DAC

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Innlegg
459
Antall liker
0
Det husker jeg ikke, må isåfall dykke dypt i regnskapet. Skal gjøre noe faktureringer etterpå så jeg kan ta en rask titt og se hva jeg finner.
Ble kjøpt fra et annet firma i USA, som en del av en ganske stor oppgradering, så det spørs om jeg finner nettoprisen på den ene.

Er det Lavry gold eller lavry blue du lurer på?

Lavry bluene er modulære
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Med referanse til testen av Benchark DAC1 i High Fidelity....Hva med å bruke en Pioneer PD-F1007 eller lignende med kapasitet på 300 cder eller mere. Den har jo digitale utganger. I prinsippet skulle ikke denne gi noe dårligere utsignal enn de billige/dyre drivverk som High Fidelity brukte i sin test....

Noen som har erfaringer med slike cd-hjemmejukebokser?
 

osan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2004
Innlegg
211
Antall liker
0
Her har nok verden gått litt fremover. For eksempel en Squeezebox har også digitale utganger. Den vil gi en mye bedre funksjonalitet helt uten mekanikken til en CD skifter, men det forutsettes at man har en PC eller MAC.
Jeg har nå over 350 CD på hardisken, og har aldri kjøpt et audio produkt som har gitt så mye valuta for penga.
 

Mr_Spock

Medlem
Ble medlem
04.01.2006
Innlegg
29
Antall liker
0
Med referanse til testen av Benchark DAC1 i High Fidelity....Hva med å bruke en Pioneer PD-F1007 eller lignende med kapasitet på 300 cder eller mere. Den har jo digitale utganger. I prinsippet skulle ikke denne gi noe dårligere utsignal enn de billige/dyre drivverk som High Fidelity brukte i sin test....

Noen som har erfaringer med slike cd-hjemmejukebokser?
Jeg bruker min dac (RME-ADI-2) på min JVC 200 CD-magasin (cd-hjemmejukeboks) via optisk. Synes det blir en meget god lyd.

Det høres bedre ut enn min andre cd kilde som er en Pioneer DV-668. Faktisk så bra at jeg velger å kjøre 668'en via coax også på dac'en. Blir også meget bra.
 

Mr_Spock

Medlem
Ble medlem
04.01.2006
Innlegg
29
Antall liker
0
Ser at RME ADI-2 dac'en blir testet i februar-utgaven av Lyd og bilde.

Den får veldig bra kritikk - spesielt med hensyn til pris. Det eneste ankepunktet er at den er stygg - dakkar :)
 
K

kbwh

Gjest
Jeg har spilt på RME ADI-2 siden i juli.
Jeg har aldri opplevd en mer livaktig musikkgjengivelse hjemme enn den jeg har nå.
Min far har også kjøpt en. Han sier at lyden er analog.

Det hadde vært moro med en shootout mellom ADI-2 og Lavry-DACen som er nevnt i tråden.
Det hadde også vært moro med en shootout mellom RMEen og en dyr hifiDAC, f.eks en Burmester, men det tror jeg kan bli hifipolitisk vanskelig.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Hvilke DAC-brikker bruker ADI-2? BB 17xx eller noe annet?
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.705
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Tror jeg kom over en shoot-out på head-fi mellom zhalou , benchmark og lavry, hvor Zhalou'en omtales som "klart bedre" enn de andre. Det er ikke verst for en DAC som koster 1500kr levert på døra i standardutgave. Den skal helt klart bestilles til soverommet en dag.
Den har forresten nettop blitt oppgardert fra versjon 2.0 til 2.5 forresten.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Lenker til nevnte Zhaolu DAC? (Produsent og/eller forhandler i Norge evt. pålitelig forhandler i utlandet)

EDIT: Mener den heter Zhaolu, ikke Zhalou. Fant hjemmesiden, men den er på kinesisk:
http://www.zhaolu.com/
 
Topp Bunn