dSC, og trodde vel det var det beste løsningen. Fikk vel en overraskelse når jeg koblet bort BAT'en, og brukte dCS som preamp. Lydbilde ble større og det virker også som at dynamikken ble at knepp bedre. Det virket som det var mindre grums og derved et var renere lydbilde. Kankje mistet man litt av gløden rundt vokaler og på gitarstrenger, så det er vel egentlig litt hva en foretrekker.

    Har spilt lenge nå uten BAT'en, og må si at volumkontrollen på den nye dCS er MEGET bra. De har visstnok jobbet en del med den for å få den bedre i forhold til forrige serie. Så hvis man ikke trenger flere tilganger, så kan man altså spare seg for en kostbar preamp ved å velge dSC.
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Pre-ampen i alt etter elgard + er meget god i dCS. Det som imidlertid har begynt å irritere meg er at DAC'ene til dCS ikke oppsampler signalet på de digitale inngangene til DSD før konvertering. Denne oppsamplingen gjøres direkte i deres egne drivverk. Hvis man da velger å benytte et annet drivverk så snytes man for de beste konverteringsmetodene som ligger i DAC'en. For meg som nå utelukkende bruker den digitale inngangen med signal fra en squeezebox, er dette ganske irriterende. Jeg har nå en fantastisk god DAC, men får ikke fullt utbytte av den. Synes godt dCS kunne gjøre noe med dette og tilby DSD oppsampling gjennom de digitale inngangene også.
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    Solo skrev:
    Pre-ampen i alt etter elgard + er meget god i dCS. Det som imidlertid har begynt å irritere meg er at DAC'ene til dCS ikke oppsampler signalet på de digitale inngangene til DSD før konvertering. Denne oppsamplingen gjøres direkte i deres egne drivverk. Hvis man da velger å benytte et annet drivverk så snytes man for de beste konverteringsmetodene som ligger i DAC'en. For meg som nå utelukkende bruker den digitale inngangen med signal fra en squeezebox, er dette ganske irriterende. Jeg har nå en fantastisk god DAC, men får ikke fullt utbytte av den. Synes godt dCS kunne gjøre noe med dette og tilby DSD oppsampling gjennom de digitale inngangene også.
    Hei Solo,

    Før jeg kjøpte mitt dCS oppsett så hadde jeg EMC1 Up og Krell KRC-3 pre amp, hadde også testet oppsett med diverse andre pre amper, blant annet Linn Klimax.
    Siden min bror hadde dCS verdi + delius (sacd versjonen) så prøvde jeg hans delius i mitt oppsett med EMC1 up da som en ren transport og direkte inn til mine den gang nemo blokker, dette var et betydlig løft for min del og den direkte årsak til at jeg senere kjøpte dCS.
    Slik sett så tror jeg at også delius må med på en liste og ikke utelukkes, hvor mye bedre de nye versjonene er er vanskelig for meg å si, har vert fristet til vurdere kjøp av den nye versjonen med scarletti selv, men det er mye penger så for tiden ligger jeg på "hold".

    Vedrørende DSD via selve dac'en så tror jeg neppe at de tilbyr dette, de undergraver da muligens de andre produktene og det spørs om ikke deres egen "buisness" da vil lide.
    Man kan si det samme om klokken også, skulle jo tro at det skulle være mulig å bygge samme klokke inn i dac'en og klokke signaler via dac i stedet for ekstern klokke.
    Kan jo ta feil, de erstattet den eksterne upsampleren da verdi encore kom, riktignok så er den eksterne mere fleksibel kontra den innebygde.

    Mvh
    Geir
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    achri-d skrev:
    Interessant, en scarlatti SRC med usb inngang. Mvh.
    Absolutt veldig interessant for oss som for lengst har kastet ut cd-drivverket.. 8) Men 64.900,- er litt utenfor mitt budsjett, desverre!

    Nå er det også kommet en Puccini U-Clock til 27.900,- med usb, se annonse i Fidelity 35/les mer her:
    http://www.hoium.no/cgi/nyheter.pl?record=38
    http://www.hoium.no/bruktbilder/puccini_u_web.pdf

    Åh, som jeg har lyst på en Paganini d/a og en u-clock! Høy waf er det også, kan ikke si det samme om det jeg har stående nå.. Hvordan er egentlig u-clock i forhold til paganini klokken?
     

    trond

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.12.2002
    Innlegg
    73
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    3
    Kanskje et dumt spørsmål å komme med her men ;

    Jeg skal ha ekstern DAC til en Transporter nettverkspiller. Som en del av troubleshooting av kjip lyd har jeg lånt en BenchmarkDAC1 pre, dvs DAC med volumkontroll av en kollega og fant at det var en stor forbedring, spesielt når jeg kopler den rett i monoblokkene.

    Så dermed tror jeg at jeg vil se meg om etter en DAC/pre. Hvordan låter f.eks dCS delius sammenlignet med Benchmark DAC 1 ? Hvordan fungerer delius som pre-amp ?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    trond skrev:
    Kanskje et dumt spørsmål å komme med her men ;

    Jeg skal ha ekstern DAC til en Transporter nettverkspiller. Som en del av troubleshooting av kjip lyd har jeg lånt en BenchmarkDAC1 pre, dvs DAC med volumkontroll av en kollega og fant at det var en stor forbedring, spesielt når jeg kopler den rett i monoblokkene.

    Så dermed tror jeg at jeg vil se meg om etter en DAC/pre. Hvordan låter f.eks dCS delius sammenlignet med Benchmark DAC 1 ? Hvordan fungerer delius som pre-amp ?
    Vanskelig og si hvordan den låter oppimot Benchmark, men jeg vil tro de er ganske forskjellige.
    Jeg har ikke prøvd så veldig mange preamper mellom Delius og effektrinnet men jeg har ihvertfall ikke fått forbedring med de jeg har prøvd, ergo vil jeg tro pre-amp delen fungerer som den skal
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    trond skrev:
    Jeg skal ha ekstern DAC til en Transporter nettverkspiller. Hvordan låter f.eks dCS delius sammenlignet med Benchmark DAC 1 ? Hvordan fungerer delius som pre-amp ?
    En tid benyttet jeg Delius DAC sammen med Transporter. Slaver man Transporter til Delius er det en bedring sammenlignet med bruk av Transporter, men ikke signifikant. Slaver man derimot Delius til Transporter er ytelsen lik Transporter. Alt referert til ytelsen subjektivt og objektivt i mitt anlegg.

    Såvidt jeg forstår har du testet en Benchmark DAC1 sammen med Transporter og opplevd stor forbedring. Det er overaskende siden du er nødt til å slave DAC1 til Transporter. Er det noe jeg har misforstått?

    Delius pre er av OK kvalitet, men den håndterer ikke forsterkere med lav inngangsimpedans. Selv har jeg Burmester 036 og det fungerer ikke.

    Mvh.
     

    trond

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.12.2002
    Innlegg
    73
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har opplevd at lyden med Benchmark DAC er annerledes enn fra Transporterens DAC og at jeg liker Benchmarken bedre. Men hva som er riktig og hva som er forbedring er jeg usikker på. Synes liksom Transporteren var litt 'vag' mens Benchmarken er mer frampå, som jeg liker. Kan være smak og behag.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Hagto skrev:
    Bilde fra dcs sitt eget lytterom på fabrikken:
    Nydelige høyttalere.. :eek: ;D Hvilke effekttrinn er det de har, kjenner de ikke igjen..
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    Jeg får ta en "mini-Roysen" - her har vi litt kaffe, en von Neumann kopp og en ny dCS komponent som er meget interessant:



    Her koblet opp



    Noen kan sikkert se hvilken dCS komponent det er snakk om. Den skal muligens erstatte Transporter og dCS Purcell. Etter hvert kommer det kanskje noen lytteinntrykk på hjemmesiden til OAS. Mvh
     

    Vedlegg

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    achri-d skrev:
    Jeg får ta en "mini-Roysen" - her har vi litt kaffe, en von Neumann kopp og en ny dCS komponent som er meget interessant:



    Her koblet opp



    Noen kan sikkert se hvilken dCS komponent det er snakk om. Den skal muligens erstatte Transporter og dCS Purcell. Etter hvert kommer det kanskje noen lytteinntrykk på hjemmesiden til OAS. Mvh
    Åh, merker jeg bare har bittelitte-granne lyst på den samme... ::) Tror desverre ikke nissen er så snill med meg i år, men har et ørlite håp på Flax-julekalenderen min..

    Gleder meg til å høre om lytteinntrykk, erfaringer etc.

    Du skulle nesten testet denne samtidig:

    En liten shootout mellom scarlatti og puccini clock, hadde vært spennende!
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    achri-d skrev:
    Jeg får ta en "mini-Roysen" - her har vi litt kaffe, en von Neumann kopp og en ny dCS komponent som er meget interessant:



    Her koblet opp



    Noen kan sikkert se hvilken dCS komponent det er snakk om. Den skal muligens erstatte Transporter og dCS Purcell. Etter hvert kommer det kanskje noen lytteinntrykk på hjemmesiden til OAS. Mvh
    Dennes ankomst klarte du holde hemmelig !!!

    Lekker sak, selv om det burde vært en Paganini-versjon av denne. Blir spennende å høre. Tipper dCS har gjort noen grep slik at det blir et lydmessig opptur i forhold til Purcell/Transporter.
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    EiK skrev:
    Lekker sak, selv om det burde vært en Paganini-versjon av denne. Blir spennende å høre. Tipper dCS har gjort noen grep slik at det blir et lydmessig opptur i forhold til Purcell/Transporter.
    Det beste så langt er den asynkrone overføringen fra PC til Scarlatti UP. Den fungerer så bra at Transporter ikke lenger er enerådende i mitt system ved PC/HD-basert avspilling. Jeg har forsøkt å lytte ganske konsentrert og forskjellene er så små at det ikke er noe praktisk problem - dvs i mine ører er den karakteristiske dynamiske evne, presisjon og definisjon den samme. Det kan være at USB gjør det mulig å høre fler detaljer, mens Transporter på den annen side maskerer et svakt - meget svakt - digitalt skimmer.

    Med Transporter bruker jeg SqueezeCenter 7.3.1 og firmware v71. I tillegg har jeg gått bort i fra trådløs overføring pga noen støyproblemer og tidvis kapasitetsproblem ved høyoppløselige formater som 24/96. Jeg forstår at kapasitetsproblemet kan høres merkelig ut - båndbredden 54MBit/s skulle vært mer enn nok, men med 100MBit/s går det i hvertfall greit. Jeg benytter en "cross-over" kabel mellom Transporter og PC - det beste i mitt system siden PCen ikke trenger oppkobling mot nettverk som muligens kan generere støy. Ved USB2.0 avspilling benytter jeg Foobar2000 v0.9.6 og Asio4all v2.9. Det kan være at det er et forbedringspotensiale ved USB avspilling. Enten jeg benytter Transporter eller USB så går signalet videre til Scarlatti UP. Fra Transporter benyttes en standard digital coax (Stereovox XV2) bnc ut -> bnc inn i SUP. Ved USB overføring benytter jeg kablen som fulgte Scarlatti UP.

    Foreløpig har jeg ikke sammenlignet Purcell med Scarlatti UP når de begge får signalet fra Transporter. Mvh.
     

    Vedlegg

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    dCS på CES


    Scarlatti serien parret med VTL og VA Sarastro II, lekkert!

     

    Vegardaase

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.963
    Antall liker
    2
    Det ser ut til at kombinasjon dCS og VA blir mye brukt. Det kan jo være fordi det låter bra eller hva sier du ceroxol..? ;)
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Vurderer å kjøpe den nye Pucchini U-clock, som masterklokke for mitt dCA oppsett, samt for styring av signalet fra MAC.
    Noen som har erfaringer å dele?

    Kjøpte mitt dCA rack for noen måneder siden. Har av og til opplevd at upsampler begynner å dure, uavhengig av volum. Kan se ut som det skjer i kombinasjonen lang tid på og varmt i rommet (25+). Noen som har opplevd lignende? Det har kun skjedd et par ganger i løpet av et par måneder, første gang like etter anskaffelse. Da bare resatte jeg til fabrikk-innstillinger. Andre gangen hjalp ikke det og da var duringen noe kraftigere.

    Det for øvrig ovennevnte feil som får meg til å avvente kjøp av en masterklokke...

    Mvh
    Helge
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    HSobstad skrev:
    Har av og til opplevd at upsampler begynner å dure, uavhengig av volum. Kan se ut som det skjer i kombinasjonen lang tid på og varmt i rommet (25+). Noen som har opplevd lignende? Det har kun skjedd et par ganger i løpet av et par måneder, første gang like etter anskaffelse.
    Du burde nok levere den inn til en sjekk. Jeg har en dCS Purcell og har ikke opplevd noe som ligner på det du beskriver. Normal driftstemperatur i mine omgivelser er ~36 som du finner på menyen. Mvh.
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    achri-d skrev:
    HSobstad skrev:
    Har av og til opplevd at upsampler begynner å dure, uavhengig av volum. Kan se ut som det skjer i kombinasjonen lang tid på og varmt i rommet (25+). Noen som har opplevd lignende? Det har kun skjedd et par ganger i løpet av et par måneder, første gang like etter anskaffelse.
    Du burde nok levere den inn til en sjekk. Jeg har en dCS Purcell og har ikke opplevd noe som ligner på det du beskriver. Normal driftstemperatur i mine omgivelser er ~36 som du finner på menyen. Mvh.
    Takk for svar. Temp er nå 40,9 i Purcell-kabinettet og jeg har hatt det en god del varmere enn dette i rommet. Burde jeg sette enheten nederst, under transporter tro?

    Har ikke hatt problemet på noen uker nå...
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    Siden jeg passer barn om dagen er det jo mye bedre tid til å surfe på nettet enn normalt (min kone er neppe inne på HFS). Her kommer mine erfaringer så langt om XP og Vista ved bruk av Scarlatti Up. Jeg har ikke tenkt å starte en diskusjon om hva andre evt hører som jeg ikke hører og vice versa, men har forsøkt å beskrive noen erfaringer.

    XP vs Vista

    Maskinene jeg bruker (to Laptops) kjører henholdsvis XP Professional SP2 og Vista Home Premium SP1. På begge har jeg installert Foobar v0.9.6.1 og ASIO4ALL v2.9.

    Et potensielt problem er at XP alltid sender data til Scarlatti UP med bit dybde 24. På Vista får jeg deaktivert dette og 16 bit data kommer over USB som 16 bit. Det er noen som hevder at det er nødvendig med 24 bit over USB for å sikre 16 bit kvalitet (jeg fant noe om det en gang på hjemmesiden til Benchmark, eller kanskje her), men jeg aksepterer ikke den forklaringen uten videre. Jeg antar at XP codexen/tjenesten legger på 8 null bits som ikke endrer noe som helst og er ufarlig i praksis. Dette bekreftes i prinsippet av de lyttetestene jeg har gjennomført og hvor jeg ikke er i stand til konsistent å skille XP og Vista. Det som derimot må unngås er konvertering av raten fra f eks 44.1 til 96kS/s (som er default på Vista). Dette betyr i skrivende stund at Vista ikke kan sende 88.2kS/s (finnes bare 44.1, 48 og 96) uten at du får over default 96 eller et av de to andre formater – i.e. default er endret. ASIO4ALL fikser imidlertid dette. Installeres den og kobles til Foobar ved hjelp av ASIO plug-in kommer også 88.2 riktig ut. Maksimal rate for Vista og Scarlatti er 96 så det er ikke nødvendig å endre defaultformatet etter installasjon av ASIO4ALL for meg.

    Denne konverteringen bringer meg til XXHighEnd. Jeg har forsøkt den på Vista-maskinen. Det er ikke mulig for meg å høre forskjeller til Foobar fra demoversjonen jeg har installert av XXHighEnd, men det er mulig at en full versjon kan gi et bedre resultat. Det som er viktig er at alle datakvaliteter man spiller av med XXHighEnd blir konvertert til 24/96 om man ikke gjør noe. Som nevnt kan man sette 44.1, 48 eller 96 på Vista. Oppførselen ser ut til å være implementert slik at settes 24/44.1 så sendes 16/44.1 når dataene er 16/44.1 som jeg ønsker – med analog oppførsel for de andre kvalitetene. Unntaket er 88.2kS/s som det ikke finnes definert oppførsel for og den vil derfor alltid bli konvertert til det formatet man har satt – det ønsker jeg ikke. Les XXHighEnd hjemmesiden for en evt generell løsning til problemet. For øvrig så henviser jeg til Foobar2000s hjemmeside vedrørende forskjeller mellom avspillere.

    Mvh.
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    Som bildet viser har vi den siste uken supplert den PC-baserte løsningen med et drivverk.



    Målet har vært å sammenligne ytelsen til en PC løsning med et godt drivverk samt å få en ide om SACD har noe for seg. Det viser seg at SACD er et tveegget sverd, men det vil muligens en omtale på OAS' hjemmeside utdype nærmere.

    Mvh.
     

    Vedlegg

    Lateralus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    423
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    0
    Hei godtfolk,

    jeg lurer på en ting som jeg håper noen her vet noe om:

    Jeg har lest at dCS har valgt, i flere produkter, muligheten for å kunne kjøre firmware-endringer for på den måten f.eks. å gi produktene nye egenskaper. Det jeg da lurer på er om Scarlatti Upsampler'en muligens i fremtiden, uten hardware-oppgradering, vil kunne ta imot og gjøre fullt utbytte av et 24 bits 192Khz (eller 176KHz) signal, slik jeg har sett flere musikknedlastingssider nå tilbyr? Eller har hardwaren som sitter i denne Scarlatti'en en maks kapasitet på 96Khz på inngangen? Jeg tenker da spesielt på USB-inngangen.

    Mvh
    Sture
     

    vih

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.05.2002
    Innlegg
    69
    Antall liker
    5
    Sted
    Slemmestad
    Hei.

    Ta en telefon til Thomas i Høium (Tlf: 31290057) han burde kunne gi deg et svar på det.
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    blekansikt skrev:
    Hei godtfolk,

    jeg lurer på en ting som jeg håper noen her vet noe om:

    Jeg har lest at dCS har valgt, i flere produkter, muligheten for å kunne kjøre firmware-endringer for på den måten f.eks. å gi produktene nye egenskaper. Det jeg da lurer på er om Scarlatti Upsampler'en muligens i fremtiden, uten hardware-oppgradering, vil kunne ta imot og gjøre fullt utbytte av et 24 bits 192Khz (eller 176KHz) signal, slik jeg har sett flere musikknedlastingssider nå tilbyr? Eller har hardwaren som sitter i denne Scarlatti'en en maks kapasitet på 96Khz på inngangen? Jeg tenker da spesielt på USB-inngangen.

    Mvh
    Sture
    Ja, oppdatering vha firmware er standard fra dCS' side. Senere i år - mars er nevnt - kommer en større oppdatering av Scarlatti og Paganini. Blant annet vil DXD kunne avspilles etter denne oppgraderingen som er en ren firmware oppgradering. Etter mine opplysninger er det imidlertid nødvendig med en hardware oppdatering sammen med firmware for å spille av 24/176.4 og 24/192. Denne ekstramodulen skal det være enkelt å sette inn slik at enheten ikke behøver å ta turen til England. Jeg har upsampleren og er godt fornøyd.

    USB2.0 har vesentlig større båndbredde (480Mbit/s) enn hva f eks 24/192 krever i to kanaler (4.6Mbit/s) og er således intet problem. Den nye USB3.0 standarden skal etter specen håndtere opp til 5Gbit/s=5000Mbit/s. Mvh.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn