Dagens loppemarked funn

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Okeg

    Fersking
    Ble medlem
    06.04.2013
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Noen som kan hinte meg frem til noen gode steder å lete i fredrikstad/østfold området? ;)
     

    rveum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2005
    Innlegg
    298
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    3
    Dette fikk jeg kjøpt for 50 kr på loppis i dag, rør er ok og signal meter gir utslag.
     

    Vedlegg

    Boogie-Stian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    387
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    Spiller du gitar eller fikler med hjemmestudio vet du hva den skal brukes til. Kan vanskelig se at en kompressor kan ha særlig nytte i HiFi sammenheng.

    Hvis du vil ha F.eks SACD til å låte som Mp3 kobler du den mellom Kilde og Pre... :)

    Men, for en femtilapp er det et scoop for en som trenger en !

    mvh:
    Stian
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Var enda heldigere igår. Samme fyren som ga med en huldra kom med et sett Tandberg høyttalere TL2520 og en Thorens TD320 i med ødelagt lokk og manglende strømkabel.
    Er denne spilleren noe særlig? Han mente den var "top of the line" i sin tid, men jeg er litt usikker på akkurat det...
     

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Dette fikk jeg kjøpt for 50 kr på loppis i dag, rør er ok og signal meter gir utslag.
    Åh hildring, femtilapp? Jeg har bare vært på ett loppemarked her i Stavanger, men det var til gjengjeld bare søppel. Langt fra slike skatter.
     

    FrB68

    Medlem
    Ble medlem
    07.04.2008
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Fant en Sansui AU-6500 på dynga for en tid tilbake. Noe riper her og der og full av støv, men etter en runde med rengjøring koblet jeg den til og den fungerte helt fint. Er dette noe å bygge videre på med tanke på et vintage anlegg? Har en Pioneer PL-300 som jeg tenkte å kombinere med. Hvilke høyttalere bør jeg vurdere til dette?
     

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Fant en Sansui AU-6500 på dynga for en tid tilbake. Noe riper her og der og full av støv, men etter en runde med rengjøring koblet jeg den til og den fungerte helt fint. Er dette noe å bygge videre på med tanke på et vintage anlegg? Har en Pioneer PL-300 som jeg tenkte å kombinere med. Hvilke høyttalere bør jeg vurdere til dette?
    Knall - forsterker ! Bilder ???
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Var enda heldigere igår. Samme fyren som ga med en huldra kom med et sett Tandberg høyttalere TL2520 og en Thorens TD320 i med ødelagt lokk og manglende strømkabel.
    Er denne spilleren noe særlig? Han mente den var "top of the line" i sin tid, men jeg er litt usikker på akkurat det...
    Har akkurat kjøpt en gammel TD318 spiller til en lav pris. Gleder meg til å få satt opp denne og teste mot min TD160.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer. Der har du en fin partner til Garrard osv..Fått en Thorens også? Da blir det PROSJEKT...hehe
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Har for mye på benken til at jeg begynner med 320en nå. Men jeg har oppdaget at det sitter en denon dl160 pickup på den :)og gleder meg til å teste den mot shure 75 med sas nål og philips 400 med m90sas nål. Men det får vente en ukes tid, for nå drar jeg til malaga på ferie ;-)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Dagens loppemarkedfunn: En iPhone 3GS, 16Gb. Tilstand som ny.

    Skal brukes som musikkavspiller, og fjernstyring til Naim SuperUniti med bruk av Naim n-Stream app.
    Vel anvendte lommepenger. Nesten så jeg får dårlig samvittighet for å ha betalt så lite.
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.316
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Fant en Sansui AU-6500 på dynga for en tid tilbake. Noe riper her og der og full av støv, men etter en runde med rengjøring koblet jeg den til og den fungerte helt fint. Er dette noe å bygge videre på med tanke på et vintage anlegg? Har en Pioneer PL-300 som jeg tenkte å kombinere med. Hvilke høyttalere bør jeg vurdere til dette?
    bilder takk :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Det KAN være en ide, men folk som OveW her er en av mange med Sansui i daglig bruk..prøv å kontakte Ove..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    iPhone kan jo f... ikke brukes til annet enn telefon og ...fjernkontroll til ordentlige deler, som Naim..
     

    Ranger

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2011
    Innlegg
    92
    Antall liker
    25
    Sted
    Freiøya i Kristiansund.N
    Torget vurderinger
    1
    En kjapp tur i gjennbrukshallen i går. Resultatet blev 5 LPplater i god stand og 17 orginale kasetter. Men toppen av kaken var ett par Tannoy 607 mk2 høytalere i topp stand med orginale stativer. Noen som kjenner til de? Kikket litt i hyllene for bøker,og jaggu fant jeg boken HI-FI stereo,populær innføring av Svein Erik Børja. Andre opplag fra 1971. Alt dette til en nette sum av kr 250. ;)
     

    jonkpaul

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    154
    Antall liker
    106
    Sted
    Solbergelva, 3057
    Torget vurderinger
    3
    Kjørte forbi den lokale bruktsjappa på mandag. La merke til at det sto litt gammel hifi utenfor så jeg stoppet. "Dette skal jeg kaste", sa eieren.
    Jeg fikk med meg en JVC vr 5535 reciever, som etter litt stell og puss fungerer utmerket og et par beovox s45-2. Skal bytte en 8tommer så blir de fine også. Veldig fornøyd!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    @Ranger: Flere gullkorn der!! Og god pris.
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.570
    Antall liker
    161
    Sted
    Trondheim
    Plukket disse med meg i går, klarte ikke å gå forbi, Snell KII serial # 28026, pene, noen som vet om en nettside hvor jeg
    kan finne ut hvor gammel disse er ?
    snell.jpg
    snell1.jpg
    snell2.jpg
     

    Zundapp

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.05.2012
    Innlegg
    60
    Antall liker
    65
    Oiii,..så fine høyttalere. Det var hifi kongetider midt på 90`s, mens HIFI Klubben i Trondheim hadde butikk i Fjordgata og hadde blant annet Electrocompaniet, Marantz, AudioQuest, Gryphon, B&W, Dali, Tara Labs, NAD, Denon, Stax, og selfølgelig Snell.
    Prisene var også veldig fine,....da var det en HIFI Klubb,....tror jeg.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ah, Snell er bare så kult. Hatt E3 selv. Har forresten et sett E4 stående på langtidsutlån. Kompis har C5 som er en litt glemt "highend"modell. Kunne gjerne tatt i mot et sett B Minor også....
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.570
    Antall liker
    161
    Sted
    Trondheim
    Takker for link Rolf_Zetterberg
    Jeg har hatt Snell E IV før, varm og morsom ht.
    Det skal bli spennende og koble de til, de er nå vasket rein, og Liberon oil har fått sitt første strøk under.
    Jumper kabel/pinne mangler som det kommer frem av bilde 2, lurte på kjøpe Chord Jumper Carnival Silver,
    har et sett Chord Odyssey ht kabler liggende som jeg tenkte å prøve.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    @ Leon:Jeg skal fortelle deg et og annet om de der. For det første kan jeg vanskelig tro du fant dem på et LOPPPEMARKED???? Selgeren hadde null peil på hva han satt på!! Hva betalte du??De høyttalerne er fra mid-90-tall, og har elementer fra Peerless- senere kjøpt opp av Scan Speak- avtalen innbefatta også oppkjøp av Vifa. Bassen er en åttetommer, og diskanten samme tommestore silkedome som de gamle Type M mine. Elementene kan fortsatt bestilles fra USA- kontakt Snell Acoustics v/ Bill Davis. Gir du ham serienummeret på høyttalerne, gir han deg historikken også.. Hvor gamle de eksakt er, hvor de er solgt osv..

    Nypris fra Hi-Fi Klubben var 4000 pr par i 1995...Selg dem ALDRI!! DET vil du angre bittert. Hva skal du koble dem opp med? ANG JUMPERS: Få tak i ei lita lengde Tara Labs Omni..den kapper du i 4 stk 5 cm lengder, avisolerer enden, og bruker som koblingsbruer i de bora terminalene.. Hovedkabel kan da være enten Odysseyen- om det er en biwirekabel eller Tara Labs Helix 8, - begge med bananplugger! Også Chords jumpers er verd prisen! De gutta lager jo kabel til Naim også.. Gjør detta riktig, og du får KANONLYD! Snell elsker forresten å matches varmt. Klassisk Electrocompaniet, kanskje? Eller Naim..
     
    Sist redigert:

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.570
    Antall liker
    161
    Sted
    Trondheim
    @ Leon:Jeg skal fortelle deg et og annet om de der. For det første kan jeg vanskelig tro du fant dem på et LOPPPEMARKED? Selgeren hadde null peil på hva han satt på!! Hva betalte du??De høyttalerne er fra mid-90-tall, og har elementer fra Peerless- senere kjøpt opp av Scan Speak- avtalen innbefatta også oppkjøp av Vifa. Bassen er en åttetommer, og diskanten samme tommestore silkedome som de gamle Type M mine. Elementene kan fortsatt bestilles fra USA- kontakt Snell Acoustics v/ Bill Davis. Gir du ham serienummeret på høyttalerne, gir han deg historikken også.. Hvor gamle de eksakt er, hvor de er solgt osv..

    Nypris fra Hi-Fi Klubben var 4000 pr par i 1995...Selg dem ALDRI!! DET vil du angre bittert. Hva skal du koble dem opp med? ANG JUMPERS: Få tak i ei lita lengde Tara Labs Omni..den kapper du i 4 stk 5 cm lengder, avisolerer enden, og bruker som koblingsbruer i de bora terminalene.. Hovedkabel kan da være enten Odysseyen- om det er en biwirekabel eller Tara Labs Helix 8, - begge med bananplugger! Også Chords jumpers er verd prisen! Gjør detta riktig, og du får KANONLYD! Snell elsker forresten å matches varmt. Klassisk Electrocompaniet, kanskje?
    Takker for info og tips, jeg kjøpte de for kr 400.- Jeg har ikke noe plan for hvordan jeg skal bruke de, tenkte å teste dem
    i hovedanlegget som består av Naim komponenter, kan bli morsomt. Det er nok ikke noe fare for at Sl2 skal få konkurranse, dette er et moro prosjekt.
    Mulig det kan bli et kontor ht, vi for se, jeg har liggende noen Chord ht cabler som jeg skal teste de med, om det er god match med Chord og Snell det aner jeg ikke.
     

    rveum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2005
    Innlegg
    298
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    3
    Med hjem fra loppemarked i helga Tandberg TP 41 litt sliten, men spiller.
    Pris 100 kr til en god sak.
     
    • Liker
    Reaksjoner: mwt

    lars-chr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    301
    Antall liker
    104
    Ukens funn:
    Huldra 8 USA-utgave/eksportutgave med stereodekoder. Forsterkeren virker, radioen virker delvis, kabinettet er helt ødelagt.
    Sølvsuper 9. Den trengte et par nye kondensatorer, men den virker fint nå.
    Sony SQR-6650 Quadrofoni-receiver. Virker som den skal.
    Tandberg Hifi-system 112. Diskanten er død på den ene, og kassene er mindre pene.
    Sonab OA14. Opphengene på basselementene var gått i oppløsning, så jeg monterte noen andre. Lyden er veldig bra.
    Tandberg Hifi-system 113 (ikke på bildet). Kassene er malt gule, men høyttalerne er helt i orden.

    Alt sammen helt gratis.
     

    Vedlegg

    Ble medlem
    12.04.2013
    Innlegg
    6
    Antall liker
    11
    Sted
    Lier
    Mitt funn er ikke fra Loppemarkede men føler det på nesten den måten, Igårkveld så jeg en annonse på finn.no der det var ei jente som skulle selge noe "ræl" i kjeller boden sin deriblant en Marantz Pm 75, en Nad 3400, En Dux TA 4000 og en Superscope fra Marantz , heile pakka for 500! jeg var kjapt på pleten og hentet dette! Og ja jeg har nå fått testet 3 av fire forsterkere , Nadèn, Marantzen og den jeg nå sitter å hører på nå Superscopen fra Marantz! Den er kveldens/Nattens hyggeligste bekjentskap. Den har fått koblet på seg ett par med Dali 2b og en gamel Fisher Platespiller og dette spiller knallbra! Akkurat nå er det Big Country i snurra!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    @Leon: Moro blir det, det kan jeg love! Tror det der fort kan være de mest velanvendte kronasjene du har brukt i år! Si fra til meg først om du skal kvitte deg med dem!
     
    Sist redigert:

    cerwin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2009
    Innlegg
    215
    Antall liker
    29
    Sted
    TELEMARK
    Mitt funn er ikke fra Loppemarkede men føler det på nesten den måten, Igårkveld så jeg en annonse på finn.no der det var ei jente som skulle selge noe "ræl" i kjeller boden sin deriblant en Marantz Pm 75, en Nad 3400, En Dux TA 4000 og en Superscope fra Marantz , heile pakka for 500! jeg var kjapt på pleten og hentet dette! Og ja jeg har nå fått testet 3 av fire forsterkere , Nadèn, Marantzen og den jeg nå sitter å hører på nå Superscopen fra Marantz! Den er kveldens/Nattens hyggeligste bekjentskap. Den har fått koblet på seg ett par med Dali 2b og en gamel Fisher Platespiller og dette spiller knallbra! Akkurat nå er det Big Country i snurra!
    Hei.

    Den naden er meget bra om husken min ikke er helt på bærtur,hadde ikke denne fjærnkontroll.Har hatt en selv,og en del nad,har bare 3100 igjen her,og noe annet ræl,den spiller på rommet til jentungen på dali høytalere og en sony cdspiller.

    Mvh Gøran.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.169
    Antall liker
    4.758
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har nettopp lagt ut noen Tandberg-høyttalere på Torget. Gis bort, så vintage-nisser i Stavanger-området bør kjenne sin besøkelsestid..
     

    bgran

    Medlem
    Ble medlem
    14.07.2008
    Innlegg
    26
    Antall liker
    1
    "Fangsten" i dag var moderat. Kr. 150 for ok Dali 104. Kosmetisk meget fin og lydmessig helt grei. Så får vi se hva morgendagen bringer.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Har eid et par av dem, ja..slett ikke verst pris heller. De holder fortsatt et høyt nivå, og dersom diskantene ryker, koster de 150 pr stk fra Dynabel..Vifa D26TG..
     

    bgran

    Medlem
    Ble medlem
    14.07.2008
    Innlegg
    26
    Antall liker
    1
    Interessant. Vet du hvor jeg eventuelt kan få tak i mellomtone/bass elementene? Hifi-klubben var usikre på om de kunne skaffe.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Interessant. Vet du hvor jeg eventuelt kan få tak i mellomtone/bass elementene? Hifi-klubben var usikre på om de kunne skaffe.
    Umulig å få tak i. Jeg har et par her. Dette er Vifa sin C17 serie. Dette elementet brukes blant annet i H6 klonen som du finner under DIY sidene her.

    Håvard
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Dynabel bør da ha de bassene også? Men er de sprengte på Daliene dine da, Gran? Diskanten er iallefall en av Vifas mest populære, og Vifa-ScanSpeak produserer fortsatt den..104 var kjent for driftssikkerheten sin. Klubben hadde omtrent ALDRI sånne inne til service. Har info fra sikre kilder..De tålte BANK , og var like fine dagen derpå..men på tross av høy følsomhet har de 4 ohms impedans, og krever sitt av ampen.
     
    Sist redigert:

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.570
    Antall liker
    161
    Sted
    Trondheim
    @Leon: Moro blir det, det kan jeg love! Tror det der fort kan være de mest velanvendte kronasjene du har brukt i år! Si fra til meg først om du skal kvitte deg med dem!
    Jepp, gleder meg til å prøve de, 4 jumpere og noen provisoriske stativer så er jeg klar, ht er ny vasket og oljet, har nesten ny følelsen :)
    Du hører fra meg om de vurderes solgt.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Ordentlige stativer skal de ha..se på det Atacamaparet som ligger på Torget til 500 kr..- med vater i toppen- Dama har etpar sånne..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn