Ønsker anbefaling Dac/Headphone amp

RetroV

Fersking
Ble medlem
27.10.2024
Antall liker
0
Sted
Hønefoss
Heisann,

Kjører i dag en Wiim Ultra med et par HD 560S her ved PCn. Jeg bruker egentlig ikke noe av streaming funksjonaliteten på Wiim'n så jeg vurderer nå å selge denne
og skaffe meg en dekstoptop dac/amp som jeg kobler til PC via USB. Bruker Roon til å streame Hires Audio både fra Qobuz og lokale filer.

Trenger noen gode anbefalinger på en DAC/Amp som i første omgang skal brukes med mine HD 560S men vurderer også å bytte ut disse litt senere da de mangler litt bass for min smak.
DAC/Amp pris opptil 6-7k og headphones til 6-7k

mvh
Vegard

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.579
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Topping D50 III DAC
Topping A50 III amp

DACen har mulighet for EQ, da slipper du kanske nye hodetelefoner med det første.

Hvis du har litt mer plass på bordet er kanskje FIIO K15 et litt penere alt i ett alternativ. Også med EQ. 5500,- fra Hifigo

Har ikke hørt så mange hodetelefoner selv, men jeg fikk akkurat FIIO FT7 i huset og de imponerer meget til prisen. Ligger på 7000,- hos Hifigo

91 Stomperud

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.06.2008
Antall liker
91
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
25
Hvis du er ute etter en kraftig og fleksibel desktop DAC/Amp med litt ekstra karakter, er Schiit Magni Unity med DAC-modul et solid valg. Den er utviklet og produsert i USA, og gir deg tre gain-nivåer som passer alt fra lettdrevne hodetelefoner til mer tungdrevne modeller. Lyden er ren og støyfri, men det som virkelig skiller den ut er den litt mer analog-inspirerte og punchy lydsignaturen – et klart alternativ til de mer klinisk nøytrale modellene fra Topping. Perfekt for deg som vil ha et mer engasjerende lydbilde og samtidig sikre god ytelse for fremtidige oppgraderinger av hodetelefoner.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.335
Torget vurderinger
2
Tilslutter meg #3 over her, og kan ellers tilføye at Heed Canalot med innebygget DAC-modul kan være et spennende alternativ. Hodetelefoner til 6 - 7 k som passer perfekt, er en pent brukt Focal, f.eks. Clear (ligger en på finn til 7 k nå).

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.088
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg bruker den lille USB-drevne Topping DX1 til et par Sennheiser HD580 Precision. Enig i at den Sennheiser-serien er bassfattig uten EQ, men i mine ører gjør de det meste annet riktig. Det går mest i klassisk her.

Topp Bunn