Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Datteren min har vært meget syk i 5år og uta av stand til å ta vare på seg selv og sin sønn ,så vi forsørger og tar hånd om begge . Etter noen års kamp fikk hun AAP, Det var en fantastisk lettelse at hun fikk økonomisk bidrag slik at forsørgeransvartt med to familier og to boliger ikke faller på min lønn alene. Men det er tvilsom om hun blir frisk på 3år , om noen gang , lurer på hva som skjer da og om det tar 5års kamp å evt bli uføretrygdet, helsevesenet har gitt henne opp og blodprøvene er fine så da er hun pr def frisk ifølge NAV.( utskrevet fra sykehuset med en vekt på 34kg med beskjed om at blodprøvene er fine, ikke noe vi kan gjøre- kan legge til det er en fysisk sykdom ikke psykisk . ) Ikke veldig imponert over NAVs saksbehandling

    Har du en objektiv målbar diagnose som passer rubrikkene fungerer systemet. Har man et helseproblem sim det ikke finnes god behandling for havner man i uløkka både hos helsevesenet og NAV.
    På generelt grunnlag: Det er åpenbart at systemet er nødt til å forholde seg til en viss dokumentasjon og påviselighet. Hvis ikke kunne i prinsippet hvem som helst gått på NAV i stedet for å jobbe.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Utfordringen med å bevare den norske velferdsmodellen når oljealderen går mot slutten og alderspyramiden dreier mot langt færre yrkesaktive pr trygdemottaker er et seriøst problem og fortjener en seriøs diskusjon.
    Vi får jo frigjort en haug med arbeidskraft pga automatisering, hevdes det (ikke at jeg tror så mye på det). Disse kan brukes i helsevesenet. Det har vi råd til dersom vi skatter gevinsten av automatiseringen riktig (det ønsker neppe dagens regjering).
    I dag vi råd til å ha hundretusener utenfor arbeidslivet samtidig som importerer arbeidskraft og eksporterer trygd.
    I tillegg har vi innvandring som koster hundretalls milliarder årlig.
    Opp i alt dette har dagens regjering råd til å gi skattelette til de som har mest og trenger det minst....
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.425
    Antall liker
    35.206
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tar du ikke utfordringen, Asbjørn?

    Fortell nå Balle Chlorin at han fortjener å brødfø sin voksne datter som har vært så uheldig å pådra seg en alvorlig sykdom! Det virker som om BC har mer enn nok med å brødfø sin egen familie. Fortjener han virkelig byrden av å måtte brødfø to familier? Kom igjen nå.

    Burde ikke det være statens oppgave å hjelpe de som ikke kan hjelpe seg selv? Eller skal slikt være privatisert ned til samvittigheten til familiemedlemmer? For det er da virkelig det sistnevnte som nå har skjedd.

    Du må gjerne dra frem kalkulatoren din og regne litt på det, skulle det hjelpe deg.
    Jeg kjenner ikke den saken godt nok til å mene så mye om den. Generelt er det uføretrygd som er støtteordningen for de som er så uheldige å bli varig arbeidsudyktige, ikke arbeidsavklaringspenger på ubestemt tid eller støtte fra familiemedlemmer. Jeg har selv familiemedlemmer som ikke har vært i stand til å arbeide, men har gått på uføretrygd i mange år for deretter å bli minstepensjonister. Jeg vet godt at man ikke blir rik av det, men jeg ser ikke helt problemstillingen med absolutt å måtte gå på AAP hvis det allerede er klart at vedkommende er varig ufør.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Jeg kjenner ikke den saken godt nok til å mene så mye om den. Generelt er det uføretrygd som er støtteordningen for de som er så uheldige å bli varig arbeidsudyktige, ikke arbeidsavklaringspenger på ubestemt tid eller støtte fra familiemedlemmer. Jeg har selv familiemedlemmer som ikke har vært i stand til å arbeide, men har gått på uføretrygd i mange år for deretter å bli minstepensjonister. Jeg vet godt at man ikke blir rik av det, men jeg ser ikke helt problemstillingen med absolutt å måtte gå på AAP hvis det allerede er klart at vedkommende er varig ufør.

    Det har blitt deg forklart flere ganger at disse personene som blir kastet av AAP ikke er ferdig avklart. For å få uføretrygd så må det bevises at du om 7 år ikke er i stand til å arbeide. Enhver behandling og ethvert yrke må prøves ut. Slikt tar TID.

    Folk kastes ut av AAP FØR det er klart om VEDKOMMENDE ER VARIG UFØR eller i stand til å komme tilbake i arbeid. Du kan banne på at vedkommende BLIR VARIG UFØR av å stå uten inntekt i et fullt år. Du kan også banne på at 1000-vis av personer dyttes på ufør, fordi de tvinges til å søke grunnet økonomisk kniv på strupen.

    Du får ta kalkulatoren din og regne litt på disse kostnadene. Fokuser mest på de menneskelige.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.710
    Antall liker
    13.197
    Det tok bare ca 8 måneder og 500 sider men til slutt ble jammen dette en AAP-diskusjon også. Det begynner å kvalifisere til en naturlov at enhver OT-tråd med milde politiske overtoner til slutt blir en AAP-diskusjon.
     

    PUKK OG GRUS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Innlegg
    592
    Antall liker
    469
    Sted
    Aarhus
    Hvis ikke NAV klarer å avklare innen 18 mnd bør klientene erkleres uføre. Bedre med de statusen mens rehabliteringen fortsetter.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.425
    Antall liker
    35.206
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det har blitt deg forklart flere ganger at disse personene som blir kastet av AAP ikke er ferdig avklart. For å få uføretrygd så må det bevises at du om 7 år ikke er i stand til å arbeide. Enhver behandling og ethvert yrke må prøves ut. Slikt tar TID.

    Folk kastes ut av AAP FØR det er klart om VEDKOMMENDE ER VARIG UFØR eller i stand til å komme tilbake i arbeid. Du kan banne på at vedkommende BLIR VARIG UFØR av å stå uten inntekt i et fullt år. Du kan også banne på at 1000-vis av personer dyttes på ufør, fordi de tvinges til å søke grunnet økonomisk kniv på strupen.

    Du får ta kalkulatoren din og regne litt på disse kostnadene. Fokuser mest på de menneskelige.
    Problemet i overgangsfasen ser ut til å ha vært for lang saksbehandlingstid i NAV etter at AAP ble gjort tidsbegrenset. Det er jo løsbart. Hensikten med AAP er å sikre en inntekt inntil det er avklart om vedkommende er på vei tilbake i arbeid eller blir varig ufør. Det sier seg vel selv at det å motta AAP ikke er ment å være en langvarig tilstand. For meg virket det ikke som det var saksbehandlingstid som var utfordringen i Balle Clorins tilfelle, men jeg vet som sagt for lite om den til å mene spesielt mye. (Og jeg synes heller ikke vi behøver å få vite alt om denne saken her. Feil tråd, og ikke bra å brette ut familiemedlemmers helsetilstand på et diskusjonsforum.)
     
    C

    cruiser

    Gjest
    De fleste av disse langvarige uavklarte aapsakene i media har stort sett samme gjennomgangsmelodien. Brukeren bestemmer seg tidlig i forløpet at arbeid er umulig, man ønsker ikke noen tiltak, da det ikke er noe vits og diagnosene man har er veldig diffuse. Uansett hvor mange penger man hiver etter nav vil ikke løse saksbehandlingstiden i disse sakene. Spørsmålet da blir pm man bare skal overlate til brukeren selv hvilken stønad som passer.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.903
    Antall liker
    19.752
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Tror Larson er den første jeg ignorerte her inne, mange år tilbake. Forutsigelig, ensidig jammergnål.
    Nå var du jammen stor og tøff guttevalp.
    Makan til pompøsitet det er mulig å lire av seg.

    Det å være uenige, gjerne så til de grader at irritasjon tar en, er det som bringer verden framover. Å kun lytte til de man er enige med, fører til stagnasjon.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.219
    Antall liker
    9.446
    Torget vurderinger
    2
    På generelt grunnlag: Det er åpenbart at systemet er nødt til å forholde seg til en viss dokumentasjon og påviselighet. Hvis ikke kunne i prinsippet hvem som helst gått på NAV i stedet for å jobbe.
    Selvsagt, hun har en klar diagnose og følgeskader .Problemet er at det ikke finnes finnes behandling, alt er prøvd og det fungerer ikke på henne. Og når det ikke finnes en behandling å få faller man mellom alle stoler både hos sykehuset som gir opp og NAV. Så da må man gå rettens vei , og NAV tapte på alle punkter
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.710
    Antall liker
    13.197
    Nå var du jammen stor og tøff guttevalp.
    Makan til pompøsitet det er mulig å lire av seg.
    Tja når man leter etter det minste halmstrå for å kritisere sittende regjering og drømmer om den minste åpning til å snakke ned NAV og AAP og hvor jævlig det er i Norge så blir det ganske forutsigbart.

    Det mest overraskende er strengt tatt at det tok over 500 sider før det skjedde. Normalt går det mye raskere før vi blir fortalt at vi lever i verdens fæleste land. Det er, som Fela sier, forutsigbart og repetitivt.

    relevansen til trådens tema, som til tross for uenigheter har vært ganske saklig og sikkert medført ny kunnskap for alle deltagende er sånn ca lik null.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.903
    Antall liker
    19.752
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Tja når man leter etter det minste halmstrå for å kritisere sittende regjering og drømmer om den minste åpning til å snakke ned NAV og AAP og hvor jævlig det er i Norge så blir det ganske forutsigbart.

    Det mest overraskende er strengt tatt at det tok over 500 sider før det skjedde. Normalt går det mye raskere før vi blir fortalt at vi lever i verdens fæleste land. Det er, som Fela sier, forutsigbart og repetitivt.

    relevansen til trådens tema, som til tross for uenigheter har vært ganske saklig og sikkert medført ny kunnskap for alle deltagende er sånn ca lik null.
    Helt enig i at AAP kanskje ikke er det mest relevante i denne tråden. Men setter vi det opp mot følgene av tiltakene, har det jo en viss relevans likevel?

    Jeg skrev også dette, etter at du siterte meg;
    "Det å være uenige, gjerne så til de grader at irritasjon tar en, er det som bringer verden framover. Å kun lytte til de man er enige med, fører til stagnasjon."

    Larson er en som brenner for rettferdighet og den svake. Fela er en som kun brenner for sin egen stemme og pompøsitet.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.425
    Antall liker
    35.206
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Larson er en som brenner for rettferdighet og den svake.
    Ut fra et av Larsons tidligere innlegg forsto jeg det slik at det var mye personlig frustrasjon som måtte ut også, så du legger inn en del velvillighet her. Det kunne virke som det er mer nærliggende grunner til at enhver tråd ganske snart dreier over til å handle om AAP-ordningens ondskap og NAV’s iboende faenskap. Mulig jeg misforsto.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.903
    Antall liker
    19.752
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ut fra et av Larsons tidligere innlegg forsto jeg det slik at det var mye personlig frustrasjon som måtte ut også, så du legger inn en del velvillighet her. Det kunne virke som det er mer nærliggende grunner til at enhver tråd ganske snart dreier over til å handle om AAP-ordningens ondskap og NAV’s iboende faenskap. Mulig jeg misforsto.
    Kan godt være; munnen bobler ofte over av hva hjertet og hjernen er opptatt av.

    Men, helt isolert sett, så har det en viss relevans med tanke på følgene av tiltak- arbeidsledighet, permitteringer, konkurser, psykiske problemer, sykdommer som oppdages for sent osv.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Tja når man leter etter det minste halmstrå for å kritisere sittende regjering og drømmer om den minste åpning til å snakke ned NAV og AAP og hvor jævlig det er i Norge så blir det ganske forutsigbart.

    Det mest overraskende er strengt tatt at det tok over 500 sider før det skjedde. Normalt går det mye raskere før vi blir fortalt at vi lever i verdens fæleste land. Det er, som Fela sier, forutsigbart og repetitivt.

    relevansen til trådens tema, som til tross for uenigheter har vært ganske saklig og sikkert medført ny kunnskap for alle deltagende er sånn ca lik null.
    Weld må få sølvskjeen sin ut av munnviken sin og innse at det er store forskjeller i Norge. Mellom de som har og de som ikke har. Det kommer svært tydelig frem i disse korona-tider. De som kan sitte på sine hjemmekontor og heve fete lønninger og de som må kjøre bussen og ta smitterisikoen, renholdsarbeidere som holder det gående uten smitterisikotillegg, de som må bo trangt, fordi de er lavtlønnede, og alle de som har blitt arbeidsledige og permitterte. Yrker innen kultur og restauranter har blitt båret til offertavlen i hele høst, fordi verft på vestlandet måtte ha fri arbeidsinnvandring.

    Vi liker å slo oss på brystet og peke på vårt oljefond, samtidig blir velferdsgode etter velferdsgode blir fratatt de som trenger det. Og når stimuluspakker etterlyses så er sittendes styresmakter så frekke at de foreslår å fjerne eiendomsskatt (Et utsagn der deres "sanne jeg" kom til overflaten). Makan til virkelighetsfjernt skal man lete lenge etter.

    Siste forslag var jammen meg at enker skal miste sin etterlattepensjon. Ypperlig i disse koronatider der eldre "dør som fluer" (vel, de gjør egentlig ikke det, men fela vil jo få oss til å tro slikt).

    Asbjørn misforstår (med vilje) når det kommer til AAPs-ordningen ondskap. AAP-ordningen er ikke ond i seg selv. Jeg snakker om personer som anniken haugli som lar folk sitte uskyldig fengslet, fordi hun må rekke valgkamp i nordnorge. Snilt gjort, er det ikke? Hvor er hun nå? Buret inne? Nei, hun har fått toppjobb i norsk olje. Dokumenter hemmeligholdes over en lav sko. Siste nytt er at regjeringen holder skjult dokumenter fra 2014 som kan kaste lys om informasjonen regjeringen fikk vedrørende trygdeskandalen. Jeg skal vedde på at det var noen som varslet at her var vi på tynn is, vi må gjøre noe. Og så gjorde regjeringen nada. Vi har hemmelighold av SMS-er for koronahåndteringen i mars, hvor vi mest sannsynlig vil se at regjeringen var i full panikkmodus og ikke ante hva de kunne gjøre. Hvorfor skulle de ellers hemmeligholde dem?

    Vi har en regjering med tette bånd til First House, hvor firmaer får kjøpe seg til spesialbehandling. Noe vi ikke ville nøle med å kalle for korrupsjon hvis det skjedde i latin-amerika. Men pyttsann. Sånt er fin-fint.

    Det er typisk norsk å være god.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.425
    Antall liker
    35.206
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Som nevnt, du må gjerne prøve i hvilket som helst annet land i verden og se om myndighetene der er mer tilbøyelige til å dele ut penger uten å stille motkrav eller utøve kontroll.

    Hint: Det er eksakt ingen land som er like rundhåndede som «ondskapens» Norge.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Du er bra ignorant når du påstår at NAV deler ut penger uten å stille motkrav eller utøve kontroll, Asbjørn.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Kom igjen, Asbjørn, hvilke ord er passende for en person som med viten og vilje lar uskyldige personer sitte fengslet?

    En god person ville sluppet alt man har i hendene og sørget for å få vedkommende løslatt. Du vet hva Anniken Hauglie gjorde. Hun dro på valgkamp. Han fikk sitte buret inne litt til.

    Et passende ord begynner på O.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.710
    Antall liker
    13.197
    Larson, hvorfor kjører du AAP, NAV, skattelette og det vanlige jammeret ditt her? Som du sa til Terje - «les rommet». Dette er ikke arenaen for ditt personlige korstog så la det ligge.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.425
    Antall liker
    35.206
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Du er bra ignorant når du påstår at NAV deler ut penger uten å stille motkrav eller utøve kontroll, Asbjørn.
    Det påstår jeg ikke. Jeg utfordrer deg til å finne et eneste land i verden som er rausere med utbetalinger til folk for ikke å jobbe enn hva Norge v. NAV er. Bare vis oss ett eksempel, for å sette denne «ondskapen» din i perspektiv.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Det påstår jeg ikke. Jeg utfordrer deg til å finne et eneste land i verden som er rausere med utbetalinger til folk for ikke å jobbe enn hva Norge v. NAV er. Bare vis oss ett eksempel, for å sette denne «ondskapen» din i perspektiv.

    Det er vel ganske uinteressant; at noen har det værre er en fattig trøst.
    Poenget er vel at det blir værre SAMTIDIG som man gir goder til som har mest og trenger minst.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.219
    Antall liker
    9.446
    Torget vurderinger
    2
    Vær glad dere er friske folkens og pris dere lykkelige, da går alt så meget bedre. Å sutre over NAV , helsevesen og Coronatiltak om man har både helse og økonomi i orden blir litt umusikalsk for meg.

    Vi har et par historier og erfaringen ,min kones er en ryddig og ordentlig håndtering både fra NAV og helsevesen takket være en «enkel» diagnose og kjent funksjonsnedsettelse .
    Med en lengre og vanskeligere sykdom som mangler behandlingstilbud gikk alt i dass begge steder for min datter.
    Og for min del har helsevesenet reddet meg 2 ganger på ett år så jeg kan fortsette som forsørger og skattebetaler tross alle odds.
    Så både NAV og helsevesen er faktisk meget bra i Norge .
    Ganske fantastiske ordninger egentlig
    Det trengs bare en god fastlege og en god advokat om man ikke passer helt i rubrikkene

    Det er som regel best å være frisk, rik og pen enn syk og fattig .
    Jeg får trøste meg med at jeg er passe velstående - som de fleste i Norge-og var ganske kjekk en gang for lenge siden
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.514
    Antall liker
    9.662
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fastlegen til kona tok tarmkreften på en tilfeldig blodprøve og fikk den operert ut uten spredning, uten cellegift og uten stråling. Frisk på tiende året. Operert tre uker etter at blodprøven ble tatt (kikkhullsoperasjon), på tredje juledag. Det er veldig mye som går rett i norsk helsevesen, innimellom det som går galt.
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Godt å høre, og du verden som jeg savner litt mer reality check i denne tråden.
    Folk flest klarer seg bra. Det er reality.

    Mindretallet klarer seg ikke like bra. Jeg har mest sympati med mindretallet. Men holdningen er gjerne at noen må vi jo ofre.


    Mindretallet i denne generasjonen blir skikkelig kastet til ulvene.

    En «flodbølge» av unge med psykiske utfordringer
    Toft sier at man parallelt med viruset står midt oppe i en «flodbølge» av unge som opplever psykiske utfordringer for første gang.

    De frykter økning i antallet selvmord og mener viruset kan ta flere liv om ikke unge får bedre hjelp.

    – Både vi og de vi samarbeider med får alle de samme meldingene om unge mennesker som planlegger å avslutte livet. Det er særlig unge som sliter. De synes ofte at det er vanskelig å snakke med sine nærmeste om at de har det veldig vanskelig, sier Toft.
    disse over vil ikke havne i coronadødsfall-statistikken til fela.
     
    Sist redigert:

    PUKK OG GRUS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Innlegg
    592
    Antall liker
    469
    Sted
    Aarhus
    hvor mange er mindretallet? ut i fra det du skriver kan det virke som om det er 49% av befolkningen.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Risiko = sannsynlighet * konsekvens.

    Når konsekvensen er skyhøy så er 49 % totalt uakseptabelt. For at risikoen skal være akseptabel ved en sannsynlighet på 49 % må konsekvensene være banale. Da du gikk langs gaten så fløy det en flue i armen på deg. Risikoen her er meget akseptabel.

    Når konsekvensene er død, uførhet, store menneskelige lidelser, økonomisk ruin så er selv 1 % altfor høy sannsynlighet.

    1 % av norges befolkning er 50.000 mennesker.

    Jeg kan minne om at over 1 promille av Norges befolkning hvert år forsøker å ta livet av seg. 6000 selvmordsforsøk. Vi synes å være okay med dette.


    De som lykkes med å ta livet av seg, fordi deres sikkerhetsnett ble klippet i stykker av koronatiltak vil ikke bli registrert som koronadødsfall. Inget virus til stede i kroppen.
     
    R

    rr30629

    Gjest

    "Fire av ti nordmenn kommer til å reise ut av sin egen kommune i løpet av julen (40 %). Annenhver innbygger i Oslo sier ja, som er mest i landet (50 %)."
     

    PUKK OG GRUS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Innlegg
    592
    Antall liker
    469
    Sted
    Aarhus
    Risiko = sannsynlighet * konsekvens.

    Når konsekvensen er skyhøy så er 49 % totalt uakseptabelt. For at risikoen skal være akseptabel ved en sannsynlighet på 49 % må konsekvensene være banale. Da du gikk langs gaten så fløy det en flue i armen på deg. Risikoen her er meget akseptabel.

    Når konsekvensene er død, uførhet, store menneskelige lidelser, økonomisk ruin så er selv 1 % altfor høy sannsynlighet.

    1 % av norges befolkning er 50.000 mennesker.

    Jeg kan minne om at over 1 promille av Norges befolkning hvert år forsøker å ta livet av seg. 6000 selvmordsforsøk. Vi synes å være okay med dette.


    De som lykkes med å ta livet av seg, fordi deres sikkerhetsnett ble klippet i stykker av koronatiltak vil ikke bli registrert som koronadødsfall. Inget virus til stede i kroppen.
    du har ikke peiling, skjønner jeg. 53.000 er ca 1 %
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Siden du insisterer, med 2 gjeldende siffer så runder man opp til 54.000. Med ett gjeldende siffer runder man ned til 50.000.

    men kjekt å høre at den eneste feilen du fant var en innbilt fillefeil.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.710
    Antall liker
    13.197
    CDC i USA har regnet litt. De estimerte at USA passerte 50 millioner smittede i september og at de kan snuse på 100 millioner nå. Det vil i så fall være ganske nøyaktig 1/3 av USAs befolkning.

     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.806
    Antall liker
    2.371
    Torget vurderinger
    2
    CDC i USA har regnet litt. De estimerte at USA passerte 50 millioner smittede i september og at de kan snuse på 100 millioner nå. Det vil i så fall være ganske nøyaktig 1/3 av USAs befolkning.

    Det gir i så fall en ganske god overlevelsesrate;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn