Dagens loppemarked funn

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • V

    vredensgnag

    Gjest
    Et par år tilbake gikk jeg glipp av en NOS SP 8-9 pick-up som dukket opp. Disse er laget for ST/L 9"-armen fra B&O, og var det ypperste av PU på den tiden, med usedvanlig god gjengivelse. Hittil har jeg brukt et 8-9 PU-hus, men ikke hatt rett hylse, og selve nålefanen og stift har vært nybygg. Disse er bortimot umulige å finne i NOS-tilstand.

    Så gjør jeg et google-søk på ren innskytelse, og kommer over en auksjon på Tradera, der man tilbyr en ubrukt PU, fra 1960-tallet, i originalboks. Dato på auksjonen var utløpt tidligere i mai, og jeg tenkte at 'faen i helsike faen at jeg ikke fikk med meg denne auksjonen.'
    Ser nærmere etter, og oppdager at det ikke var kommet inn noen bud. Hmmm - kan det være den ikke ble solgt?
    Vel, jeg kan ikke sende e-post direkte til selger via annonsen, fordi auksjonen er utløpt. Men heldigvis har han andre ting til salgs, og jeg sender ham en melding via en av disse annonsene.
    Får svar kort etter, og nå sitter jeg med en sjelden NOS vintage PU, og han har fått noen kroner til neste sjøslag med gutta.

    165564366_fe44d785-74a5-420d-b9b8-bb058afbaced.jpg
     

    Tjottolf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.03.2007
    Innlegg
    97
    Antall liker
    58
    Forrige uke gikk jeg igjen forbi en container med diverse ting stikkende opp av.. så noen sykler på toppen så jeg tok en titt og fant da et par Technics sb-m500m2. Klarte såvidt å få båret de hjem (18kg stk..) og fikk testet og rengjort de.. låter latterlig bra til å være noe opp fra en container.. alt var i god stand, og kabinettet hadde forholdsvis få hakk eller riper til tross fra å ha vært en tur oppi en container. Hadde ikke trodd høytalere fra Technics låt så godt i utgangspunktet heller, men de må være det beste containerfunnet jeg har gjort.. spesielt imponerende bass. Høytalerne har 2 14cm elementer inni kassen som driver to rektangulære slavebasser, en på framsiden og en på baksiden av kabinettet, i tillegg til mellomtone og diskant. Fin og solid finish også..
    Bilde fra nettet:
    technics.jpg
     

    Steinkare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2004
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    363
    Torget vurderinger
    10
    For endel år siden var jeg med en kompis som skulle få reparert en Micro Seiki hos han. Bowim holdt til på Ås i Akershus.
    Holdt til i et uthus/låve. Han hadde et par versjoner av The Berserker stående, og spilte på et par ls35A og noen svære Fostex fulltone greier. Husker at han hadde store planer med The Beserker, og så på østen som det store markedet.Han fortalte en del om konstruksjonen, layout på printen, osv. Hva som var viktig... Det var litt av en lyd! Aldri hørt bedre lyd fra de små Rogers høytalerne.
    Veit ikke hvor det ble av han
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer, Tjottolf. Personlig ville jeg latt de Technicsene ligge, men..
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.750
    Antall liker
    871
    Torget vurderinger
    35
    Hadde vel aldri trodd at jeg skulle dra noe SANYO i hus....,men fant en SANYO JA 220 til en 50-lapp

    sanyo.jpg


    skal visstnok være smått legendarisk....
     

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    309
    Hadde en Sanyo cassettspiller midt på 80-tallet.
    Ble vel kjøpt først på 80-tallet...

    Den funket greit noen år til kassettluka og hele ruklet løsnet.
    Ble da gitt bort, men spilte helt greit de åra den virket.
     

    VortexSurfer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2007
    Innlegg
    216
    Antall liker
    204
    Sted
    Henningsvær, Lofoten...
    Utrolig hva folk får seg til å kaste, fant denne på Dynga i dag!!! :D
    Tandberg TR-2060 , blir rensing og skifting av pærer i løpet av helga... Slo den på og den funka, men litt skurring i potmeterne...
    Eneste som jeg trenger å skifte og som jeg ikke har, er Av/På knappen. Så om noen vet av en, let me know! ;)

    oie_7Sl6IBUMYM16.jpg
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Å finne en Tandberg som det der er jo som å finne tusenlapper på gata! Til lykke med funnet!
     

    Auuu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2012
    Innlegg
    144
    Antall liker
    42
    Utrolig hva folk får seg til å kaste, fant denne på Dynga i dag!!! :D
    Tandberg TR-2060 , blir rensing og skifting av pærer i løpet av helga... Slo den på og den funka, men litt skurring i potmeterne...
    Eneste som jeg trenger å skifte og som jeg ikke har, er Av/På knappen. Så om noen vet av en, let me know! ;)

    Vis vedlegget 205348
    Heldigris.Mye av det gamle gode Tandberg Reciverne låter langt bedre en mange tror.Trenger bare litt omsorg.:p
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Tandberg Sr. visste hva han gjorde. De fleste nordfra har et mål med det de foretar seg.
     

    Auuu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2012
    Innlegg
    144
    Antall liker
    42
    Enig.Mine to Huldraer 8 og 10 blir iallefall aldrig solgt:)
     

    VortexSurfer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2007
    Innlegg
    216
    Antall liker
    204
    Sted
    Henningsvær, Lofoten...
    Utrolig hva folk får seg til å kaste, fant denne på Dynga i dag!!! :D
    Tandberg TR-2060 , blir rensing og skifting av pærer i løpet av helga... Slo den på og den funka, men litt skurring i potmeterne...
    Eneste som jeg trenger å skifte og som jeg ikke har, er Av/På knappen. Så om noen vet av en, let me know! ;)

    Vis vedlegget 205348
    Heldigris.Mye av det gamle gode Tandberg Reciverne låter langt bedre en mange tror.Trenger bare litt omsorg.:p
    Sant nok! Nå blir det en snartur innom Jernvaren i byen for å få påfyll av elektro-rens og Autosol, så blir det rensing og pussing i helga. Kos det... :)
     

    Knut Runar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2011
    Innlegg
    209
    Antall liker
    186
    Når noen bare skal gi bort noe, så kommer det andre til glede.

    Av og til...sånn ca flere ganger i uken kikker jeg på FINN, for å se om det er noe av interesse.
    Ikke spør om hva madamen mener om det, for da må jeg komme med et lengre sitat....

    Så. på torsdag var det en arving som skulle gi bort noe hun mente var en Tandberg høyttaler...

    Den er nok ikke derfra, men kanskje det er benyttet SEAS deler i den.

    IMGP5689s.jpg



    Og i dag, fredag var det en som ikke lengre hadde behov for ..... som han skrev.
    Flere hundre LP'r og CD'r..
    Pluss at han la ved sitt gamle anlegg.

    Vis vedlegget 205507

    Så da hjelper det ikke at madamen ser litt oppgitt på meg.
    Jeg har fått vaksine mot den slags tilbakemeldinger.
    Jeg har ikke oversikt enda, men det er ca 180 cd'r og 120 lp'r.

    Må vel bygge platevasker snart.

    God helg og ferie....

    og god musikk i ørene, da stresser du ikke i trafikken.

    MVH
    Runar
     

    Vedlegg

    Knut Runar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2011
    Innlegg
    209
    Antall liker
    186
    Pekall..
    Takker for bildet.

    Ja det ser unektelig slik ut.
    Bortsett fra at jeg mangler reguleringsmulighetene.
    Får sjekke innvendig, og se om hvor godt det stemmer opp mot skjema på gamle studiomonitorer.

    MVH
    Runar
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Uansett et artig funn! Jeg lider også av samlesyken, og jeg synes det er utrolig artig å gå på skattejakt:)
     

    Knut Runar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2011
    Innlegg
    209
    Antall liker
    186
    Pekall....


    Du må for all del ikke kalle det for samlesyke...

    Sykdom ,kan kureres mener damene.
    Min vil i hvertfall gå aktivt inn for det.

    Hamster gen derimot...
    Gener får man jo liksom ikke gjort noe med.

    Og da blir vi lettere tilgitt våre nykker og hobbier...
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    :) Det er nok et av våre primitive overlevningsgener som slår til ja!
     

    Ranger

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2011
    Innlegg
    92
    Antall liker
    25
    Sted
    Freiøya i Kristiansund.N
    Torget vurderinger
    1
    Ha ha ,artig å følge med dere folkens. God å se at det er flere som drar hjem såkalt gammelt ræl som de finner på gjenbruken,avfallsorteringen og andre plasser.
    Det begynner å fylles opp i heimen,spesielt med høytalere. Har dratt hjem både Tannoy,Dynaudio,Pioneer og Tandberghøytalere. De jeg er mest fornøyd med er Dynaudio Audience 10 fra midten av 90 tallet. De har fått hedersplassen på loftet hvor de spiller bedre enn svindyre gulvhøytaere jeg har hatt der. Disse fant jeg i en kildesorteringscontainer. Heldigvis var den full,så de lå på toppen,så det var bare noen mindre skraper på de.
    Må få si at jeg har ett vanskelig loftrom,så jeg tror nok det er det som gjør at de gamle og små Dynaudioene spiller så bra der. Ellers,så har det også kommet en del Tandberg i hus Noen Ta300,Huldraer,Tr1000 og 2075er.
    Huldra 10/TR1000 og gamle Dual platespillere er en kjempematch må jeg få si. Den lyden som kommer fra de komboene
    er noe jeg virkelig setter pris på...
    Ellers,så er det jo litt spennende å ta en tur innom bruktsjapper og loppiser og sånt da.... :)
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Ranger..

    Håper du kan ta med noen gullfunn til det planlagte vintagetreffet på Averøya nå i høst:)
     

    Knut Runar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2011
    Innlegg
    209
    Antall liker
    186
    Dette forklarer litt...

    Frem med skrutrekker og åpner for å sjekke hvorfor det ikke låt slik det skulle...


    IMGP5690-00s.jpg


    Først. Ja det bekrefter jo at dette er en komplett Studiomonitor av god gammel type.
    Men....
    Løs diskantledning, lett å fikse.

    Veldig mørk spole......
    Lar seg bytte ut med noe fra Dynabel.
    Men, har mellomtonen tålt denne overraskelsen?

    Yess, den målte 8ohm, men må utsette den for musikk for å teste om den har brent seg fast.

    Kondensatorene....De bør byttes i bedre kvalitet. Dynabel neste.

    Og hyssingen ...røsk og riv.

    Dette må det da bli en egen tråd av.

    Frem med Pentax'n, Ta masse dokumenterende bilder før, under og etter gjenopplivningen.

    Hva synes du om det Pekall?

    God hælj, nå står serano skinka for tur.

    Sånn, Da er noe forarbeide gjort.

    Mellomtonen er ok, men jeg trenger å bytte komponenter i delefilteret.
    Kikket i databasen her på sentralen, men fant bare generell info om dem.

    Spørsmål....

    Kan noen hjelpe meg med komponentverdiene til de to små spolene?
    Den ene må byttes, og da bytter jeg samtidig den andre, pluss kondensatorer og motstander.

    Dette dukker opp som DIY prosjekt etter ferien...

    God ferie til alle gode hjelpere
     
    Sist redigert:

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.973
    Antall liker
    11.814
    Sted
    Hus
    Dette er et Studio Monitor selvbygge. Mangler bare nivåjusteringene for diskant og mellomtone. Har selv et liknende sett hjemme med TL 5020 kasser og Studio Monitor innmat inni og bassrefleks. Skal fyre de opp etter hvert :)
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Dette virker som et gullfunn! Håper en dag å finne et par Studio Monitor til salgs i mitt nærområde. Det er nok ikke ofte en får slike gratis.
    Jeg tipper dine kommer fra noen ødelagte kabinetter? Eller prototyp? Delefiltrene ser originale ut, og nivåkontrollene er jo der.
     

    VortexSurfer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2007
    Innlegg
    216
    Antall liker
    204
    Sted
    Henningsvær, Lofoten...
    Da var "søppelet" som jeg fant i Uka, foreløpig rengjort og reparert.... Litt elektro rens og støvsuging i tillegg til skifte av skalalamper gjorde susen :D
    Eneste som står igjen er å få fatt i pæren til "Fm-Stereo" lyset, noen som vet av noe slikt?
    Nå blir det ettermiddagskos med litt Vinyl og en hel del Rom og Cola... ha en fortsatt strålende helg Folkens :)

    20130628_191716.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    KnutRunar: Jenter, samboere, ektefeller eller kjærester- uansett hva de er for din del, blir de straks litt mer tilgivende overfor hobbyen din dersom du gir dem et alibi for å være det. les: DE skal være med å velge hovedanlegget i stua- gjerne med små , søte deler som Perreaux Silhouette,Naim Uniti, Audiolab, Rega Brio R/Apollo og Sonus Faber. Da vekker du nemlig også musikkinteressen hos dem, og de vil begynne å plukke fra hverandre produksjoner sånn som vi alle gjør. Men pass på, det kan hende dama har skarpere hørsel enn deg..hehe..det er ikke tilfelle med kjæresten min, men hu elsker musikk like mye som jeg gjør selv..og har eget -meget godt- øvre mellomklassesystem for musiikk/film. En felles interesse er nøkkelen der..og hu hører det hu skal høre, for å si det sånn..analyserer som reine lydtekniker´n hu, om hu finner noe nytt hu liker..hehe
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Vortex: En av de beste, den der. Se å få rensa den, og kjør ei børsteplate på laseren..Hadde selv en 63KI en gang. MASSE musikk i den 63en din- om ikke laseren har pensjonert seg:cool: Fatter ikke hva folk kaster..Bruk microfiberduk og en forsiktig dose Monster ScreenClean- hvis du har. Da vil den se ut som ny etterpå..Den der er også et utmerket drev, for fex MF- eller Regadacs. Hiv opp en fotodokumentert rapport etter rensing.
     
    Sist redigert:

    VortexSurfer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2007
    Innlegg
    216
    Antall liker
    204
    Sted
    Henningsvær, Lofoten...
    Vortex: En av de beste, den der. Se å få rensa den, og kjør ei børsteplate på laseren..Hadde selv en 63KI en gang. MASSE musikk i den 63en din- om ikke laseren har pensjonert seg:cool: Fatter ikke hva folk kaster..Bruk microfiberduk og en forsiktig dose Monster ScreenClean- hvis du har. Da vil den se ut som ny etterpå..Den der er også et utmerket drev, for fex MF- eller Regadacs. Hiv opp en fotodokumentert rapport etter rensing.
    Hei Auditor! Og takk for gode tips! :)

    Mente å huske at denne er en klassiker da jeg var på dynga, og fikk jo dette bekreftet her og ved litt hjelp fra google...

    Har ikke renseplate her nå, men får lånt en i løpet av uka... tok alikevel en liten lytteprøve tidligere i dag... :p

    Tenkte ikke gjøre noe med den før jeg hadde lytta litt, men det meste ser ut som det bare er støv.... lovende...

    20130709_190023.jpg


    Lys ble det jammen ta meg også....

    20130709_190041.jpg


    Viktig med rett musikk når en lytter.... :cool:

    20130709_185824.jpg


    Og i tillegg så må en vel bruke noe vintage på ørene også.... ;)

    20130709_185839.jpg


    Låter bra så langt, men tror nok laseren vil ha godt av en rens.....

    20130709_185904.jpg



    Uansett, golyd til kroner 0,- lar seg høre!!!!! :D
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Vortex: Hele maskinen bør ses over. Du har ikke en tel der oppe i nord, vel? Flere Marantz eller Onkyoer der oppe? Prøv hodetelefonutgangen med et par nye Beyerdynamics- den er faktisk bedre enn man skulle tro. Maskinen har en nærmest uslitelig Philipsmekanikk, og Marantz´egne HDAM- Hyper Dynamic Amplifier-Modules..og Ken Ishiwata har ei lita hånd med i kretslayout og materialvalg..KI Signature hadde bla chassis i kobber for bedre skjerming, samt kobberskjerming av trafoene om jeg ikke husker feil...Volumstyringa på fjernkontrollen lar deg bruke den variable utgangen, men jeg fant ut den låt best ved bruk av fast utgang..du taper mye oppløsning på variabel. Dimmerfunksjonen er bra på kvelden, og skrur du displayet av, hjelper det ørlite på lyden. Men du skal kanskje bruke den på vintage Pio? Da hører du ikke mye til den forbedringa. Ny kosta denne maskinen 3000 kr for tyve år siden..Signature sku Klubben ha fem for. Jeg betalte fire, ettersom jeg tok litt tid på å oppdage Marantzene i budsjettklassen. 2 digital ut gir mulighet for å velge terminering ved bruk som drev- anbefaler å bruke coax + fast ut! Og jeg hadde Marantz i forskjellige utgaver i over ti år før jeg virkelig oppdaga Rega..tre stk tilsammen. Fikk du manualen med?
     
    Sist redigert av en moderator:

    VortexSurfer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2007
    Innlegg
    216
    Antall liker
    204
    Sted
    Henningsvær, Lofoten...
    Vortex: Hele maskinen bør ses over. Du har ikke en tel der oppe i nord, vel? Flere Marantz eller Onkyoer der oppe? Prøv hodetelefonutgangen med et par nye Beyerdynamics- den er faktisk bedre enn man skulle tro. Maskinen har en nærmest uslitelig Philipsmekanikk, og Marantz´egne HDAM- Hyper Dynamic Amplifier-Modules..og Ken Ishiwata har ei lita hånd med i kretslayout og materialvalg..KI Signature hadde bla chassis i kobber for bedre skjerming, samt kobberskjerming av trafoene om jeg ikke husker feil...Volumstyringa på fjernkontrollen lar deg bruke den variable utgangen, men jeg fant ut den låt best ved bruk av fast utgang..du taper mye oppløsning på variabel. Dimmerfunksjonen er bra på kvelden, og skrur du displayet av, hjelper det ørlite på lyden. Men du skal kanskje bruke den på vintage Pio? Da hører du ikke mye til den forbedringa. Ny kosta denne maskinen 3000 kr for tyve år siden..Signature sku Klubben ha fem for. Jeg betalte fire, ettersom jeg tok litt tid på å oppdage Marantzene i budsjettklassen. 2 digital ut gir mulighet for å velge terminering ved bruk som drev- anbefaler å bruke coax + fast ut! Og jeg hadde Marantz i forskjellige utgaver i over ti år før jeg virkelig oppdaga Rega..tre stk tilsammen. Fikk du manualen med?
    Hei Auditor! Takk for matnyttig innlegg :)

    Skal få sett over maskinen etterhvert, men har en del andre ting på blokka først. Har ikke flere, men skal holde utkikk...
    Når det gjelder Onkyo , så er 504`en den eneste jeg kjenner til rundt her...

    Har ett par Sennheiser ett eller annet sted, men valgte Pioneer`ene da de lå lett tilgjengelig... skal få lytta skikkelig etterhvert...

    Denne skal ikke benyttes i Vintage oppsettet, der har jeg tenkt å bruke en Pioneer PD-6010 eller PD-7010..... Må være skikkelig vintage vettu :p

    Fikk ikke med Manualen , men den ligger vel på nettet tenker jeg....

    Kanskje du er interessert i å overta denne?

    Snakkes...
     

    VortexSurfer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2007
    Innlegg
    216
    Antall liker
    204
    Sted
    Henningsvær, Lofoten...
    Ble en tur på fyllinga i dag igjen... denne lå i blant mere "søppel".... Grundig Satellit 2000 , tyngste radioen jeg noen gang har kjent!
    Lyd var det også i den, om enn noe skurr.....

    20130711_142541.jpg
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Så det er ikke bare lofottorsk i Henningsvær! Det ser ut til at du har en god kilde til å fylle opp huset fra.
    Gratulerer igjen med et artig funn!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Vortex: Ikke jeg, men renser du Marantzen ordentlig, er det penger i den. Personlig syns jeg den spiller fletta av alle vintage Pioneerer- og omtrent alle budsjett CD-spillere opp til år 2000..et unntak er førstegenerasjon Rega Planet fra 1994++
     

    VortexSurfer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2007
    Innlegg
    216
    Antall liker
    204
    Sted
    Henningsvær, Lofoten...
    Vortex: Ikke jeg, men renser du Marantzen ordentlig, er det penger i den. Personlig syns jeg den spiller fletta av alle vintage Pioneerer- og omtrent alle budsjett CD-spillere opp til år 2000..et unntak er førstegenerasjon Rega Planet fra 1994++
    Auditor, ok.... Skal nok få rensa denne skikkelig etterhvert, og blir nok å beholde den som følge av dine lovord av den :)
     

    VortexSurfer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2007
    Innlegg
    216
    Antall liker
    204
    Sted
    Henningsvær, Lofoten...
    Så det er ikke bare lofottorsk i Henningsvær! Det ser ut til at du har en god kilde til å fylle opp huset fra.
    Gratulerer igjen med et artig funn!
    Hehe, er en del Makrell her også vettu :p

    Har en bra kilde å hente fra ja, begynner å fylles opp i kjelleren med forskjellig... skal prøve å legge ut litt bilder etterhvert av ting jeg har plukka fra før av....
     
    K

    kveita

    Gjest
    Vortex: En av de beste, den der. Se å få rensa den, og kjør ei børsteplate på laseren..Hadde selv en 63KI en gang. MASSE musikk i den 63en din- om ikke laseren har pensjonert seg:cool: Fatter ikke hva folk kaster..Bruk microfiberduk og en forsiktig dose Monster ScreenClean- hvis du har. Da vil den se ut som ny etterpå..Den der er også et utmerket drev, for fex MF- eller Regadacs. Hiv opp en fotodokumentert rapport etter rensing.
    Hei Auditor! Og takk for gode tips! :)

    Mente å huske at denne er en klassiker da jeg var på dynga, og fikk jo dette bekreftet her og ved litt hjelp fra google...

    Har ikke renseplate her nå, men får lånt en i løpet av uka... tok alikevel en liten lytteprøve tidligere i dag... :p

    Tenkte ikke gjøre noe med den før jeg hadde lytta litt, men det meste ser ut som det bare er støv.... lovende...

    Vis vedlegget 206889

    Lys ble det jammen ta meg også....

    Vis vedlegget 206890

    Viktig med rett musikk når en lytter.... :cool:

    Vis vedlegget 206891

    Og i tillegg så må en vel bruke noe vintage på ørene også.... ;)

    Vis vedlegget 206892

    Låter bra så langt, men tror nok laseren vil ha godt av en rens.....

    Vis vedlegget 206893


    Uansett, golyd til kroner 0,- lar seg høre!!!!! :D
    Hadde en 63 SE i flere år. Savner lyden ennå, men veien er ikke lang, da den i dag putrer og går hos min svigerbror den dag i dag. En utrolig musikalsk spiller.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn