Dab veddemål

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    2.477
    Sted
    Sunndalsøra
    Jeg ingen DAB fan, men liker FM best. Dessverre så er det ikke FM sending lokalt lenger. Da må Jeg til Oppdal eller Kristiansund. Har et kraftig signal men ikke program på den gamle Marantz receiveren med bare en lednings ende som antenne. FM delen er ennå ikke oppgradert, men da skal den lyde bedre enn de DAB enheter tilbyr i dag. Men DAB har forsatt noen dårlige kanaler, da i bilen som faller ut her i distriktet. Gamle innspillinger på musikk eller direkteprogram er greit.

Classic46

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    331
    Jeg ingen DAB fan, men liker FM best. Dessverre så er det ikke FM sending lokalt lenger. Da må Jeg til Oppdal eller Kristiansund. Har et kraftig signal men ikke program på den gamle Marantz receiveren med bare en lednings ende som antenne. FM delen er ennå ikke oppgradert, men da skal den lyde bedre enn de DAB enheter tilbyr i dag. Men DAB har forsatt noen dårlige kanaler, da i bilen som faller ut her i distriktet. Gamle innspillinger på musikk eller direkteprogram er greit.
    Var i Kristiansund noen dager sommeren 2020. Ingen problemer med DAB fra Dovre ned til Oppdal. Var selvsagt ute på Atlanterhavsveien og kjørte hjem via Molde og Romsdalen. Fine DAB kanaler i Molde, som også dukket opp på toppen av Trollstigen. NRK alltid på DAB, de kommersielle med 99 % dekning på E6 fra Fredrikstad. Og alltid en opplevelse å kjøre inn, gjennom og ut av tunneler uten at man merker noe på mottaket .

Classic46

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    331
    Per Morten Hoff, som først var for DAB, så i mot har uttalt seg i Nei til tvangsinnføring av DAB, og mener, ikke helt uventet at DAB fremdeles fungerer dårlig, uten at han sier noe om hvordan han har « testet « DAB. De fleste kommenterer er selvsagt enig med uttalelsen av en norsk ekspert på området.
    Men noen innlegg sier det samme som jeg har sagt i alle år, at DAB fungerer over hele landet, og de sier at de har kjørt i dette landet vårt.
    Noe ekspert Hoff tydeligvis ikke har gjort. Og som vanlig er det noen som har kjørt, og ikke fått det til, men uten å fortelle hvem, hva og hvor.
    Det er tydeligvis vanskelig å finne ut av vår digitale verden, det ser man jo på både Facebook og Reddit. 😎

3006A

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2025
    Antall liker
    170
    Sted
    Nordland
    Med denne kan jeg høre alt annet enn NRK.
    Når jeg får strekt en antennekabel rundt en 30 meter høy bjørk i flere runder så blir det enda bedre.
    Med app på mobilen kan radioen styres via mobilen.

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn