Crystal Cable Bridge, GENIALT!!!!

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Fillern, der ble jeg ferska..he-he.. ;D

Men når det er sagt, så skal det også nevnes at jeg heller ikke har de kablene jeg testa de opp mot lengre.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Cundis skrev:
Fillern, der ble jeg ferska..he-he.. ;D

Men når det er sagt, så skal det også nevnes at jeg heller ikke har de kablene jeg testa de opp mot lengre.

Har vel indirekte gitt oss noe av din konklusjon siden du ikke beholdt de uansett da... :)
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Går med på det ja. ;) Men for å ikke ytterligere farge Endre's opplevelse av de, så forteller jeg ikke hvordan jeg opplevde de ennå. :)
 

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Innlegg
754
Antall liker
2
TJ skrev:
Det snakkes om filter. Kan dette være noe av det samme som Bybee + større areal til jordingen (bedre signalreferanse=mindre støy/potensialforskjeller)?

Større areal til jording kan ha noe for seg, og filter kan ha noe for seg.....
Noen som har kommentar til ovennevnte? Kan det være noe slikt? Er det noen som har prøvd å forbedre jordingen mellom to komponenter slik og fått noe ut av det?

mvh TJ
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.328
Torget vurderinger
1
TJ skrev:
...
Noen som har kommentar til ovennevnte? Kan det være noe slikt? Er det noen som har prøvd å forbedre jordingen mellom to komponenter slik og fått noe ut av det?

mvh TJ
Kanibaliser en stk gammel avdanket HT-kabel, ta av en enkelt leder og klipp til i passe lengde, sett på et par kabelsko type gaffel, løsne en chassis skrue på to komponenter, sett inn kabelstumpen og skru til -> bruk øra og finn ut av det ;)

mvh
KJ
 

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Innlegg
754
Antall liker
2
KJ skrev:
TJ skrev:
...
Noen som har kommentar til ovennevnte? Kan det være noe slikt? Er det noen som har prøvd å forbedre jordingen mellom to komponenter slik og fått noe ut av det?

mvh TJ
Kanibaliser en stk gammel avdanket HT-kabel, ta av en enkelt leder og klipp til i passe lengde, sett på et par kabelsko type gaffel, løssne en chassis skrue på to komponenter, sett inn kabelstumpen og skru til -> bruk øra og finn ut av det ;)

mvh
KJ
Har dessverre ikke noe som er verdt å teste det på for øyeblikket!
 

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Innlegg
4.429
Antall liker
2.857
Torget vurderinger
3
Nå hadde det jo vært morro å sett resten av kabelen :)
fra ende til annen liksom ;D har litt lyst til å prøve den der men fikk bare tak i 100 meters
rull synes det ble litt mye ;D
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.366
Antall liker
146
bambadoo skrev:
Eichmann sine kabler bruker "bedre" kabler. (Større tverrsnitt) til jordledere.
Mener Kimber sine flettede er også slik.

Lodda på en Kimber Hero her om dagen og der var tverrsnittet det samme på + og - ledere.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.155
Antall liker
10.663
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ja, men 2 ledere til - og 1 leder til pluss? Veldig vanlig fletting det. Har også noe med skjerming å gjøre, å terminere på den måten. Men altså dobbelt tverrsnitt til -
Tenker på kcag, timbre mm.
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Det der bildet viser to utgaver av samme coax; den øverste som er ca. 10 år gammel er Vivancoen slik den var da jeg oppdaget den. Når jeg mottok en ny rull nylig hadde den fått et nytt utsjåande både mht. påtrykket text og utvendig finish. Dette får meg til å fundere på om det faktisk er den samme kabelen.

Her må nok undertegnede riste ut ørevoksen og finlytte ???



Mvh. RS
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Og jeg holder fortsatt på med innspilling.

mvh
R.Solhaug skrev:
Det der bildet viser to utgaver av samme coax; den øverste som er ca. 10 år gammel er Vivancoen slik den var da jeg oppdaget den. Når jeg mottok en ny rull nylig hadde den fått et nytt utsjåande både mht. påtrykket text og utvendig finish. Dette får meg til å fundere på om det faktisk er den samme kabelen.

Her må nok undertegnede riste ut ørevoksen og finlytte ???



Mvh. RS
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
R.Solhaug skrev:
Det der bildet viser to utgaver av samme coax; den øverste som er ca. 10 år gammel er Vivancoen slik den var da jeg oppdaget den. Når jeg mottok en ny rull nylig hadde den fått et nytt utsjåande både mht. påtrykket text og utvendig finish. Dette får meg til å fundere på om det faktisk er den samme kabelen.

Her må nok undertegnede riste ut ørevoksen og finlytte ???



Mvh. RS
Den besto første test i gruva ;)


Mvh. RS
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Spent på Endre sin vurdering... Og om RS sin nye Vivanco er like god som den gamle. Hvor kan denne kjøpes evt, uten å måtte dra hjem 100 meter eller mer?


Mvh
-Y
 

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Innlegg
624
Antall liker
3
Kunne vært artig å høre det endelige utfallet av denne testen! :)
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
venter vi fortsatt?....



-Y
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Ah...sorry! Flat som ei pannekake.!! ::)


-Y
 
Topp Bunn