Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.844
    Antall liker
    19.663
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Sør-Afrikas president Cyril Ramaphosa ber land som har innført innreiseforbud fra land i det sørlige Afrika, om raskt å oppheve forbudet.

    – Vi ber alle land som har innført innreiseforbud fra vårt land og våre søsterland i det sørlige Afrika, om raskt å omgjøre dette og oppheve forbudet før det blir gjort ytterligere skader på våre økonomier, sier Sør-Afrikas president Cyril Ramaphosa søndag.

    Også sjefen for Afrika-kontoret til Verdens helseorganisasjon WHO ber om at reiserestriksjonene oppheves.

    – Nå som omikronvarianten er påvist i flere regioner i verden, er reiserestriksjoner mot Afrika et angrep på global solidaritet, sier Matshidiso Moeti, WHOs generaldirektør for Afrika. (NTB)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.844
    Antall liker
    19.663
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er en smule forunderlig, men langt fra overraskende, at de som i fjor sommer og høst IKKE ville ha innreserestriksjoner- eller i det hele tatt tenkte over at arbeidsinnvandrere fra østeuropa fritt kunne medbringe smitte, nå mener innreserestriksjoner er som det skal være. Nå, som vi har vaksiner.

    Alt fordi den daværende regjering bestemte at slik skulle det være, akkurat som den nåværende nå bestemmer at nå skal det være motsatt.

    Man gjør og tenker som man får beskjed om. Uansett logikk.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Problemet er at du fyller på med påstander uten nevneverdig dekning.

    La oss ta. f.eks. Bulgaria som eksempel. 6,9 millioner innbyggere, 25% ferdigvaksinert.
    Antallet som registreres av nye Covid-tilfeller daglig ligger omtrentlig på samme antall som registreres i Norge, eller litt over.
    Drøyt 28 000 dødsfall grunnet Covid registrert, 95% av dem uvaksinerte.
    Nesten 7000 på sykehuset i disse dager, 800 av dem på intensiven.

    Det burde få deg til å tenke.

    Greit med litt tallfesting også. Tvilsomt om det når gjennom de tjukkeste skylappene.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.163
    Antall liker
    8.923
    La oss ta. f.eks. Bulgaria som eksempel. 6,9 millioner innbyggere, 25% ferdigvaksinert.
    Antallet som registreres av nye Covid-tilfeller daglig ligger omtrentlig på samme antall som registreres i Norge, eller litt over.
    Drøyt 28 000 dødsfall grunnet Covid registrert, 95% av dem uvaksinerte.
    Nesten 7000 på sykehuset i disse dager, 800 av dem på intensiven.
    Dette er interessant. Vi har 221 på sykehus og vi er nesten på knærne sies det, hvordan takler de dette i Bulgaria? Leste at Slovakia har ca. 3000 på sykehus. Hva er forskjellen på helsevesenet deres og vårt?
     
    Sist redigert:
    K

    Khanate

    Gjest
    Det er helt tydelig at landene med lavest vaksinasjonsgrad sliter mest med viruset og har høye dødstall. Så enkel er virkeligheten. At vaksinene avtar i virkning noe raskere enn forventet er kjedelig men det betyr jo langt fra at de ikke nytter. Angående dødsårsak ble dette fremsatt i en Dagbladet artikkel som et sitat fra WHO, og artikkelen handlet om Bulgaria hvor folk ikke tror på viruset og dør av Covid i den troen. Artikkelen er nå endret og den setningen er strøket, så der var jeg for rask. I Norge har vi en slags kontroll, og jeg er ikke tilhenger av noen nedstengning akkurat nå. Men vaksinene har gjort at vi er i en mye bedre situasjon enn om vi ikke hadde noen. Overleger og sykehus personale er veldig klare på at de er hardt presset. En utsatt kreftoperasjon er en for mye.

    Folk i helsevesenet er klare på at de er underdimensjonert i forhold til belastningen. En av legene i denne tråden har påpekt fenomenet, underdimensjoneringen er systematisk. Det har ikke skjedd noe med dimensjoneringen på tross av pandemien. Helsevesenet har alltid måttet prioritere, slik er det også i dag, og slik har det også vært ved tidligere epidemier. Det er antagelig flere faktorer enn vaksine som gir positiv uttelling for Norges del, men det enkleste er naturligvis å hevde at vaksinene er hovedårsaken, selv om dette ikke er bevist.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.495
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ja som vi tror att allt er over så dukker mutasjoner opp og de blir mer kompliserte "
    Det er nok behov for kollegialt ansvar og handling lang tid framover

    Det triste er jo at det er politisk og økonomiske interesser i det og og vaksinasjons raten er lav i de fattige land

    Den nye varianten er greit forklart her ;

    Dr. John Campbell om Omikron | Resett
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Lars Erik: HVIS Norge nå stenger, og vi får ei dose til, hvem har hovedskyld i det? Ingen andre enn hele folket😎 Da har forrige regjering åpnet for tidlig, det er greit nok. Men da har vi alle mislykkes i å beholde forsiktigheten, tålmodighet og tankevirksomhet rundt det også. Det er da en feil som kan koste oss et år til. Eller fem. Slike viruser blir endemiske kun hvis menneskets kontroll glipper. Men alt kan jo heller ikke kontrolleres.Det mest skremmende for egen del, er alle som fullstendig summarisk allerede har gitt opp å bruke hodet vedrørende egen risk, - videre smittespredning og - holdning om at dette skjer alle andre mens en selv går fri…Det er og blir feil, det. Og helsevesenet får mer å gjøre jo mindre vi andre tar hensyn til det.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Lars Erik: HVIS Norge nå stenger, og vi får ei dose til, hvem har hovedskyld i det? Ingen andre enn hele folket😎 Da har forrige regjering åpnet for tidlig, det er greit nok. Men da har vi alle mislykkes i å beholde forsiktigheten, tålmodighet og tankevirksomhet rundt det også. Det er da en feil som kan koste oss et år til. Slike viruser blir endemiske kun hvis menneskets kontroll glipper. Men alt kan jo heller ikke kontrolleres.
    Det finnes ting vi aldri kommer til å kunne kontrollere. Det er derfor vi har forkjølelse og influensasesonger om og om igjen. Nå kommer covid til å føye seg inn i rekkene, og vi kommer til å lære oss å leve med det.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Det er en smule forunderlig, men langt fra overraskende, at de som i fjor sommer og høst IKKE ville ha innreserestriksjoner- eller i det hele tatt tenkte over at arbeidsinnvandrere fra østeuropa fritt kunne medbringe smitte, nå mener innreserestriksjoner er som det skal være. Nå, som vi har vaksiner.

    Alt fordi den daværende regjering bestemte at slik skulle det være, akkurat som den nåværende nå bestemmer at nå skal det være motsatt.

    Man gjør og tenker som man får beskjed om. Uansett logikk.
    Hvem er det?
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Snakket med en annen foreldre under volleyballkamp igår som er anestesisykepleier på sykehuset her hvor jeg bor. Av ca 90 stk har ca 12+ sluttet og 2 stk friskte menn i sin beste alder som fikk en reall runde i første omgang fortsatt langtidssykemeldt. De får ikke tak i vikarer og folk klarer ikke mer. De hadde stengt en operasjonssal men det monner lite og mer må nok til. Det er noe å tenke på når man ikke gidder å ta en vaksine. De som er innom som er vaksinerte er ikke så syke og kun innom 1-2 dager og ikke på intensiven. Alle på intensiven er uvaksinerte. De sliter også med fler enn vanlige barn med RS viruset som trenger mye ressurser. Noe som ikke hjelper situasjonen. Så han så ikke lyst på det
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Raymond Johansen var god i dag; "Pust med magen, gå på julebord. Og vi kan ikke stenge ned samfunnet for sikkerhets skyld. Det er ingenting som tilsier at Oslo skal stenge ned. Vi nærmer oss 90% vaksinering, og antall sykehusinnleggelser og dødsfall er heller ikke alarmerende."
    Og for å legge til for egen del; Vi må slutte å telle antall smittede, alle har fått tilbud om vaksiner og de beskytter veldig bra mot alvorlig sykdom. Skal vi stenge ned samfunnet fordi vi har 200-300 ekstra pasienter på sykehus ? Hvis det blir resultatet så ofrer vi arbeidsplasser og ungdommen for å forsøke å skjerme noen 40-50 åringer med vrangforestillinger mot smitte. Det kan ikke storsamfunnet gjøre. Og med Omicron på gang som ser ut til å smitte ekstremt lett så vil smitten stige nesten uansett hva vi gjør. Smitte må vi leve med.....
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.844
    Antall liker
    19.663
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Da er alle kommuner innkalt til møte med Kjerkol i morgen, en time før pressekonferanse. Vi får håpe at det ikke betyr beskjed om nasjonalt inngripende tiltak, og at det fortsatt er voksne som nå styrer landet.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.844
    Antall liker
    19.663
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

    "Ekstremt milde symptomer".

    Sannelig bra Høie og Solberg ikke styrer lengre; da hadde det vel vært lockdown for lengst- for å være på den "sikre" siden. Partiet opptrer jo med fråden skummende rundt munnen i media for tiden.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054

    "Ekstremt milde symptomer".

    Sannelig bra Høie og Solberg ikke styrer lengre; da hadde det vel vært lockdown for lengst- for å være på den "sikre" siden. Partiet opptrer jo med fråden skummende rundt munnen i media for tiden.
    Fra artikkelen:
    – Det er fortsatt tidlig å si, men ikke alt som ser ille ut er virkelig ille. På dette tidspunktet er det viktig å samle informasjon, ikke spekulasjoner, legger Mevorach til. Hvis omikron overtar for delta tror professoren at det kan bli enklere å takle pandemien globalt.

    Så for å sitere Raymond: Pust med magan.
    Det er litt dårlig stemning rundt omkring nå. Krigstyper og generelt mye nerver alle veier. Slapp av, sier jeg, dumt å styre på panikkimpulser i disse dager.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.844
    Antall liker
    19.663
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hvem er det?
    Siden det stort sett er de til høyre i politikken- inkludert deg, som finner det opportunt å henge seg opp i "man" (for å slippe unna å ta stilling til poenget og dermed er en form for hersketeknikk) så gir svaret seg selv.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054

    ...så får en hver avgjøre med seg selv hvorvidt dette var voksent eller barsnlig.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.844
    Antall liker
    19.663
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

    ...så får en hver avgjøre med seg selv hvorvidt dette var voksent eller barsnlig.
    De innfører hvertfall ikke nasjonal aktivitetsnekt, begrensninger på arbeidsliv på Snåsa, idrett og kultur får ikke begrensninger. Det er jo voksent.

    Innskjerping på karanteplikt for noe som gir ekstremt milde symptomer, heller mot det "barnslige". Men neppe like barnslige som reaksjoner fra Høyre vil være...
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Verdt å fundere over:

    Jeg finner dette fornuftig, men jeg synes han overser et aspekt her. For dette dreier seg ikke om de lille problemet at 10% av en eller annen årsak ikke tar vaksine; problemet her er at den lille gruppa skaper så faens mye støy, og fremming av mer og mindre idiotiske virkelighetsoppfatninger, konspirasjonsteorier og faktaresistens. Dette har vist seg å være såpass smittefarlig at vi ser mengder av mennesker i dummere land enn vårt, som skaper en situasjon som i ytterste instans er regelrett livsfarlig.

    La folk slippe å ta vaksinen, så lenge de i det minste har skamvett nok til å holde vrangforestillingene sine for seg selv.

    PS: Lars_Erik, jeg ser at du har trykket "liker" på innlegget mitt, men det var før jeg redigerte det. Så du kan få lov til å fjerne det igjen. :D
     
    Sist redigert:

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4

    ...så får en hver avgjøre med seg selv hvorvidt dette var voksent eller barsnlig.
    Dette er de nye tiltakene:

    • Isolasjonstiden forlenges til 7 dager for de som tester positivt og som det er grunn til å tro er smittet med varianten omikron.
    • Det pålegges smittekarantene i 10 dager for husstandsmedlemmer og tilsvarende nære personer der det er grunn til å tro er smittet med varianten omikron. Disse har krav om PCR-test så snart som mulig og dag 7 før avslutning av karantene.
    • Det innføres testplikt for øvrige nærkontakter. De skal testes med PCR-test så snart som mulig og mellom dag 3 og 7 etter nærkontakten og skal om mulig unngå nærkontakt med andre personer frem til første test er negativ.
    • Alle tiltakene gjelder uansett vaksinasjonsstatus.
    • Pliktene opphører dersom det senere bekreftes at smitten ikke skyldes virusvarianten omikron.

    Hva er barnslig vet dette ?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.844
    Antall liker
    19.663
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Verdt å fundere over:
    Menneskehjernen er en forunderlig ting. Grunnen til at det ikke tåles, er jo følelsen av at noe "truer" vår sikkerhet. Da må noen få skylden; uvaksinerte. Dette selv om nå 90% voksne er vaksinert, mot 0% tidligere.

    Var slik hekseprosessene fungerte også; noen måtte få skylden for negative ting som skjedde.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Siden det stort sett er de til høyre i politikken- inkludert deg, som finner det opportunt å henge seg opp i "man" (for å slippe unna å ta stilling til poenget og dermed er en form for hersketeknikk) så gir svaret seg selv.
    Kan bare ikke huske å ha sett noen, hvertfall ikke i denne tråden. Da faller jo hele poenget bort og intet å ta stilling til, god gammel dags stråmann altså.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.844
    Antall liker
    19.663
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Kan bare ikke huske å ha sett noen, hvertfall ikke i denne tråden. Da faller jo hele poenget bort og intet å ta stilling til, god gammel dags stråmann altså.
    Nok en gang understreker du poenget mitt, nok en gang uten å se det selv.

    Ganske fornøyelig.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Siden det stort sett er de til høyre i politikken- inkludert deg, som finner det opportunt å henge seg opp i "man" (for å slippe unna å ta stilling til poenget og dermed er en form for hersketeknikk) så gir svaret seg selv.
    Jeg kjente ikke igjen dette spørsmålet som en hersketeknikk, så jeg slo det opp i leksikon. Som jeg trodde er de klassiske hersketeknikkene "usynliggjøring, latterliggjøring, tilbakeholdelse av informasjon, fordømmelse uansett hva du gjør og påføring av skyld og skam".


    Det er mulig at det å spørre "hvem er det som mener dette?" er en form for hersketeknikk, men jeg synes ikke det er veldig tydelig hvilken det da er. Kanskje, hvis jeg tolker dette i beste mening for deg, @lars_erik, kan spørsmålet forstås som en form for latterliggjøring eller fordømmelse, men da må det vel ta form av en slags mobbing over tid. Jeg har ikke fulgt med nøye nok på hvordan @morbid behandler deg, så jeg vil ikke felle noen dom der.

    Dette, derimot, faller greit innafor "latterliggjøring", skulle jeg mene:
    Nok en gang understreker du poenget mitt, nok en gang uten å se det selv.

    Ganske fornøyelig.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Bare å slippe Duggerud til i alle posisjoner så tar Coviden snarveien tilbake til Kina Prompté....
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Jeg kjente ikke igjen dette spørsmålet som en hersketeknikk, så jeg slo det opp i leksikon. Som jeg trodde er de klassiske hersketeknikkene "usynliggjøring, latterliggjøring, tilbakeholdelse av informasjon, fordømmelse uansett hva du gjør og påføring av skyld og skam".


    Det er mulig at det å spørre "hvem er det som mener dette?" er en form for hersketeknikk, men jeg synes ikke det er veldig tydelig hvilken det da er. Kanskje, hvis jeg tolker dette i beste mening for deg, @lars_erik, kan spørsmålet forstås som en form for latterliggjøring eller fordømmelse, men da må det vel ta form av en slags mobbing over tid. Jeg har ikke fulgt med nøye nok på hvordan @morbid behandler deg, så jeg vil ikke felle noen dom der.

    Dette, derimot, faller greit innafor "latterliggjøring", skulle jeg mene:
    Problemet er vel at man ikke har en nedstenging eller en høyreregjering å hamre på. Så da må man sette opp disse stråmennene som Hogen og Lars Erik driver med, at nå er vi for nedstenging og innreiseforbud.. men ikke ifjor. For ordens skyld så var jeg personlig også imot innreiseforbud ifjor og er det fortsatt.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.844
    Antall liker
    19.663
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Man dreier diskusjonen over mot ordet "man", i stedet for at man forholder seg til poenget i de innlegg ordet "man" først dukket opp.

    Altså griper man begjærlig muligheten til ikke å forholde seg til den opprinnelige diskusjonen, men derimot "man".

    Dette vet man jo er en vel brukt hersketeknikk. Man kan også si at den er svært forutsigbar, og at man forventer den.


    Man ville da påpeke at man totalt gjennomskuer hvordan man kan forvente at man blir forsøkt utsatt for den.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Hva har dette med høyre å gjøre? Om noe så var det venstresiden som presset for innreiserestriksjoner ifjor og det er de som innfører innreiserestriksjoner for afrikanske land nå
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Man dreier diskusjonen over mot ordet "man", i stedet for at man forholder seg til poenget i de innlegg ordet "man" først dukket opp.

    Altså griper man begjærlig muligheten til ikke å forholde seg til den opprinnelige diskusjonen, men derimot "man".

    Dette vet man jo er en vel brukt hersketeknikk. Man kan også si at den er svært forutsigbar, og at man forventer den.


    Man ville da påpeke at man totalt gjennomskuer hvordan man kan forvente at man blir forsøkt utsatt for den.
    Jeg er heller ikke enig i at dette beskriver hersketeknikk veldgi presist. Det kan derimot beskrive at en ikke tør å stå for noe selv, og heller skyver en eller annen "man" foran seg, for å slippe og måtte svare for seg. Men jeg ser ikke helt herskingen her, det er mer en form av ansvarasfraskrivelse for egne meninger.

    Derimot vil jeg påpeke at du temmelig ofte forteller både meg og flere andre at vi ikke forstår, eller at vi ikke evner å begripe det du fremlegger, og det er derimot åpenbar hersketeknikk.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.844
    Antall liker
    19.663
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hva har dette med høyre å gjøre? Om noe så var det venstresiden som presset for innreiserestriksjoner ifjor og det er de som innfører innreiserestriksjoner for afrikanske land nå
    Man bør lese seg opp på hva man de siste sider har skrevet om akkurat dette. Så kan man eventuelt komme tilbake, slik at man kan ha en diskusjon om det.

    Før det anser man det som meningsløst.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er en av de som hele tida spør "hvem", for det er så utrolig ofte at denne "man", "noen", "folk flest" eller "alle" har så utrolig sære meninger at det er litt vanskelig å skjønne hvem det er man egentlig kritiserer. Det er lett å tenke at det er stråmannsbygging som foregår, og da er det faktisk ingen som mener det. Da er det strengt tatt ikke noe poeng i å diskutere saken, for det er ingen sak. Jeg tenker derfor at å spørre "hvem er det som mener dette?" er et spørsmål som gagner diskusjonen, fordi det gjør det tydeligere hva saken egentlig er.

    Når det gjelder de konkrete hersketeknikkene er vel min tentative konklusjon at den som først er fisen var…
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.844
    Antall liker
    19.663
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Poenget er at diskusjonen blir dreid over på "man", i stedet for poenget hos de som brukte dette ordet.

    Poenget er nå så grundig understreket, at den videre får leve sitt eget, eventuelle liv videre.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    En del av debattantene her inne ønsker vaksinetvang. Kanskje denne artikkelen kan få dere på bedre tanker?

     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Hvem er det som ønsker vaksinetvang her inne? Det vi først og fremst mener er at alle bør bestille seg en time, det er ganske langt unna tvang. Et evt coronapass som krever en nylig avlagt coronatest er heller ingen form for vaksinetvang. Igjen så skal man sette opp en stråmann man kan hamre løs på
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Poenget er at diskusjonen blir dreid over på "man", i stedet for poenget hos de som brukte dette ordet.

    Poenget er nå så grundig understreket, at den videre får leve sitt eget, eventuelle liv videre.
    Tror ikke poenget er klart for noen andre enn deg og Larson.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Nei hvis det er ok med 10% medisinsk så er jo det greit men ikke hvis man må ha 95% da bør man jo innføre enda strenger tiltak som corona pass etc for å dytte prosenten opp
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn