DALI Høyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Assy74 jeg skal ikke si deg midt i mot men det er mange som ønsker å velge elektronikken selv.
    Blir det ikke kjedelig uten alle diskusjonene rundt elektronikk og ikke minst kabler :p
     

    Tears

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.04.2018
    Innlegg
    134
    Antall liker
    64
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    0
    Noen som har tekniske detaljer rundt Mentor 6 LE? Har kjøpt meg et par, men ser i ettertid at det finnes lite informasjon om dem.
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    Du som snappet opp de på finn for noen dager tilbake?kan si hva jeg har hørt (tok en tlf til hifiklubben)å det er at delefilter\element er fra euphonia-serien,men uansett har du fått deg en sabla billig høytaler som yter godt.
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har tekniske detaljer rundt Mentor 6 LE? Har kjøpt meg et par, men ser i ettertid at det finnes lite informasjon om dem.
    Du som snappet opp de på finn for noen dager tilbake?kan si hva jeg har hørt (tok en tlf til hifiklubben)å det er at delefilter\element er fra euphonia-serien,men uansett har du fått deg en sabla billig høytaler som yter godt.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.326
    Antall liker
    3.670
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har tekniske detaljer rundt Mentor 6 LE? Har kjøpt meg et par, men ser i ettertid at det finnes lite informasjon om dem.
    Du som snappet opp de på finn for noen dager tilbake?kan si hva jeg har hørt (tok en tlf til hifiklubben)å det er at delefilter\element er fra euphonia-serien,men uansett har du fått deg en sabla billig høytaler som yter godt.
    Trodde forskjellen hovedsaklig bare var pianolakk finish i sort eller hvit? Om jeg da ikke blander med Helicon 6 LE nå som kom på slutten av produksjonen..
     

    Tears

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.04.2018
    Innlegg
    134
    Antall liker
    64
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    0
    Noen som har tekniske detaljer rundt Mentor 6 LE? Har kjøpt meg et par, men ser i ettertid at det finnes lite informasjon om dem.
    Du som snappet opp de på finn for noen dager tilbake?kan si hva jeg har hørt (tok en tlf til hifiklubben)å det er at delefilter\element er fra euphonia-serien,men uansett har du fått deg en sabla billig høytaler som yter godt.
    Ja :)

    Noen som har tekniske detaljer rundt Mentor 6 LE? Har kjøpt meg et par, men ser i ettertid at det finnes lite informasjon om dem.
    Du som snappet opp de på finn for noen dager tilbake?kan si hva jeg har hørt (tok en tlf til hifiklubben)å det er at delefilter\element er fra euphonia-serien,men uansett har du fått deg en sabla billig høytaler som yter godt.
    Trodde forskjellen hovedsaklig bare var pianolakk finish i sort eller hvit? Om jeg da ikke blander med Helicon 6 LE nå som kom på slutten av produksjonen..
    Jeg tror du tenker på Helicon 400 mk2 25th anniversary limited edition. Også tror jeg det er større forsjeller på Mentor 6 og Mentor 6 LE.
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    Ja :)

    Noen som har tekniske detaljer rundt Mentor 6 LE? Har kjøpt meg et par, men ser i ettertid at det finnes lite informasjon om dem.
    Du som snappet opp de på finn for noen dager tilbake?kan si hva jeg har hørt (tok en tlf til hifiklubben)å det er at delefilter\element er fra euphonia-serien,men uansett har du fått deg en sabla billig høytaler som yter godt.
    Trodde forskjellen hovedsaklig bare var pianolakk finish i sort eller hvit? Om jeg da ikke blander med Helicon 6 LE nå som kom på slutten av produksjonen..
    Jeg tror du tenker på Helicon 400 mk2 25th anniversary limited edition. Også tror jeg det er større forsjeller på Mentor 6 og Mentor 6 LE.
    Jeg har selv hatt helicon 400mk2 og 400mk2 LE..fantastiske høytalere!men de er helt identiske..kun pianolakk i følge Dali selv som er forskjell,dette fikk jeg bekreftet når jeg hadde LE utgaven da jeg spurte de,men Mentor 6 LE derimot har fått litt mere snacks fra euphonia serien.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Noen som vet hvorfor Dali har valgt å debutere det nye driversystem i oberon serien til en helt ny budsjett-serie i stedet for å lansere nye toppmodeller med dette og komme senere med nye modeller nedover i pris med dette?
     

    softail

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.03.2009
    Innlegg
    63
    Antall liker
    46
    Sted
    Det blide sørland
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har hørt nye Oberon 7 enda?
    Har funnet både dansk, tysk og russisk test der de overbeviser stort.
    H�jttalere test af: Dali Oberon 7 Gulvh�jttaler - Tweak.dk
    Hei Syncron75

    Fikk Oberon 7 i hus i går. Har ikke fått lyttet så mye på de ennå, men førsteintrykket er veldig bra. Tilbakelent, nøytral lett å like masse punch i bassen. Ikke antydning til skarphet i toppen. Kona beskrev de som 80 talls lyd. Bare testa med Opeth, Dum Dum Boys,AC/DC, Motorhead og Clutch foreløbig. Spiller rock veldig bra. Paret sammen med Electrocompaniet ECI 5 MK2
     

    Syncron75

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2011
    Innlegg
    253
    Antall liker
    84
    Sted
    Kirkenes
    Torget vurderinger
    5
    Noen som har hørt nye Oberon 7 enda?
    Har funnet både dansk, tysk og russisk test der de overbeviser stort.
    H�jttalere test af: Dali Oberon 7 Gulvh�jttaler - Tweak.dk
    Hei Syncron75

    Fikk Oberon 7 i hus i går. Har ikke fått lyttet så mye på de ennå, men førsteintrykket er veldig bra. Tilbakelent, nøytral lett å like masse punch i bassen. Ikke antydning til skarphet i toppen. Kona beskrev de som 80 talls lyd. Bare testa med Opeth, Dum Dum Boys,AC/DC, Motorhead og Clutch foreløbig. Spiller rock veldig bra. Paret sammen med Electrocompaniet ECI 5 MK2
    Takk for tilbakemeldingen.
    Jeg har bestilt de jeg også. Får de nok i morgen. 🙂
     

    softail

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.03.2009
    Innlegg
    63
    Antall liker
    46
    Sted
    Det blide sørland
    Torget vurderinger
    3
    Bare hyggelig. Satser på du blir fornøyd. Gratulerer på forhånd. Jeg valgte hvite.
    Kan legge ut bilde senere.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.326
    Antall liker
    3.670
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet hvorfor Dali har valgt å debutere det nye driversystem i oberon serien til en helt ny budsjett-serie i stedet for å lansere nye toppmodeller med dette og komme senere med nye modeller nedover i pris med dette?
    Jeg kan tenke meg til at det har noe med utvikling å gjøre, også er det ikke så alt for lenge siden de kom med ny topp-modell.
    Kanskje enklere å lodde stemningen på litt rimeligere høyttalere når det kommer til design også? Det retro-designet de har på den nye serien nå er kult, men ikke sikkert at det slår helt an for alle.
     

    Syncron75

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2011
    Innlegg
    253
    Antall liker
    84
    Sted
    Kirkenes
    Torget vurderinger
    5
    IMG_20181205_212443.jpg

    Fikk mine Oberon 7 i dag. De er som du sa softail lett å like. Imponerende gode høyttalere til prisen. Blir aldri hissige i toppen, skikkelig punchy og dyp bass. Veldig lett å plassere disse også. Lyden satt som et skudd med en gang. Utseende på de er jo også flott synes jeg.
     

    softail

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.03.2009
    Innlegg
    63
    Antall liker
    46
    Sted
    Det blide sørland
    Torget vurderinger
    3
    Ja, de ble veldig fine i hvitt. Glir liksom rett inn i miljøet. Har mine ca 20 cm ut fra bakvegg som Dali anbefaler. Har også 2 B&W subber i tillegg.
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Er det noen som har hørt epicon 6 eller rubicon 8 på Hegel 360?
    Har anskaffet meg en Hegel og lurer på hvordan den matchen er.....
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.326
    Antall liker
    3.670
    Torget vurderinger
    1
    Hørte Helicon 400mk2 den dagen jeg solgte de på en Hegel, husker ikke modell men det er ca. 3 år siden. Det hørtes knallbra ut.
     

    bardust

    Medlem
    Ble medlem
    12.12.2014
    Innlegg
    30
    Antall liker
    20
    Sted
    Trondheim
    Dessverre ikke akkurat den kombinasjonen, men jeg hadde min Hegel H160 på et par Helicon 400mkII da den var helt nyinnkjøpt, og det var en svært bra match. God klang, kontroll og lydbilde. Er en stund siden så har ikke de mest detaljerte notatene å servere, dessverre.

    Jeg bodde et par måneder hos familie før flytting til Trondheim, så brukte anlegget til svogeren min til å spille inn/teste ut H160en. Den gang spilte han med en Hegel H4 med en ganske rimelig Onkyo surround receiver som pre, og H160 utspilte den kombinasjonen etter vår mening. Da han etterhvert byttet ut Onkyoen med en Marantz AV8802 og H4 fikk langt bedre arbeidsforhold utjevnet forskjellen seg en del. Men basert på de erfaringene er Hegel og Dali en kombinasjon som spiller godt :)
     

    Syncron75

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2011
    Innlegg
    253
    Antall liker
    84
    Sted
    Kirkenes
    Torget vurderinger
    5
    Vis vedlegget 520256 Vis vedlegget 520257

    Legger ved ett par bilder av våre nye Oberon 7.
    Har du fått lyttet mer?
    Jeg har latt mine høyttalere stå å spille mens jeg har vært på jobb og masse i helga. Syns de bare blir bedre og bedre.
    Nå vurderer jeg å bytte forsterker til en som er mer "spilleglad" og frampå enn Yamaha. For eksempel Rega. Uten å være sikker her, så tror jeg også din Electrocompaniet spiller noe mørkt og forsiktig. Jeg tror en Rega, Naim, Exposure, Roksan eller Creek passer Oberon 7 bedre.
     

    roddis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    55
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vet hvorfor Dali har valgt å debutere det nye driversystem i oberon serien til en helt ny budsjett-serie i stedet for å lansere nye toppmodeller med dette og komme senere med nye modeller nedover i pris med dette?
    Nytt driversystem? SMC kom i 2012 i Epicon serien, og har etter da kommet nedover, Rubicon, Opticon, og nå for første gang i en budsjetthøyttaler, Oberon.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.326
    Antall liker
    3.670
    Torget vurderinger
    1
    Min erfaring er at en litt varm klang fra forsterker kler Dali veldig godt, da Dali oppfører seg ganske nøytral. Så litt krydder fra forsterker har ikke noe å si, derfor enkelt å få matchet de med hva man liker av preferanser. Nå har jeg ikke hørt Oberon enda, så der kan jeg ikke uttale meg helt.
    Hadde en Yamaha stereo receiver før, men den fikk jeg liksom ikke til å matche helt men den ble aldri koblet til Daliene. Med Yamahaen ble jeg litt fort lyttetrøtt, og tendenser til dotter i ørene og ble ikke klok på lyden samme hvor mye jeg justerte bass og treble. Det er godt mulig de integrerte AS-modellene fra Yamaha spiller bedre enn receiverne?
     

    Syncron75

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2011
    Innlegg
    253
    Antall liker
    84
    Sted
    Kirkenes
    Torget vurderinger
    5
    Nå har Hi-Fi Choice testet Oberon 7 med toppscore.
    The OBERON 7s are praised for their enjoyable sound: “it’s immediately obvious this is an open sounding design with a subtly warm tone, smooth integration of drive units, lots of detail and a deep, articulate bass.”

    Nå begynner mine å bli innspilt. Må si meg veldig fornøyd og imponert av disse høyttalerne. Er faktisk mer fornøyd med disse enn Vienna Acoustics Mozart Grand som jeg hadde tidligere.
    At de er så enkle å plassere er også et stort pluss.
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    Har du eid mye dali å kan sammenligne de med noen?feks rubicon eller epicon??????
     

    softail

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.03.2009
    Innlegg
    63
    Antall liker
    46
    Sted
    Det blide sørland
    Torget vurderinger
    3
    Vis vedlegget 520256 Vis vedlegget 520257

    Legger ved ett par bilder av våre nye Oberon 7.
    Har du fått lyttet mer?
    Jeg har latt mine høyttalere stå å spille mens jeg har vært på jobb og masse i helga. Syns de bare blir bedre og bedre.
    Nå vurderer jeg å bytte forsterker til en som er mer "spilleglad" og frampå enn Yamaha. For eksempel Rega. Uten å være sikker her, så tror jeg også din Electrocompaniet spiller noe mørkt og forsiktig. Jeg tror en Rega, Naim, Exposure, Roksan eller Creek passer Oberon 7 bedre.
    Ja, har fått spilt en del. Har blitt brukt til tv lyd for det meste. Synes de får bra frem dybde og detaljer etterhvert. Merker også mere fysisk tilstedehverelse i musikken når det blir skrudd litt opp på volumet. Electrocompaniet er vel ikke kjent for å være så mye frempå nei, men liker de veldig godt. Er jo redd for å bytte forsterker når jeg er så fornøyd. Kunne kanskje hatt noen flere watt men jøss den leverer bra. Har ikke hørt forsterkerne du nevner. Men etter det jeg har lest av andre er kanskje Naim et godt valg.
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Hei,

    Jeg vet ikke om det riktig å spørre om dette i denne tråden, men jeg tenkte å selge mine Dali Helicon 800 MKII etter nytt år, de er 9 år gamle men er strøkne og har vårt pakket bort mesteparten av tiden.

    Forlanger jeg for mye hvis jeg legger ut en pris på 25 000,-?

    Mvh
    Roger
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei,

    Jeg vet ikke om det riktig å spørre om dette i denne tråden, men jeg tenkte å selge mine Dali Helicon 800 MKII etter nytt år, de er 9 år gamle men er strøkne og har vårt pakket bort mesteparten av tiden.

    Forlanger jeg for mye hvis jeg legger ut en pris på 25 000,-?

    Mvh
    Roger
    Ja jeg er nok redd for det. Men legg de gjerne ut til den prisen men forvent pruting. Evt så kan det jo føre til at det blir svært få som tar kontakt. Vanskelig å sette pris. Kjenn etter i magen. Hvor lavt kan du gå før den vrir seg. Titt på bruktmarkedet og se hva du får til den summen.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.068
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Du er heldig om du får 25 for de. Ikke misforstå meg, de er absolutt verdt såpass, men de har gått under radaren til de fleste som er villig til å betale mye for et par brukte høyttalere. Dessverre. De spiller knallgodt og burde helt klart hatt en høyere stjerne enn hva den har, men slik er det nå en gang.
    Om jeg skal synse litt tipper jeg at du burde kunne få 18K for de om de er strøkne som du sier. Bare vær klar over at det er ganske langt mellom kjøpere av denslags høyttalere på brukten dessverre, så det kan hende det tar litt tid, selv til den prisen.

    På finn må du legge de ut for 24-25 uansett siden det er sport i å prute.
    Anbefaler heller 24500 enn 25000 kroner, da førstnevnte fremstår som en mer gjennomtenkt pris enn 25000, som ser mer ut som et tall man bare slenger fra seg. Og da kan det være større fare for at folk tar prisforslaget ditt seriøst, og forhåpentligvis fører det til at du sitter igjen med mer penger på konto når handelen er gjennomført.

    Uansett, ta fine bilder og lag en skikkelig annonse både her inne og på Finn. Så får vi håpe at folk kjenner sin besøkelsestid. Det er høyttalere som er påfallende lett å like.
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Dali Helicon er en serie jeg syns Dali ikke har greid å følge opp med nyere modeller. 25000kr for en så fin høyttaler syns jeg er knallkjøp for den som eventuelt slår til.
     

    MrMarbles

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.02.2013
    Innlegg
    85
    Antall liker
    19
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Jeg vet ikke om det riktig å spørre om dette i denne tråden, men jeg tenkte å selge mine Dali Helicon 800 MKII etter nytt år, de er 9 år gamle men er strøkne og har vårt pakket bort mesteparten av tiden.

    Forlanger jeg for mye hvis jeg legger ut en pris på 25 000,-?

    Mvh
    Roger
    Jeg solgte et par Helicon 400MK2 i februar til en hyggelig fyr fra Litauen. Fikk igjen 18k for de. Så 23-25k burde ikke være umulig for 800MK2. Dog som andre her har påpekt, kan være det tar sin tid før du får solgt de. Etter jul er jo også en tid hvor man kanskje ikke har mest penger å bruke på hifi.
     

    roddis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    55
    Torget vurderinger
    2
    Hei,

    Jeg vet ikke om det riktig å spørre om dette i denne tråden, men jeg tenkte å selge mine Dali Helicon 800 MKII etter nytt år, de er 9 år gamle men er strøkne og har vårt pakket bort mesteparten av tiden.

    Forlanger jeg for mye hvis jeg legger ut en pris på 25 000,-?

    Mvh
    Roger
    Er knallhøyttalere, beste jeg har hatt, skulle gjerne hatt de igjen. Ga 30k for de jeg hadde i 2012, solgt i 2014 for samme pris, flaks. Farge er de? Jeg hadde glatt gitt 25', men er vanskelige tider for høyttalere litt oppi pris, og disse er noen år nå og. Solgte selv Euphonia Ms4 tidligere i år som lå på samme pris som H800 nye. Etter flere mnd endte jeg med å selge de for 19000kr, helt tragisk. Solgte og noen H400 for to år siden for 11000kr. Kjøpers marked.
     

    MrMarbles

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.02.2013
    Innlegg
    85
    Antall liker
    19
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Jeg vet ikke om det riktig å spørre om dette i denne tråden, men jeg tenkte å selge mine Dali Helicon 800 MKII etter nytt år, de er 9 år gamle men er strøkne og har vårt pakket bort mesteparten av tiden.

    Forlanger jeg for mye hvis jeg legger ut en pris på 25 000,-?

    Mvh
    Roger
    Er knallhøyttalere, beste jeg har hatt, skulle gjerne hatt de igjen. Ga 30k for de jeg hadde i 2012, solgt i 2014 for samme pris, flaks. Farge er de? Jeg hadde glatt gitt 25', men er vanskelige tider for høyttalere litt oppi pris, og disse er noen år nå og. Solgte selv Euphonia Ms4 tidligere i år som lå på samme pris som H800 nye. Etter flere mnd endte jeg med å selge de for 19000kr, helt tragisk. Solgte og noen H400 for to år siden for 11000kr. Kjøpers marked.
    Jeg kjøpte et par MS4 for 16k i februar (uten å prute), så 19k er ikke helt ille. Dine hadde vel alpi finish som er dyrere, så ikke helt feil pris. Litt av problemet er at MS4 har vært på markedet siden 2002/2003, noe som gjør at bruktprisen er usikker.

    MS4 er vel heller egentlig verdt å beholde i forhold til ytelse. Skal godt gjøres å få bedre ytelse til samme pris, spesielt om man skulle finne på å kjøpe nytt. Har vurdert å bytte til Rubicon 8 selv, men etter dine erfaringer, så velger jeg å beholde de. Har også hørt en del på Epicon 6 på NAD M12/M22, og har ikke blitt imponert. Høyttaleren gjør ingenting feil på denne komboen, men gjør heller ingenting som sier meg at dette er verd å bruke masse penger på å oppgradere til. Klart, nå har jeg Devialet Expert 200, så kanskje gir dette en lyd som jeg liker mye bedre med MS4 enn hva komboen med Epicon 6 og NAD gir.
     

    roddis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    55
    Torget vurderinger
    2
    Sett utifra hvor bra Ms4 er, hva de kostet og at de i nesten 10 år var toppmodell er under 20k vanvittig god pris for kjøper i alle fall. De er noen hakk vassere enn Rubicon ja så angrer vel litt på at jeg solgte de.

    Nad og Dali har aldri imponert meg. Epicon og Dali i det hele tatt på Electrocompaniet, DP eller Primare er noe helt annet.
     

    Tears

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.04.2018
    Innlegg
    134
    Antall liker
    64
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    0
    Høy lyd og rå kraft, hvilken Dali vinner?

    En gang i skuddåret er kone og unger borte på en gang, da smeller det i heimen. Da er det høy lyd og trykk som gjelder. Jeg hadde et slikt tilfelle her om dagen og ble i ettertid sittende å tenke på hvilke Dali høyttalere passer best til dette?

    Jeg har selv hatt mange forskjellige par opp igjennom (Ikon 8, Mentor 6, Mentor 6 LE, Helicon 400 og Euphonia MS4. Altså ingen erfaring med de største fra high end seriene, men av de som er nevnt over så holder jeg en finger på Mentor 6 (som jeg spilte med forleden).

    Mens buksebena flagret tenkte jeg, hvordan høres Mentor 8 ut i full vigør? Noen andre som gjør det samme innimellom all testing og «finlytting»
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Hei,

    Jeg vet ikke om det riktig å spørre om dette i denne tråden, men jeg tenkte å selge mine Dali Helicon 800 MKII etter nytt år, de er 9 år gamle men er strøkne og har vårt pakket bort mesteparten av tiden.

    Forlanger jeg for mye hvis jeg legger ut en pris på 25 000,-?

    Mvh
    Roger
    Er knallhøyttalere, beste jeg har hatt, skulle gjerne hatt de igjen. Ga 30k for de jeg hadde i 2012, solgt i 2014 for samme pris, flaks. Farge er de? Jeg hadde glatt gitt 25', men er vanskelige tider for høyttalere litt oppi pris, og disse er noen år nå og. Solgte selv Euphonia Ms4 tidligere i år som lå på samme pris som H800 nye. Etter flere mnd endte jeg med å selge de for 19000kr, helt tragisk. Solgte og noen H400 for to år siden for 11000kr. Kjøpers marked.
    Det er de som er på bilde 2:

    https://www.hifisentralen.no/forume...ra-der/75794-fjernkontrollen-sitt-anlegg.html
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Fett, har eid et par H800mk2 selv.. er nok noe av det bedre som jeg har hatt :D.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Høy lyd og rå kraft, hvilken Dali vinner?

    En gang i skuddåret er kone og unger borte på en gang, da smeller det i heimen. Da er det høy lyd og trykk som gjelder. Jeg hadde et slikt tilfelle her om dagen og ble i ettertid sittende å tenke på hvilke Dali høyttalere passer best til dette?

    Jeg har selv hatt mange forskjellige par opp igjennom (Ikon 8, Mentor 6, Mentor 6 LE, Helicon 400 og Euphonia MS4. Altså ingen erfaring med de største fra high end seriene, men av de som er nevnt over så holder jeg en finger på Mentor 6 (som jeg spilte med forleden).

    Mens buksebena flagret tenkte jeg, hvordan høres Mentor 8 ut i full vigør? Noen andre som gjør det samme innimellom all testing og «finlytting»
    Nei det tenker jeg ikke på, selv om jeg var bestemt på å kjøpe mentor 8 for noen år siden.
    De hadde ikke mentor 8 på hifiklubben, men det sto et par epicn 6 i testrommet som jeg dro hjem med.
    Disse server nå som bakhøytalere da jeg etterhvert lurte på hvordan epicon 8 ville fungert i full vigør ;)
     

    MrMarbles

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.02.2013
    Innlegg
    85
    Antall liker
    19
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Høy lyd og rå kraft, hvilken Dali vinner?

    En gang i skuddåret er kone og unger borte på en gang, da smeller det i heimen. Da er det høy lyd og trykk som gjelder. Jeg hadde et slikt tilfelle her om dagen og ble i ettertid sittende å tenke på hvilke Dali høyttalere passer best til dette?

    Jeg har selv hatt mange forskjellige par opp igjennom (Ikon 8, Mentor 6, Mentor 6 LE, Helicon 400 og Euphonia MS4. Altså ingen erfaring med de største fra high end seriene, men av de som er nevnt over så holder jeg en finger på Mentor 6 (som jeg spilte med forleden).

    Mens buksebena flagret tenkte jeg, hvordan høres Mentor 8 ut i full vigør? Noen andre som gjør det samme innimellom all testing og «finlytting»
    Har hatt Mentor 6, Helicon 400 MK2 og nå MS4. Både Helicon og MS4 hadde mer og dypere bass enn Mentor 6. Så min finger ville gått på MS4 siden det er de jeg nå har :D

    Evt. MS5 eller Helicon 800MK2 kanskje? De 8 tommerne med riktig forsterker vil vel by opp ganske bra til dans, evt. mosh pit!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn