- Ble medlem
- 21.12.2004
- Antall liker
- 144
Ja, som tittelen sier så er dette status på kjellerstuen for tiden. Tenkte jeg måtte lage en tråd her for å kunne tracke litt hva jeg faktisk driver med om dagen.
Rommet måler:
Min tilnærming:
Hele rommet er blitt et kompromiss mellom hva som er mulig å få til med hifi-øyne, og det å være funksjonelt for en 8 åring eller 11åring med venner på besøk.
Her er det lego, spill og forsterkere i skjønn harmoni
Signalveien er også satt opp med tanke på at det skal kunne fungere med surround når det skal sees film, uten at en må være ingeniør for å kunne slå det på.
Yamaha forsterkeren er derfor med i kjeden, og styrer volumet. Mini-dsp kom jeg ikke utenom i denne omgang, da DBA ilag med horn fungerer som fronter i yamahaen sine øyne. LFE utgangen er ikke i bruk. Ved musikk settes yamaha i pure-direct mode, og den skal i teorien slippe signalet gjennom uprossesert.
Atmos i taket. why not?
Fremtidens prosjekter:
- fortsette dempejobben. Hunton står klart i garasjen, og jeg har prikket meg ut noen fokusområder å dempe. Sidevegger og tak er først på menyen.
- lage fronter til alle dempede områder, samt kasser bak
- nytt strøk maling på vegger og spottekasse
- stramme lerret
- nytt sofa-bord, litt lavere
- 3d-printe nye porter til hornene, ref det flotte verktøyet en bruker her inne har lagd
- utendørsmåling av horn, justering av eq
- bygge en center høyttaler lik frontene
Jeg fyller på undervegs her med ting jeg har gjort, eller holder på med.
For eksempel tuning av dba:
- lars
Rommet måler:
Min tilnærming:
Hele rommet er blitt et kompromiss mellom hva som er mulig å få til med hifi-øyne, og det å være funksjonelt for en 8 åring eller 11åring med venner på besøk.
Her er det lego, spill og forsterkere i skjønn harmoni
Signalveien er også satt opp med tanke på at det skal kunne fungere med surround når det skal sees film, uten at en må være ingeniør for å kunne slå det på.
Yamaha forsterkeren er derfor med i kjeden, og styrer volumet. Mini-dsp kom jeg ikke utenom i denne omgang, da DBA ilag med horn fungerer som fronter i yamahaen sine øyne. LFE utgangen er ikke i bruk. Ved musikk settes yamaha i pure-direct mode, og den skal i teorien slippe signalet gjennom uprossesert.
Atmos i taket. why not?
Fremtidens prosjekter:
- fortsette dempejobben. Hunton står klart i garasjen, og jeg har prikket meg ut noen fokusområder å dempe. Sidevegger og tak er først på menyen.
- lage fronter til alle dempede områder, samt kasser bak
- nytt strøk maling på vegger og spottekasse
- stramme lerret
- nytt sofa-bord, litt lavere
- 3d-printe nye porter til hornene, ref det flotte verktøyet en bruker her inne har lagd
- utendørsmåling av horn, justering av eq
- bygge en center høyttaler lik frontene
Jeg fyller på undervegs her med ting jeg har gjort, eller holder på med.
For eksempel tuning av dba:
- lars
Vedlegg
-
171.2 KB Visninger: 19