Crystal Cable Bridge, GENIALT!!!!

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Parelius skrev:
R.Solhaug skrev:
Tanken på at min nøkterne og dønn seriøse signalkabel skal kobles opp med det der juggelet plager meg ;D
Jeg garanterer at din nøkterne kabel ikke når opp i dette selskapet. Beklager.
På deg sjøl kjenner du andre :p

Den interconnecten som overgår denne skal jeg like å høre 8)


Mvh. RS
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
gut_man skrev:
Gleder meg storveis til å lese om hva Endre erfarer med RS kabler.

jeg kan godt fortelle deg utfallet nå, hvis du er interessert...
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
orso skrev:
Jeg er mest spent på hva Solhaug svarer med.

kan godt fortelle deg det også.
og hva eskeland svarer på det igjen, osv.

egentlig kan høvding likesågodt engasjere meg til å skrive hele tråden på vegne av alle involverte.
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
joaquin skrev:
orso skrev:
Jeg er mest spent på hva Solhaug svarer med.

kan godt fortelle deg det også.
og hva eskeland svarer på det igjen, osv.

egentlig kan høvding likesågodt engasjere meg til å skrive hele tråden på vegne av alle involverte.

Ja sett i gang, så kan vi ta ot/synspunkter fra Solhaug og Eskeland etter hvert. :D
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
sier høvdingen "go", så kjører jeg gjerne igang.
er hjemme med et sykt barn idag, så det er ikke fritidsproblemene det står på. ;D
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.155
Antall liker
10.663
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kunne godt tenke meg en go jeg også, men er redd mye av dagen da går med til "moderering" :)
Er hjemme med syk hund. Var hos veterinær for operasjon i går kveld/natt og har hatt sånn omtrent våkenatt.

Så ikke bra ut den skaden i framfoten. :(
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
bambadoo skrev:
Kunne godt tenke meg en go jeg også, men er redd mye av dagen da går med til "moderering" :)

ja, det er nok best å la være.
ikke noe vits i å ødelegge en tråd som tegner til å bli meget opplysende og lærerikt for alle parter.


bambadoo skrev:
Er hjemme med syk hund. Var hos veterinær for operasjon i går kveld/natt og har hatt sånn omtrent våkenatt.

Så ikke bra ut den skaden i framfoten. :(

høres kjipt ut.
har du jaget bikkja ut på rypejakt igjen, nå?
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Har mye popcorn og kaffe igjen jeg. Hjemme med syk megselv, så jeg har god tid jeg også. Rett før vi må opprette en sludretråd for oss som er hjemme i dag ;)... Hører forøvrig gjerne hva jouaquin mener er resultatet av RS testen hos Endre!
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.155
Antall liker
10.663
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Nei ikke rypejakt nei :) . Hunden er en riesenschnauzer så noen jakthund er det ikke :) Regner med at det var piggtråd eller lignende der i skogen. Var veldig mørkt.
Kuttet gikk nesten rundt hele foten og vi kunne se inntil beinet etc. "Hullet" var på størrelse med en "kaffekopp", og det så ikke bra ut.
Var et veldig rent kutt, nesten som om det var gjort med kniv. Heldigvis ikke noe brudd. Så heller ikke ut for at noen muskler/sener var revet over.

Iflg. veterinæren var det relativt vanlig at dette skjedde. Men dette var ganske stort kutt.
Så nå er hun våken, men ligger rett ut. Ikke i form, men det er forståelig.
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
unodostres skrev:
R.Solhaug skrev:
og har som den reneste Don Quixote tatt på seg den til tider utakknemlige oppgaven å være mythbuster i kabeljungelen.
Nå drev DQ primært med tull og tøys som å sloss mot vindmøller, storme inni en saueflokk med løftet lanse og lignende ;)
Nå ja, parralellen til sauer er nok ikke så helt feil ::) ;D


Mvh. RS
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Heisan

Det er i utgangspunktet ikke meningen å koble din kabel opp sammen med Bridge. Siden kabelen din er optimal, vil en slik oppkobling bare være negativt for sluttresultatet. Jeg ser frem til å få lyttet til kabelen.

mvh

R.Solhaug skrev:
Tanken på at min nøkterne og dønn seriøse signalkabel skal kobles opp med det der juggelet plager meg ;D



Mvh. RS
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Endre Askeland skrev:
Heisan

Det er i utgangspunktet ikke meningen å koble din kabel opp sammen med Bridge. Siden kabelen din er optimal, vil en slik oppkobling bare være negativt for sluttresultatet. Jeg ser frem til å få lyttet til kabelen.

mvh

R.Solhaug skrev:
Tanken på at min nøkterne og dønn seriøse signalkabel skal kobles opp med det der juggelet plager meg ;D



Mvh. RS

Puuhh, takk! ;D


Mvh. RS
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.328
Torget vurderinger
1
wizard skrev:
...
En test av Bridge her
...
Dette er med andre ord ikke noe for dem som sverger til Eichmann sine bulletplugs og «evangeliet» til Denis N. Morecroft (DNM) og liknende «filosofier».

mvh
KJ
 
S

slowmotion

Gjest
Jeg må inrømme at min første tanke når jeg ser det der er 2 ekstra lydforringende kontakter per interconnect ...
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.532
Antall liker
35.435
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
6moons artikkelen er interessant. "Bridge'n" legger tydeligvis på en ekstra returvei med et filter i hver ende, i tillegg til pluggene i serie med både + og -. Da er det begripelig at den kan endre signalet på en eller annen måte, siden den endrer kretsen. RCA-kabler har jord = signalretur.

Jeg ser at Bridge også selges for XLR-kobling. XLR skiller mellom jord (= skjerm) og signalretur (-). Noen som vet om denne saken kobles i parallell med jord eller med signalretur for XLR? Det er ikke så opplagt hvordan det skulle virke.
 
S

slowmotion

Gjest
Hmmmm, en ekstra jordledning kan man lage for noen få kroner.
Må jeg virkelig lese den testen?
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.532
Antall liker
35.435
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Det jeg funderer litt på er om den shunter LF eller HF. "built in ultra high speed filter (>20GHz), ensuring perfect phase even at extreme frequencies" sier ikke stort om hva den egentlig gjør. Det meste har gjerne en naturlig forklaring.
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Så godt som alle kabelprodusenter anvender en mindreverdig leder til jord eller negativ halvdel. (forsåvidt til pluss og :p)
Undertegnedes DIY består av to identiske individuelt fullskjermede solid core. Det levner ikke mye til tilfeldighetene 8)



Mvh. RS
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Endre Askeland skrev:
Heisan

Det er i utgangspunktet ikke meningen å koble din kabel opp sammen med Bridge. Siden kabelen din er optimal, vil en slik oppkobling bare være negativt for sluttresultatet. Jeg ser frem til å få lyttet til kabelen.

mvh

R.Solhaug skrev:
Tanken på at min nøkterne og dønn seriøse signalkabel skal kobles opp med det der juggelet plager meg ;D



Mvh. RS
Jeg ser fram til din tilbakemelding etter du har testa Solhaugkabelen, Askeland.
Interessant fordi jeg har en sånn kabel i mitt anlegg. Foreløpig.
Så en ærlig tilbakemelding fra deg blir artig.
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Endre Askeland skrev:
Jeg ser frem til å få lyttet til kabelen.
Gleder meg til å lese testen! Kanskje Roysen vil ha en kabel til test også..?
 

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Innlegg
4.429
Antall liker
2.857
Torget vurderinger
3
Ja det blir morro å lese den testen må si jeg lurer litt på
åssen man får 2 fullsjerma coax kabler inni en rca plugg :)
blir det ikke jævlig trangt om plassen der da a ;D
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.155
Antall liker
10.663
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Eichmann sine kabler bruker "bedre" kabler. (Større tverrsnitt) til jordledere.
Mener Kimber sine flettede er også slik.

Eichmann Ratio™ formula

Named after Australian inventor Keith Eichmann – the Eichmann Ratio™ formula is a ratio between signal and return conductors, where the return has a greater cross-sectional area and mass than the signal.

The Ratio forces the return conductor to respond rapidly to signals being transmitted through the signal conductor, at the same time providing a balance of reactance between signal and return. This ensures that all frequencies and their harmonics are transmitted in a more perfect state.

The result is cleaner signal transfer. Which translates to better sound quality.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.328
Torget vurderinger
1
Nikko03 skrev:
...
åssen man får 2 fullsjerma coax kabler inni en rca plugg :)
blir det ikke jævlig trangt om plassen der da a ;D
o.t.
Det er kun et spm om valg av kabel. En std RGB kabel har f.eks 3 COAX kabler i felles kappe typpisk ca 6-8 mm ytre diameter og passer helt fint i mange RCA-plugger. RG178 kabler har en ytre diameter på omkring 1,8 mm - det er mulig å få plass til ganske mange av dem i de fleste RCA-plugger. Forøvrig kan man gjøre en del ift. måten kablene avsluttes inn mot pluggen.

mvh
KJ
 

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Innlegg
4.429
Antall liker
2.857
Torget vurderinger
3
sorry for ot

ja jeg skjønner skjermen trenger jo ikke gå helt inn i rca kontakten.
å da er det jo god plass.
må kanskje prøve dette å sammenligne med Dikemark kabelen ;D
 

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Innlegg
754
Antall liker
2
Det snakkes om filter. Kan dette være noe av det samme som Bybee + større areal til jordingen (bedre signalreferanse=mindre støy/potensialforskjeller)?

Større areal til jording kan ha noe for seg, og filter kan ha noe for seg.....
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Kabelen har ankommet i dag, førsteinntrykket var at det manglet betydelig substans i hele lydbildet, eller sagt på en annen måte, det mangler foreløpig kjøtt og blod både på stemmer og instrumenter. Det låter litt klinisk/flatt. Men som sagt er dette førsteinntrykket, og all erfaringer som jeg har med kabler er at lydsignaturen fra dem endrer seg ved innspilling.

Jeg skal på hytta i helgen. Jeg har tenkt at kablene skal få stå å spille hele helgen gjennom.

Derfor tror jeg at kabelen spiller bedre på mandag i neste uke. Vi får se om jeg får rett.

ceroxol skrev:
Endre Askeland skrev:
Jeg ser frem til å få lyttet til kabelen.
Gleder meg til å lese testen! Kanskje Roysen vil ha en kabel til test også..?
 
P

Parelius

Gjest
Trenger den optimale Solhaug-kabel lang innspilling tro? (300 timer?)

Gitt hypotesen om at "Solhaug-kabel er ikke optimal" – der ere mangler i lydens substans –, vil den yte bedre med THE BRIDGE? Vil THE BRIDGE bringe Solhaug-kabelens optimalitet til fall, gjøre den til en fallert størrelse? Spørsmålene er mange, og svarene vil være klare.
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Parelius skrev:
Trenger den optimale Solhaug-kabel lang innspilling tro? (300 timer?)

Gitt hypotesen om at "Solhaug-kabel er ikke optimal" – der ere mangler i lydens substans –, vil den yte bedre med THE BRIDGE? Vil THE BRIDGE bringe Solhaug-kabelens optimalitet til fall, gjøre den til en fallert størrelse? Spørsmålene er mange, og svarene vil være klare.
Har du hørt kabelen eller er dette et dåraktig forsøk på noe jantetull ::)

Kabelen spiller åpnere og renere enn andre, noe som kan være uvant. I anlegg i den her klassen kan det innebære en bemerkelsersverdig endring av lyden. I løpet av de ti årene jeg har anvendt kabelen har jeg forstatt til gode å høre noen med "oppegående" anlegg anklage den for manglende klangekthet.


Mvh. RS
 
P

Parelius

Gjest
R.Solhaug skrev:
Parelius skrev:
Trenger den optimale Solhaug-kabel lang innspilling tro? (300 timer?)

Gitt hypotesen om at "Solhaug-kabel er ikke optimal" – der ere mangler i lydens substans –, vil den yte bedre med THE BRIDGE? Vil THE BRIDGE bringe Solhaug-kabelens optimalitet til fall, gjøre den til en fallert størrelse? Spørsmålene er mange, og svarene vil være klare.
Har du hørt kabelen eller er dette et dåraktig forsøk på noe jantetull ::)
Lite Jante her i gården. Ironie eller en forfeilet artighet fra min side er nok mer dekkende.
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
R.Solhaug skrev:
Parelius skrev:
Trenger den optimale Solhaug-kabel lang innspilling tro? (300 timer?)

Gitt hypotesen om at "Solhaug-kabel er ikke optimal" – der ere mangler i lydens substans –, vil den yte bedre med THE BRIDGE? Vil THE BRIDGE bringe Solhaug-kabelens optimalitet til fall, gjøre den til en fallert størrelse? Spørsmålene er mange, og svarene vil være klare.
Har du hørt kabelen eller er dette et dåraktig forsøk på noe jantetull ::)

Kabelen spiller åpnere og renere enn andre, noe som kan være uvant. I anlegg i den her klassen kan det innebære en bemerkelsersverdig endring av lyden. I løpet av de ti årene jeg har anvendt kabelen har jeg forstatt til gode å høre noen med "oppegående" anlegg anklage den for manglende klangekthet.


Mvh. RS
Endre; hvis du ikke får kabelen til, må du alstå ut å se etter nytt anlegg... Da har kabelen avslørt mangler, som dine tidligere kabler har kamuflert :) For kabelen er tydeligvis suveren.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
gut_man skrev:
R.Solhaug skrev:
Parelius skrev:
Trenger den optimale Solhaug-kabel lang innspilling tro? (300 timer?)

Gitt hypotesen om at "Solhaug-kabel er ikke optimal" – der ere mangler i lydens substans –, vil den yte bedre med THE BRIDGE? Vil THE BRIDGE bringe Solhaug-kabelens optimalitet til fall, gjøre den til en fallert størrelse? Spørsmålene er mange, og svarene vil være klare.
Har du hørt kabelen eller er dette et dåraktig forsøk på noe jantetull ::)

Kabelen spiller åpnere og renere enn andre, noe som kan være uvant. I anlegg i den her klassen kan det innebære en bemerkelsersverdig endring av lyden. I løpet av de ti årene jeg har anvendt kabelen har jeg forstatt til gode å høre noen med "oppegående" anlegg anklage den for manglende klangekthet.


Mvh. RS
Endre; hvis du ikke får kabelen til, må du alstå ut å se etter nytt anlegg... Da har kabelen avslørt mangler, som dine tidligere kabler har kamuflert :) For kabelen er tydeligvis suveren.


I hvertfall ny CD spiller ;)
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Vi får se. Tviler på at jeg velger bort anlegget hvis det er det valget skal stå om. Venter i disse dager på den nye Edge Reference for-forsterkeren min. Edge og Avalon har kommet for å bli. Edge brukte en prototype av for-forsterkeren i Las Vegas nå i januar. Serienummer 001 er på vei til meg :D



mvh


gut_man skrev:
R.Solhaug skrev:
Parelius skrev:
Trenger den optimale Solhaug-kabel lang innspilling tro? (300 timer?)

Gitt hypotesen om at "Solhaug-kabel er ikke optimal" – der ere mangler i lydens substans –, vil den yte bedre med THE BRIDGE? Vil THE BRIDGE bringe Solhaug-kabelens optimalitet til fall, gjøre den til en fallert størrelse? Spørsmålene er mange, og svarene vil være klare.
Har du hørt kabelen eller er dette et dåraktig forsøk på noe jantetull ::)

Kabelen spiller åpnere og renere enn andre, noe som kan være uvant. I anlegg i den her klassen kan det innebære en bemerkelsersverdig endring av lyden. I løpet av de ti årene jeg har anvendt kabelen har jeg forstatt til gode å høre noen med "oppegående" anlegg anklage den for manglende klangekthet.


Mvh. RS
Endre; hvis du ikke får kabelen til, må du alstå ut å se etter nytt anlegg... Da har kabelen avslørt mangler, som dine tidligere kabler har kamuflert :) For kabelen er tydeligvis suveren.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Du vet ikke hva du snakker om.

Ellers så har jeg fått rapporter fra Las Vegas om at den nye NL Spilleren til Edge spilte forrykende. Det frister derfor å oppgradere til denne. Vi får se hva fremtiden bringer.




f skrev:
gut_man skrev:
R.Solhaug skrev:
Parelius skrev:
Trenger den optimale Solhaug-kabel lang innspilling tro? (300 timer?)

Gitt hypotesen om at "Solhaug-kabel er ikke optimal" – der ere mangler i lydens substans –, vil den yte bedre med THE BRIDGE? Vil THE BRIDGE bringe Solhaug-kabelens optimalitet til fall, gjøre den til en fallert størrelse? Spørsmålene er mange, og svarene vil være klare.
Har du hørt kabelen eller er dette et dåraktig forsøk på noe jantetull ::)

Kabelen spiller åpnere og renere enn andre, noe som kan være uvant. I anlegg i den her klassen kan det innebære en bemerkelsersverdig endring av lyden. I løpet av de ti årene jeg har anvendt kabelen har jeg forstatt til gode å høre noen med "oppegående" anlegg anklage den for manglende klangekthet.


Mvh. RS
Endre; hvis du ikke får kabelen til, må du alstå ut å se etter nytt anlegg... Da har kabelen avslørt mangler, som dine tidligere kabler har kamuflert :) For kabelen er tydeligvis suveren.


I hvertfall ny CD spiller ;)
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Skal bli veldig spennende å se resultatene her, for jeg har tidligere hatt et par av Solhaug's signalkabler. Det var vel i '98 (er det fortsatt de samme kablene?), og sammenlignet de mot noen andre og mer "eksentriske" kabler.

Nei, sier ikke hvem som var best - iallefall ikke ennå. ;D
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Cundis skrev:
Skal bli veldig spennende å se resultatene her, for jeg har tidligere hatt et par av Solhaug's signalkabler. Det var vel i '98 (er det fortsatt de samme kablene?), og sammenlignet de mot noen andre og mer "eksentriske" kabler.

Nei, sier ikke hvem som var best - iallefall ikke ennå. ;D
Registrerer at du i hvert fall har andre kabler i anlegget ditt i dag..
 
Topp Bunn