var faktisk en litt spennende test ja.. kabler er jo noe som hører fortiden tilInteressante synspunkter. Selv skulle jeg gjerne sett inngang for kablet nett i tillegg.
Skulle dog gjerne sett at han sammenlignet alle tre via digitalutgangen..
Hehe...jo det kan du si, men er bare noe betryggende med å ha en nettverkskabel tilkoblet siden den trådløse routeren står i etasjen under siden jeg har anlegget i loftstuavar faktisk en litt spennende test ja.. kabler er jo noe som hører fortiden til![]()
Nja.. har aldri kjørt kablet.. har aldri hatt problem heller selv med lang avstandHehe...jo det kan du si, men er bare noe betryggende med å ha en nettverkskabel tilkoblet siden den trådløse routeren står i etasjen under siden jeg har anlegget i loftstua![]()
Nei er vel mest et teoretisk problem, nettverksstrømmen skal vel dale ganske kraftig over mange sekunder før databufferen i streamer går tom og gir ustabilt signal..Nja.. har aldri kjørt kablet.. har aldri hatt problem heller selv med lang avstand
Absolutt et interessant produkt, som det hadde vært interessant å teste. Og så er det kanskje viktig å huske at Argon Solo koster en anelse mer enn summen av Wiim Mini + Topping L30. Og en eventuell lydsammenligning mellom de to oppsettene er helt uforutsigbart hvordan vil slå ut.Interessante synspunkter. Selv skulle jeg gjerne sett inngang for kablet nett i tillegg.
Skulle dog gjerne sett at han sammenlignet alle tre via digitalutgangen..
Enig, trodde han skulle runde av testen med å teste alle digitalt mot samme DAC for kunne konkludere på forskjeller under like premisser.Absolutt et interessant produkt, som det hadde vært interessant å teste. Og så er det kanskje viktig å huske at Argon Solo koster en anelse mer enn summen av Wiim Mini + Topping L30. Og en eventuell lydsammenligning mellom de to oppsettene er helt uforutsigbart hvordan vil slå ut.
Viktig også å være oppmerksom på at eneste integrerte strømmetjeneste er Spotify Connect. For å kunne benytte de andre strømmetjenestene må man enten gå via Airplay 2, Chromecast, Bluetooth eller Roon. Har man et Roon-abonnement er det greit og flott å benytte TIDAL eller Qobuz, men har man ikke det er det en ulempe at man må gå via en av de andre protokollene.Enig, trodde han skulle runde av testen med å teste alle digitalt mot samme DAC for kunne konkludere på forskjeller under like premisser.
Får du en node 2i til 1400,-?Jeg skjønner ikke poenget med disse "billigstreamerne" når man kan kjøpe en flunk ny bluesound node n130 til 6400 .... Eller en brukt node 2i til en slikk og ingenting.
De koster vel mellom 2-4k brukt, alt etter hvor heldig man er.Får du en node 2i til 1400,-?
Hva skal en med en ny bil til 400.000,- når en kan kjøpe en brukt bil til 800.000,-?
Node 2 får du brukt for 2.000,- hvis du er veldig heldig. 2.500 - 3.000 er mer vanlig. (Edit: ser også at enkelte krever 4k for en Node 2.)De koster vel mellom 2-4k brukt, alt etter hvor heldig man er.
Når begynte dette å handle om biler til flere hundre tusen?
Jeg skjønner poenget, mitt poeng var det at det finnes en 2-i-1 løsning allerede som fungerer bra. Har selv handlet node 2i til 2500 og sett de gå for 2000, gjelder bare å være kjapp på labben .... Har testet n130 også. Bruker en ekstern DAC+node 2i uansett så dacen i n130 ga ingen mening for min del, opplevde heller ingen forskjell på de to.Node 2 får du brukt for 2.000,- hvis du er veldig heldig. 2.500 - 3.000 er mer vanlig. (Edit: ser også at enkelte krever 4k for en Node 2.)
Node 2i får du typisk brukt fra 3.000,- til 4.000,-.
Selv har jeg i løpet av det siste året betalt 1.000,- for en Node 1. gen, og det samme for en Vault 1. gen. 2k for en Node 2 og 3k for en Node 2i. 1. generasjons Bluesound er treg og ustabil.
Men så til det dette egentlig handler om. Poenget med en Wiim Mini til 1.400 er at du kan kombinere den med en god DAC som ikke koster så mye, og få et veldig bra totalt resultat. Kanskje bedre enn med en Node 130 til 6.400,- uten ekstern DAC, selv om jeg personlig ikke har prøvd Node N130 så det blir litt spekulasjon.
og i videoen tester han jo denne Solo saken til 2-3k og sammenligner mot node 2.. node 2 er rundere og mer "kjedelig" i lyden.. Solo mer direkte og mer punch.. så da får det jo være opp til den enkelte hva de velger og hva som passer dem..?Jeg skjønner poenget, mitt poeng var det at det finnes en 2-i-1 løsning allerede som fungerer bra. Har selv handlet node 2i til 2500 og sett de gå for 2000, gjelder bare å være kjapp på labben .... Har testet n130 også. Bruker en ekstern DAC+node 2i uansett så dacen i n130 ga ingen mening for min del, opplevde heller ingen forskjell på de to.
Billige løsninger skal gjerne fremstå "bedre", men det er ikke alltid tilfelle selv om de som ønsker det, gjerne synes det.
Eller: hvorfor bygge en Raspberry for en tusenlapp når man kan synge selv helt gratis?og i videoen tester han jo denne Solo saken til 2-3k og sammenligner mot node 2.. node 2 er rundere og mer "kjedelig" i lyden.. Solo mer direkte og mer punch.. så da får det jo være opp til den enkelte hva de velger og hva som passer dem..?
Hvorfor kjøpe noen av dem når man kan bygge sin egen for 1000kr med Raspberry?![]()
Jo, men da gjør man jo hele anlegget overflødig? Men kanskje like greit . Slipper man også kabel diskusjonEller: hvorfor bygge en Raspberry for en tusenlapp når man kan synge selv helt gratis?![]()
Du legger kabler om du har anlegg eller ikke, det gjør vi alle. Kommer ikke utenom det!Jo, men da gjør man jo hele anlegget overflødig? Men kanskje like greit . Slipper man også kabel diskusjon![]()
Hvis en har konstant diare....?Du legger kabler om du har anlegg eller ikke, det gjør vi alle. Kommer ikke utenom det!
Ikke med utlagt tarm..Du legger kabler om du har anlegg eller ikke, det gjør vi alle. Kommer ikke utenom det!
Hvis en har konstant diare....?
Makan til kverulering det er på dere to...Ikke med utlagt tarm..
Var du seriøs? I så fall beklager jeg.Makan til kverulering det er på dere to...
Alltid seriøs jeg, selv de gangene jeg ikke er så seriøs.Var du seriøs? I så fall beklager jeg.