Dab veddemål

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.814
    Antall liker
    284
    Det er alltid morsomt å bli kommentert på Fm nissenes største Facebook-gruppe av den villeste FM nissen av dem alle, som for en del år siden hadde en egen DAB kanal i Oslo.
    Han påstår at jeg får inn DAB overalt hvor jeg er.
    Ettersom jeg for lenge siden er blokkert fra både gruppen og privatpersonen så har jeg bare en melding.
    Det er ikke jeg som får in DAB signaler. Det er først og fremst bilradioen min, dernest min Tiny DAB adapter og min lille, gule POP radio som tar inn radiosignaler, via DAB.
    Mvh hilsen han i Fredrikstad.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.333
    Antall liker
    3.244
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Det er alltid morsomt å bli kommentert på Fm nissenes største Facebook-gruppe av den villeste FM nissen av dem alle, som for en del år siden hadde en egen DAB kanal i Oslo.
    Han påstår at jeg får inn DAB overalt hvor jeg er.
    Ettersom jeg for lenge siden er blokkert fra både gruppen og privatpersonen så har jeg bare en melding.
    Det er ikke jeg som får in DAB signaler. Det er først og fremst bilradioen min, dernest min Tiny DAB adapter og min lille, gule POP radio som tar inn radiosignaler, via DAB.
    Mvh hilsen han i Fredrikstad.
    Det må da være skrekkelig morsomt for vedkommende å legge ut litt babbel om den største (og morsomste) DAFFnissen... 🤣
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.814
    Antall liker
    284
    Det må da være skrekkelig morsomt for vedkommende å legge ut litt babbel om den største (og morsomste) DAFFnissen... 🤣
    Og det er noe jeg er stolt av. Synes bare synd på voksne menn som ikke får det til, og som mener at da må noen andre ha skylda. For det er ikke noe galt med bilradioen til voksne menn.
    Selv om andre sier det samme som meg.
    Ps: Interessant at det ikke står noe om utstyret ditt
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.348
    Antall liker
    1.238
    Torget vurderinger
    1
    Og det er noe jeg er stolt av. Synes bare synd på voksne menn som ikke får det til, og som mener at da må noen andre ha skylda. For det er ikke noe galt med bilradioen til voksne menn.
    Selv om andre sier det samme som meg.
    Ps: Interessant at det ikke står noe om utstyret ditt
    Du classic46... Jeg bare lurer på... Folk som 'diskuterer' ved å være nedlatende, som setter kallenavn på meningsmotstandere med andre opplevelser enn dem selv og som har hengt seg fast i fortiden uten å innse at det (fm) er long gone og vier altfor mye tid på å gnage om fm som var: hvorfor gidder du? Din utholdenhet er imponerende.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.398
    Antall liker
    1.134
    Torget vurderinger
    4
    DAB er vel uansett bare noe gammelmannsgreier for folk som er født på 60-tallet eller tidligere.

    Har inntrykk av at internettradio er foretrukket av non-fossiler.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.814
    Antall liker
    284
    Du classic46... Jeg bare lurer på... Folk som 'diskuterer' ved å være nedlatende, som setter kallenavn på meningsmotstandere med andre opplevelser enn dem selv og som har hengt seg fast i fortiden uten å innse at det (fm) er long gone og vier altfor mye tid på å gnage om fm som var: hvorfor gidder du? Din utholdenhet er imponerende.
    Jeg har hatt DAB i bil siden 2002, de siste 7 år med fabrikkinnstallert. Før det ca. 30 år med lang-mellombølge og FM. Jeg har jobbet ca. 10 år i lokalradio, og lagde radioprogrammer i noen år i Nrk på begynnelsen av 80 tallet. Jeg har jobbet bak div. platedisker i altfor mange år, vært gjennom en fase med dilla på HiFi og vært med på Electrocompaniet i startfasen, har vært DJ på Kroa og Chateau Neuf, og 15 år som privat DJ fra 2000.
    Så har litt erfaring med lyd og radio. Og har lest alt for mange blader om musikk og lyd.
    Og hadde ikke DAB fungert, hadde jeg ikke giddet. Men det gjør det. Alltid.
    Og så har jeg alltid vært litt tidlig ute med ting.
    Og jeg liker teknologiskifter.
    Det eneste jeg klamrer meg til fra gamle dager, er musikken.
    Som er tilgjengelig på mange plattformer. For meg er den plattformen digital.
    Og så er jeg pensjonist.
    Jeg synes det er fint at folk samler på gamle ting. Men det står 2021 på min kalender.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.348
    Antall liker
    1.238
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hatt DAB i bil siden 2002, de siste 7 år med fabrikkinnstallert. Før det ca. 30 år med lang-mellombølge og FM. Jeg har jobbet ca. 10 år i lokalradio, og lagde radioprogrammer i noen år i Nrk på begynnelsen av 80 tallet. Jeg har jobbet bak div. platedisker i altfor mange år, vært gjennom en fase med dilla på HiFi og vært med på Electrocompaniet i startfasen, har vært DJ på Kroa og Chateau Neuf, og 15 år som privat DJ fra 2000.
    Så har litt erfaring med lyd og radio. Og har lest alt for mange blader om musikk og lyd.
    Og hadde ikke DAB fungert, hadde jeg ikke giddet. Men det gjør det. Alltid.
    Og så har jeg alltid vært litt tidlig ute med ting.
    Og jeg liker teknologiskifter.
    Det eneste jeg klamrer meg til fra gamle dager, er musikken.
    Som er tilgjengelig på mange plattformer. For meg er den plattformen digital.
    Og så er jeg pensjonist.
    Jeg synes det er fint at folk samler på gamle ting. Men det står 2021 på min kalender.
    Jeg mente: hvorfor gidder du å diskutere dab med folk som ikke eier takt og tone?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.279
    Antall liker
    16.877
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Beit du deg ørlite grann i halen nå :cool:
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.814
    Antall liker
    284
    «Tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, tar du lykken fra han med det samme»
    Det er altfor mange som ikke skjønner dette med DAB. Og da blir Ola Dunk frustrert. Fordi de tror de har skjønt alt annet, men radio via DAB får de ikke til.
    Og det er morsomt å se hvor frustrerte de blir.
    Ikke bare her inne, men mange plasser i sosiale medier.
    Og så synes jeg det er interessant å se hvor mye folk klager, uten å komme med en eneste konstruktiv løsning selv.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.584
    Antall liker
    9.119
    Sted
    Trondheim
    Det er vel ikke det at de ikke får det til? De vil ikke få det til.

    Problemet med DAB er vel egentlig at det ikke har ført til bedre radio. Det har ført til flere kanaler, men kvaliteten på innholdet har falt fordi NRK tror at de må konkurrere på kvantitet og ikke på kvalitet. Hadde de gått ned på antall kanaler og opp på både kvaliteten på innholdet og på lyden, tror jeg ikke så mange hadde reagert negativt.
    PS: Nå snakker jeg om NRK, for de kommersielle reklamebaserte kanalene konkurrerer stort sett bare på kvantitet og i liten grad på kvalitet. Jeg hører ikke på de kommersielle kanalene (unntatt at jeg bruker Radio Vinyl som sovemedisin når jeg legger meg), og etter hvert hører jeg ikke på NRK heller for de har blitt alt for lik de kommersielle kanalene.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.814
    Antall liker
    284
    Men for meg som har hørt radio via DAB i så mange år så har forandringen hos Nrk vært der i mange år. Programmer kommer og går, programledere og ikke minst de som bestemmer hvordan radio skal høres ut, kommer og går. Det skjedde ikke noe spesielt i Nrk i 2017. Alle DAB kanalene har vært der i mange år. Den nyeste er vel P13. P1+, tidligere Nrk Gull har vært der i minst 10 år. Sport og nyheter ennå lengre.
    Klassisk, jazz, folkemusikk og samisk.
    Tilgjengelig over hele landet.
    Men det holder ikke lenger å sette på P1 og forvente at du skal få litt av hvert. Den tiden har vært over i mange år.
    Og la oss ta Metro, som så mange ser på som den eneste gode FM kanalen. Som har sendt på DAB siden 2012. En grei musikkanal som spiller mye av den musikken P4 burde spilt. Men ikke noe mer.
    Og dens søsterkanaler. Musikk.
    Nå er det 2 timer i uka folk flokker til Vinyl. Bjelke og Beranek. Ca. 3 timer i uka med Bård Ose.
    Ellers mye ymse av country og repriser på P1+.
    Mange her inne snakker om svensk radio, P3 og P4.
    Det er det ikke mye å høre på.
    De svenske kommersielle kanalene er musikk kanaler. Som her i Norge.
    Som det har vært i det store utland i mange år.
    Hvor finnes programlederne som kan gjøre radio bedre, og hva skal de snakke om ved siden av musikken i 2021 som ikke finnes på nett ???
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.279
    Antall liker
    16.877
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    "Musikkpolitikken" de ulike kanalene lever etter må jo i beste fall være en ren mistolkning av lytterundersøkelsene og de ønsker som har fremkommet i slike.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.814
    Antall liker
    284
    "Musikkpolitikken" de ulike kanalene lever etter må jo i beste fall være en ren mistolkning av lytterundersøkelsene og de ønsker som har fremkommet i slike.
    Det man klaget over på tidlig 2000 tall var dunk-dunk musikken på Nrk P1. Derfor lagde de P1+ for snart 10 år siden. Der kan jo folk ønske seg hva de vil.
    P4 og Radio Norge er jo livredde for å forandre på sin musikkprofil. Mens de som liker de to kanalene vil ikke ha noen forandring.
    Problemet er jo også at de som ønsker noe annet er det altfor få av, og de vet vel egentlig ikke hva de vil.
    Og det største problemet er at de som styrer musikken ikke har peiling, og da blir det kun 20 % av musikken som blir spilt. På alle stasjoner i Norge.
    I Canada er det en lov som sier at hver fjerde låt som spilles må være kanadisk.
    Ellers kjenner ikke jeg til noen spesielle lytterundersøkelser som er gjort.
    Hvorfor inndelingen av kanalene har blitt som den er, vet jeg ikke. Men Vinyl var jo i Sverige på DAB og FM for 20 år siden.
    I USA har man jo alltid hatt kanaler delt opp etter sjanger. Men har hatt mye større bredde i musikkutvalget sitt. Vinyl har har en stor begrensning i sitt utvalg på kanalen, mens de har div. nettkanaler med et større utvalg. Det er vel et økonomisk spørsmål dessverre.
    Pluss at de lar en jury teste låter før de blir lagt til.
    Fremdeles noen uoriginale, og ingen låter med mye gitar. Akkurat som de er redde for å miste lyttere.
    Da hjelper det lite med historier rundt noe av den musikken de spiller.

    Vi får håpe at noen i det nye DAB nettet gjør ting bedre.
    Jeg har ett lengre innlegg i en annen tråd som heter NRKs musikkdekning....
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.279
    Antall liker
    16.877
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det man klaget over på tidlig 2000 tall var dunk-dunk musikken på Nrk P1. Derfor lagde de P1+ for snart 10 år siden. Der kan jo folk ønske seg hva de vil.
    P4 og Radio Norge er jo livredde for å forandre på sin musikkprofil. Mens de som liker de to kanalene vil ikke ha noen forandring.
    Problemet er jo også at de som ønsker noe annet er det altfor få av, og de vet vel egentlig ikke hva de vil.
    Og det største problemet er at de som styrer musikken ikke har peiling, og da blir det kun 20 % av musikken som blir spilt. På alle stasjoner i Norge.

    Ellers kjenner ikke jeg til noen spesielle lytterundersøkelser som er gjort.
    Trodde du var litt "inne" i dette jeg.
    Jeg har vel gjennom de senere år deltatt i 4-5 ulike spørreundersøkelser om lyttevaner, ønsker osv mht radio. Oppdragsgiverne for undersøkelsene har vært både NRK, P4 og Radio Norge.
    Felles for disse undersøkelsene er at de har hatt en for stor andel "ledende" spørsmål med svært begrensede svaralternativer. Da blir også sammenstillingene, tolkningene og konklusjonene av slike undersøkelser ofte noe for "smale".

    En konklusjon (i hvert fall én kanal har gjort) er at lytterne ønsker en stor andel musikk fra kjente artister - og kjent musikk. Dette har resultert i spillelister på et begrenset utvalg låter, fra et begrenset utvalg artister - og en "regel" for hvor ofte de enkelte kategorier/grupperinger skal spilles i løpet av en tidsfase.
    Her tror jeg at tolkning av svar fra undersøkelser gav et for snevert svar og en feil konklusjon.
    Ja - mange ønsker dette, men det er neppe mange som mente at de kun ønsket å høre 2 - 3 låter fra katalogen til de kjente artister avspilt gang-på-gang.

    Og hvem pokker er det som har kommet på at noen ønsker å høre på Huey Lewis & The News :rolleyes: ;)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.584
    Antall liker
    9.119
    Sted
    Trondheim
    Slike spørreundersøkelser er "farlige". Da svarer man bare at man vil ha mer av det samme. Og slettes ikke at man vil ha noe man ikke vet at man er interessert i enda.
    Realiteten er at de fleste nå er vant til at man har en radio med bakgrunnsmusikk og plapring, og da vil man bare ha mer av det. Og helst noe man har hørt før slik at man ikke behøver å tenke. Dessverre har det blitt slik.
    At de reklamefinansierte kanalene vil ha det slik er forståelig, men at NRK også er slik er håpløst. De er ikke avhengig av reklameinntektene, men problemet deres er vel at hvis de skiller seg for mye ut vil lyttertallene synke i en periode slik at de som vil legge ned NRK får vann på mølla "hvorfor skal vi ha en radio finansiert over skatteseddelen som ingen hører på?". Det er som med alt annet i politikken etter hvert - mangel på langsiktig tenkning.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.814
    Antall liker
    284
    Trodde du var litt "inne" i dette jeg.
    Jeg har vel gjennom de senere år deltatt i 4-5 ulike spørreundersøkelser om lyttevaner, ønsker osv mht radio. Oppdragsgiverne for undersøkelsene har vært både NRK, P4 og Radio Norge.
    Felles for disse undersøkelsene er at de har hatt en for stor andel "ledende" spørsmål med svært begrensede svaralternativer. Da blir også sammenstillingene, tolkningene og konklusjonene av slike undersøkelser ofte noe for "smale".

    En konklusjon (i hvert fall én kanal har gjort) er at lytterne ønsker en stor andel musikk fra kjente artister - og kjent musikk. Dette har resultert i spillelister på et begrenset utvalg låter, fra et begrenset utvalg artister - og en "regel" for hvor ofte de enkelte kategorier/grupperinger skal spilles i løpet av en tidsfase.
    Her tror jeg at tolkning av svar fra undersøkelser gav et for snevert svar og en feil konklusjon.
    Ja - mange ønsker dette, men det er neppe mange som mente at de kun ønsket å høre 2 - 3 låter fra katalogen til de kjente artister avspilt gang-på-gang.

    Og hvem pokker er det som har kommet på at noen ønsker å høre på Huey Lewis & The News :rolleyes: ;)
    Det er jo noen år siden jeg var inne i radioverdenen, så jeg har aldri vært med på noen undersøkelse.
    Da jeg hadde ønsketimen på Radio Classic kl. 11.00 hver dag var det vel, 93-94-95-96, hadde også nattsendinger med samme opplegg, så fant jeg jo fort ut at folk flest ønsket seg de samme låter.
    Altså begrenset av det som Nrk hadde spilt på radio.
    Det samme kunne man jo merke på programmet Alle tiders blinkskudd, hvor folk kunne ringe inn og ønske seg låter.
    Det ble mye Hello Mary Lou.
    Da jeg laget radioprogrammer hos Nrk og på lokalradio i Oslo så var min målsetning å lære opp folk til å høre musikk man ikke visste om. Det samme når jeg var DJ på Kroa og Chateau Neuf på 70 tallet.
    Man måtte jo spille de store slagerne, men spilte også mye musikk som ikke var Disco.
    Men det var den gang. Nå er vi overlatt til førtisene og hva de holder på med.
    Dessverre lite å skryte av.
    Men Bård Ose og Atle Nilsen spiller mye bra. Også han som spiller country på fredagskvelden. P1+.
    Har jo de siste årene sett mange klager på Vinyl på Facebook. Ser ikke ut som de bryr seg.
    Hjalp heller ikke mye at Finn Bjelke byttet fra Nrk til Vinyl....
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.814
    Antall liker
    284
    Kom over noen 4 år gamle avisartikler ang DAB og FM stengningen.
    Ikke mye forskjellig fra i dag. Mange som er misfornøyd fordi de ikke får det til, og mange som er fornøyd fordi de får det til, både hjemme, på hytta og i bilen.
    Og som drt stod i en kommentar: folk bytter TV, PC og mobil ganske ofte, men syter og klager nå man må bytte radio hvert 30 år. 😎😎😎
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.814
    Antall liker
    284
    Sammenlikningen blir ikke riktigere selvom den gjentas ofte
    The Truth hurts. I know. Men noen av oss lever i den virkelige verden.
    Hvor gammel er den dingsen du bruker her inne ?
     
    Sist redigert:

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.348
    Antall liker
    1.238
    Torget vurderinger
    1
    Sammenlikningen blir ikke riktigere selvom den gjentas ofte
    Jepp, helt enig; det er ikke riktig å sammenlikne det å bytte mobil hvert 3. år, PC hvert 5. år og TV hvert 8-10. år til x-antall tusenlapper med å bytte radio til noen få hundre kroner hvert 30. år.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.279
    Antall liker
    16.877
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^^ Sammenlikning med å bytte ut TV, PC osv er- og blir helt feilaktig og irrelevant, uansett hvordan Classic´n vrir og vender på det - og måtte mene.
    Til og med hvitevarer er jo nevnt - og det er et "kunststykke" å evt se bytte av slikt i en sammenheng.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.814
    Antall liker
    284
    ^^ Sammenlikning med å bytte ut TV, PC osv er- og blir helt feilaktig og irrelevant, uansett hvordan Classic´n vrir og vender på det - og måtte mene.
    Til og med hvitevarer er jo nevnt - og det er et "kunststykke" å evt se bytte av slikt i en sammenheng.
    Ja, jeg har nevnt hvitevarer fordi FM nissene skriker og hyler om Søppelberget som har blitt når folk har kvittet seg med sine gamle FM radioer.
    Tydelig at man ikke har vært på en gjenbruksstasjon eller på baksiden av Power og Elkjøp på noen tiår....
    Men det er tydelig at radio står i en særstilling og er et apparat man ikke kan bytte når det kommer ny teknologi. Mens det er greit med TV, pc og mobil....
    Nisselue er et ord som kommer til meg når jeg leser enkelte innlegg her inne.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.814
    Antall liker
    284
    Du skriver ikke kan bytte, mens greia var/er MÅ bytte - uten 50 øre merverdi.
    Mnja - du gir tidvis inntrykk av å ha et eksemplar selv;)
    Så når du bytter kjøleskap, så kjøper du et brukt kjøleskap, som virker dårligere og bruker mer strøm.
    50 øre...nå overdriver du.
    Hvor gammel bil har du ?
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.463
    Antall liker
    6.728
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    I dab-tilfellet så blir sammenligningen et nytt kjøleskap som virker dårligere og bruker mer strøm.

    Johan-Kr
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.814
    Antall liker
    284
    I dab-tilfellet så blir sammenligningen et nytt kjøleskap som virker dårligere og bruker mer strøm.

    Johan-Kr
    Et radiosystem som kan gi folk over hele Norge tilgang til klassisk musikk og jazz( jeg vet det er avansert for mange), eller samisk radio , er noe ingen riksdekkende FM kunne klart. Pluss alle de andre riksdekkende og lokale(avhengig av hvor du bor) kanalene. Men for å vite det, så må man ha tilgang til en DAB radio.
    Ellers er P1+ verdt mer enn et hvilken som helst kjøleskap. Anyday.
    Men folk i distriktene hører vel ikke på radio.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.333
    Antall liker
    3.244
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Et radiosystem som kan gi folk over hele Norge tilgang til klassisk musikk og jazz( jeg vet det er avansert for mange), eller samisk radio , er noe ingen riksdekkende FM kunne klart. Pluss alle de andre riksdekkende og lokale(avhengig av hvor du bor) kanalene. Men for å vite det, så må man ha tilgang til en DAB radio.
    Ellers er P1+ verdt mer enn et hvilken som helst kjøleskap. Anyday.
    Men folk i distriktene hører vel ikke på radio.
    Du får det ikke til. Gjesp...
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.279
    Antall liker
    16.877
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Så når du bytter kjøleskap, så kjøper du et brukt kjøleskap, som virker dårligere og bruker mer strøm.
    Hvordan klarer du i det heletatt å tolke min kommentar slik :rolleyes:

    Hvor gammel bil jeg har?
    Hva skal det spille for noen rolle?
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.814
    Antall liker
    284
    Hvordan klarer du i det heletatt å tolke min kommentar slik :rolleyes:

    Hvor gammel bil jeg har?
    Hva skal det spille for noen rolle?
    Så du har ikke byttet hverken bil, kjøleskap, pc, tv eller mobil de siste 20 år ? Og i hvertfall ikke radio...
    LOL.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.279
    Antall liker
    16.877
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Så du har ikke byttet hverken bil, kjøleskap, pc, tv eller mobil de siste 20 år ? Og i hvertfall ikke radio...
    LOL.
    Klarer du ikke å lese det jeg skriver i det hele tatt?:rolleyes::unsure:...
    ... eller går det rett og slett ikke hjem at å sammenlikne bytte av PC, kjøleskap, bil, tannbørste og sokker ikke har noen relevans til at den fullt brukbare (og kanskje temmelig nye) radioen man hadde i all hovedsak ikke lenger kunne brukes - annet enn til et par kanaler som fortsatt sender på FM?
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.814
    Antall liker
    284
    Rinse and repeat.

    Denne tråden burde få dø i fred.
    Det er jeg helt enig i. Han som startet tråden tapte veddemålet. Solid.
    Det verste med DAB er at det fungerer. Hver dag. Over hele Norge. For folk flest....med visse unntak.
    God radio påske. Og TV påske. Jeg veddet aldri, fordi jeg har hatt rett siden 2002, den dagen jeg hørte DAB i bil for første gang, og skjønte med en gang at dette var fremtiden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn