Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Spørsmålet er ikke om Tegnell nå er i ferd med å miste tilliten fra både politiske myndigheter og egen sjef (og det kan se slik ut), men hvordan man kom frem til den såkalte strategien Sverige valgte i feb/mar. Der virker det fortsatt som email-dialogen mellom Giesecke og Tegnell var vel så viktig som utredningsarbeid i FHM, men med forbehold om at Gieseckes selvskryt kan blåse opp hans egen betydning en hel del. Hva resten av FHM mener om det vet vi ikke, for der i gården opponerer man ikke offentlig. Men vi vet at Tegnells forgjenger og andre svenske fagfolk innen smittevern er lite imponert.
    Hordan man kom frem til den - den lå i planverket.
    Den svenske strategien er den samme som norske og danske FHI anbefalte og planla med før politikerne stengte ned. Hva er mystisk med det...?
    Det er også den strategien som er beskrevet i den norske pandemiplanen. Jeg har ikke sett Giesecke på mange måneder - hvorfor komme trekkende med ham i dine påstander om Tegnell sitt sololøp.

    Hvorfor kaller du den "såkalte" strategien? Strategien har nå vært kjent hele veien - "flate ut" kurven/brems.

    Den norske strategien er også kritisert fra flere hold (Mats Gilbert og gjengen) - er det grunn til å anta at det er en Stoltenberg, Forland og Åvidtsland har kuppet FHI og kjører sololøp av den grunn..?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Den norske strategien er også kritisert fra flere hold (Mats Gilbert og gjengen) - er det grunn til å anta at det er en Stoltenberg, Forland og Åvidtsland har kuppet FHI og kjører sololøp av den grunn..?
    Nei, du og lars_erik pleier å skylde på politiske myndigheter for å ha overprøvd fagfolkene i Norge, evt at fagmyndigheten Helsedirektoratet har overkjørt fagfolkene i FHI. Det kan se ut til at Stoltenberg et par ganger har lagt lokket på internt for å vise samlet front utad, men det er allerede grundig diskutert også i denne tråden.

    Men fortsatt er det mitt bestemte inntrykk at Tegnell stort sett er utskremt for å fronte manglende beslutningsevne og -vilje, heller enn at han har kuppet noe som helst. Jeg tror kanskje Giesecke likte å gi inntrykk av å ha stor innflytelse på veivalgene, men vi kan ikke vite sikkert hva som egentlig lå bak før svenske myndigheter har gjort den granskningen de sannsynligvis kommer til å gjøre etterhvert.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Nei, du og lars_erik pleier å skylde på politiske myndigheter for å ha overprøvd fagfolkene i Norge, evt at fagmyndigheten Helsedirektoratet har overkjørt fagfolkene i FHI. Det kan se ut til at Stoltenberg et par ganger har lagt lokket på internt for å vise samlet front utad, men det er allerede grundig diskutert også i denne tråden.
    Hvorfor argumenterer du da for at kritiske røster i Sverige skal indikere at Tegnell kjører sololøp og ikke har etaten bak seg..?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.711
    Torget vurderinger
    2
    Om ca 10 dager ser man at antallet døde i USA vil nå 4000/dag. Har OMF noen beroligende meldinger for CDC og amerikanerne når det gjelder den brå immuniteten OMF mener skal inntreffe før Jul?
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Om ca 10 dager ser man at antallet døde i USA vil nå 4000/dag. Har OMF noen beroligende meldinger for CDC og amerikanerne når det gjelder den brå immuniteten OMF mener skal inntreffe før Jul?
    Mener du 7 dagers snitt - eller at det kan komme en enkelt dag med over 4000 rapporte dødsfall...?

    Hvis du mener snittet - så tror jeg nok du tar feil og at du krisimaksimerer.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Ellers kan de jo lære noe fra Europa. Kan ikke huske at du har kritisert Spania, Italia eller Frankrike.

    Screenshot_2020-12-04 Coronavirus Pandemic (COVID-19) - Statistics and Research.png
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor argumenterer du da for at kritiske røster i Sverige skal indikere at Tegnell kjører sololøp og ikke har etaten bak seg..?
    Jeg har vel skrevet et halvt dusin ganger nå at jeg ikke vet hva resten av FHM mener, siden det er Tegnell som fronter hele greia, og de andre er usynlige og anonyme bak ham. Er det så vanskelig å lese hva jeg skriver, eller er det bare mer bekvemt å argumentere mot et annet standpunkt?

    Jeg ser at Giesecke skrøt uhemmet av hvor stor innflytelse han hadde i våres, men nå padler han sakte og rolig baklengs. Tegnells forgjenger Annika Linde har vært åpent kritisk helt siden april og har nå blitt ganske skarp i kritikken. I hvilken grad hun har likesinnede internt i FHM vet jeg ikke, for der holder man kjeft og lar Tegnell fronte showet utad.

    Jeg ser også at regjeringen nå velger å kjøre frem Tegnells sjef, Johan Carlson, i pressekonferanser som Tegnell ikke lenger inviteres til. Vet ikke eksakt hvordan det skal tolkes, men for de av oss som pleide å se nøye på hvor de forskjellige gubbene sto på toppen av Lenin-mausoleet på 1 mai, er ikke dette et godt tegn for Tegnell.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.915
    Antall liker
    19.769
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Siden Fela har gjort det til en sport å ignorere de sterkt mindreverdige i hytt og pine, oppfatter jeg både innleggene hans- og svarene på disse som ren støy. Han får knapt med seg hva som diskuteres.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.711
    Torget vurderinger
    2
    Som vi ser er antallet som dør i USA nå høyere enn i vår, men viruset skulle jo forsvinne, som ved et mirakel og er jo ikke verre enn en influensa. Kan OMF opplyse oss om kilden for hans immunitetsgaranti før Jul?

    Innen Trump går av som president, vil flere ha dødd enn antallet amerikanske soldater som døde i Andre verdenskrig, dersom GOP ikke ser lyset straks. (De holder fortsatt massemøter der det er en æressak å ikke bruke maske eller holde avstand til hverandre).

    Skjermbilde 2020-12-04 kl. 13.10.20.png

    Skjermbilde 2020-12-04 kl. 13.04.39.png

    Skjermbilde 2020-12-04 kl. 13.04.59.png

    Skjermbilde 2020-12-04 kl. 13.05.11.png
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.064
    Antall liker
    1.490
    Torget vurderinger
    1
    "Vi har gjort vår vurdering og landet på 3."

    Og dermed ble det likbiler i Sverige. En typisk begravelsesbil, som den til Mercedes, er 5,5m lang. Altså en rekke med slike på 38,5 kilometer for å kjøre samtlige døde i Sverige til graven. Heldigvis var de alle "i livets sluttfase".
    Om man tok ut kistene og satte dem oppå hverandre, i høyden, ville det bare blitt litt mer enn en kilometer høyere enn Galdhøpiggen, definitivt høyere enn Kebnekaise. 3,5km.

    Det var Peet Tüll som kom med en advarsel til Tegnell, som hele tiden har trodd på flokkimmunitet, men som har vendt som en værhane etterhvert som "hypotetisk flokkimmunitet" ble mer og mer usannsynlig.

    Det er jo en tabloid sport å bedrive slik form for morbid og irrelevant sammenlikning til kjente størrelser. Typisk antall fotballbaner, vekt i elefanter, runder rundt jorda osv. Kan ikke helt se relevansen i lengden på køen av likbiler dersom alle døde skulle stå i en imaginær rekke.

    Uansett er det trist at så mange dør uansett om det er nordmenn, svensker eller amerikanere. Heldigvis virker det som om det stort sett er de sykeste som dør og at dette slik sett ikke er en nasjonal tragedie. Vi får bare håpe på at kuren ikke er er tøffere enn sykdommen for samfunnet som helhet.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Jeg har vel skrevet et halvt dusin ganger nå at jeg ikke vet hva resten av FHM mener, siden det er Tegnell som fronter hele greia, og de andre er usynlige og anonyme bak ham. Er det så vanskelig å lese hva jeg skriver, eller er det bare mer bekvemt å argumentere mot et annet standpunkt?

    Jeg ser også at regjeringen nå velger å kjøre frem Tegnells sjef, Johan Carlson, i pressekonferanser som Tegnell ikke lenger inviteres til. Vet ikke eksakt hvordan det skal tolkes, men for de av oss som pleide å se nøye på hvor de forskjellige gubbene sto på toppen av Lenin-mausoleet på 1 mai, er ikke dette et godt tegn for Tegnell.
    Men hvorfor dette personfokuset hele tiden - hva er det som gjør at du tror at Tegnell har en personlig agenda/strategi her..?
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Innen Trump går av som president, vil flere ha dødd enn antallet amerikanske soldater som døde i Andre verdenskrig, dersom GOP ikke ser lyset straks. (De holder fortsatt massemøter der det er en æressak å ikke bruke maske eller holde avstand til hverandre).
    Morsomt.

    Hvor mange meter med likbil er det i Belgia for tiden? Hvor mange Italienere døde i verdenskrigen vs Corona. Hva med Franskmennene og Spanjolene?

    Lock Them Up! Tegnell - A very very bad person!
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Men hvorfor dette personfokuset hele tiden - hva er det som gjør at du tror at Tegnell har en personlig agenda/strategi her..?
    Hvorfor svenske myndigheter har bygget hele sin krisehåndtering rundt Tegnell er et godt spørsmål. Jeg ser ikke samme grad av fokus på en enkelt person som krisens ansikt i noe annet land. I Norge er det Erna, Høie, Guldvog, Nakstad, Stoltenberg,... mens Forland som Tegnells norske motsvarighet er knapt synlig. Det er ingen som har tatovert inn portretter av Frode Forland, så vidt jeg vet. Hvordan Sverige endte opp i en situasjon med "Tegnell ser dig" på annethvert gatehjørne er ikke godt å si.

    Som sagt, det jeg tror er at Tegnell har blitt utskremt for å fronte noe som egentlig bunner i handlingslammelse og beslutningsvegring og manglende lovhjemmel. Da er det bekvemt for resten av organisasjonen å la ham stå i rampelyset. Det er enda bedre hvis han både gir inntrykk av å ha dette i sin egen hule hånd og argumenterer for en "strategi" som ikke krever at noen tar upopulære beslutninger. Da slipper andre å bli holdt ansvarlige. Selv har han jo beskrevet sin rolle som "slagpåse".

    Edit: Jeg ser at nå er det Johan Carlson som kommer med "skärpta råd för julfirandet" i svenske medier:
    Men de er nå fortsatt bra svenske, da:
    Den som hoppats på konkreta besked om hur många som får samlas runt julbordet lär bli besviken. I förslaget står: Du ska begränsa nya nära kontakter och endast umgås i en mindre krets.

    – Vi har inte sagt något tal, men har sedan tidigare haft det här med åtta personer som en norm. Vi vill inte sätta ett exakt tak för det, familjeförhållanden och omständigheter är väldigt olika, men om man har det som ett riktvärde är det nog ganska bra, säger Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson till TT.

    Men varken Folkhälsomyndigheten eller regeringen kan förbjuda folk att ha julkalas, glöggmingel eller att träffa nya människor.
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    mer sirkussymbolikk

    Mr. Biden said that on his first day as president, he would ask Americans to wear masks for 100 days. “Just 100 days to mask,” he said. “Not forever. 100 days. And I think we’ll see a significant reduction.”

     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.915
    Antall liker
    19.769
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

    Siden de fleste har slik rørende omsorg for de eldre, er det jo en gledens dag at regjeringen endelig lytter til FHI, og lar de eldre komme først i køen.

    Da kan vi snart kvitte oss med de aller fleste tiltak
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.711
    Torget vurderinger
    2
    Det er jo en tabloid sport å bedrive slik form for morbid og irrelevant sammenlikning til kjente størrelser. Typisk antall fotballbaner, vekt i elefanter, runder rundt jorda osv. Kan ikke helt se relevansen i lengden på køen av likbiler dersom alle døde skulle stå i en imaginær rekke.

    Uansett er det trist at så mange dør uansett om det er nordmenn, svensker eller amerikanere. Heldigvis virker det som om det stort sett er de sykeste som dør og at dette slik sett ikke er en nasjonal tragedie. Vi får bare håpe på at kuren ikke er er tøffere enn sykdommen for samfunnet som helhet.
    Ikke sant? Men det kan få kalde tall til å tre inn i virkeligheten. Noe som mangler når den skal beskrives kun med kalkulator og "folk dør jo hele tiden" eller "de er i livets sluttfase" kommentarer.

    It will disappear, like a miracle, in April. More people die from the flu. Old people need to take one for the team.

    I USA ville den kortesjen bestående av kun begravelsesbiler med en kiste bak vært 1 557 kilometer lang.
     

    PUKK OG GRUS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Innlegg
    593
    Antall liker
    471
    Sted
    Aarhus
    Jeg er ikke middelaldrende, men det tror jeg fela, Asbjørn, Polka, Bx og du er.

    Igjen - tror du virkelig (slik som Bx og Asbjørn) at Tegnell fronter noe som ikke er hele faginstansen sitt syn..?
    min erfaring fra svensk byråkrati tilsier at det er flere med samme oppfatning som TEGNEL. Svenske toppbyråkrater fra Stockholm sprenger arroganseskalean sånn generelt. du har jo selv sagt du er 55 ved flere anledninger. ikke noe å skamme seg for det
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Norske FHI bryr seg heller ikke om at folk dør åpenbart....

     

    PUKK OG GRUS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Innlegg
    593
    Antall liker
    471
    Sted
    Aarhus
    I så fall innrømmer jeg igjen at jeg har tatt feil.
    hehe. det er godt. bare erter jeg vet du er 43. men du blir veldig stressa når noen påstår du er 12 år eldre. tenk tilbake til tenårene, da var det motsatt
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Norske FHI bryr seg heller ikke om at folk dør åpenbart....

    Hva er egentlig forskjellen mellom det Nakstad sier og det Vold sier? Leser man selve artikkelen virker de ganske samstemte.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Siden de fleste har slik rørende omsorg for de eldre, er det jo en gledens dag at regjeringen endelig lytter til FHI, og lar de eldre komme først i køen.
    Les ekspertgruppens rapport. Den har noen interessante refleksjoner rundt når det er riktig å prioritere ut fra forventet antall tapte leveår og når det er riktig å prioritere ut fra antall dødsfall. I dette tilfellet kom de til at risikoen for død var det tyngstveiende hensynet. Rådet derfra var derfor å prioritere de eldste først for å minimere antall dødsfall, heller enn å prioritere f eks helsepersonell med høyere sannsynlighet for eksponering.

    Rådgivningsgruppen har gått fra verdier, til mål, til kategorier for prioriteringer. Følgende fem verdier ble lagt til grunn: Likeverd, velferd, likhet, tillit og legitimitet. Fem rangerte mål ble deretter foreslått, nemlig: 1) Redusere risiko for død. 2) Redusere risiko for alvorlig sykdom. 3) Opprettholde essensielle tjenester og kritisk infrastruktur. 4) Beskytte sysselsettingen og økonomien. Og 5) Gjenåpne samfunnet. I sum resulterte dette i tre prioriteringskategorier, nemlig risikofaktorer for alvorlig sykdom og død, smittesituasjonen og yrke. Rådgivningsgruppen har lagt til grunn dynamiske helseprioriteringer basert på Regjeringens landtidsscenario for pandemiens forløp og anbefalt at I. risikogrupper og II. helsepersonell bør prioriteres i pandemi-scenario 1–2a, og at ved utbredt smitte (scenario 2b–) bør prioriteringen være I. helsepersonell, II. risikogrupper og III. kritiske samfunnsfunksjoner
    Først og fremst vil effektmålet være den relative risikoreduksjonen for alvorlig sykdom og død. Målet om å redusere risiko for død fortjener imidlertid en egen kommentar. Bør målet «Redusere risiko for død» forstås som å redusere antall dødsfall eller tapte leveår? Prioriteringsmeldingen fremhever gode leveår som et effektmål for både nytte- og alvorlighetskriteriet. Regjeringens gjeldende strategi for håndtering av pandemien fremhever dessuten at sykdomsbyrde kan måles i tapte leveår med god helse.

    Etikk-rådgivningsgruppen mener at fordelingen av knappe helseressurser generelt bør ha som mål å redusere antall tapte leveår, med særlig prioritet til de dårligst stilte. Men i en pandemi som denne vil vaksinefordelingen påvirke atferd og velferd utover helse. Den indirekte verdien av unngåtte dødsfall er så stor for samfunnet at en justering til tapte leveår antagelig får liten betydning. Jo flere liv som reddes av vaksinen, desto raskere vil de andre fire målene nås.

    Etikk-rådgivningsgruppen vil dermed tentativt anbefale å fokusere på antall dødsfall fremfor tapte leveår. Hvis ny kunnskap skulle vise at vaksinene har svært ulik effekt i ulike aldersgrupper – og det blir betydelig knapphet, og den indirekte effekten av unngåtte dødsfall på atferd og velferd blir liten – så anbefaler Etikk-rådgivningsgruppen at antall tapte leveår benyttes som effektmål.
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.915
    Antall liker
    19.769
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Les ekspertgruppens rapport. Den har noen interessante refleksjoner rundt når det er riktig å prioritere ut fra forventet antall gjenværende kvalitetsjusterte leveår og når det er riktig å prioritere ut fra risikoen for dødsfall. I dette tilfellet kom de til at risikoen for død var det tyngstveiende hensynet. Rådet derfra var derfor å prioritere de eldste først for å minimere antall dødsfall, heller enn å prioritere f eks helsepersonell med høyere sannsynlighet for eksponering.

    Ja? For meg er det aller mest tungtveiende å få slutt på tiltakene. Ergo er det topp at eldre og risikogruppene får vaksine først
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.915
    Antall liker
    19.769
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ser man det. Ikke veldig overraskende.

     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hva er egentlig forskjellen mellom det Nakstad sier og det Vold sier? Leser man selve artikkelen virker de ganske samstemte.
    Sånn jeg leser det, så mener FHI at man hele tiden må veie sykdomsbyrden opp i mot tiltaksbyrden, og at når risikogruppen er vaksinert - så vil trolig den forventede sykdomsbyrden blir så mye lavere at mange smitteverntiltak kke kan rettferdiggjøres. Nakstad derimot vil holde smitten nede.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Sånn jeg leser det, så mener FHI at man hele tiden må veie sykdomsbyrden opp i mot tiltaksbyrden, og at når risikogruppen er vaksinert - så vil trolig den forventede sykdomsbyrden blir så mye lavere at mange smitteverntiltak kke kan rettferdiggjøres. Nakstad derimot vil holde smitten nede.
    FHI understreker samtidig at de ikke ser for seg noe frislipp etter at risikogruppene er vaksinert.

    – Noen full normalisering er neppe aktuelt på lenge ennå, og ikke noe vi har foreslått. Hvis vi lar epidemien løpe løpsk og mange middelaldrende blir smittet, blir det en del sykehusinnleggelser i den gruppa, og det ønsker vi ikke, sier Vold.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.915
    Antall liker
    19.769
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Selvsagt er Nakstad uenig. Enorm bombe.
    Smitte i seg selv er jo svært farlig. Særlig siden hele 9 under 50 år har dødd av den i Norge. Kan vi håpe ham selv får smitten, slik at vi blir ferdig med alt tullball han bedriver?

     
    C

    cruiser

    Gjest
    Selvsagt er Nakstad uenig. Enorm bombe.
    Smitte i seg selv er jo svært farlig. Særlig siden hele 9 under 50 år har dødd av den i Norge. Kan vi håpe ham selv får smitten, slik at vi blir ferdig med alt tullball han bedriver?

    Hva er det egentlig han er uenig, sånn spesifikt?
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    FHI understreker samtidig at de ikke ser for seg noe frislipp etter at risikogruppene er vaksinert.

    – Noen full normalisering er neppe aktuelt på lenge ennå, og ikke noe vi har foreslått. Hvis vi lar epidemien løpe løpsk og mange middelaldrende blir smittet, blir det en del sykehusinnleggelser i den gruppa, og det ønsker vi ikke, sier Vold.
    Ja, men det er altså en prinsipiell forskjell.

    Nakstad holder fast ved det som hele tiden har vært Helsedirektoratet sin linje - smitten skal slås ned (Koste hva det koste vil), FHI mener at tiltaksbyrden skal veies mot sykdomsbyrden.

    Du kan lese risikorapportene til FHI og se på tiltakene som har høy byrde og lav effekt for å finne konkrete ting som de vil være uenig om.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.915
    Antall liker
    19.769
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hva er det egentlig han er uenig, sånn spesifikt?
    Nakstad har smitte-skrekk, som store deler av den norske befolkningen. Mens FHI mener at tiltak må vurderes mot nytte. Smitte er ufarlig for de aller, aller fleste. Da kan vi ikke fortsette med dette tøvet til Nakstad.
     
    Sist redigert:
    C

    cruiser

    Gjest
    Nakstad har smitte-skrekk, som store deler av den norske befolkningen. Mens FHI mener at tiltak må vurderes mot nytte. Smitte er ufarlig for de aller, aller fleste. Da kan vi ikke fortsette med dette tøvet til Nakstad.
    Så, du fant ikke noe i den artikkelen?
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.359
    Antall liker
    3.268
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Nakstad har smitte-skrekk, som store deler av den norske befolkningen. Mens FHI mener at tiltak må vurderes mot nytte. Smitte er ufarlig for de aller, aller fleste. Da kan vi ikke fortsette med dette tøvet til Nakstad.
    Du må nok leve med "tøvet" til Nakstad - han styrer / håndterer dette bra, og i tillegg bryr han seg fint lite om sippere & hobbyanalytikere / synsere. Inkludert de på HFS... ;)
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Så Nakstad mener at man ikke skal vurdere tiltakene opp mot nytte? Hvor i artikkelen stod det?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn