Diverse Dødsannonse for high end stereo (kommer snart)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.717
    Antall liker
    103.622
    Torget vurderinger
    23
    Jeg kjøpte en Micro RX-5000 ny da den kom, på den tiden var en typisk årslønn rundt 50.000,- og spilleren kostet 16.000 eks. arm/p.u.
    Eller på forståelig norsk; ca. en HALV netto årslønn den gangen! For 100' i dag kan en få lyd du bare kunne drømme om på den tiden.
    Men, i dag er sky = the limit og fasiten ikke like enkel lenger.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte en Micro RX-5000 ny da den kom, på den tiden var en typisk årslønn rundt 50.000,- og spilleren kostet 16.000 eks. arm/p.u.
    Eller på forståelig norsk; ca. en HALV netto årslønn den gangen! For 100' i dag kan en få lyd du bare kunne drømme om på den tiden.
    Men, i dag er sky = the limit og fasiten ikke like enkel lenger.
    Totalprisen på mitt kommende anlegg vil antakelig være mellom en fjerdedel og en tredjedel av min årslønn, nedbetalt over tid (EDIT: beregnet fra netto årslønn snakker vi forresten nærmere 40 prosent). Tror prisen på høyttalerne og de akustiske tiltakene i rommet vil utgjøre mellom 85 og 90 prosent. Ikke riktig oppe i årslønn-prosenten for Micro Rx-5000, men nesten!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Hifi er i de fleste tilfeller ingen dyr hobby. Det koster muligens litt å kjøpe, men det koster lite å drifte. Vinterhalvåret bruker jeg anlegget flere timer hver dag. Det koster null og niks å drifte det. Jeg har en del venner som driver med motorsport, kostnadene per time innen bilsport er avsindig om du ikke har sponsor.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Å ha et annlegg til 500K - slik jeg engang hadde - var vel den dårligste investeringen jeg har gjort.[/QUOTE]
    Hehe, hvorfor det? Låt det dårlig? Eller føltes investeringen dårlig den dagen du solgte det - for billig?
    Jeg ble aldri helt fornøyd med lyden - selv om jeg byttet ut det ene enkeltkomponentet etter det andre. Det ble alt for "klinisk" etter min smak, og dårlig innspilte plater ble en lidelse å høre på. Slik vil jeg ikke ha det.

    Da jeg startet med disse "hifi-"greiene på slutten av 1980-tallet, så var lyden lettere å leve med. I årene rundt 2000-2012 synes jeg det ble produsert for mye elektronikk som fokuserte mye på detaljer og "diskant", litt på bekostning av "rytme", "driv" (få foten) og gøy-faktor. Jeg sliter bigtime med nye D-forsterkere eller kombiforsterkere som Devialet. Det blir for "sjelløst" for min smak (har eid både 120 og 200).

    I dag har jeg et annlegg som koster en brøkdel, men som spiller fletta av mange av disse high-end anleggene på trøkk, dynamikk og gøyfaktor. Jeg vil kunne lytte til 80-talls metall uten problemer og da fungere forsterere fra 80-90-tallet ganske bra, f.eks. Sansui eller andre med Mos-fet. Rolig, klinisk, analytisk og lystklingende lyd/elektronikk får jeg overlate til andre....

    Tap? You betcha! Jeg har sikkert tapt en million til sammen. Men cd-spilleren - en Linn Sondek cd12, fikk jeg akkurat solgt i tide, før prisene sank som en sten. Den var svindyr, men også svingod :)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.096
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hifi er i de fleste tilfeller ingen dyr hobby. Det koster muligens litt å kjøpe, men det koster lite å drifte. Vinterhalvåret bruker jeg anlegget flere timer hver dag. Det koster null og niks å drifte det. Jeg har en del venner som driver med motorsport, kostnadene per time innen bilsport er avsindig om du ikke har sponsor.
    Enig - det er bare en myte hifi er dyrt. Ikke nok med at hifi er billig i drift, men god hifi har da en viss levetid. La oss si at et hifianlegg har en levetid på en 15-20 år. Da får selv et anlegg til en halv årslønn, eller deromkring, en ganske overkommelig årskostnad. Et greit anlegg for folk flest - altså ikke oss gærninger som frekventerer Hifisentralen - til en 20-30-40.000 kroner i innkjøp, koster en slikk og ingenting pr. år.

    Den dyreste hifi'en er den hifien man - p.g.a. feilkjøp i utgangspunktet - kjøper flere ganger.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.717
    Antall liker
    103.622
    Torget vurderinger
    23
    Mine Accupiss forsterkere - i sin tid innkjøpt til hyggelig pris samlet, God Bless Tor... spiller nå PROBLEMFRITT på 15. året. HT er vel rundt 10 år +/- HT kabler er 40 år, fra min tid i elektrikerlæra... håndstjålet aldret PN :D Samlede kostnader på innkjøpte signalkabler beløper seg til mindre enn 10k. En del morsomt småtteri som har kommet og gått i mellomtiden - samlet "tap" i direkte kr. beløper seg vel til under 10k, men erfaringen og læringsverdien er langt høyere enn tapet.

    Eneste hobbyen jeg har "tapt" mindre på var en 911 Turbo; solgt for godt mer penger enn innkjøpet, og driften over 8 år var mindre enn 14k.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Hifi er i de fleste tilfeller ingen dyr hobby. Det koster muligens litt å kjøpe, men det koster lite å drifte. Vinterhalvåret bruker jeg anlegget flere timer hver dag. Det koster null og niks å drifte det. Jeg har en del venner som driver med motorsport, kostnadene per time innen bilsport er avsindig om du ikke har sponsor.
    Man trenger ikke gå så langt som til motorsport heller. Å eie en nyere liten båt får HiFi-kostnadene til å blekne.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Hifi er i de fleste tilfeller ingen dyr hobby. Det koster muligens litt å kjøpe, men det koster lite å drifte. Vinterhalvåret bruker jeg anlegget flere timer hver dag. Det koster null og niks å drifte det. Jeg har en del venner som driver med motorsport, kostnadene per time innen bilsport er avsindig om du ikke har sponsor.
    Enig - det er bare en myte hifi er dyrt. Ikke nok med at hifi er billig i drift, men god hifi har da en viss levetid. La oss si at et hifianlegg har en levetid på en 15-20 år. Da får selv et anlegg til en halv årslønn, eller deromkring, en ganske overkommelig årskostnad. Et greit anlegg for folk flest - altså ikke oss gærninger som frekventerer Hifisentralen - til en 20-30-40.000 kroner i innkjøp, koster en slikk og ingenting pr. år.

    Den dyreste hifi'en er den hifien man - p.g.a. feilkjøp i utgangspunktet - kjøper flere ganger.
    Det der har jeg lært til slutt. Ble lei av å spare meg til fant, stadig bytte, og gå og lure på hva som kunne vært bedre hvis jeg la litt mer.... Nå kjøper jeg rett og slett det jeg mener må til for å få den lyden jeg vil ha.

    Samme sa min gamle pietistiske morfar: han kjøpte alltid dyr kvalitet, og så tok han vare på tingene. I 80/90-årene lærte jeg å spille piano på det rådyre Steinway-pianoet han kjøpte i 1947. Funket fortsatt som en kule. Den tilnærmingen blir billigere og bedre i det lange løp.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Det er MANGELEN på kvalitet som er dyrt. Kvalitet + langsiktighet = fornuftig økonomisering.
    Jo, men hva er egentlig kvalitet? Jeg tenker på kvalitet som noe som varer og varer og varer (og er ofte dyrt). Men det hjelper lite om en etter hvert ikke liker lyden på produktet - selv om den mekaniske kvaliteten er upåklagelig. Ellers enig i at Tor på Lyric solgte bra produkter som både Bryston og Accuphase (hadde en cd-spiller fra den kanten, DP-75 mon tro?).
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.143
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Har ingen tro på dødsannonse. Nordmenn får stadig bedre råd. Og spesielt mannnfolk har lett for å få utstyrsdilla når de blir hekta på noe. Sykling eller ski. Kan ikke gjøres uten Carbon i alle ender. Likt på hifi også. Kan ikke spille på noe halv crappy greier. Joda det er mange som klare seg med et lite sonos anlegg. Spør hva dei høre på. Storset radio. Vi hifi avvikere tror jeg kommer til å eksistere lenge??????
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.717
    Antall liker
    103.622
    Torget vurderinger
    23
    Det er MANGELEN på kvalitet som er dyrt. Kvalitet + langsiktighet = fornuftig økonomisering.
    Jo, men hva er egentlig kvalitet? Jeg tenker på kvalitet som noe som varer og varer og varer (og er ofte dyrt). Men det hjelper lite om en etter hvert ikke liker lyden på produktet - selv om den mekaniske kvaliteten er upåklagelig. Ellers enig i at Tor på Lyric solgte bra produkter som både Bryston og Accuphase (hadde en cd-spiller fra den kanten, DP-75 mon tro?).
    Når jeg snakker kvalitet i denne sammenhengen så er ALLE aspekter ved det påtenkt, LYD, soliditet mekanisk/elektronisk, design, eierglede etc. etc. Helst også pedigree og et apparat rundt dersom noe skulle skje.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Det er MANGELEN på kvalitet som er dyrt. Kvalitet + langsiktighet = fornuftig økonomisering.
    Jo, men hva er egentlig kvalitet? Jeg tenker på kvalitet som noe som varer og varer og varer (og er ofte dyrt). Men det hjelper lite om en etter hvert ikke liker lyden på produktet - selv om den mekaniske kvaliteten er upåklagelig. Ellers enig i at Tor på Lyric solgte bra produkter som både Bryston og Accuphase (hadde en cd-spiller fra den kanten, DP-75 mon tro?).
    Når jeg snakker kvalitet i denne sammenhengen så er ALLE aspekter ved det påtenkt, LYD, soliditet mekanisk/elektronisk, design, eierglede etc. etc. Helst også pedigree og et apparat rundt dersom noe skulle skje.
    Jo, greit. Skal ikke "spikke fliser" på dette. Men kvalitetslyd, design og eierglede er likevel - i alle fall til dels - subjektivt. For det som er kvalitetslyd for meg (dynamikk, trøkk, rytmikk og "gøy-faktor") er ikke nødvendigvis for andre. Det samme gjelder design (noen liker mora...etc.) og eierglede (noen har eierglede ved det som er billig, andre av det som er dyrt). Puh, ikke lett dette :)
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.814
    Antall liker
    721
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Tror fedre og onkler må ta på seg ansvaret for å overbringe godlyd gleden til de yngre generasjoner.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Minnes danske High Fidelity, som de siste par årene var så lei at de nærmest idioerklærte alt over 15 tusenlapper og stadig mer fattet interesse for alt under denne sum penger... Med andre ord; de idioterklærte nærmest dyre produkter (før bladet gikk inn...) fremfor å stimulere til interessen rundt de.

    Andre skandinaviske hi-fi journalister gjør jo FORTSATT nesten samme brøler, ved at de nesten kan dø av begeistring for et apparatur men nesten alltid avslutter med "hadde det ikke vært fordi det er så dyrt" / "for dyrt for de fleste" / "kun en drøm for de fleste" / "uppnålig" og andre advarsler om å kjøpe noe som koster litt.

    Har noen hørt om en sportsjournalist som advarer mot kjøp av karbonsykkelen som nesten gav han orgasme, fordi den kostet for mye?
    Eller en friluftsjournalist som idioterklærer børsa han nettopp har testet ut og fått på sine egne hornhinnener, fordi den kostet noen lapper mer enn de andre?

    Jeg mener, alle de journalister, anmeldere og media som hele tiden advarer mot høy pris fordi det er musikkutstyr, ødelegger/fordummer bransjen kraftig.

    Merker jeg ofte synser at hi-fi utstyr er for dyrt, men når man bruker det kanskje hver dag i 15 år, som Sluket forteller til lenger opp her, ja så blir "for dyrt" kanskje litt feil.
     
    G

    Gasolin

    Gjest
    Satt så sent som i går i familiebursdag der tema hobby kom opp og det av annet familiemedlem ble nevnt at nå hadde jeg solgt mine høyttalere. Pris ble et tema og jeg nevnte jeg så for meg å bruke ca. 20k hvilket er et stykke unna high end. Det var liten forståelse for å bruke så mye på dette og måtte forsvare det litt opp imot andre hobbyer som biler, motorsykler, jakt, fiskeutstyr, sykling, klokker etc. Syns det er rart å skulle forsvare min hobby og lidenskap opp imot andre hobbyer. Har man en Harley eller dyr klokke da er man kul og får respekt. Hi-fi da er man litt nerd.
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    hififolk er sitting ducks. De er nok rasjonelle, men de er samtidig eminente utøvere av rasjonaliseringens (=bortforklaringens) kunst.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.143
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Knapt noen av mine venner(eller konen) vet hvor mye jeg har svidd av. De synes jeg har brukt svimlende mye penger, selv om at jeg kun oppgir 20-30% av hva det egentlig koster. Orker ikke å forsvare meg.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.718
    Antall liker
    7.976
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg har, i tillegg til hifigreiene, 8 ambassadeursneller. Og to andre sneller. Dessutan har eg nokre fiskestenger. Så har eg årgangsdonald. Og tre ryggsekkar - endå eg berre ber ein i gongen.
    Eg forsvarar dette gjennom omgrepet affeksjonskoeffisienten - tilhøvet mellom kor mange kroner du svir av på hobbyen din, og kor mykje tid du faktisk brukar. Såleis er hifi ganske fornuftig. På den andre sida er fiske meir matnyttig, og fjellturar meir helsefremjande.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.717
    Antall liker
    103.622
    Torget vurderinger
    23
    Av mine femti nærmeste venner er det sikkert femti som vet hva vi interesserer oss for her i hjemmet, og hva ting koster. De samme femti har heller ingen problemer med hverken å forstå eller godta engasjementet og eventuelle kostnader. Hele livet er jo et nullsumsspil nesten som momsen... og hva hver enkelt velger å bruke sine muligheter til må da jommen være opp til nettopp hver enkelt!
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Av mine femti nærmeste venner er det sikkert femti som vet hva vi interesserer oss for her i hjemmet, og hva ting koster. De samme femti har heller ingen problemer med hverken å forstå eller godta engasjementet og eventuelle kostnader. Hele livet er jo et nullsumsspil nesten som momsen... og hva hver enkelt velger å bruke sine muligheter til må da jommen være opp til nettopp hver enkelt!
    Det er da ingen som vil ta fra mennesket muligheten til å knytte skolissene 50 ganger i timen. Det må da være opp til hver enkelt (skolisse?).
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.717
    Antall liker
    103.622
    Torget vurderinger
    23
    Nettopp! Jeg sverger selv til Velcro, men kjefter jeg opp om lissetilhengerne av den grunn? Nix. Her er toleransen tilnærmet uendelig.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.717
    Antall liker
    103.622
    Torget vurderinger
    23
    Det der er IKKE galskap - det er standardutrustningen til ekte mannfolk! Rettelse; en del av standardutrustningen innen fiskeutstyr. Flotte saker!
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.718
    Antall liker
    7.976
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det der er IKKE galskap - det er standardutrustningen til ekte mannfolk! Rettelse; en del av standardutrustningen innen fiskeutstyr. Flotte saker!
    Fire av kor mange, tru?
    Gullsnelle også - er det på ei Abu Diplomat glasfiberstang tru? Snadder, alt betre vedlikehelde enn mine mest brukte. Det minner meg om at eg må få 30en min på service i vinter. Dei andre steller eg sjølv. Kva skal du ha for den Vangen 50 lbs-stanga forresten?
    Eit tips om det skal fiskast i ferskvatn - prøv å sende 1500 (eller er det ei 2500) på ombygging til Leif Thomas Haugen, Skrikeråsvegen 8A, 3942 Porsgrunn. Han byggjer dei om til å kaste 10 - 20% lenger ved hjelp av ultralette deler og spesialolje.
     
    Sist redigert:

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.403
    Antall liker
    3.325
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Fire av kor mange, tru?
    Gullsnelle også - er det på ei Abu Diplomat glasfiberstang tru? Snadder, alt betre vedlikehelde enn mine mest brukte. Det minner meg om at eg må få 30en min på service i vinter. Dei andre steller eg sjølv. Kva skal du ha for den Vangen 50 lbs-stanga forresten?
    Eit tips om det skal fiskast i ferskvatn - prøv å sende 1500 (eller er det ei 2500) på ombygging til Leif Thomas Haugen, Skrikeråsvegen 8A, 3942 Porsgrunn. Han byggjer dei om til å kaste 10 - 20% lenger ved hjelp av ultralette deler og spesialolje.
    4 av ikke så mange. Amb. 5000 DL (sitter på Diplomat 662 ZOOM) har aldri vært i nærheten av en fisk. Det har (dessverre?) blitt en samling av stort sett gammelt ABU stæsj. Derfor en smule "galskap"...

    Vangen stanga er ikke direkte vanlig, og jeg har ingen planer om salg (hvis ikke en eller annet byr en uanstendig sum penger (til å være en fiskestang selvfølgelig...))

    Hva med en ny tråd? Vis frem rælet du samler på :) - som dette:
    JAN_1753_2.jpg
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    10
    Har ingen tro på dødsannonse. Nordmenn får stadig bedre råd. Og spesielt mannnfolk har lett for å få utstyrsdilla når de blir hekta på noe. Sykling eller ski. Kan ikke gjøres uten Carbon i alle ender. Likt på hifi også. Kan ikke spille på noe halv crappy greier. Joda det er mange som klare seg med et lite sonos anlegg. Spør hva dei høre på. Storset radio. Vi hifi avvikere tror jeg kommer til å eksistere lenge������
    Mulig vi har et ønske om det, men da må jaggu enkelte forhandlere ta seg sammen og ta oss såpass på alvor at de gidder svare på henvendelser. Noen ganger lurer jeg virkelig på hvordan det er mulig å bli så sløve som man fra tid til annen opplever fra den kanten. Tjener de for fett likevel?
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.718
    Antall liker
    7.976
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Fire av kor mange, tru?
    Gullsnelle også - er det på ei Abu Diplomat glasfiberstang tru? Snadder, alt betre vedlikehelde enn mine mest brukte. Det minner meg om at eg må få 30en min på service i vinter. Dei andre steller eg sjølv. Kva skal du ha for den Vangen 50 lbs-stanga forresten?
    Eit tips om det skal fiskast i ferskvatn - prøv å sende 1500 (eller er det ei 2500) på ombygging til Leif Thomas Haugen, Skrikeråsvegen 8A, 3942 Porsgrunn. Han byggjer dei om til å kaste 10 - 20% lenger ved hjelp av ultralette deler og spesialolje.
    4 av ikke så mange. Amb. 5000 DL (sitter på Diplomat 662 ZOOM) har aldri vært i nærheten av en fisk. Det har (dessverre?) blitt en samling av stort sett gammelt ABU stæsj. Derfor en smule "galskap"...

    Vangen stanga er ikke direkte vanlig, og jeg har ingen planer om salg (hvis ikke en eller annet byr en uanstendig sum penger (til å være en fiskestang selvfølgelig...))

    Hva med en ny tråd? Vis frem rælet du samler på :) - som dette:
    Vis vedlegget 467580
    Det der må vere photoshoppa....
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.717
    Antall liker
    103.622
    Torget vurderinger
    23
    Det e så deiiiliii....... Bytte mot gammalt hifi-ræl? :rolleyes:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.717
    Antall liker
    103.622
    Torget vurderinger
    23
    Kjenner en som har komplett utvalg av "Napp & Nytt" - finnes det enda?
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.403
    Antall liker
    3.325
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Fire av kor mange, tru?
    Gullsnelle også - er det på ei Abu Diplomat glasfiberstang tru? Snadder, alt betre vedlikehelde enn mine mest brukte. Det minner meg om at eg må få 30en min på service i vinter. Dei andre steller eg sjølv. Kva skal du ha for den Vangen 50 lbs-stanga forresten?
    Eit tips om det skal fiskast i ferskvatn - prøv å sende 1500 (eller er det ei 2500) på ombygging til Leif Thomas Haugen, Skrikeråsvegen 8A, 3942 Porsgrunn. Han byggjer dei om til å kaste 10 - 20% lenger ved hjelp av ultralette deler og spesialolje.
    4 av ikke så mange. Amb. 5000 DL (sitter på Diplomat 662 ZOOM) har aldri vært i nærheten av en fisk. Det har (dessverre?) blitt en samling av stort sett gammelt ABU stæsj. Derfor en smule "galskap"...

    Vangen stanga er ikke direkte vanlig, og jeg har ingen planer om salg (hvis ikke en eller annet byr en uanstendig sum penger (til å være en fiskestang selvfølgelig...))

    Hva med en ny tråd? Vis frem rælet du samler på :) - som dette:
    Vis vedlegget 467580
    Det der må vere photoshoppa....
    Bare for å justere skarphet en smule.. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn