DALI Høyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.669
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har hørt både Oberon 5 og Oberon 7?
    Når jeg lester tester så virker nr 5 å være en sykt mye bedre høyttaler med mindre man er ute etter høyest lydtrykk og mest bass som de større elementene i nr 7 kan gi. Mulig mye ligger i et mindre kabinett som er stivere enn storebroren.

    Rent fysisk virker nr 5 litt puslete, men som brura sier så er det ikke bare størrelsen det kommer an på ;)
    Dog er det jo betydelig større en mine B&W 685s2 stativhøyttalere som leverer både tilfredsstillende lydtrykk og bass i loftstua.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.201
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kanskje hørt dem stående å spille i utstillingen, uten at jeg har lagt merke til det. Men det er litt forskjell, Oberon 7 går litt dypere i bassen enn Oberon 5 som har to 5,25" bass/mellomtone elementer, og 7'eren vil nok oppleves å ha lit mer tyngde i lydbildet med sine to 7" elementer. 7'eren har naturligvis større og tyngre element. Diskanten er den samme.

    Det koker nok litt ned til hva slags preferanser mange av reviewer har, hva slags rom osv. Har du et lite rom der en stativhøyttaler/monitor spiller bra, vil kanskje en Oberon 5 oppleves som et riktigere valg enn Oberon 7, som jo er en større høyttaler. Dersom du har en "normal norsk stue" (som det het back in the 80'ies) og litt mer penger på budsjettet så vil nok Oberon 7 være det riktige valget.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.669
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har kanskje hørt dem stående å spille i utstillingen, uten at jeg har lagt merke til det. Men det er litt forskjell, Oberon 7 går litt dypere i bassen enn Oberon 5 som har to 5,25" bass/mellomtone elementer, og 7'eren vil nok oppleves å ha lit mer tyngde i lydbildet med sine to 7" elementer. 7'eren har naturligvis større og tyngre element. Diskanten er den samme.

    Det koker nok litt ned til hva slags preferanser mange av reviewer har, hva slags rom osv. Har du et lite rom der en stativhøyttaler/monitor spiller bra, vil kanskje en Oberon 5 oppleves som et riktigere valg enn Oberon 7, som jo er en større høyttaler. Dersom du har en "normal norsk stue" (som det het back in the 80'ies) og litt mer penger på budsjettet så vil nok Oberon 7 være det riktige valget.
    Takk for fyldig svar 👍🏻
    Ser den at 7ern gir mer bass, men lest flere tester nevne at den ekstra bassen faktisk ødelegger tonaliteten på instrumenter i mellomtonen slik at de låter mer fyldig og boomy enn de faktisk er. Så derfor er ikke lyden i 7ern lik 5ern bare at de går dypere - om man skal tro testene..

    Det virker derfor som at en del av det som gjør lydkvaliteten i nr 5 så god, må ofres i nr 7 i bytte for mer bass.

    Så kunne derfor vært interessant om «vanlige folk» (beklager utrykket😅)opplever det samme eller ikke.
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Takk for fyldig svar 👍🏻
    Ser den at 7ern gir mer bass, men lest flere tester nevne at den ekstra bassen faktisk ødelegger tonaliteten på instrumenter i mellomtonen slik at de låter mer fyldig og boomy enn de faktisk er. Så derfor er ikke lyden i 7ern lik 5ern bare at de går dypere - om man skal tro testene..

    Det virker derfor som at en del av det som gjør lydkvaliteten i nr 5 så god, må ofres i nr 7 i bytte for mer bass.

    Så kunne derfor vært interessant om «vanlige folk» (beklager utrykket😅)opplever det samme eller ikke.
    Bummer ut i egne preferanser og mulig også plassering. Ville ikke stolt blindt på det som skrives av de som tester😉
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.669
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Bummer ut i egne preferanser og mulig også plassering. Ville ikke stolt blindt på det som skrives av de som tester😉
    Delvis enig med deg ;)
    Kan ikke stole blindt på de som er testere heller, men de har i alle fall et referansegrunnlag å sammenligne mot. Gjennomsnittskunden kommer inn i butikken og har en formening om hvor stor høyttaler man kan akseptere og hvor mye trøkk/bass man ønsker. Man får høre høyttaleren i butikken, tar med disse hjem og lever tilsynelatende fornøyd med imponerende lyd uten at man vet om man hadde likt en annen høyttaler enda bedre.

    Så den eneste veien er egentlig å høre begge deler i egen stue, så derfor jeg la ut her i håp om at noen har gjort det 👍🏻
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Delvis enig med deg ;)
    Kan ikke stole blindt på de som er testere heller, men de har i alle fall et referansegrunnlag å sammenligne mot. Gjennomsnittskunden kommer inn i butikken og har en formening om hvor stor høyttaler man kan akseptere og hvor mye trøkk/bass man ønsker. Man får høre høyttaleren i butikken, tar med disse hjem og lever tilsynelatende fornøyd med imponerende lyd uten at man vet om man hadde likt en annen høyttaler enda bedre.

    Så den eneste veien er egentlig å høre begge deler i egen stue, så derfor jeg la ut her i håp om at noen har gjort det 👍🏻
    Stor høyttaler betyr ikke nødvendigvis mer bass, men at de leverer dypere/har mer kapasitet og antagelig også mer presis bass.
    Men de kan ha blitt tunet litt forskjellig fra mindre model.
    Så som du sier vet du ikke før du har testet begge i egen stue på eget anlegg, selv da vet man ikke før man har testet ut mulige plasseringer😉
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.669
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Stor høyttaler betyr ikke nødvendigvis mer bass, men at de leverer dypere/har mer kapasitet og antagelig også mer presis bass.
    Men de kan ha blitt tunet litt forskjellig fra mindre model.
    Så som du sier vet du ikke før du har testet begge i egen stue på eget anlegg, selv da vet man ikke før man har testet ut mulige plasseringer😉
    Ja i dette tilfellet tydet det vel på mer upresis og ullen bass. Større elementer som spiller kraftigere og større overflateareal på kabinett-platene gjør også at det krever mer avstivning internt i kabinettet også, ellers vil jo kabinettet fort spille med og lage resonanser. I budsjettklassen er jeg redd det fort tas noen snarveier når det gjelder slikt 🙂
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Ja i dette tilfellet tydet det vel på mer upresis og ullen bass. Større elementer som spiller kraftigere og større overflateareal på kabinett-platene gjør også at det krever mer avstivning internt i kabinettet også, ellers vil jo kabinettet fort spille med og lage resonanser. I budsjettklassen er jeg redd det fort tas noen snarveier når det gjelder slikt 🙂
    Oberon kabinettene er ganske bra internt faktisk , og det er begrenset hvor mye resonanser man klarer både å lage og legge merke til når det er snakk om to 7 toms elementer imo.
    7 ern har mere gøy lyd syns jeg . Litt mere trøkk som passer bra til 70 og 80 talls innspillinger.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja i dette tilfellet tydet det vel på mer upresis og ullen bass. Større elementer som spiller kraftigere og større overflateareal på kabinett-platene gjør også at det krever mer avstivning internt i kabinettet også, ellers vil jo kabinettet fort spille med og lage resonanser. I budsjettklassen er jeg redd det fort tas noen snarveier når det gjelder slikt 🙂
    Mer upresis bass kan skyldes at plassering ikke er optimal og det samme gjelder mer ullen mellomtone. Kan rett å slett være at den er litt vanskeligere å få til å spille godt i rommet den ble testet i. Men kjenner ikke til disse høyttalerene så dette blir kun synsing på bakgrunn av egne erfaringer😉
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.669
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Oberon kabinettene er ganske bra internt faktisk , og det er begrenset hvor mye resonanser man klarer både å lage og legge merke til når det er snakk om to 7 toms elementer imo.
    7 ern har mere gøy lyd syns jeg . Litt mere trøkk som passer bra til 70 og 80 talls innspillinger.
    Takk for info 👍🏻
    Prøver bare å synse om hvorfor nr 5 får så mye mer lovord enn nr 7. Men mulig nr 7er vanskeligere å få til enn nr 5, da førstnevnte sikkert trenger både større rom og lenger avstand til frontvegg for å ikke bli for boomy. Musikksmak vil naturlig nok også være av stor betydning.

    HFK tilbyr ikke hjemlån, så får prøve å ta en lytt i butikken for å se om det er mulig å gjøre seg opp noen mening.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Lån/kjøp med deg både Oberon 5 og 7 Eirik, og prøv de hjemme, saken løst. ;)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.300
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    HFK tilbyr ikke hjemlån, så får prøve å ta en lytt i butikken for å se om det er mulig å gjøre seg opp noen mening.
    Men de har god tilbakeleverings betingelser, man må bare legge ut for hele produktet først.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.454
    Antall liker
    3.253
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har Oberon 5 på hytta. Vinylanlegg sum ca kr 100k. Leste fin omtale i L&B og tok de pga beskjeden størrelse. Fikk hakeslepp da jeg koblet de opp. Budsjettutstyr blir bare bedre og bedre!
    Storebror Oberon 7 går dypere i bassen. Om du får glede av det, kommer helt an på rommet ditt og plasseringen. Dette med romresonanser er "helt bingo", så det må bare testes ut.

    Min svoger har Oberon 5 med transistorforsterker Hegel H90 og CD-spiller. Spiller knall med bra bass i en liten (15-20m2) kjellerstue.

    Hos meg (30m2/stor takhøyde) ble det litt for slankt/korrekt med Hegel. En integrert PrimaLuna rørforsterker gjorde susen. Mer trøkk og tilstedeværelse i bassen. Enda bedre ble det da jeg oppgraderte pickupen fra Ortofon 2M Bronze til Denon DL-103R. Artig at de små Oberon 5 tassene klarer seg i selskap med såvidt dyre komponenter.

    Det hører med til historien at jeg sprakk på en brukt SVS 3000 Micro subwoofer til jul. Mye vil ha mer. Den har veldig gode justeringsmuligheter = sømløs integrering til rom og Oberon 5.
    Kjøper du Oberon 7 får du ingen justeringsmuligheter i dypbassen. Det blir hit or miss.

    -Det må som regel en del tweaking til. Lykke til!

    718FE2C5-CCD2-48B7-84A0-451C6647FE83.jpeg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.669
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har Oberon 5 på hytta. Vinylanlegg sum ca kr 100k. Leste fin omtale i L&B og tok de pga beskjeden størrelse. Fikk hakeslepp da jeg koblet de opp. Budsjettutstyr blir bare bedre og bedre!
    Storebror Oberon 7 går dypere i bassen. Om du får glede av det, kommer helt an på rommet ditt og plasseringen. Dette med romresonanser er "helt bingo", så det må bare testes ut.

    Min svoger har Oberon 5 med transistorforsterker Hegel H90 og CD-spiller. Spiller knall med bra bass i en liten (15-20m2) kjellerstue.

    Hos meg (30m2/stor takhøyde) ble det litt for slankt/korrekt med Hegel. En integrert PrimaLuna rørforsterker gjorde susen. Mer trøkk og tilstedeværelse i bassen. Enda bedre ble det da jeg oppgraderte pickupen fra Ortofon 2M Bronze til Denon DL-103R. Artig at de små Oberon 5 tassene klarer seg i selskap med såvidt dyre komponenter.

    Det hører med til historien at jeg sprakk på en brukt SVS 3000 Micro subwoofer til jul. Mye vil ha mer. Den har veldig gode justeringsmuligheter = sømløs integrering til rom og Oberon 5.
    Kjøper du Oberon 7 får du ingen justeringsmuligheter i dypbassen. Det blir hit or miss.

    -Det må som regel en del tweaking til. Lykke til!

    Vis vedlegget 808892
    Takk for meget interessant innspill (y)
    Jeg har lenge tenkt at en dyrere høyttaler som har fått noen år på baken må være den beste veien for å få så god kvalitet som mulig for pengene. Nye produkter kommer og når man leser spesifikasjoner så ser mye ut til å være en en sideveis-oppgradering hvor produktene har fått oppdatert design og en betydelig høyere prislapp enn den utgående serien i samme prisklasse. Men når man leser test etter test hvor det viser seg at lydkvaliteten man får i budsjettklassen i dag faktisk er langt bedre enn det man fikk for bare få år siden så kan det være verdt å utforske litt før man avskjærer alt nytt som overprisede designjusteringer.

    Oberon er vel så vidt jeg vet Dali's billigste med sine SMC-magneter på elementene. De virker også til å gi veldig god lyd og et design som er lett å få aksept for å kunne videreføre når plassering endrer seg fra loftstue til stue i leilighet. En ting jeg også må ta med i vurderingen er høyttalernes behov for avstand til frontvegg. Det hjelper meg da lite om høyttalerne spiller fantastisk hvis de trenger 1meter eller mer fra frontvegg, for i en leilighetsstue så vil jeg ikke ha mer plass til rådighet enn at fronten på høyttalerne går i flukt med fronten på tvbenken. Det vil vel i praksis si ca 60 cm målt fra fronten av høyttaleren.

    Så må prøve å få testet litt :)

    Edit - kom tilfeldigvis over en test med litt målinger som ser ut til å gi forklaring på det flere testere har opplevd rent lydmessig i mellomtonen:

    Skjermbilde.JPG
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    HoJ: Og hvorfor står det så i omtrent alle høyttaleres instruksjonsbøker en advarsel om at de IKKE skal få direkte sollys? Uansett finish? Fordi sola i en eller annen grad ALLTID ødelegger den finishen😈. Som den også smelter LPer.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Pedal: Det er en måte til å kontrollere bass: Krymp størrelsen, pøs på med stabil effekt…Oberon- serien krever sitt driftsmessig, men gå fra 5 til 3, så vil du få en varmere stemt sound på samme amp. Basselementet er større. Samtidig frigjøres mer av den tilgjengelige effekten til kontroll og overskudd. Fordi treeren kun har to elementer pr side, samt mindre kasse og et enklere filter. Så de lavere følsomhetstallene går som regel opp i opp- med en kvalitativ økning av output. Negativet for noen, er at effektkravene øker for å fylle større rom. Men jeg anser selv alltid en større størrelse som det større kompromisset, hva gjelder høyttalere. Fordi det nesten alltid ER det største kompromisset.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Dali har jobba godt før lansering av Opticon MK2, gitt..Henta den nye Katch G2 idag, etter å ha pensjonert den druegrønne 1eren vi hadde. Forøvrig har også de interne forbedringene der gitt meg en viss økning i tiltro til at trådløs lyd KAN funke i riktig situasjon, da lydbildet derfra både har blitt større, mer dynamisk og mer detaljert enn første generasjonen klarte- enda så god som den var❤ Danskene i Nørager har forstått å bruke klasse D riktig. Og resultatet er imo den nye referansen i segmentet bærbar, trådløs lyd. Moser i mine ører all prisrelatert konkurranse. Merker som JBL og Harman/Kardon fokuserer BARE på bass..🤬Dali får med resten også👍 Med et anstrøk klasse.😊 Nordisk understatement!

    Bluetooth for voksne, kresne musikkelskere, der er Katch G2. Og bare det er mer enn nok til å forsvare den tre tusen ni hundre og nittiåtte kroner lave prisen Klubben vil ha. At designen rivaliserer med B&O, og bruksfølelsen er knallbra også..bonus! Gjennomtenkt, denne..til minste detalj. Slik det skal være. Prioritert etter det viktigste i Hi-Fi: Musikken! Intet unødig her..alt som er her har en grunn til å ha blitt inkludert. Med resultater langt over det de konkurrerende stormerkene gjør i prisklassen , rent musikalsk. Skide godt, Dali! Det finnes høyttalere i dette segmentet som tåler mer- er mer hardføre, rent fysisk. Men det Katch G2 gjør MED materialet den får utdelt, er helt eksepsjonelt bra, gitt dens marked. Som jeg evaluerer det, vel å merke. Så er jeg da heller ikke i målgruppa til storselgerne Soundboks…Da jeg en gang var det, brukte vi gjerne Cerwin-Vega for bass..Forresten mangler det ikke på den heller😈. Det er bare det at den ikke stikker negativt ut, uansett materiale. Sjeldent kunststykke.❤ Her sys alt sirlig sammen til en svært bra helhet, og den lille kruttønna er like morsom inne som utendørs..det være seg med Pink Floyd eller Pat Metheny🎶

    Så til dagens andre Dali..
    Opticon 2 MK2 er tøff som toget, den og. Som Oberon, krever den skikkelig forsterkning. Greit at man da er klassisk skolert, for å si det sånn. Bluesound Node 2 er en grei match, men jeg hadde gitt dem monoblokker fra Audiolab. Strøm, strøm, strøm..Potensiale for noe stort der, altså. MEN : Spar ikke på partnerne. Ikke like åpne eller detaljerte som de mer lettdrevne , britiske prisreferansene våres med transmisjonslinje, men jeg gikk ut med et smil om munnen etter dagen i Grensen…😊 Det er like sjeldent nå, såpass rimelige som Opticon 2 er..

    Call me Mr. Conservative…I bloody well am. Because it works!👍
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.669
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Sist redigert:

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Begynner å lette på sløret nå. Ser massivt ut ;)

    Bass: 2 x 11,5"
    Mellomtone: 7"
    Diskant: 35mm


    Ser ut som de spiller på to brokobla NAD M33 til hver høyttaler siden det kun er innganger for biwire? For 44K EUR per stykk (iht L&B) skulle man tro de kunne fått en enda bedre løsning med et aktivt delefilter istedet og 4 forsterkerkanaler pr. høyttaler :cool: Faktisk er alt man hadde trengt en liten 8-kanals DSP-boks foran M33-boksene og hivd ut de analoge delefilterne som sikkert koster massevis..
     
    Sist redigert:

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.300
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    110kg pr høyttaler, og en prislapp på 800K for den nye serien. De ser også ganske massive ut. Ikke for hvermannsen lengre akkurat dette segmentet de har startet med nå.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.197
    Antall liker
    2.444
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    München messas absolutte høydepunkt. Fy faen for en høyttaler Dali har laget. Dyp, dyp respekt for Dali's designteam. Og veldig gøy å høre til hvilke lengder Dali har gått for å gjennomføre dette prosjektet. Respekt 🙂
    20220520_161357.jpg
    20220520_155338.jpg
     
    Sist redigert av en moderator:

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    Tok en rask kikk på Hifiklubbens hjemmeside,Dali Epicon 6 og 8 som kostet 79.000kr og 119.000kr for en stund tilbake koster nå ca 124000kr og 186000kr,dvs at E6 er dyrere nå enn E8 var opprinnelig😳
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.669
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Tok en rask kikk på Hifiklubbens hjemmeside,Dali Epicon 6 og 8 som kostet 79.000kr og 119.000kr for en stund tilbake koster nå ca 124000kr og 186000kr,dvs at E6 er dyrere nå enn E8 var opprinnelig😳
    Ja er stadige økninger på HFK nå.
    NAD M33 er gått fra 50 til 60 på 3-4 mnd..
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Lurte på hvordan hi-fi klubben kan forsvare at prisen på epicon 6 snart har blitt dobbelt så høy som når den ble lansert. Har epicon 6 som selges nå blitt kraftig oppgradert kontra når den ble lansert til litt over 70k? Noen som vet dette? Koster kr 124.000,- nå🙈
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Stikkord: Transport og logistikk.

    Der har du noen av svarene på hvorfor ting øker kraftig.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Stikkord: Transport og logistikk.

    Der har du noen av svarene på hvorfor ting øker kraftig.
    Dette ble sagt når den øket med 30.000,- til 106k. Men nå med ytterligere 20k opp?😅
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    Hobo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.10.2015
    Innlegg
    71
    Antall liker
    93
    Jeg vet ikke om det er tilfellet for flere av Dali sin høyttalere, men har også blitt informert om at Dali er i prosess med å flytte «hele» produksjonslinjen sin til Danmark (eksempelvis vil Dali Rubicon LCR i valnøtt-finish få en litt annen fargenyanse enn tidligere valnøtt-utgaver og finer-fibrene på toppen av LCR vil også endre seg fra å gå mellom front og bak til å gå sidelengs). Dette kan vel også ha noe innvirkning på prisene, men gjøres nok for å få bedre kontroll på leveranselinjen sin (og dermed bedre kontroll på produksjons- og leveringstider).
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.300
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Dette ble sagt når den øket med 30.000,- til 106k. Men nå med ytterligere 20k opp?😅
    Det er jo nevnt i noen linjer lengre oppe allerede, ikke akkurat noe nytt:

    Det er ikke akkurat kun Dali dette gjelder for heller, se på andre konkurrerende merker så er det tilsvarende økninger der også.. Marginene har nok vært veldig små i utgangspunktet ettersom prisene nå er korrigerte i flere omganger.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Tears

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.04.2018
    Innlegg
    134
    Antall liker
    64
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    0
    Skulle ønske mine gamle DALI flaggskip økte like mye i verdi
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Epicon er blitt dyr og begynner å dra på årene. Ser de første testene er fra 2013, de har vel ikke kommet med noen revisjoner/MKII-versjoner e.l så vidt jeg har fått med meg. Rubicon, serien under, er vel ca et år nyere, mener den kom i 2014.
    Da regner jeg med det snart er tid for noe nytt i disse segmentene i kjølvannet av KORE.
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Antakelig som du sier behov for nyhetsverdien.
    2013 og frem til i dag har det ikke skjedd mye. Epicon er gode men kan selvfølgelig tunes. Om ikke konstruktøren synes det?
     

    Skipper

    Fersking
    Ble medlem
    23.03.2023
    Innlegg
    2
    Antall liker
    1
    Sted
    Longyearbyen
    Heia, her fant jeg tråden sin. Kim fra Halden men bor i Longyearbyen.

    Har bare hatt Dali høyttalere jeg. Begynte med Dali 606 på gutterommet og i min første leilighet. Så ble det pause noen år før jeg kjøpte Lektor 3, solgte de, kjøpte Zensor 5 AX. De ble for små for stua og nå nylig fikk jeg tak i et par 808 i god stand. Kjører de på en Yamaha 701 og Argons BT2 blåtann mottager.

    Fytte grisen som 808 spiller!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn