Se etter en DAC med tilstrekkelig mange innganger så slipper du å bytte om. 2-3 er ganske vanlig, men endel har flere enn dette også. Den jeg har hatt med flest innganger var vel en eldre Proceed, tror den hadde 5 om jeg ikke husker feil, og velger i fronten som på en preamp.V8star skrev:hei.
er helt ny på dette jeg så spør kansje litt dumt nå.
lurer litt på om på en da-converter om en kan koble til flere
komponenter om gangen. f.eks. cd, dvd, og en pc?
eller om eg kun kan bruke den til komponent?
Den er vel til å styre hvilken vei du vil sette dac'n i benken.. ;DGreven skrev:OT: Hva i all verden er poenget med denne 180 graders fasevenderen som til tider dukker opp på HiFi-komponenter?
Mark Levinson bruker blant flere andre produsenter mulighet for å vende den absolutte fasen (polaritet) og her er deres forklaring:Greven skrev:OT: Hva i all verden er poenget med denne 180 graders fasevenderen som til tider dukker opp på HiFi-komponenter?
DACen kan vel detektere hvilken port signalet kommer på, og hvis det kommer signal på flere samtidig er det vel en prioritet.V8star skrev:ett poeng dermen så bare en hadde skrevet følgene :
Det er vel ikke så mange dac'er som har "inngangsvelger" heller.
Iallefall ikke min Audionote.
Håvard
V8star skrev:var dette jeg og trodde. høres mest logisk ut. men måtte bare spørre om d var noen som visste. er redd for og kjøpe noe og så gjør ting for jeg tror d går åsså viser det seg att det ikke går..
Sikker lurt å sjekke spesifikt på den modellen du bestemmer deg for også, mener å ha hørt om DACer som bare kan ha en tilkobling om gangen selv om det er flere innganger, så ikke ta noe for gitt selv om de fleste DACer er designet av folk i vater.DACen kan vel detektere hvilken port signalet kommer på, og hvis det kommer signal på flere samtidig er det vel en prioritet.
Så da skal du kunne spille av det du ønsker så lenge du skrur av eventuelle andre signaler.
Har du sjekka den annonsa så ser du at den har inngangsvelgerF.E. skrev:Ps! Ser Rotekroken har en Cambridge DAC 3 som han skal selge her på børsen,den har en optisk og 2 coax(bruk overgang til rca).Denne har både ubalansert og balansert ut + digital ut..
mvh Filip
Har ikke hørt den,men en forgjenger,og den låt bra,naturlig klang,ikkje tynt og anemisk.Kunne absolutt levd med den,faktisk frista den men nu e det kjøpestopp og har allerede 9 komponenter som krever strøm i racketV8star skrev:jepp har sett det
hvordan er den dac'en?
Hei lurende.V8star skrev:hei.
er helt ny på dette jeg så spør kansje litt dumt nå.
lurer litt på om på en da-converter om en kan koble til flere
komponenter om gangen. f.eks. cd, dvd, og en pc?
eller om eg kun kan bruke den til komponent?
Her er en DAC med 5 innganger som også har fått mye skryt: http://www.tnt-audio.com/sorgenti/model192_e.htmlV8star skrev:takker for tips og mange gode svar ;D
har nettopp kjøpt for og effekt forsterker så må nok drøye litt før jeg kjøper dac ???
har nettopp blitt pappa så er endel ting der og jeg må kjøpe![]()