Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Som tidligere nevnt så er det utviklet protokoller basert på gamle kjente medisiner som har vært på markedet i årevis og som ikke er beskyttet av patenter, hvilket betyr at kostnaden blir overkommelige.
    ...og som tidligere nevnt er disse ettergått med vitenskapelige metoder, og konklusjonene viser nullresultat. Men sånt bryr ikke de som egentlig kan noe seg om.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.471
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Så alternativet er ingen vaksinering og stole på at kjente medisiner fikser det når du før eller siden blir syk. Og håpe på at de virker til tross for tallrike funn som viser det motsatte, og stole på at noen få enslige røster med tvilsomme og begrensete undersøkelser bak seg har rett. Ok. Det kan tenkes at redesivir virker. Men den kommer jo fra legemiddelindustrien, så det kan umulig stemme?
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Du kan umulig ha lyttet til de samme som jeg har lyttet til
    Jeg har nå sjekket ut de du har kommet med. Det de har til felles er at de kommer med udokumenterte påstander vedr. vaksinen, covid og alternativ behandling, i tillegg hekter de fleste på en eller to konspirasjonsteorier, samt presenterer en cv som ikke er riktig.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Nei. Det tar 5 minutter å avvise ting som fremstår som enkeltutsagn eller som ikke har gjennomgått otdinære/forsvarlige prosedyrer for undersøkelser eller publisering. Der er det flere av oss som har kompetanse.
    Om du tidlig i en pandemi skal rapportere om dine erfaringer så ligger det i sakens natur at du ikke kan underbygge dine erfaringer med typisk dobbel randomisert blindtest samt fagfellevurdering. Her er det viktig å få informasjonen ut, slik at andre som står til knærne i den samme problematikken kanskje kan lære noe, teste ut noe, få noen nye ideer etc. Tro meg, det er mengder av behandling som er oppstått på denne måten.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.471
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er helt naturlig som jeg også har sagt at på et tidlig stadium fremkommer det en rekke tynt forankret hypoteser. Vi er helt enige, og det er bra. Idemyldring er fint. Men flerparten av ideene i en Idemyldring viser seg som regel å være blindspor.

    Derfor lurte jeg på hvorfor det i løpet av et år ikke har fremkommet noe annet nytt enn at disse tidlige hypotesene nå er avvist?
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.471
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Trykk på linken jeg la inn i den posten du besvarte med dine preliminære funn. Eller prøv å finne noe større, veldokumenterte studier med et bredt datagrunnlag publisert i fagfellevurderte tidsskrifter på rimelig høyt nivå.

    En av dine preliminære artikler viste til, om jeg husker rett, at 8 pasienter som hadde fått cvitamin hadde blitt bedre. Det hender også at folk som har vært hos Snåsamannen blir bedre. Sånn bare for å ha nevnt det. Uten at jeg tror på at du tror det.

    Var utvalget for lite? Var det andre faktorer man ikke hadde kontroll over? Når man nå vet mer om sykdommen, kjenner man til andre forhold utenfor forsøket kontroll kunne tenkes å påvirke resultatet? Var pasientene representative (eller var det bare 35 årige mannlige uigurer med spesielle genetiske trekk)? Har man evt utviklet noen teorier om årsaksforhold? Osv i det uendelige. Uten dette, er dette bare noen få (tilfeldige) observasjoner.

    Det har går 12-16 måneder siden disse artiklene nå og det burde finnes ny kunnskap nå som kan bekrefte eller avkrefte noe av dette. Noen få pasienter med en på det tidspunkt ganske ukjent og lite forstått sykdom er et særdeles tynt grunnlag å trekker konklusjoner på. Hvis det ikke finnes noen ferskere og mer representative studier tror jeg svaret på dette spørsmålet gir seg selv for oss som har kritisk sans, hvilket du hevder du har til overmål.

    Dette kjedelige som heter validitet og reliabilitet som både Bx og jeg vet veldig mye om. Og som er grunnen til at vi ikke tror på hva som helst som plukkes opp på nettet.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Trykk på linken jeg la inn i den posten du besvarte med dine preliminære funn. Eller prøv å finne noe større, veldokumenterte studier med et bredt datagrunnlag publisert i fagfellevurderte tidsskrifter på rimelig høyt nivå.

    En av dine preliminære artikler viste til, om jeg husker rett, at 8 pasienter som hadde fått cvitamin hadde blitt bedre. Det hender også at folk som har vært hos Snåsamannen blir bedre. Sånn bare for å ha nevnt det. Uten at jeg tror på at du tror det.
    Det tror jeg han tror :D
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.471
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg velger å la folk evt blamere seg for egen regning. Kjenner mange fine folk som tror på mye rart, uten at er helt i lala land.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Det er ingen selvfølge at man ikke kan prøve ut nye medisiner, kombinasjoner eller medisiner beregnet for andre lidelser, i kontrollerte former i en pandemi. Skal det ha noe betydning for andre enn enkeltpasienter er det slik det må gjøres.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.471
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det du poster der er for meningsløst til å kommentere. Når det gjelder memet ditt eller hva vi skal kalle det, er det åpenbart at det tas masse beslutninger bak lukkede dører her i samfunnet som påvirker deg og meg, som vi ikke hører om. Jeg besluttet bla, i konsultasjon med bla min kone, å registrere meg for vaksinering, og reduserte dermed din sannsynlighet for å bli syk. Uten at du fikk høre om det.

    Og heldigvis har vi bla vitenskap til å avsløre feks lureriet bak Cvitamin som noen har besluttet å lure noen til å tro på. Det er derfor noen av oss tror på transparens og metodikk bak påstander. Toget har åpenbart gått for at du skal kunne forstå dette.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.225
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det fine er at diskusjonen om covid og vaksiner vil stilne i løpet av et år eller to.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Tror nok ikke det er mange som lar seg provosere, men det er nok mange som lar seg fonøye, meg selv inkludert.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Om mine innlegg oppleves som trolling så er beklager jeg det. Om jeg blir uvennlig i tonen så skyldes det mest sannsynlig at jeg oppfatter tilsvarene som trolling. Mitt anliggende er i hovedsak å formidle et syn i saken som er underrepresentert der ute i den offentlige debatten. Av en eller annen grunn er jeg evig optimist. Det må da være noen her inne som gidder å åpne noen av lenke og å studere innholdet. Jeg lever ennå i håpet :)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.813
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    For meg ser det vel heller ut til at de «alternative» historiefortellingene er grundig overrepresentert og har langt mer påvirkning enn de fortjener. Men noe må Dr Darwin ha å gjøre også.

    Tenk gjerne over disse når du har tid:
     
    K

    Khanate

    Gjest
    De nye vaksinene er ikke vaksiner i tradisjonell forstand. Teknologien er forskjellig. Ingen grunn til å sammenligne epler og pærer.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.813
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Anbefaler alle eksperter på C-vitamin her inne å lese kapittelet Ascorbic Acid (AA) and COVID-19 i dokumentet i lenka over.
    Lest den nå. Du fikk med deg at dette gjelder kritisk syke intensivpasienter med cytokinstorm, hvor massive doser intravenøs askorbinsyre kan dempe sjokkreaksjonen? Det der har ingen ting med helsekost eller kosttilskudd å gjøre.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Så bra. Joda, jeg har fått med meg alt dette. Ascorbinsyre er en av C-vitaminene, de andre er ulike ascorbater bundet til mineraler, som f.eks natriumaskorbat. Men, C-vitamin er C-vitamin. Det er ingen kjemisk forskjell på den som tas intravenøst sammenlignet med den vi finner på helsekosten. Intravenøs ascorbinsyre er betydelig mer effektivt enn oralt administrert. Men det har også en effekt når man tar det gjennom munnen.

    C-vitamin inngår i en rekke prosesser i kroppen, noen av disse er beskrevet i artikkelen. Fauchi sier BTW at han tar 1 gram om dagen. Da er det sikkert ikke så farlig for oss andre heller. Tross alt vi er en av de få skapningene som ikke produserer dette selv i kroppen, og da må vi få det gjennom kosten eller ved tilskudd.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    De nye vaksinene er ikke vaksiner i tradisjonell forstand. Teknologien er forskjellig. Ingen grunn til å sammenligne epler og pærer.
    Kan noen fortelle Khanate at AZ og Janzen er konvensjonelle vaksiner, for det har han visst ikke fått med seg. Han har blokkert meg, ser det ut til, så han leser ikke mine innlegg
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.813
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Så bra. Joda, jeg har fått med meg alt dette. Ascorbinsyre er en av C-vitaminene, de andre er ulike ascorbater bundet til mineraler, som f.eks natriumaskorbat. Men, C-vitamin er C-vitamin. Det er ingen kjemisk forskjell på den som tas intravenøst sammenlignet med den vi finner på helsekosten. Intravenøs ascorbinsyre er betydelig mer effektivt enn oralt administrert. Men det har også en effekt når man tar det gjennom munnen.

    C-vitamin inngår i en rekke prosesser i kroppen, noen av disse er beskrevet i artikkelen. Fauchi sier BTW at han tar 1 gram om dagen. Da er det sikkert ikke så farlig for oss andre heller. Tross alt vi er en av de få skapningene som ikke produserer dette selv i kroppen, og da må vi få det gjennom kosten eller ved tilskudd.
    Ja, men at det ser ut til å dempe sjokkreaksjoner i kritisk syke intensivpasienter med cytokinstorm sier eksakt ingen ting om hvorvidt kosttilskudd med C-vitamin gjør noe som helst for å forebygge eller kurere covid for oss andre. Det er mye annet som brukes på intensivavdelinger uten at jeg vil begynne å ta det til daglig.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Kan noen fortelle Khanate at AZ og Janzen er konvensjonelle vaksiner, for det har han visst ikke fått med seg. Han har blokkert meg, ser det ut til, så han leser ikke mine innlegg
    Sånn, kan jo også hive på sputnik i den bolken der. I tillegg har vi sinovac basert på inaktivt virus.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor maserdu Khanate så mye om C- vitamin? Greit nok at man siden Linus Pauling har har oppmerksomhet rundt overdosering av C-vitamin, men vaksine er nå den beste måten å takle covid 19 på. Hva blir det neste du kommer trekkede med , injisere Clorin ? Som en viss president trodde var mulig?
    Forresten så virker 3.5% salvannspyling hver 4 time bra mot kronisk bihulebetennelse , La oss satse på det mot Covid-19 isteden for den fæle vaksinen
     
    Sist redigert:

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    910
    Dette har nå fullstendig gått av skaftet og er omtrent umulig å kommentere i det hele tatt.
     

    PUKK OG GRUS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Innlegg
    581
    Antall liker
    448
    Sted
    Aarhus
    Vedrørende denne artikkelen vedrørende manglende effekt av vitamin C og zink https://nhi.no/kosthold/forebyggend...C-eller-sink-reduserer-symptomer-pa-covid-19/

    Det overrasker meg at 8x3 gram vitamin c ikke gir noen effekt. Når det gjelder tilskuddet av zink som rapporteres i studien så er dette på ingen måte noen høydose i terapeutisk sammenheng.

    Legene som arbeider med alternative protokoller presiserer at det er viktig at man er tidlig ute med denne behandlingen. Når pasienten endelig kommer på sykehus har det ofte gått for langt da pasientene begynner å få komplikasjoner som lungebetennelse, blødninger i indre organ og sepsis. Legene presiserer også at det er viktig å se behandlingen under ett. Behandlingen er et kombinert regime med steroider, ivermektin, HCQ + zink, antibiotika og I.V.vitamin C. Om disse remediene studeres hver for seg, og på langt fremskredne pasienter, så vil de ikke være tilstrekkelig til å gjøre en forskjell.
    8*3 gram askorbinsyre får om ikke annet fart på avføringen. Du som har slik en høy IQ resonerer deg sikkert frem til hva som er spesielt med å innta en slik mengde askorbinsyre
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Ja, men at det ser ut til å dempe sjokkreaksjoner i kritisk syke intensivpasienter med cytokinstorm sier eksakt ingen ting om hvorvidt kosttilskudd med C-vitamin gjør noe som helst for å forebygge eller kurere covid for oss andre. Det er mye annet som brukes på intensivavdelinger uten at jeg vil begynne å ta det til daglig.
    Sånn ellers så viser vel egentlig Khanates innlegg at vaksine er uten sammenligning beste løsning, ettersom man da med svært stor sannsynlighet ikke ville komme til å behøve denne intensive C-vitamin behandlingen (som allerede er for seint allikevel)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.813
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    De nye vaksinene er ikke vaksiner i tradisjonell forstand. Teknologien er forskjellig. Ingen grunn til å sammenligne epler og pærer.
    De nye vaksinene bruker jo mye mer spisset og treffsikker teknologi enn de gammeldagse og tradisjonelle vaksinene. I tillegg forsvinner de raskt ut av kroppen igjen også når de har gjort jobben sin.
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Så lenge man kan underbygge påstanden om at vedkommende er forskrudd i hodet så kan ikke dette være noe problem. :cool:
    Det sier vel ofte mest om de som hevder at andre er forskrudd i hodet;)
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Klar tale fra en sørlending:
    «Erfaringen vår er at de yngste driter i regelverket rundt korona. De er ikke redde for å bli syke selv, og viser lite respekt for mine ansatte, sier Sigmund Rose.

     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Klar tale fra en sørlending:
    «Erfaringen vår er at de yngste driter i regelverket rundt korona. De er ikke redde for å bli syke selv, og viser lite respekt for mine ansatte, sier Sigmund Rose.

    Ikke spesielt vanskelig å forstå at de yngre ikke orker disse reglene lengre.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Nå har Norge begynt med miks av Pfizer og Moderna, ettersom vi har manglel på førstenevnte. Jeg fikk innkallelse til Moderna som vaksine nr.2 etter at jeg har fått Pfizer som første dose. Jeg spurte vaksinekontoret om dokumentasjon, ettersom at Pfizer på egne nettsider kun anbefaler å mikse ved nødsituasjoner.

    Vaksinekontoret lenket til en VG-artikkel..

    Med andre ord, ikke veldig tilittsvekkende.

    Videre undersøkelser viser at det er få eller ingen data på å mikse disse to. I teorien er de like, og man kan anta at det er trygt. Men, ingen av vaksinene er testet eller ment for å mikses iht. produsentene. De har blant annet ulike metoder på hvordan de leverer mRNA til immunforsvaret (enkelt sagt).

    Etter å ha lest på tilgjengelig, eller fravær av tilgjengelig informasjon, så konkluderte jeg med å utsette til at jeg får riktig vaksine.

    Noen andre med samme vurderinger eller tanker?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn