Dazed's mid-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Rubyred skrev:
    Liker platene veldig godt. Spesielt imponert over Johnny Lang. Pokker som den plata svinger.
    Vanskelig å tro at han bare er 15 år. Spiller som en erfaren blues musikker.
    Og ikke minst synger! Nå skal det sies at backingbandet er en del eldre enn Johnny, og de har en gitarist til, men Lang er (og var allerede da) er jævel til å spille, ja. :)

    Rubyred skrev:
    Vil ikke spekulere på hva som utgjør forskjellen, men den var klart hørbar. Tror ikke lengden på digitalkabelen skal utgjøre noen forskjell, men det koster jo ingen ting å prøve.
    Nettopp. Jeg er ikke så sikker, siden kabelindusert jitter sikkert er avhengig av lengden på kabelen. (?) Får bare prøve.

    Rubyred skrev:
    Noen mulighet til å forandre innstillingene på digitalsignalet ut fra Squeezeboxen?
    Tror dessverre ikke det. ...Eller, jeg kan justere buffer og slikt og diverse parametre med TT3.0, da.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.993
    Antall liker
    8.304
    Torget vurderinger
    1
    Dazed skrev:
    bjornh skrev:
    Hvordan er lydbalansen i din V6.0 DAC? er det mer volum i en av kanalene når det er lavt?
    Nei, men siden dette tydeligvis er noe som er avhengig av volum hos deg (?), tipper jeg problemet sitter i en komponent med et potmeter, og ikke dac-en. Kan det være forforsterkeren din? Har du samme problem med andre kilder enn dac-en?
    Det er ikke forforsterkeren. Men min erfaring med "gamle" EC var akkurat den samme på en 4.5 jeg hadde. Litt høyere nivå i den ene kanalen enn den andre.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Er det ikke bare å innse først som sist at sb og dens like ikke er så bra som reklamen sier ? ;)
    Nuvél... Til 1800 spenn og med en ekstrem brukervennlighet, samt støtte for nettradio og Spotify/Wimp, synes jeg Touch er et EKSTREMT godt produkt. Og den låter bra. Ingen tvil om det.

    JanR skrev:
    Lange kabler, korte kabler, kabler som lager jitter, jitter imune dac's, ikke imune dac's, gud hjelpe tar det aldri slutt.
    Bruk tiden på å høre på musikk, ikke lete etter "feil"
    Slæpp off! ;) Det var det vi gjorde, og det er det som vanligvis gjøres her i gården. Dette var en 10 minutters seanse bare for moro skyld.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    bjornh skrev:
    Dazed skrev:
    bjornh skrev:
    Hvordan er lydbalansen i din V6.0 DAC? er det mer volum i en av kanalene når det er lavt?
    Nei, men siden dette tydeligvis er noe som er avhengig av volum hos deg (?), tipper jeg problemet sitter i en komponent med et potmeter, og ikke dac-en. Kan det være forforsterkeren din? Har du samme problem med andre kilder enn dac-en?
    Det er ikke forforsterkeren. Men min erfaring med "gamle" EC var akkurat den samme på en 4.5 jeg hadde. Litt høyere nivå i den ene kanalen enn den andre.
    Vel, da får du ta en telefon til Abrahamsen og høre hva de tror. Det er vel ikke umulig at det er noe som må fikses. Rart hvis det bare er ved visse (lavt) volum, dog.
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.468
    Sted
    Fredrikstad
    JanR skrev:
    Er det ikke bare å innse først som sist at sb og dens like ikke er så bra som reklamen sier ? ;)
    Lange kabler, korte kabler, kabler som lager jitter, jitter imune dac's, ikke imune dac's, gud hjelpe tar det aldri slutt.
    Bruk tiden på å høre på musikk, ikke lete etter "feil"

    Over til mere alvorlige saker.
    Bakevarer, yummy :D

    Bra bilder rozzy.

    I beste mening.

    /jan
    Helt enig Jan. Kjøp de billigste kablene som funker i ditt system og glem de. Mer penger til å investere i musikk.

    Da er jo vinyl helt konge. Ingen problemer med "jitter" og annet tull. Bare godlyd.

    Prosjekt Squeezebox er skrinlagt og godt plassert i skuffen. :)


    /Ruby
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.559
    Torget vurderinger
    2
    Lyden?

    Nei ikke så mye jeg skal si om den. Spilte helt greit. Og Dazed omtaler jo i tittelen anlegget sitt som mid-fi, så da får jeg si meg enig i det. :)

    Men det spilte bedre på vinyl enn skvisboksen eller hva det nå heter. Jeg foreslo at det kanskje kan være en fordel og snu litt på noen av stikka, fordi det er mer og hente her. Og det hørtes ut som det kan være der det ligger.

    Hva er kabelindusert jitter?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Rubyred skrev:
    Helt enig Jan. Kjøp de billigste kablene som funker i ditt system og glem de. Mer penger til å investere i musikk.
    Som her, altså. :)

    Rubyred skrev:
    Da er jo vinyl helt konge.
    Ganske enig. Som dere vet, spiler jeg nesten utelukkende vinyl når jeg setter meg ned for å kose meg med musikk.

    Rubyred skrev:
    Ingen problemer med "jitter" og annet tull. Bare godlyd.
    Wow, flutter, rumble, peiskos, støv, knitring, statisk elektrisitet, riper. ;) Det er mye å ta av, men dette er selvsagt noe av sjarmen.

    Det er liten aksept for at jitter har noen tilsvarende sjarm, bare. ;D

    Stein - For anledningen Djevelens advokat.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    rolfozzy skrev:
    Dazed omtaler jo i tittelen anlegget sitt som mid-fi, så da får jeg si meg enig i det. :)
    Åjasånå! :mad:

    ;D

    Vel, jeg er ganske fornøyd, jeg.

    rolfozzy skrev:
    Hva er kabelindusert jitter?
    Jitter er tidsforskyvinger/feil i den analoge representasjonen (strøm) av det digitale signalet. Hvis det i en kabel er forskjellig resistens ved forskjellige frekvenser, kan selve kabelen skape jitter.

    ...Eller noe slikt. Google/Wikipedia eller et søk her på sentralen kan sikkert forklare det bedre og mer korrekt.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.559
    Torget vurderinger
    2
    Mye bra i mid-fi spekteret Dazed. De fleste jeg har hørt ligger der.
    Hvis det ikke er low-fi da. Men du er godt over det. :)

    Jeg googla kabelindusert jitter. Og den eneste jeg ser har brukt det uttrykket er du. Har du funnet på det sjøl?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    rolfozzy skrev:
    Mye bra i mid-fi spekteret Dazed. De fleste jeg har hørt ligger der.
    Hvis det ikke er low-fi da. Men du er godt over det. :)
    Det var bra. Jeg tok meg ikke veldig nær av det, altså. :)

    Jeg googla kabelindusert jitter. Og den eneste jeg ser har brukt det uttrykket er du. Har du funnet på det sjøl?
    Hehe. Så akkurat det samme selv. Nei, det er et dokumentert fenomen. Tror det var Asbjørn som postet en link til en grundig vitenskaplig artikkel om det her. Skal vi se:

    Her, f.eks. Tror ikke det var den jeg mente, men det er en begynnelse.

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,54879.msg1061033.html#msg1061033

    Hvid du googler "cable induced jitter" i stedet, finner du nok folk med mer faglig pondus ang. digitalteknikk enn meg. :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.559
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har aldri opplevd dette problemet med kabel eller annen indusert jitter. Så da tar jeg det med en klype salt og tror fremdeles det er et konstruert ord. Sikkert noe som skal forklare noe uforklarlig. Fra kabelskeptikerne tenker jeg.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    rolfozzy skrev:
    Jeg har aldri opplevd dette problemet med kabel eller annen indusert jitter. Så da tar jeg det med en klype salt og tror fremdeles det er et konstruert ord. Sikkert noe som skal forklare noe uforklarlig. Fra kabelskeptikerne tenker jeg.
    Jeg tror heller ikke det er noe man behøver å tenke så mye på.

    Jitter er i alle fall for meg en logisk forklaring på hvorfor drivverk låter forskjellig.

    Hvorfor skulle kabelskeptikerne dikte opp et bevis for at kabler påvirker lydkvaliteten?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.993
    Antall liker
    8.304
    Torget vurderinger
    1
    Dazed skrev:
    bjornh skrev:
    Dazed skrev:
    bjornh skrev:
    Hvordan er lydbalansen i din V6.0 DAC? er det mer volum i en av kanalene når det er lavt?
    Nei, men siden dette tydeligvis er noe som er avhengig av volum hos deg (?), tipper jeg problemet sitter i en komponent med et potmeter, og ikke dac-en. Kan det være forforsterkeren din? Har du samme problem med andre kilder enn dac-en?
    Det er ikke forforsterkeren. Men min erfaring med "gamle" EC var akkurat den samme på en 4.5 jeg hadde. Litt høyere nivå i den ene kanalen enn den andre.
    Vel, da får du ta en telefon til Abrahamsen og høre hva de tror. Det er vel ikke umulig at det er noe som må fikses. Rart hvis det bare er ved visse (lavt) volum, dog.
    Det er nok litt høyere lyd hele veien, det er bare så mye lettere å legge merke til det ved lavt volum.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.975
    Antall liker
    28.267
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Se der ja, det så ut som nok en trivelig kveld i i Dazed's Cellar Of Blue Light.... ;)

    Synd tiden ikke strakk til for meg i går, men med Rozzy og Ruby i huset, hadde
    du uansett kvalitetsselskap.

    Tar'n gjerne igjen en kveld snart.

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Lagga skrev:
    Se der ja, det så ut som nok en trivelig kveld i i Dazed's Cellar Of Blue Light.... ;)

    Synd tiden ikke strakk til for meg i går, men med Rozzy og Ruby i huset, hadde
    du uansett kvalitetsselskap.

    Tar'n gjerne igjen en kveld snart.

    Vennlig hilsen

    Morten
    Det var det. Javisst. Jeg led ingen nød. :) Klart. Bare å slå på tråden, så er det stor sjanse for at det bare er å rusle kjøre nedom. :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dazed skrev:
    Bakre hjørne på høyttaleren sitter ca. 40cm fra veggen nå.
    Det var ikke helt sant. Det var drøye 30 cm. Nå, derimot, har jeg flyttet dem 10cm frem for å se om det kunne gjøre noe med bassen, siden jeg som sagt mistenkte at jeg hadde en liten dip/suckout i bassen i lytteposisjon.

    Det virket!

    Ikke nok med at jeg fikk et mye mer definert, bredt og dypt lydbilde, men bassen falt plutselig et godt hakk mer på plass. Nå har mellombassen enda mer "plutselighet" og "attack", og oppløsningen/fokuset i de nederste oktavene har blitt betydelig forbedret. (Og det var blant det jeg var mest fornøyd med her fra før.) Jeg har sittet i en time nå og lyttet etter basslinjer mens jeg gliste. ;D

    Dette var moro.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.975
    Antall liker
    28.267
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Viktigheten av å prøve seg fram med plassering av høyttalere i rommet, kan vel
    nesten ikke overdrives...
    Ille moro at du fant ut av det der, små justeringer - store forskjeller....

    ::)

    / Morten
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Lagga skrev:
    Viktigheten av å prøve seg fram med plassering av høyttalere i rommet, kan vel
    nesten ikke overdrives...
    Ille moro at du fant ut av det der, små justeringer - store forskjeller....
    Ja. Moro. Jeg var iofs. klar over at jeg hadde litt jobb å gjøre med å justere inn høyttalerne. Disse har bare stått "sånn ca." siden jeg fikk dem. Det er sikkert mer å hente nå også. Får ta en runde med prøving, lytting og feiling. ...Og kanskje litt måling igjen, når ånden kommer over meg igjen.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.559
    Torget vurderinger
    2
    Se der ja. Jeg nevnte kanskje at det var mer og hente.

    Eller som noen sier "hva var det jeg sa" ;D

    Selv om jeg trodde at det kanskje var noe annet, og det kan godt være enda mer og hente på det jeg sa også.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    rolfozzy skrev:
    Se der ja. Jeg nevnte kanskje at det var mer og hente.

    Eller som noen sier "hva var det jeg sa" ;D

    Selv om jeg trodde at det kanskje var noe annet, og det kan godt være enda mer og hente på det jeg sa også.
    "Mer å hente" kan det vel alltid være, på en eller annen måte. ;)

    Du får komme tilbake og undersøke om du hører det samme nå.
     

    tyan

    Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Innlegg
    257
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Dazed skrev:
    rolfozzy skrev:
    Jeg har aldri opplevd dette problemet med kabel eller annen indusert jitter. Så da tar jeg det med en klype salt og tror fremdeles det er et konstruert ord. Sikkert noe som skal forklare noe uforklarlig. Fra kabelskeptikerne tenker jeg.
    Jeg tror heller ikke det er noe man behøver å tenke så mye på.

    Jitter er i alle fall for meg en logisk forklaring på hvorfor drivverk låter forskjellig.

    Hvorfor skulle kabelskeptikerne dikte opp et bevis for at kabler påvirker lydkvaliteten?
    Heisann. Har lest ved flere anledninger at det er vanskelig å få 75ohm på en vanlig coax/rca kabel. Etter at jeg fikk MI 11 i hus hører jeg nå større forskjell enn noen gang på avspilling direkte fra min DAC og fra BluRay og PC via rca. DACen min har linux og jeg kan spille direkte fra minnepinne i front (Blacknote DSS15i). Dessverre har den kun rca for digital inn.. Jeg følger interressert med videre i tråden din Dazed. Mvh ;D
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.559
    Torget vurderinger
    2
    Dazed skrev:
    rolfozzy skrev:
    Se der ja. Jeg nevnte kanskje at det var mer og hente.

    Eller som noen sier "hva var det jeg sa" ;D

    Selv om jeg trodde at det kanskje var noe annet, og det kan godt være enda mer og hente på det jeg sa også.
    "Mer å hente" kan det vel alltid være, på en eller annen måte. ;)

    Du får komme tilbake og undersøke om du hører det samme nå.
    Skal ta meg en tur etterhvert. Og lykke til med videre "henting."

    Men nå er det vel din tur til og ta en tur hit snart og høre på skrammelet mitt. :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    rolfozzy skrev:
    Skal ta meg en tur etterhvert. Og lykke til med videre "henting."

    Men nå er det vel din tur til og ta en tur hit snart og høre på skrammelet mitt. :)
    Det vil jeg selvsagt gjerne! Skal nok få til noe ganske snart.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    tyan skrev:
    Heisann. Har lest ved flere anledninger at det er vanskelig å få 75ohm på en vanlig coax/rca kabel. Etter at jeg fikk MI 11 i hus hører jeg nå større forskjell enn noen gang på avspilling direkte fra min DAC og fra BluRay og PC via rca. DACen min har linux og jeg kan spille direkte fra minnepinne i front (Blacknote DSS15i). Dessverre har den kun rca for digital inn.. Jeg følger interressert med videre i tråden din Dazed. Mvh ;D
    Det er vel slik at med RCA-kontakter har man ikke egentlig noen kontroll på impedansen. Med BNC-kontakter i stedet, har man det, og først da får man vel egentlig en skikkelig 75 Ohms kabel. Jeg vet ikke om dette påvirker jitter i noen merkbar grad, dog. Tipper at ved typiske korte "hifi"-kabellengder, fungerer RCA bra nok[/]

    Jeg vil heller gjette at S/PDIF-standardens gigantiske hemsko ligger i at signalet ikke bufres. Ufattelig at ikke utviklerne implementerte det når standarden ble laget.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Se der ja. Jeg nevnte kanskje at det var mer og hente.

    Eller som noen sier "hva var det jeg sa" ;D


    /jan
    Har du sagt noe også?
    Ikke annet enn at jeg lurte på en gang for lenge siden om de kune flyttes på. Nei var vel svaret da.

    Uansett er det uviktig hva vi andre måtte mene og erte deg med :)
    Det som er viktig er at du finner ut hva som fungerer best for deg, artig når det går rette veien.
    Som nå.

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Ikke annet enn at jeg lurte på en gang for lenge siden om de kune flyttes på. Nei var vel svaret da.

    Uansett er det uviktig hva vi andre måtte mene og erte deg med :)
    Det som er viktig er at du finner ut hva som fungerer best for deg, artig når det går rette veien.
    Som nå.
    Å, ikke verre. Ingen fare. Jeg er ikke så sensibel for erting. :)

    Nei, jeg trodde ikke jeg kom til å søippe unna med høyttalerne særlig mye lengre frem på gulvet. Vi får se hvordan det går. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Ikke annet enn at jeg lurte på en gang for lenge siden om de kune flyttes på. Nei var vel svaret da.

    Uansett er det uviktig hva vi andre måtte mene og erte deg med :)
    Det som er viktig er at du finner ut hva som fungerer best for deg, artig når det går rette veien.
    Som nå.
    Å, ikke verre. Ingen fare. Jeg er ikke så sensibel for erting. :)

    Nei, jeg trodde ikke jeg kom til å søippe unna med høyttalerne særlig mye lengre frem på gulvet. Vi får se hvordan det går. ;)
    Ta litt og litt (noen cm hver gang) så kanskje du slipper unna ;D

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    mine rf63 måtte 73 cm ut fra bakvegg for å spille optimallt her imo, flyttet litt og litt etter å ha grov testet, mye å hente her
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    jokris skrev:
    mine rf63 måtte 73 cm ut fra bakvegg for å spille optimallt her imo, flyttet litt og litt etter å ha grov testet, mye å hente her
    Jepp. Det er vel ikke gitt at den beste avstanden fra vegg er lik i alle rom, men.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    neida, tvert imot , mem ar det er mye å hente er nok det ;D
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Og så er det jo altså andre ting ved rommets layout og innredning som gjør at jeg rett og slett ikke har plass til å komme så veldig mye lenger ut på gulvet nå.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Dazed skrev:
    Og så er det jo altså andre ting ved rommets layout og innredning som gjør at jeg rett og slett ikke har plass til å komme så veldig mye lenger ut på gulvet nå.
    oki, det er jo en forstålig grunn å ta hensyn til
     

    tyan

    Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Innlegg
    257
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Dazed skrev:
    Jeg vil heller gjette at S/PDIF-standardens gigantiske hemsko ligger i at signalet ikke bufres. Ufattelig at ikke utviklerne implementerte det når standarden ble laget.
    Enig der. Det gjenstår også litt mer testing for å se om jeg kan utligne noen av forskjellene. Selv om anlegget mitt er godt plassert i mid-fi prismessig er det rimelig avslørende mht forskjeller.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Var på en liten ekskursjon til indianerland utenfor Fredrikstad for å besøke Rubyred i kveld. Hyggelig som alltid! Takk for kaffe og kaker, Ruby!

    Hadde med kamera for å dokumentere litt, men Fotograf Fomlesen hadde lagt igjen både stativ og mesteparten av evnene hjemme, så det ble et ganske begrenset resultat. Anyways: Ruby har nok en gang ommøblert til fordel for høyttalerplassering. Dette anlegget har et helt utrolig tredimensjonalt lydbilde. Nesten så en hardbarka skeptisk grinebiter som meg begynner å snakke om "holografi" og slikt. ;)

    Sånn ser det i alle fall ut:





    Hvordan det lyder? Fantastisk! :D
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Låter meget bra , sakene til Ruby ja... Og holigrafi blir det jo gjerne med så langt til bakvegg... Samt at mannen besitter en meget bra platesnurrer da... ;)
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.468
    Sted
    Fredrikstad
    Takk for besøket ja. Trivelig med slike spontane besøk. :)

    Har som du nevner flyttet litt om for å få litt mer luft rundt den høyre høyttaleren. Syntes det både ser bedre ut, og gir et lite løft lydmessig.
    Noen nye bilder på veggen ble det også.

    Ellers greit å få ryddet opp i platesamlingen. Nå må jeg bare få laget en større platehylle. Det renner inn ny vinyl for tiden. ;D

    Syntes bildene ble bra jeg. En liten oppskarping, så er de knall.

    Er "ille glad" i den platespilleren HCS. Etter en del prøving, og feiling spiller den ganske bra, og er mitt klart foretrukne medium.
    Forøvrig på tide at du inviterer oss på besøk. Vært artig å få hørt ditt oppsett også. ;)


    /Ruby
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.975
    Antall liker
    28.267
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Se der ja, en ytterligere forfining hos Ruby, det har spilt forrykende flott etter at
    nåværende høyttaler kom på plass, må helt tilbake til KEF'ene for et par år (?) siden, for
    noe tilsvarende.

    Ruby og Destiny viser virkelig veien, i forhold til holografi og presist lydbilde om dagen -
    noe å streve etter.... ::)

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rubyred skrev:
    Er "ille glad" i den platespilleren HCS. Etter en del prøving, og feiling spiller den ganske bra, og er mitt klart foretrukne medium.
    Forøvrig på tide at du inviterer oss på besøk. Vært artig å få hørt ditt oppsett også. ;)


    /Ruby
    Er ikke glemt med besøk til meg. Men det blir neppe før lengre utpå. Driver å bygger riia, få kontroll på et nytt rom og litt annet snacks som skal prøves ut før en tørr å ha kresne lydfreaker på besøk. Litt artig å skape motvekt til disse småboksene av noen høytalere også med digre fæle beist selv :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn