Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.718
    Antall liker
    13.207
    Ansvarlig? Det er jo alle de tusener som møter opp uten invitasjon, det. Hver og en. Og arrangørene som må ha sett det komme.
    Om man ikke er i stand til å innse den komplette og totale idioti i en slik demonstrasjon i disse tider så må man virkelig ta seg et stort lass med boller. Det gjelder først og fremst de som har satt dette i gang

    Det er kanskje greit å minne om hva som skjer her: Det møter opp 10-15.000 foran det norske Stortinget for å demonstrere mot institusjonalisert rasisme i det amerikanske politiet. Om man er av den oppfatning at dette er så viktig å markere at man kan drite tynt i alt av smittevernsregler som hele Norge har levd etter de siste tre månedene så er det usedvanlig mørkt. Hadde demonstrasjonen i det minste hatt den minste relevans for Norge og norske politikere så hadde det muligens, men knapt nok da, vært en grunn. Det siste åpenbart rasitiisk motiverte drapet i Norge skjedde vel i 2001.

    Dagbladet prøve jo for noen år siden å påvise institusjonalisert rasisme i den norske ambulansetjenesten og det endte selvsagt med et gigantisk mageplask.

    Jeg tror strengt tatt dette egentlig går greit og håper jeg har rett. Men hvor gjennomført komplett idioter disse folkene er finner jeg vanskelig å uttrykke. Hvor høye på seg selv er det mulig å bli?

    Vi siterer geniet Moxnes:

    Rødt-leder Bjørnar Moxnes mener likevel regjeringen må ta grep, og viser til grunnloven.https://www.vg.no/nyheter/utenriks/...e?utm_source=inline-teaser&utm_content=aw65aM

    – Grunnloven er krystallklar på at vi har ytringsfrihet og forsamlingsfrihet i Norge, sier Moxnes.


    Grunnloven er også krystallklar på at enhver borger i Norge har bevegelsesfrihet innenfor riket så lenge man har lovlig opphold. Men Moxnes krevde ingen prinsipiell vurdering mot grunnloven da det ikke ble lov å dra på hytta.

    Fy faen for en idiot. Jeg har ikke registrert noen andre toppolitikere som mener at det burde samles horder i Oslo sentrum, så det er i alle fall fortsatt noenlunde omløp i topplokket hos de fleste.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    her snakker moxnes som en idiot. ingen grunn til å rasjonalisere noe for de av oss (aka dong) som har gitt stemme til mannen. trist, bare trist.

    hva gjelder bananlandet over vannet, så ser jeg saken annerledes, av helt opplagte grunner.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.718
    Antall liker
    13.207
    Moxnes la ut samme greia på Fjesboksida si. Fra kommentarene der så er stort sett alle variasjoner over "du er en dust".

    Men for å illustrere hvor fullstendig mørkt der er i det ekkokammeret er det noen som kommenterer dette på fjesboksida til Moxnes:

    Jeg opplever ytringsfriheten og grunnlovens paragraf 100 som truet. Jeg stiller spørsmål til lovligheten og prosessen bak disse avgjørelsene om å innskrenke demonstrasjonen så ekstremt. Er vi vitne til en systematisk demping av antirasismens røst

    Hvor teite er det mulig å bl?. Alle med en halv fungerende hjernecelle skjønner jo at når corona-greiene er over en eller annen gang så er det fortsatt fritt from for å samle så mange man vil for å mene hva man vil her i landet. Dette er like teit som en stereotypisk og latterliggjort Trump-tilhenger bare med motsatt fortegn. Å gå rundt i Norge å være redd for at staten skal ta ytringsfriheten din er veldig, veldig rart.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    Enig i at disse sammenstimlingene er teite. Men etter et langt liv har jeg forsont meg med at dumskap er ganske normalt ... og så synes jeg ekte engasjement for en god sak fortjener respekt, selv om det noen ganger grenser til selvskudd. Det er ikke så ofte at klokskap og engasjement går hånd i hånd uansett. Mandela kanskje... Dystopisk? Ja. Jeg tenker at samfunnsstrukturen i Skandinavia, Australia, Canada og en 10-15 andre gode land skyldes historiske «arbeidsuhell», mens det som skjer i de demokratiene som forvitrer, feks USA er naturens gang. Men livet er godt allikevel.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Tror dette dreier seg om litt mer enn en demo mot politivold i US of A. Folk er dritlei både en og to meteren men likevel lydige, men her fikk folk et påskudd til endelig å komme ut blant andre folk, kjenne en varm skulder og rett og slett føle litt igjen sammen med andre. Rasjonelt? Neppe, men det gjorde nok godt i øyeblikket. Mennesket har behov, disse behovene har vært undertrykt i 3 mnd.

    Smarte og rasjonelle er det kun vi på HFS O/T som er.
     
    • Haha
    Reaksjoner: Bx

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.718
    Antall liker
    13.207
    Tror dette dreier seg om litt mer enn en demo mot politivold i US of A. Folk er dritlei både en og to meteren men likevel lydige, men her fikk folk et påskudd til endelig å komme ut blant andre folk, kjenne en varm skulder og rett og slett føle litt igjen sammen med andre. Rasjonelt? Neppe, men det gjorde nok godt i øyeblikket. Mennesket har behov, disse behovene har vært undertrykt i 3 mnd.

    Smarte og rasjonelle er det kun vi på HFS O/T som er.
    Det har omtrent ingen ingen ting med demo mot politivold i US of A å gjøre.

    Hvorfor i helvete skal man demonstrere foran det norske Stortinget for noe slikt? Skal det stå i Norges lover at det ikke er lov med rasisme i poliitet i USA ? Eksakt hva maner man norske folkevalgte skal gjøre i dette sakskomplekset? Høflig be Trump ordne opp?

    Det blir en happening som folk vil, synes de må, ønsker å bli sett på og så går det som det går. Det var også 50-60.000 som spontant ble antikrigs-aktivister under Irak-krigen og møtte opp for å demonstrere under ledelse av Petter Nome da han fikk sine 15 minutter som folkefører. Da moret jeg meg litt med å spørre disse ihuga antikrigsfolkene hva som var den største væpnede konflikten i verden da og ingen klarte å svare riktig (den var i Kongo) så dette har relaltvt lite med genuint engasjement å gjøre og mye med å være med på noe.

    Neppe noen på Stortinget som er uenige med demonstrantene heller så hva man denonstrerer mot er vanskelig å se. Og hva Stortinget har med det å gjøre er umulig å se.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.430
    Antall liker
    35.215
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Den opprinnelige planen var å demonstrere foran den amerikanske ambassaden, men det hele ble flyttet til Eidsvolls plass av smittevernhensyn. Å demonstrere foran ambassaden ville gitt en viss mening, på samme måte som jeg selv var med på en demonstrasjon foran den kinesiske ambassaden for 31 år siden i disse dager.
    Demonstrasjonene mot rasisme skulle i utgangspunktet foregå foran den amerikanske ambassaden mellom Smestad og Røa, like ved Gardeleiren. På grunn av smittevern ble demonstrasjonen kraftig nedskalert og flyttet til Eidsvolls plass. Likevel møtte tusenvis av mennesker opp begge steder.

    Kort tid etter klokken 16 var minst 1000 samlet foran ambassaden på Huseby, vest i Oslo. Så gikk de sammen mot Eidsvolls plass foran Stortinget. Omtrent klokken 17.30 kom de frem, og to store demonstrasjoner ble til én.

    Man kan nok regne med at det har gått en rapport fra Huseby til Foggy Bottom, hvilket vel var hensikten med hele greia. USAs moralske autoritet i verden er ruinert. Regimene i Teheran og Beijing ler seg fillete med å parodiere amerikanske fordømmelser av hvordan de selv har slått ned på demonstranter. Det blir fryktelig vanskelig selv for "The Freedom Caucus" å si store ord om American Freedom og The Constitution når Trump gasser fredelige demonstranter foran det hvite hus for at han selv skal posere med en bibel opp ned. Det er bare å holde kjeft og gremmes.

    Siden dette er corona-tråden kan vi bare håpe på at smittespredningen ikke var altfor katastrofal med en utendørs folkemengde som dette, men Haaland Matlary har et vesentlig bedre poeng i å spørre om hvorfor det ikke ble stanset enn Moxnes har i sin bekymring for ytringsfriheten i Norge. Moxnes beviser bare at han er et fjols.
     
    Sist redigert:

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    Det er tyngde i det du sier der Asbjørn. Trist for oss som elsker USA, men sant.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.718
    Antall liker
    13.207
    Men hvordan blir man i Norge så nedsnødd at man er redd for ytringsfriheten her i landet?
     

    nordvest

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Innlegg
    513
    Antall liker
    110
    Torget vurderinger
    1
    Det siste åpenbart rasitiisk motiverte drapet i Norge skjedde vel i 2001.

    Du sikter sikkert til drapet på Benjamin Hermansen, men det var ikke det siste åpnebart rasistisk motiverte drapet i Norge. Det skjedde i fjor (Manshaus) og så hadde vi jo 77 rasistisk motiverte drap i 2011.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.718
    Antall liker
    13.207
    Ja ut og demonstrer da. Gal bror dreper søster. Samle 15000. Tallet var vel eksakt lik 0 i den saken. Så dypt stikker evt det engasjementet.

    At du klarer få hvit mann dreper hvite ungdommer til å bli rasistiskmå du svare for selv. Og spesielt hva det har med statsforvaltningen å gjøre.

    Demonstrere du foran stortinget? Tenkte du i det hele tanken? Burde folk i USA demonstrert?

    hvor mange bør man akseptere smittet, syke og døde i norge for å markere standpunktet sitt i det offentlige rom?

    det er lov å tenke.
     

    nordvest

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Innlegg
    513
    Antall liker
    110
    Torget vurderinger
    1
    Null var det definitivt ikke: https://www.utrop.no/nyheter/nytt/190116/ B0D1EB12-553C-4790-A15B-AEDD26873191.png

    Snakket vi ikke om «rasistisk motiverte» drap? Hvis ikke drapene utført av ABB var rasistisk motiverte så aner jeg ikke hvilke drap som har vært det...
    (Og hvis du tror han _bare_ drepte «hvite ungdommer» må du nesten sjekke lista over hvem han drepte en gang til)

    Nei, og jeg ville ikke gjort det om jeg hadde mulighet heller NÅ. I en normalsituasjon derimot hadde jeg gjerne gjort det.
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.718
    Antall liker
    13.207
    Det er der neppe noen som betviler, men ingen gidder å demonstrere av den grunn.

    skal være rørende naiv for å tro at dette er en demonstrasjon mot rasisme i Norge. Dette er noe som er gøy å være med på og da blir det fort noen tusener av det.

    jeg er overrasket over tenkende folk som ikke unisont og uten forbehold erklærer dette for fullstendig idioti gitt dagens situasjon.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Jeg jobbet med en fra Chile, som fortalte at han aldri hadde opplevd noe rasisme fra nordmenn men ofte fra andre innvandrere. For noen år siden leste jeg om grønlendere på blågårds plass i København som ble banket opp og utsatt for stygg behandling da de ble ansett for å ligge på bunn i samfunnet av noen av nydanskerene. Som et siste eksempel Somaliere og Sri lankesere ligger i hver sin ende av skalaen for folk i jobb. Siden begge er ca like mørke og har like vanskelige navn, burde ikke da begge to hatt like mange uten jobb.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.718
    Antall liker
    13.207
    Men ingen tar til gatene før noe skjer i USA og så prøver man å innbille seg selv og omverdenen at det ligger et genuint engasjement bak og da må vi droppe alt av retningslinjer som finnes. Eller kunne man jo risikert ar noen man kjenner visste at man ikke var der og der er ugunstig for sosial kapital. Dette har ingen ting - null, niks, nada med engasjement å gjøre. Dette er kollektiv posering.

    eg trur eg spyr.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Vel - hvis vi ser bort i demonstrasjoner (Effekten av det ser vi jo fortsatt ikke) og de lettelsene som ble gjort nå på tirsdag (effekten av de ser vi heller ikke ennå) så ser det ut til at smitten har begynt å vokse. Man skal selvsagt være veldig forsiktig med å tolke for mye ut av små endringer i tallene, men hvis man ser på VG kurven - så har 7 dagers snitt flatet ut og til og med steget litt. Det er ingen økning i antall tester.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Tipper den nøkterne (men fremdeles såvidt eksisterende) 17.mai feiringen kan ha forårsaket den økningen du ser.
    Dog har jeg vært bestemt på at 17.mai kom til å skape rikets undergang i flere måneder nå, så jeg er jo ekstremt påvirket av dette.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.271
    Antall liker
    2.508
    Torget vurderinger
    1
    Jeg jobbet med en fra Chile, som fortalte at han aldri hadde opplevd noe rasisme fra nordmenn men ofte fra andre innvandrere. For noen år siden leste jeg om grønlendere på blågårds plass i København som ble banket opp og utsatt for stygg behandling da de ble ansett for å ligge på bunn i samfunnet av noen av nydanskerene. Som et siste eksempel Somaliere og Sri lankesere ligger i hver sin ende av skalaen for folk i jobb. Siden begge er ca like mørke og har like vanskelige navn, burde ikke da begge to hatt like mange uten jobb.

    Du er selvsagt en hvit middelaldrende mann som leter etter unnskyldninger for din rasisme, og som bidragsyter i ett av verdens mest likestilte samfunn er det din fordømte plikt å knele for SJW gjengen, deres sak er så god at de trenger ikke ett eneste argument, offerhierarkiet er satt og du er på bunnen og hva enn fakta du presenterer blir trumfet av deres følelser.


     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.223
    Antall liker
    9.461
    Torget vurderinger
    2
    Ang den store demonstasjonen midt under corona begrensninger ;forundrer meg allid hvor stor andel idioter vi har i den norske befolkningen, det en den samme gjengen halvraddis yrkesdemomstanter som vil vise sitt vågemot og engasjement for "saka" og gi næring til sin egen selvfølelse, at man samtidig risikerer å påføre smittespredning og dødelig sykdom til gamla i 3 etg betyr fint lite .så leng man kan få demonstrert mot den store satan USA
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.321
    Antall liker
    3.485
    Torget vurderinger
    4
    Burde pålegge testing hvis det er kapasitet av de som demonstrerte
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.430
    Antall liker
    35.215
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Vel - hvis vi ser bort i demonstrasjoner (Effekten av det ser vi jo fortsatt ikke) og de lettelsene som ble gjort nå på tirsdag (effekten av de ser vi heller ikke ennå) så ser det ut til at smitten har begynt å vokse. Man skal selvsagt være veldig forsiktig med å tolke for mye ut av små endringer i tallene, men hvis man ser på VG kurven - så har 7 dagers snitt flatet ut og til og med steget litt. Det er ingen økning i antall tester.
    Det ser ut til at mesteparten av den økningen er i bydelene Søndre Nordstrand og Alna i Oslo, stort sett avgrenset til noen husstander. I resten av landet er det tilnærmet nada.
    Det er ikke snakk om noe nytt utbrudd, forsikrer Nakstad.

    – Det har vært en nedgang i hele Norge, også i bydelene i Oslo. Men vi ser at det ikke har gått ned like mye de siste ukene i de tettest befolkede bydelene i Oslo som i resten av landet, sier Nakstad.

    De berørte bydelene følger opp dette på vanlig måte, ifølge Oslo kommune. Kommunen sier de har kartlagt en smitteøkning som har kommet de siste dagene.

    – De siste dagene har vi hatt et par hendelser innenfor få husstander som gjør at vi har fått en liten økning. I absolutte tall er dette ikke signifikante endringer, sier medisinsk fagsjef Johan Ludvig Torper i Byrådsavdelingen for eldre, helse og arbeid.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.223
    Antall liker
    9.461
    Torget vurderinger
    2
    Karantene uten lønn burde være innført for selvpåført karantene /smitterisiko
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.223
    Antall liker
    9.461
    Torget vurderinger
    2
    men blir det håndhevet?
    14 dager husarrest med fotlenke og trekk i lønn, tror det ikke før det er dokumentert, og jeg ser demonstrantene grine på dagbledet.no
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.404
    Antall liker
    102.413
    Torget vurderinger
    23
    Hvor er demonstrasjonene, fakkeltogene, statsministere, kjendiser, nye GIF's på mobilene, knusing av bygninger i raseri og alt det andre når en jente blir dratt langs håret og voldtatt i en forlatt bygning? Hvor er oppropene når ungdom ikke er trygge men blir trakkasert, slått og ranet når de tar buss eller t-bane? Og man kunne fortsatt i det uendelige. Men neida, vi tyr til gatene under verste tenkelige tidspunkt for å demonstrere mot noe som er totalt irrelevant for Norges del. Dessverre fryktelig forutsigbart, men allikevel idiotisk og provoserende. Sist det var lignende bråk var vel da en eller annen hadde tegnet en fyr med bomber i turbanen sin. Way to go forward.

    Prinsessen er ute og kaller pressen rasister fordi kvakksalveren og svindleren Durek Verret har blitt avslørt og kritisert.

    For ordens skyld, jeg forsvarer ikke på noen som helst måte amerikansk politi med deres gjerninger i mange tilfeller, denne saken er en av de styggeste til nå. Men dog...

    Og hvor er nordmenns engasjement når NRK viser en eldre kvinne i 70-årene, i rullestol - og som i velferdsstatens godhet er bevilget hele 1 - en time hjemmehjelp i uka så hun kan få seg en skarve dusj? Pluss mange like graverende tilfeller.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.509
    Antall liker
    9.256
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Sprengstoff. Er Covid 19 et Chimera virus ?


    Norsk forsker skaper strid om virusets opphav: – Dette viruset har ikke en naturlig opprinnelse
    I en fersk studie publisert i det anerkjente tidsskriftet Quarterly Review of Biophysics påviser Sørensen og den britiske professoren Angus Dalgleish at koronavirusets såkalte spike-protein inneholder sekvenser som ser ut til å være kunstig satt inn.
    Bl.a.
    Tror ikke vaksinekandidater vil virke
    Sørensen tror de nåværende vaksinekandidatene vil ha stor risiko for bivirkninger, fordi de sikter mot virusets såkalte spike-protein, der 80% av arvestoffet er såkalte human-likt.

    – 78.4% av epitopene i spike-proteinet er identisk med oss som mennesker. Og konsekvensen av det er at det er 78.4% sannsynlighet for å få bivirkning i en eller annen form av vaksiner som retter seg inn mot dette proteinet.

    Vaksineforsøk mot virus som Dengue-feber og HIV har vist betydelig risiko for at vaksinene faktisk kan føre til mer alvorlig sykdom, gjennom en prosess som kalles antistoff-avhengig forsterkning (ADE).
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    Det var kraftig kost. Blir spennende å følge med på hva som skjer videre her.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.430
    Antall liker
    35.215
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Vanskelig å bedømme ut fra paper'et:

    Står ingen ting der hverken om at dette skal være menneskeskapt eller at det i så fall er kinesiske og/eller amerikanske forskere som sto bak det. Paper'et nevner "inserts", men sier også at:
    Our findings confirm (Coutard et al., 2020) that the SARS-CoV-2 contains a furin-like cleavage site absent in CoV of the same clade. Also in Fig 1, Coutard highlight that enriched basic charge associated with this cleavage site are found in a number of viruses such as Human Immunodeficiency Viruses, Influenza, human CytoMegalo Virus (Herpes) and Respiratory Syncytial Virus, Yellow fever, Zika and Ebola. Coutard et al furthermore state that, "conversely, the highly pathogenic forms of influenza have a furin-like cleavage site cleaved by different cellular proteases, including furin, which are expressed in a wide variety of cell types allowing a widening of the cell tropism of the virus." Furthermore the insertion of a multibasic motif RERRRKKR↓GL at the H5N1 hemagglutinin HA cleavage site was likely associated with the hyper-virulence of the virus during the Hong Kong 1997 outbreak. Extensive clinical evidence in this pandemic suggests that SARS-CoV-2 poses such widened cell tropism
    Jeg ser ikke hvordan dette skulle tilsi at SARS-CoV-2 skulle være tuklet med, med mindre han mener at hele den listen av virus er laboratorie-produkter, noe jeg tviler meget sterkt på. Tilsvarende mutasjoner finnes jo tydeligvis naturlig i en hel rekke virus. Det står rett og slett ingen ting i paper'et som støtter avisoppslaget.

    Men det er et par andre interessante ting der:
    It is well documented that the receptor binding domain of the SARS-CoV-2 spike protein uses the ACE2 receptor. But clinical findings discussed below observed in Covid-19 patients suggest that other receptors for attachment such as CLEC4M/DC-SIGNR may be involved as well. We have investigated and sustained this supposition from amino-acid scale bio-chemical analysis. Cumulative data suggests that the general method of action of this chimeric virus includes membrane components other than the ACE2 receptor, which may explain clinical evidence of its infectivity and pathogenicity. Data shows the non-spike receptor binding domain dependent phagocytic general method of action to be specifically related to cumulative charge from inserted sections on the SARS-CoV-2 Spike (see Fig 1) poised to form salt bridges with attachment receptors. This suggests that attachment to such previously reported membrane proteins has been enhanced directly due to the basic and positive charged inserts in the Spike protein together with other basic and positive charged amino acid substitutions enabling formation of salt bridges with the receptor CLEC4M/DC-SIGNR or, indirectly, by the additional salt bridges formed between the positive charged amino acids and negative charged phospholipids on the cell membrane.
    From all these convergent data, we therefore posit that the general method of action for SARS-CoV-2 is indeed as a co-receptor dependent phagocytic process: the cell envelops the virus due to its opposite charged binding to coreceptors on the cell membrane such as CLEC4M/DC-SIGNR and possibly to the membrane itself. But furthermore, simultaneously, it is capable of binding to ACE2 receptors in its receptor binding domain: in fact SARS-CoV-2 is possessed of dual action capability. Once the virus is phagocytosed it will take over cell machinery, replicate and kill the host cells and rapidly increase systemic infection. The virus is thereby killing off erythrocytes which would account for the hypoxia observed in advanced patients, which leads to the shortage of oxygen uptake which may eventually prove fatal. Furthermore, clinically identified involvement of this class of olfaction and bitter/sweet receptors as potential co-receptor(s), or as alternative receptor sites to ACE2, has possible implications for binding, the replication, metabolism and pathology of the SARS-CoV-2 virus. Although undertaken for the purposes of vaccine design, these virological findings have major positive implications for enhanced treatment options for advanced or relapsed Covid-19 patients, five of which such treatments one of us in his clinician role (Dalgleish) has published elsewhere (Dalgleish et al., 2020).
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    New Zealand er nå totalt fritt for corona etter at siste pasient er friskmeldt. Ingen nye tilfeller på 17 dager. Man trenger ikke flere bevis på hvilken strategi som er lurest. Sykdommen blir mildere nå og viruset vil dø sakte men sikkert ut slik alle andre pandemier har gjort. Enkelte land har tusener av unødvendige dødsofre etter fatale feilgrep i møte med viruset.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    Vanskelig å bedømme ut fra paper'et:

    Står ingen ting der hverken om at dette skal være menneskeskapt eller at det i så fall er kinesiske og/eller amerikanske forskere som sto bak det. Paper'et nevner "inserts", men sier også at:


    Jeg ser ikke hvordan dette skulle tilsi at SARS-CoV-2 skulle være tuklet med, med mindre han mener at hele den listen av virus er laboratorie-produkter, noe jeg tviler meget sterkt på. Tilsvarende mutasjoner finnes jo tydeligvis naturlig i en hel rekke virus. Det står rett og slett ingen ting i paper'et som støtter avisoppslaget.

    Men det er et par andre interessante ting der:
    Asbjørn,

    Det er ikke sikkert dette med menneskeskapt eller ei er en diskusjon som passer inn i den faglige konteksten for paperet. Forskerne kan vite noe, eller ha grunn til å anta noe, med like stor sikkerhet som det som er med i paperet, uten at det er med. Kun fordi det er på siden av temaet for artikkelen.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    New Zealand er nå totalt fritt for corona etter at siste pasient er friskmeldt. Ingen nye tilfeller på 17 dager. Man trenger ikke flere bevis på hvilken strategi som er lurest.
    Nå skal jeg ta en slem en og ta på meg tullestemmen og si:
    "Da de ikke har noen fungerende vaksine kan ikke dette forklares på noe annet vis enn at de har oppnådd flokkimmunitet! Bra jobba!"
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn