Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Fra linkene:


    Hvilket språk savner du?
    Mener du for fullt alvor at hele verden bruker felleskatalogen.no som oppslagsverktøy eller hva mener du?
    Videre er det vel ikke meningen at man skal ha en smart telefon med qr kode scanning for å få tak i informasjonen man trenger for å gjøre et gjennomtenkt valg for seg selv
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Så du mener at han beviselig ikke er utsatt for sensur? At jeg ikke kan bevise at han er utsatt for sensur betyr ikke det samme som at han lyver? FHI er enige med ham i at faren for myokartitt øker ved bruk av vaksiner. Jeg tror ikke det er FHI som har plaget ham med sensur, om det er det du lurer på.
    Jeg mener at han sannsynligvis fikk et rapp over fingrene om å slutte å misbruke autoriteten sin som lege (ortopedisk kirurg) til å gå høyt ut med faktafri påstander om noe han ikke har kompetanse i (vaksinesikkerhet). Det er ikke sensur, men etiske regler.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    men pfizer skal ha for åpenheten sin:
    6.2 Postmarketing Experience
    The following adverse reactions have been identified during postmarketing use of COMIRNATY, including under Emergency Use Authorization. Because these reactions are reported voluntarily from a population of uncertain size, it is not always possible to reliably estimate their frequency or establish a causal relationship to vaccine exposure.

    Cardiac Disorders: myocarditis, pericarditis

    Gastrointestinal Disorders: diarrhea, vomiting

    Immune System Disorders: severe allergic reactions, including anaphylaxis, and other hypersensitivity reactions (e.g., rash, pruritus, urticaria, angioedema)

    Musculoskeletal and Connective Tissue Disorders: pain in extremity (arm)

    Jeg syns feks immune system disorder feks høres veldig alvorlig ut, ville ikke en normal reaksjon da vært å stoppe utrullingen, ta en pust i bakken og finne ut hva som foregår?
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.457
    Antall liker
    9.759
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Mener du for fullt alvor at hele verden bruker felleskatalogen.no som oppslagsverktøy eller hva mener du?
    Videre er det vel ikke meningen at man skal ha en smart telefon med qr kode scanning for å få tak i informasjonen man trenger for å gjøre et gjennomtenkt valg for seg selv
    Nei, all den tid vaksinene settes av helsepersonell er det meningen at man kan rådføre seg med en slik en. På hvilket tidspunkt skulle man lest pakningsvedlegget?
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Men er ikke denne sammensvergelsen internasjonal, da??
    Det burde være opplagt for alle. Den utskjelte Tegnell i Sverige var vel den eneste i vestverden som sto relativt fritt i forhold til politisk kontroll. Han var veldig klar på hva som var feil med lock-down tankegangen. I ettertid er det klart at selvstendig tenkning gav store fordeler.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Mener du for fullt alvor at hele verden bruker felleskatalogen.no som oppslagsverktøy eller hva mener du?
    Videre er det vel ikke meningen at man skal ha en smart telefon med qr kode scanning for å få tak i informasjonen man trenger for å gjøre et gjennomtenkt valg for seg selv
    Nå viste jeg nettopp at tilsvarende pakningsvedlegg finnes for alle EU/EØS-språk, blant annet via EMA’s sider. Her er et amerikansk eksempel: https://www.fda.gov/media/151707/download
    Ikke noe «this page left intentionally blank» der.

    Hvor ble det av den globale konspirasjonen om å undertrykke slik informasjon?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Nå viste jeg nettopp at tilsvarende pakningsvedlegg finnes for alle EU/EØS-språk, blant annet via EMA’s sider. Hvor ble det av den globale konspirasjonen om å undertrykke slik informasjon?
    Nå må vi slutte å være så selvsentrerte, for det første er ikke eu/eøs hele verden, faktisk en ganske liten del av den.
    For det andre så hjelper det vel lite at dette evt er kjent når myndighetene presser deg til å ta vaksinen.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.457
    Antall liker
    9.759
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Det burde være opplagt for alle. Den utskjelte Tegnell i Sverige var vel den eneste i vestverden som sto relativt fritt i forhold til politisk kontroll. Han var veldig klar på hva som var feil med lock-down tankegangen. I ettertid er det klart at selvstendig tenkning gav store fordeler.
    Det har vært gjentatt i det uendelige at problemet i Norge har vært at politikerne ikke har våget å ta kontroll, men latt seg styre av eksperter i FHI og Helsedirektoratet. Er det ikke lenger sånn da, eller er Camilla Stoltenberg og Bjørn Guldvog politikere?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nå må vi slutte å være så selvsentrerte, for det første er ikke eu/eøs hele verden, faktisk en ganske liten del av den.
    For det andre så hjelper det vel lite at dette evt er kjent når myndighetene presser deg til å ta vaksinen.
    Ønskereprise, et amerikansk eksempel på pakningsvedlegg:
    Hvor ble det av den globale konspirasjonen om å undertrykke slik informasjon?
    Om både EMA og FDA står utenfor denne konspirasjonen, hvem inngår i den da?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Nei, all den tid vaksinene settes av helsepersonell er det meningen at man kan rådføre seg med en slik en. På hvilket tidspunkt skulle man lest pakningsvedlegget?
    De fleste er vel interessert i hva de får i seg?
    Så hvis du er hos legen og han skriver ut en resept til deg, så sjekker du ikke pakningsvedlegget før du dytter det i deg?

    Og hvis meningen er at man skal gjøre en avgjørelse på dette selv så er det vel dumt å forhøre seg med helsepersonell. De har jo sin egen vurdering og det finnes en haug av leger som ikke anbefaler vaksinen.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Jeg mener at han sannsynligvis fikk et rapp over fingrene om å slutte å misbruke autoriteten sin som lege (ortopedisk kirurg) til å gå høyt ut med faktafri påstander om noe han ikke har kompetanse i (vaksinesikkerhet). Det er ikke sensur, men etiske regler.
    Der tror jeg du har rett. Du applauderer og jeg grøsser. Dette har ingen ting med etikk å gjøre. Om ikke fagfolk får lov til å snakke høyt så står vi igjen med lovnadene fra blåruss og politikere. Mannen har ytret seg på sin egen twitterkonto, og siden vi ikke bor i Kina burde det være ikke bare aksepter men applaudert. I praksis så har motstemmene i Norge måttet formidle via små kanaler som Steigan, Document og hva de nå heter. De slipper ikke til i debatten. Dette er også sensur. Fagfolk blokkeres fra sosiale medier fordi de foreslår at folk tar litt ekstra vitamin D. For førti år siden hadde disse menneskene fått publisert sine egne artikler i Dagbladet.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Ønskereprise, et amerikansk eksempel på pakningsvedlegg:
    Hvor ble det av den globale konspirasjonen om å undertrykke slik informasjon?
    Om både EMA og FDA står utenfor denne konspirasjonen, hvem inngår i den da?
    Hvor får mesteparten av befolkningen i verden sin informasjon fra?
    Er det fda.gov eller er det fra cnn, twitter, facebook etc?
    Hvor mye av dette har stått der?
    Hvis man feks er på youtube så kommer det opp informasjon rundt covid: en link til who.
    Jeg gikk inn på denne nå og fant denne artikkelen feks: https://www.who.int/news-room/featu...ntech-covid-19--vaccine-what-you-need-to-know
    Hva tenker du om denne artikkelen? Viser den det rette bildet?
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Det har vært gjentatt i det uendelige at problemet i Norge har vært at politikerne ikke har våget å ta kontroll, men latt seg styre av eksperter i FHI og Helsedirektoratet. Er det ikke lenger sånn da, eller er Camilla Stoltenberg og Bjørn Guldvog politikere?
    De var organisert under Bent Høie og Erna Solberg.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Der tror jeg du har rett. Du applauderer og jeg grøsser. Dette har ingen ting med etikk å gjøre. Om ikke fagfolk får lov til å snakke høyt så står vi igjen med lovnadene fra blåruss og politikere. Mannen har ytret seg på sin egen twitterkonto, og siden vi ikke bor i Kina burde det være ikke bare aksepter men applaudert. I praksis så har motstemmene i Norge måttet formidle via små kanaler som Steigan, Document og hva de nå heter. De slipper ikke til i debatten. Dette er også sensur. Fagfolk blokkeres fra sosiale medier fordi de foreslår at folk tar litt ekstra vitamin D. For førti år siden hadde disse menneskene fått publisert sine egne artikler i Dagbladet.
    Poenget er at han ikke er «fagfolk», ikke engang doktor (også kjent som innehaver av fagbrev i forskning). Han bruker bare legetittelen sin som knokkelsnekker til å gi et falsk inntrykk av faglig autoritet der han slett ikke har det. Det synes jeg han skal la være, og ja, jeg applauderer legeetiske organer som slår ned på sånt.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvor får mesteparten av befolkningen i verden sin informasjon fra?
    Er det fda.gov eller er det fra cnn, twitter, facebook etc?
    Hvor mye av dette har stått der?
    Hvis man feks er på youtube så kommer det opp informasjon rundt covid: en link til who.
    Jeg gikk inn på denne nå og fant denne artikkelen feks: https://www.who.int/news-room/featu...ntech-covid-19--vaccine-what-you-need-to-know
    Hva tenker du om denne artikkelen? Viser den det rette bildet?
    Vel, nå var påstanden at «pakningsvedlegget er blankt». Det er det ikke. Først viste jeg det norske, deretter alle EU/EØS-språk, så det amerikanske. Ingen av dem er blanke. Den påståtte globale konspirasjonen om å undertrykke slik informasjon er bare tull.

    Hva som sies og ikke sies i dine favoritt-youtubevideoer er en annen historie. WHO-linken er heller ikke et pakningsvedlegg, er den vel? Jeg ser forøvrig ingen ting galt der, men den går jo ikke like grundig gjennom potensielle bivirkninger som de reelle pakningsvedleggene gjør.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.457
    Antall liker
    9.759
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Da er jo i så fall påstanden om at veike politikere overlot beslutningene til eksperter med altfor mye makt helt urimelig, men dette har vært budskapet @lars_erik har repetert.

    Dere er åpenbart uenige da, men det er jo greit.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Vel, nå var påstanden at «pakningsvedlegget er blankt». Det er det ikke. Først viste jeg det norske, deretter alle EU/EØS-språk, så det amerikanske. Ingen av dem er blanke. Den påståtte globale konspirasjonen om å undertrykke slik informasjon er bare tull.

    Hva som sies og ikke sies i dine favoritt-youtubevideoer er en annen historie. WHO-linken er heller ikke et pakningsvdlegg, er den vel? Jeg ser forøvrig ingen ting galt der, men den går jo ikke like grundig gjennom potensielle bivirkninger som de reelle pakningsvedleggenegjør.
    Er vel stor forskjell på pakningsvedlegget i papirform og elektronisk?
    Hva syns du forøvrig om who sin artikkel som skal fortelle deg alt du trenger å vite før du vaksinerer deg?
    Knapt en setning om bivirkninger, som i tillegg underdriver det.
    Det er 7 setninger som inneholder safe and effective.
    Nå jobbes det jo som kjent med å gi who mere makt, hva tenker du om det, sett i lys av at de misleder verdens befolkning?
    Hjelper lite at det gjemmes i et pakningsvedlegg (på nett og ikke akkurat spesielt enkelt å finne)


    Jeg har jo akkurat forklart deg hvordan denne konspirasjonen fungerer:
    1. sensurer
    2. send alle til who for sannheten
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Er vel stor forskjell på pakningsvedlegget i papirform og elektronisk?
    Det elektroniske og papirbaserte pakningsvedlegget skal være likt. Det er liksom poenget med å kalle det et pakningsvedlegg. Påstanden var fortsatt at pakningsvedlegget var blankt. Det er det ikke. Khanate innrømmet det, men krever du at jeg skal åpne hver enkelt pakning og brette ut det fysiske pakningsvedlegget for at du skal tro meg?

    Jeg skrev hva jeg syntes om WHO’s side i forrige innlegg. Ser ingen ting galt der, men den er ikke like grundig som pakningsvedleggene. Den siden utgir seg heller ikke at den inneholder «alt» du behøver å vite, men linker videre hvis du vil vite mer, blant annet til denne: https://apps.who.int/iris/rest/bitstreams/1459873/retrieve
    Det er WHOs anbefaling og vurdering. Se gjerne side 4-8 der.

    Hvis hverken EMA, FDA eller WHO inngår i denne globale konspirasjonen om å undertrykke slik informasjon, hvem er det da som inngår?
     
    Sist redigert:

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har ikke tilgang på fysiske pakningsvedlegg i USA så det vet jeg ikke.
    Men siden du har det kan du jo feks ta å brette det ut og ta et bilde til meg, gjerne ved siden av dagens avis så jeg vet det er legit.

    Betryggende å vite at du syns det er helt innafor å mislede verdens befolkning. Jeg syns ikke det.
    Artikkelen heter
    The Pfizer BioNTech (BNT162b2) COVID-19 vaccine: What you need to know

    Mulig jeg bare er en dum antivaxx flat trump earther men for meg virker det som denne artikkelen skal gi deg den informasjonen du trenger å vite for å ta et informativt valg om du vil vaksineres eller ikke.
    Men det er vel det som er stikkordet: hva du trenger å vite.
    Ingen trenger vel å vite at du risikerer både å dø, utvikle aids etc når du tar vaksinen.
    Men selvfølgelig trenger du å vite at covid, det er så mye verre... her er alt som skje... også den lange lista
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Syns dette har vært en produktiv dag
    En som er 100% enig med meg i noe, samt en annen som akkurat har bevist at konspirasjonen er ekte. Samt at det er alvorlige bivirkninger som ikke akkurat er sjeldne.
    Tenker jeg logger av og tar meg en velfortjent kvikksølv drink
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Sist redigert:

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    AIDS står vel ikke oppført på pakningsvedlegget som mulig bivirkning uansett..
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hvor står ordet «alt» («everything») som du påsto at det var?

    Hva synes du om WHOs vurdering og anbefaling, forresten? Denne, særlig side 4 til 8:
    La oss snu det; Hvor mange pdf filer, lenker og nettsteder skal du besøke og lese før du vet alt du trenger å vite før du tar et valg?

    Forøvrig ble jeg ikke særlig imponert over den linken din som liksom skulle være så mye bedre.
    Hvor står bivirkningene feks?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    La oss snu det; Hvor mange pdf filer, lenker og nettsteder skal du besøke og lese før du vet alt du trenger å vite før du tar et valg?

    Forøvrig ble jeg ikke særlig imponert over den linken din som liksom skulle være så mye bedre.
    Hvor står bivirkningene feks?
    Hvorfor tror du jeg har forsøkt å tipse deg om s 4-8 i den? Eksempel:
    Myocarditis is a rare adverse event that has been reported after receipt of mRNA COVID-19 vaccines. The observed risk is highest in males aged 12–29 years. In October 2021, the Global Advisory Committee on Vaccine Safety (GACVS) COVID- 19 subcommittee concluded that the benefits of mRNA COVID-19 vaccines have clear benefits in all age groups in reducing hospitalizations and deaths due to COVID-19. Countries should consider the individual and population benefits of immunisation relevant to their epidemiological and social context when developing their COVID-19 immunisation policies and programmes (25).

    Vaccinated individuals should be instructed to seek immediate medical attention if they develop symptoms indicative of myocarditis or pericarditis, such as new onset and persisting chest pain, shortness of breath, or palpitations following vaccination. It is important to rule out other potential causes of myocarditis and pericarditis, including COVID-19 infection and other viral aetiologies.
    Hvor ble det av den globale konspirasjonen om å tie ihjel slik informasjon? Hvor mange youtube-videoer har du selv sett for å vite «alt» om farene ved vaksinebivirkninger, forresten?
     
    Sist redigert:

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg trodde du av alle likte å se tall?
    Myocarditis is a rare adverse event that has been reported after receipt of mRNA COVID-19 vaccines. The observed risk is highest in males aged 12–29 years.
    Hvor mange er tallet rare?

    Jeg får den informasjonen fra legemiddelverket og bruker youtu.be stort sett for å se kattevideoer og npc videoer.
    Vil jeg ha annen informasjon bruker jeg kanaler enn youtu.be.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Helt ærlig syns jeg fremstillingen til legemiddelverket er bra, lettfattelig og tallfestet.
    Ikke neddysser den bivirkningene heller og virker balansert.
    Men er jo stort sett basert på hva selskapet selv har sagt, samt oppdatert i etterkant basert på rapporter.
    Norge har jo også vist moderasjon ift å pushe boostere.
    Men dessverre hjelper det lite for de milliardene som ikke er Norske
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Men ikke hos who som er kanalen vi skal gå til om man feks bruker sosiale medier.
    WHO har dataark om forskjellige vaksiner, inkludert slike tall som du etterspør. Eksempel:
    Ser ikke tilsvarende for covid der, kanskje for nytt ennå?

    Mye annet interessant hos WHO også. F eks prosedyrene for å overvåke og rapportere potensielle bivirkninger: https://www.who.int/publications/i/item/9789240032781
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.934
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Da er jo i så fall påstanden om at veike politikere overlot beslutningene til eksperter med altfor mye makt helt urimelig, men dette har vært budskapet @lars_erik har repetert.

    Dere er åpenbart uenige da, men det er jo greit.
    Vaksinedebatten orker jeg ikke kaste meg inn i. Mitt hovedankepunkt har vært de nasjonale restriksjoner, som om hele landet var likt Oslo.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Felleskatalogen utgies ikke av legemiddelverket, men av legemiddelindustrien selv. De gjør en veldig dårlig jobb med å dysse ned bivirkningene av egne preparater, bare skriver det i en bok og gir den ut liksom.. skulle tatt seg ut..
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    ja det er jo tilfeller der de har blitt tatt i løgn også, feks oxycontin.
    Men tenk deg så ille det er da, når de til og med må skrive inn disse bivirkningene for de er så vanlige at det ikke kan skjules.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Men tenk deg så ille det er da, når de til og med må skrive inn disse bivirkningene for de er så vanlige at det ikke kan skjules.
    Fagutrykket for antivaxxernes argumentasjon nå er «fra skanse til skanse». Det var liksom en global konspirasjon for å holde kunnskap om mulige bivirkninger skjult for almenheten, inkludert blanke pakningsvedlegg for at ingen skulle få vite, men så viste det seg at hverken EMA, FDA, WHO eller legemiddelprodusentene selv inngår i denne «konspirasjonen». Informasjon om mulige bivirkninger er åpent tilgjengelig og oppdateres løpende. Det er ikke noe behov for disse selvutnevnte youtubeheltene med like deler messias- og offerkompleks. Get over it.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Who har vel ikke akkurat sitt på det rene da..
    Og vi vet vel heller ikke om frekvensen på disse bivirkningene er korrekte.
    Det er fortsatt sensurering og neddyssing i sosiale medier, samt store nyhetssider.

    Så vi er ikke helt home free enda
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Who har vel ikke akkurat sitt på det rene da..
    Og vi vet vel heller ikke om frekvensen på disse bivirkningene er korrekte.
    Det er fortsatt sensurering og neddyssing i sosiale medier, samt store nyhetssider.

    Så vi er ikke helt home free enda
    Ubeskrivelig hvor mye energi det legges i å påstå at jorda er flat, uten så mye som ett eneste reelt argument å henge det på.
    SAMTLIGE pakningsvedlegg tilhørende en hver medisin du kan få kjøpt på apotek i hele EU (og den absolutte majoritet den resterende verden) inneholder akkurat den samme beskrivelsen av potensielle bivirkninger og frekvens, og har gjort det i mer enn 50 år i dette landet, i hvert fall.

    Her er liste over bivirkninger i pakningsvedlegget til en medisin som er populær blant anti-vaxxerrne. Gjett hvilken:
    Allergiske reaksjoner
    Oppsøk lege umiddelbart hvis du får en allergisk reaksjon. Tegn kan omfatte:
    • plutselig feber
    • plutselige hudreaksjoner (slik som utslett eller kløe) eller andre alvorlige hudreaksjoner
    • vanskeligheter med å puste
    Oppsøk lege umiddelbart hvis du merker noen av bivirkningene ovenfor.
    Andre bivirkninger
    • leversykdom (akutt hepatitt)
    • endringer i visse blodprøver (økning i leverenzymer, økt bilirubin i blodet, økte eosinofiler)
    • blod i urinen
    Bivirkningene nedenfor avhenger av hva du tar Ivermectin Medical Valley for. De avhenger også av om du har andre infeksjoner i tillegg.
    Personer med intestinal strongyloidiasis (anguillulosis) kan få følgende bivirkninger:
    • uvanlig svakhetsfølelse
    • tap av appetitt, magesmerter, forstoppelse eller diaré
    • kvalme eller oppkast
    • søvnighet eller svimmelhet
    • risting eller skjelving
    • redusert antall hvite blodceller (leukopeni)
    • redusert mengde av røde blodceller eller det røde blodpigmentet hemoglobin (anemi)
    Ved intestinal strongyloidiasis (anguillulosis) kan det også forekomme voksne rundormer i avføringen.
    Personer med mikrofilarieremi som skyldes lymfatisk filariasis grunnet Wuchereria bancrofti
    kan få følgende bivirkninger:
    • svetting eller feber
    • hodepine
    • uvanlig svakhetsfølelse
    • muskelsmerter, leddsmerter og smerter ellers i kroppen
    • tap av appetitt, kvalme
    • magesmerter (abdominale- og epigastriske smerter)
    • hoste eller sår hals
    • ubehag ved pusting
    • lavt blodtrykk når du reiser deg til sittende eller stående stilling - du kan føle deg svimmel eller ør
    • frysninger
    • svimmelhet
    • smerter eller ubehag i testiklene
    Personer med skabb kan få følgende bivirkninger:
    • kløe kan forverres i begynnelsen av behandlingen. Dette varer vanligvis ikke lenge.
    Personer med kraftig infeksjon med ormen Loa loa kan få følgende bivirkninger:
    • hjernefunksjonsforstyrrelser
    • nakke- eller ryggsmerter
    • blødning i det hvite i øynene (også kjent som røde øyne)
    • kortpustethet
    • tap av kontroll på urin og avføring
    • vansker med å stå eller gå
    • mentale endringer
    • døsighet eller forvirring
    • ikke respondere på andre personer eller gå i koma
    Personer med infeksjon med ormen Onchocerca volvulus som gir elveblindhet kan få følgende bivirkninger:
    • kløe eller utslett
    • ledd- eller muskelsmerter
    • feber
    • kvalme eller oppkast
    • hovne lymfeknuter
    • hevelser, spesielt i hender, ankler eller føtter
    • diaré
    • svimmelhet
    • lavt blodtrykk (hypotensjon). Du kan føle deg svimmel eller ør når du reiser deg opp
    • høy puls
    • hodepine eller tretthet
    • synsforandringer eller andre øyeproblemer, slik som infeksjon, rødhet eller uvanlig fornemmelse
    • blødning i det hvite i øynene eller hovne øyelokk
    • astma kan forverres
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Ingen som finner det bemerkelsesverdig at Pfizer ikke testet sin egen vaksine mhp spredning av viruset? Tross alt et av hovedargumentene for at man burde ta vaksinen var jo nettopp at man ikke skulle smitte bestemor.

    Må man være konspirasjonsteoretiker for å rynke på nesa over dette? Pfizer erkjenner under en høring i EU parlamentet at deres vaksine ikke ble testet mhp spredning av viruset. Er det mulig at dette kan synke inn hos de rettroende? Sannsynligvis ikke. Jeg vet ikke hvordan Pfizer evaluerte sin vaksine, men effekt på spredning av viruset var ikke et kriterie. Underlig nok testet man folk for om de var bærere av viruset, men ingen hadde fantasi til å utføre den samme testen på de vaksinerte.

    Du må ha en utholdenhet på minst 4 minutter om du mot formodning skulle ønske å få med deg hele budskapet her:

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn